دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود
دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود

"بیست و ششم تیر ماه ، تولد دختر رویا های من"

                       "دختر رویا های من تولدت مبارک "





چند کلمه برای تو و خانواده ام 

یادمون باشه همه چیز تو دنیا می گذره ، نه سختیاش موندگاره ، نه شادی هاش .. 

هفده سال قبل همین موقع ها با دردی جانکاه ، در بیمارستان مادران بستری شدم و همه ی ساعت رو تا دقیقا" یکربع به یازده شب ، برای زنده موندن نوزادم دعا کردم و درد کشیدم ... 

نمیدونم این درد در مقیاس ریشتر چقدره ؟

 شاید از ده ریشتر که برای نابودی و با خاک یکسان شدن عظیم ترین و محکم ترین سازه ها کافیه هم بیشتر باشه . 


امشب من هفده سال تمومه که مادر شدم و خیلی وقت ها بلحاظ عاطفی همین مقدار درد وحشتناک رو تحمل کردم چون ممکن بود بچه م رو ازم بگیرن ... 


حالا همه ی اون روزهاگذشته ، و مهردخت رو دارم که وقتی میره مدرسه نگاه قشنگش از پنجره جدا نمیشه و تا شیرین ترین بوسه ها رو برام نفرسته ، از در خونه بیرون نمیره 


ممنونم که برای مادر موندنم ، کمکم کردید 

ممنونم که همه ی روزای سخت کنارم بودید 

شاید درموردش زیاد صحبت نکنیم ولی مطمئن باشید هیچوقت از یادم نمیرن 

میدونم این روزای خوب بی دغدغه هم میگذرن و بازم روزای سخت در راهه ولی امیدوارم روزای سختمون انتظار پشت در اتاق زایمان برای مادر شدن مهردخت باشه .


                                                        مادر شدن این زیباترین حس دنیا 

"نازنینم تولدت هزاران بار مبارک "

*************

این پست رو دیروز نوشتم که متاسفانه منتشر نشد تا الان . 

این هم نمایی از کلاس درس مهردخت که از اول تیرماه برقراره و حالا دروس تئوری هم بهشون اضافه شده . 




نظرات 34 + ارسال نظر
ستاره بانو دوشنبه 4 مرداد 1395 ساعت 12:31 ب.ظ http://sanino61.mihanblog.com/

سلام بانو خدا دخترتو حفظ کنه آدم لذت میبره وقتی هنر بچه شو میبینه و البته نتیجه زحمت خودش رو به من سر بزنید خوشحال میشم

سلام ستاره جان . ممنونتم عزیزم لطف داری
چشم با کمال میل

ارغوان دوشنبه 4 مرداد 1395 ساعت 12:35 ق.ظ

مهربانوی عزیزم
تولد دختر هنرمندت مبارک.
من به خیلی ها پیشنهاد میدم که دخترشون را هنرستان بفرستند ولی دقیقا نمیدونم رشته مهردخت چیه ؟ از اونجایی که ما به اصطلاح فنی ها تو موارد هنری کاملا گیجیم میشه دقیقا بهم بگی چون واقعا میبینم که خیلیا استعداد هنری بالایی دارن ولی خانواده هاشون اصرار به خوندن مثلا ریاضی دارن. دوست دارم راهنماییشون کنم. گرچه در نود درصد موارد گوش نمیکنن ولی مهم نیست من یکبار میگم .
شاد باشی به همراه عزیزانت

