دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود
دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود

" در غمت شریکم هموطن"

سلام دوستان ممنون از کامنت ها و مشارکتتون در مورد موضوع " مرجانه و سمیرا"


 از خدا که پنهان نیست از شما چه پنهان مرجانه ی داستان ، من بودم و محیط هم فامیلی نبود ، اداری بود .. منیر جان چه کار خوبی کردی متن توبه نامه رو قرائت کردی 





اینهمه سال از ریز علی و فداکاری بیاد موندنیش ، خوندیم و بارها از روی درسش مشق و املاء نوشتیم ، اما اتفاق افتاد اونچه که نبااااید ....


جمع کثیری از هموطنان عزیزمون رو بعلت سهل انگاری مسئولین از دست دادیم و داغدار جای خالیشون شدیم ...


بهمن ماه سال قبل رو یادتونه ؟ مهردخت همراه با چهل و پنج تا از دختران مدرسه ، به اردوی شیراز رفتند ، خنده و شادی اونها در قطار رفت و برگشت ، یه طرف ، دل نگرانی و دعاهای ما خانواده هابرای سلامتیشون یه طرف ... 


وااای بمیرم برای چشم های منتظر بازماندگان حادثه 


چقدر این عکس سلفی این چند تا پسر جوون و نازنین که قبل از حادثه برای دوستشون فرستادند ، دل آدم رو چنگ میزنه .. روحشون شاد باشه 



عزیزان داغدار شریک غم بی انتهای شما هستیم ، خدایا صبر بده ... 

نظرات 24 + ارسال نظر
زیبا شنبه 13 آذر 1395 ساعت 09:00 ب.ظ http://roozmaregi40.persianblog.ir/

خوبی مهربانو جان؟
خوشحال میشم وقتی میام اینجا و نوشته هات رو میخونم. دختر گلت رو ببوس.

ممنون زیبای عزیزم محبت داری دوست من

مهری شنبه 13 آذر 1395 ساعت 02:53 ب.ظ

مهربانو جانم دو تا سوال دارم یه دندانپزشک خوب و منصف میخوام سمت شرق تهران باشه بهتره کار خاصی نیست که نیاز به متخصص ترمیمی مثلا باشه . همسرم خواستن من جستجو کنم البته اگه یلدتون باشه خودم دکتر آصف زاده رو به شما پیشها د کردم که خیلی همدعالییییه همبشه پیش اون می رفتیم ولی قیمتش فعلا در توان مون نیست ممنون میشم بهم کمک کنی

سوال دوم خیلی با ربطه
تو پست های قدیمی یه جیگر فروشی سمت شرق تهران معرفی کرده بودین یادم رفته لطفا اونم بهم بگین

مهری جان متاسفانه شرق تهران نمیشناسم خیابون مطهری تقریبا مرکزه .
جیگر فروشیه ایستگاه داریوشه . تو خیابون دماوند بعد از پل خاقانی اولین دور برگردون رو که زدی نزدیک کارواشه . خیلی هم جای بی امکاناتیه .. یه میز با نمکدون همین .. یعنی قشنگ باید با پنگال های نازنینت مشغول بشه ولی انقدر مزززه میده

بانو جمعه 12 آذر 1395 ساعت 10:33 ب.ظ

برای من خیلی عجیبه که این فاجعه را بخواهند با بحث ترک و فارس بودن قاطی کنتد.من جنوبیم و بسیار بسیار غمگین شدم از این فاجعه.اما چیزی خوندم در مورد یخ زدن ترمز قطار که میگویند اصلا حرف بیهوده ایست البته کارشناسی در اینترنت در کانال تلگرامی چرند و پرند دلایلش را هم گفته بود


چی بگم بانو جان خدا به بازماندگانشون صبر بده که خیلی سخته

الی پنج‌شنبه 11 آذر 1395 ساعت 11:13 ق.ظ http://elhamsculptor.blogsky.com/

آخی تا کی باید این صحنه ها ...

نازلی پنج‌شنبه 11 آذر 1395 ساعت 09:34 ق.ظ http://www.n-nikan.blogsky.com

هرچی نشستیم در وبلاگ اب و جارو کردیم مهربانو بیاد دیدم نه ...انگار از اومدن خبری نیست
این شد که خودم اومدم
خیلی حادثه دردناکی بود . چند روز قبل در اینستا برای خانمی که برادرش تو این حادثه از دست داده بود کامنت تسلیت گذاشتم نمیدونی چطور منو بست بنده خدا به گلوله
که شما فارسها حق ندارید به ما