سلام ارغوان نازنین ، ممنونتم عزیزم .
از وقتی کانال کارهای مهردخت رو راه انداختیم ، خیلی از دوستان و فامیل که بچه های همسن و سال مهردخت دارند اظهار پشیمونی کردند از اینکه به بچه هاشون اصرار کردند که رشته ی ریاضی و تجربی رو انتخاب کنند ، متاسفانه انگار بازار کار برای این رشته ها اشباع شده و جوون هایی که با هزار مشقت دروس تئوری رو گذروندند، حالا بی کار و بی هدف هستند . ولی خدا رو شکر بچه های هنرستان از همین سن کم میتونند درآمد زایی داشته باشند و زندگی با هدف و انگیزه ای رو دنبال کنند .
ارغوان جان رشته ی تحصیلی مهردخت " گرافیکه" که در هنرستان می خونه . تو مدرسه شون دوتا رشته ی دیگه شامل حسابداری و معماری هم تدریس میشه رشته حسابداری پیش دانشگاهی نداره ولی رشته ی گرافیک داره . بنابر این بچه ها در پایان سال سوم می تونند در ازمون های کاردانی دانشگاه ها پذیرفته بشن. یا برن پیش دانشگاهی و برای کنکور کارشناسی خودشونو آماده کنند .
در طول سه سالی که بچه ها در هنرستان رشته ی گرافیک رو میخونند ، عکاسی، خط ، تاریخ هنر ایران و جهان تصویر سازی ، مناظر و مرایا و طراحی و کارگاه هنر دروس دیگه ای که خیلی حضور ذهن ندارم رو مطالعه می کنند و تابستون بعد از سال سوم به کار آموزی می پردازند و در پایان تابستون دیپلمه میشن دروس پیش دانشگاهی و کنکور رو هم از همین تابستون شروع میکنند و در تمام سال آینده تا نزدیک کنکور سراسری مشغول فراگیری هستند البته این روش مخصوص هنرستان مهردخته . وگرنه کلاس هاس کنکور جزو روتین مدارس دیگه نیست . اینجا تشخیص دادند برای اینکه بچه ها از محیط مدرسه جدا نشن و برای رفتن به کلاس کنکور به آموزشگاه های آزاد پناه نبرن این کلاس ها با بهترین مدرسین کنکور در خود هنرستان برگزار میشه . نمیدونم جواب سئوالت رو کامل دادم یا نه .. اگر هر سوال دیگه ا ی داری در خدمتتم عزیزم

هناسه سرد یکشنبه 3 مرداد 1395 ساعت 12:46 ب.ظ http://henasesard.persianblog.ir/

هنر داشتن کار هر کسی نیست ...عالیه عکس ..حس خوبی داره
پایار باشید

ممنونم دوست جدید و عزیز

اعظم46 شنبه 2 مرداد 1395 ساعت 11:19 ق.ظ

منتظر خوندن پشت جدیدت هستم
ممنون از پاسخت

دارم مکی نویسم اعظم جانم اگر این کارهای شلوغ بذاره

شیده شنبه 2 مرداد 1395 ساعت 09:53 ق.ظ

سلام، تولد دختر گلتون مبارک مهربانو جان ( البته با عرض پوزش بابت تاخیر ). ایشالله همیشه تنتون سالم، لبتون خندون و خوشی هاتون روزافزون باشه و سایه پر مهرتان بر سر عزیزانتون مستدام.

سلام شیده جان . خواهش میکنم عزیزم ممنونتم .
همه ی ارزوهای خوب برای تو هم باشه

یاس ایرانی جمعه 1 مرداد 1395 ساعت 05:42 ق.ظ

سلام مهربانوی عزیز.... تولد مهردخت جون مبارک باشه.... ببخشید دیر اومدم انگار!!!
چه جالبه کلاسای درسشون.... ان شاالله سلامت و موفق باشن....
مهربانو جان، مادر نمونه ای هستی

سلام یاس زیبای ایرانی .
ممنونم عزیز دلم . خیلی محیط خوبی دارن .
عزززیزم تو خیلی لطف داری

بهمن چهارشنبه 30 تیر 1395 ساعت 09:00 ب.ظ http://www.life-bahman.blogsky.com

وقتی میخوان مهر و محبت یه مادر رو مثال بزنن دنبال یه نمونه میگردن... یه چیزی باید بگن که توی تصور آدمها بگنجه...
مهر مادری مثل...
مثل کی؟ مثل چی؟
کی رو مثال بزنن که برا بقیه قابل درک و فهم باشه؟
خدایا خودت کمک کن! بشر از پس هر مشکلی برمیاد الا همین مثالی که باید بزنه...
و خدا ، مثل همیشه به کمک عقل و شعور ناقص بنده هاش اومد...:
مهر و محبت مادر رو با خودم مقایسه کنید... با خودم
و فرمود: محبت مادری یک دهم محبت خداوندی است...
و محبت خداوندی بیکران است و محبت مادری یک دهم بیکران است...
مهربانوی مهربان و گرامی
تولد یگانه امید زندگیت رو به شما و همه ی عزیزانت تبریک میگم .براش و براتون سلامتی و سعادت و روزگاری خوش و خرم ارزو دارم

خدا مادر مهربون و نازنینت رو رحمت کنه داداش بهمن جان
ممنونم از محبتت

نرگس چهارشنبه 30 تیر 1395 ساعت 10:05 ق.ظ

مبارک باشه عزیزم
همیشه دلش شاد و لبش خندون باشه
:)

مرسی عزیزم برای تو هم همین باشه

سوفی سه‌شنبه 29 تیر 1395 ساعت 11:08 ب.ظ

به به چه پست قشنگی.
تولدش رو صمیمانه تبریک می گم و امیدوارم این گل دختر همیشه موفق و سربلند باشه و البته سالم و شاد.
خسته نباشی بانوی مهر بابت این همه خوب بودن و وقت گذاشتن واسه همه. یک عالمه بغل و بوس.

ممنونم سوفی گلی .
قربون محبتت

بهار سه‌شنبه 29 تیر 1395 ساعت 09:25 ب.ظ http://www.baharozendegi.blogsky.com

مهربانوی عزیزم با تاخیر تبریک میگم تولد،دختر نازت مهردخت عزیز رو . مادر و دختر مهربان الهی که صدو بیست ساله بشین

فدات شم بهار جونم .. هنوز تو تیرماهیم تاخیر نیست عزیزم

زری سه‌شنبه 29 تیر 1395 ساعت 07:16 ب.ظ

مبارک باشه هم بر شما و هم بر خودش


ممنون زری عزیزم

علی امین زاده سه‌شنبه 29 تیر 1395 ساعت 07:53 ق.ظ http://www.pocket-encyclopedia.com

و در مورد تولد هم که به صورت کلاسیک: مبارکا باشه!

اوه راستی! سهم کیک من رو هم بیارید امروز باید یه خرده زودتر برم. ممنون!

بله؟؟ فرمایش دیگه؟؟
ممنون از لطفت به صئورت کلاسیک

علی امین زاده سه‌شنبه 29 تیر 1395 ساعت 07:50 ق.ظ http://www.pocket-encyclopedia.com

کلاسشون من رو یاد زمانی انداخت که دارم مدل درست می کنم! به خصوص این ارباس A400 که واقعاً انرژی بره!!

من می فهمم اینا چی می کشن! اگه دلشون با این کاره باشه لحظه لحظه ی این خم شدنها و کمر و گردن خشک شدنها لذت داره!


علی جان تو هم از درست کردن مدل هات عکس بنداز برامون

دقییییقا"

اعظم46 دوشنبه 28 تیر 1395 ساعت 06:47 ب.ظ

سلام تولد دخترگلت مبــــــــــــــــــــــارک باشه همیشه شاد وسرحال کنار هم باشید

مهربانوجان من دوباره داستان ازدواجت رو خوندم -هنگام اختلاف خیلی آبرو داری کردی خانوادت چیزی از مشکلات زناشوییت ندونن ---آیا این طرز فکر (آبروداری)رو به دخترت یاد می دی ؟اصلا کار درستی کردی ؟ با تجربه وعقل الان چکار می کردی؟

اگه خدایی نکرده (زبونم لال )دخترت شوهری مثل رامین داشت چطوری راهنمایی ش می کنی ؟

ببخشید من با سوالاتم شما از حالت شاد اکنون به گذشته ی تلخ می برم -چون حس می کنم همین الان کسانی هستند که شبیه گذشته شمان خواهش می کنم خیلی صریح وشفاف جواب بدید ممنون

سلام اعظم جانم ممنونم از لطفت عزیزم .
نه قربونت اتفاقا خیلی خوب پرسیدی و مطرح کردی . این جواب بنظرم طولانی تر از یه کامنته اجازه بده درموردش پست بنویسم دوست من

نادی دوشنبه 28 تیر 1395 ساعت 05:18 ب.ظ

سلام

تولد دردانه ی دلت رو تبریک میگم..
میدانم لحظه به لحظه در دل عشق مادرانه ات متولد میشی و می جوشی..الهی که خودش نازنین دخترت رو حافظ باشد
و آفتاب مهربانیت بی غروب باشد...
خط به خط که میخواندم در دل دعا میکردم که..

سلام عزیز نازنینم
ممنون از محبتت نادی جان من با خوندن کامنت زیبای تو هم هی متولد میشم
همزاد عزیز من

مینوˆ دوشنبه 28 تیر 1395 ساعت 03:29 ب.ظ http://milad321.blogfa.com

تولد مهر دخت نازنین مبارک باشه.امیدوارم خداوند عمر طولانی همراه با سلامتی و دلخوشی و ارامش به خودت و دختر نازنینت بده.تابلو خیلی زیباست.کار خیلی سختی هم انتخاب کرده.

ممنون مینو جانم محبت داری . اتفاقا دیشب خودش میگفت مامان دقت کردی همیشه پر زحمت ترین کارها مال منه ...
گفتم بعله تو میتوووونی

هوپ... دوشنبه 28 تیر 1395 ساعت 03:20 ب.ظ http://be-brave.blog.ir

وقتی شروع کردم آرشیو ده ساله ات رو بخونم و رسیدم به تولد دخترت، متوجه شدم که دخترت از خواهر من 3 روز بزرگتره :)
تند تند میخوندم تا برسم به آرشیو حال حاضرت تا از الان تو و مهردخت باخبر بشم... تولد دختر هنرمندت مبارک... خیلی خیلی مبارک

عزززیزم تولدش مبارک باشه از قول من ببوسش و بهش تبریک بگو
ممنون از محبتت عزیزم

خاطره دوشنبه 28 تیر 1395 ساعت 07:32 ق.ظ

تولد مهردخت عزیز مبارک انشالله همیشه در کنار هم روزگار را به خوشی و دور از غم و ناراحتی سپری کنید

ممنون خاطره جانم برای تو هم همینطور باشه عزیزم

نسرین دوشنبه 28 تیر 1395 ساعت 02:11 ق.ظ http://yakroozeno.blogsky.com/

کیلویی؟!!!
من اگه دستم باز بود گرمی بهش دستمزد می دادم. از بس هنرمنده

انگشتاشو برام ببوس که زخم شدن

فدااات خاله نسرین نازنین

پونی یکشنبه 27 تیر 1395 ساعت 11:30 ب.ظ http://pppooonnnyyy.blogfa.com

سلام
با تاخیر تولد دختر گلتون را به شما و ایشون تبریک میگم
چه حس خوبی داره در کنار دوستان کار کردن

سلام پونی عزیز
ممنون دوست خوبم خدا بچه های گلت رو برای تو و مامان عزیزشون حفظ کنه

... یکشنبه 27 تیر 1395 ساعت 02:18 ب.ظ

مهردخت عزیز روز تولدت اولین روز ازسفر365روزه توست به دورخورشید ازسفرت لذت ببرتولدت مبارک
راه بلد مهربانی ها مامان گلی17سال مامان بودنت مبارک

ممنون عزیزم

غریبه یکشنبه 27 تیر 1395 ساعت 12:59 ب.ظ

سلام
تولد گل دخترت مبارک باشد
چه کلاس با حالی دارن همه رو زمین ولو شده اند
درست مثل مکتب خانه ها های قدیم که خاطره اش برای یک لحظه در ذهنم زنده شد
تابلو بالایی هم الحق خیلی زیبا بود دست سازنده اش درد نکند
بهترین هدیه برای اولاد دعا است

سلام غریبه جان
آره خیلی با ما متفاوتن

ممنون دوست من .. من مهردخت رو خیلی دعا میکنم

فرنوش یکشنبه 27 تیر 1395 ساعت 12:57 ب.ظ

سلام عزیز دل
تولد دختر گلتون و گلمون رو خدمت شما، دوستان و جامعه وبلاگ نویسان تبریک میگم. انشالا که همیشه سلامت و شاد باشید و سایه مهرتون مستدام بر سر مهردخت عزیز

سلام فرنوش نازنین
ای جااانم ممنونتم با این کامنت زیبات
الهی آمین ممنونم از اروزهای قشنگت

مارال یکشنبه 27 تیر 1395 ساعت 12:48 ب.ظ http://maralvazendegi.blogfa.com

عزیز دلم تولدش مبارکککک.وای چه متن با احساسی بود.ایشالا 120 سال در کنار هم شاد و آروم زندگی کنید و یه روزی بیای و از نوه هات برامون صحبت کنی.البته بعد از این که تمام مدارج تحصیلی رو طی کرد.

ممنون مارال جانم .
ان شاااالله . خدا بهارت رو نگهداره

سینا یکشنبه 27 تیر 1395 ساعت 12:06 ب.ظ

باز هم تولد مهردخت عزیز رو تبریک می گم. ایشالله که روزهای خوب و بی دغدغه تون هرگز تموم نشه.

اونایی که به قانون جذب معتقدند می گن به هرچیزی فکر کنی همون برات پیش میاد. پس سعی کن به این فکر کنی که روزهای خوب هیچوقت تموم نمی شه.

ممنون سینا جان
ان شالله

نسرین یکشنبه 27 تیر 1395 ساعت 10:44 ق.ظ http://yakroozeno.blogsky.com/

از بس قشنگ بود یادم رفت ازت تشکر کنم که بخاطر من عکسشو گذاشتی.
یک دریا مهر نصلر خوبیها و مهربونیات نازنینم

فدات شم عزیز من قابل تو رو نداره نازنین

نسرین یکشنبه 27 تیر 1395 ساعت 10:43 ق.ظ http://yakroozeno.blogsky.com/

خدای من!!!
تابلوی کاشی بالرین بسیار زیباست!
دست مریزاد واقعن

قیمت این تابلو اگه برای فروشه، چقدره؟


نسرین جان قربون شکل ماهت پاشو جمع کن بیا ایران زندگی کن .
من هر چی مهردخت کار میکنه با خاور برات بفرستم دم خونه ت .. کیلویی حساب کن

ماجد یکشنبه 27 تیر 1395 ساعت 10:09 ق.ظ

سلام آبجی عزیز
ایشالا تولد صد سالگی
ایشالا روزای خوب خوبترو مستدامتر
ایشالا روزای سختر همونی که میخاید البته بعد از کلی از موفقیتا حرفه ای مهردخت خانم
ایام به کام

سلام ماجد عزیز ، حال احوال برادر؟؟
ممنون از محبتت دوست من ان شالله عاقبت بخیری باشه

علیرضا یکشنبه 27 تیر 1395 ساعت 10:05 ق.ظ http://Reza-mir960.blogfa.com

سلام مهربانو جان
تولد گل دخترت مبارک
ایشالا سالیان سال سایه تو بر سرش مستدام باشه و خوشی هاتون روز افزون
یادش بخیر
شادشادشاد باشین هردویتان

سلاااام ، علیرضا جان باور کنم اومدی اینجا؟؟
ممنون دوست مهربون و کم پیدای من . محبت داری ..
واقعن هم یاددددش بخیر .
تو هم شاد شاد شاد باش

شادی یکشنبه 27 تیر 1395 ساعت 09:41 ق.ظ

تولد فرشته زندگیت مبارکت باشه عزیزم
الهی سایت سالیان سال بر سرش باشه و شاهد خوشبختی و موفقیت روز افزونش باشی

دوستت دارم

ممنونم شادی نازنینم مطمئن باش احساسمون متقابله

سانیا یکشنبه 27 تیر 1395 ساعت 09:36 ق.ظ http://saniavaravayat.blogsky.com

تولد گل دخترت مبارک مهربانو جون . امیدوارم جشن 120 سالگیش رو بگیرین و شاد و تندرست باشین ..
هیچ دردی و ریشتری نمیتونه درد مادری و اون نقاط عاطفی رو بیان کنه اون رددر ورو فقط مادری میفهمه که چون تو مادره ....
تو بهترین مادر دنیایی

عزززیز دلمی خدا سنجد خوشگلت رو برات حفظ کنه

نسرین یکشنبه 27 تیر 1395 ساعت 09:33 ق.ظ http://yakroozeno.blogsky.com/

اینا دارن با تکه های رنگی کاشی تابلو می سازند؟

جون جدت کار مهردخت رو از نزدیک بذار برام



آره نسرین جون . طفلکی ها عکسو که از نزدیک میاری بعضی از انگشتا باند پیچیه من همه ش جیگرم برای مهردخت کباب بود که دستاش زخمیه ، همشون همینطورن طفلکی ها .
چون دیگه کارهاشون خونه نمیاد عکس از هفته پیشش دارم . میذارم .

آسو یکشنبه 27 تیر 1395 ساعت 09:32 ق.ظ

تولدت مبارک خانمی ایشالا صدسال به خوشی سلامتی زندگی کنی عزیزم.تبریک به تو به خاطرداشتن چنین مادری

ممنونم عزیزم .. خیلی محبت داری

نسرین یکشنبه 27 تیر 1395 ساعت 09:27 ق.ظ http://yakroozeno.blogsky.com/

تفلد تفلد تفلدش مبارک

خوب کردی شمع روش نذاشتی... زودی ببر سهم منو بده برم تا چاییم سرد نشده (آیکون شکمو)

بهش بگو ممنون که به دنیای ما هم اومده. بگو خاله نسرین عاشقته و بهت افتخار میکنه دختر خواهر به این هنرمندی داره

در ضمن چرا اینا حجابشونو رعایت نکردن!؟ لطفن تذکر را ابلاغ نمایید شاید مقبول افتد

نسرین جونم دیشب خواب میدیدم یکی بهم میگه عجی خانم مقبولی هستید شما از دسسست تو
قربونت برم بگیر که یه تیکه گنده کیک اومد برات

قربون تو خاله ی گل عززیزمن مرررسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد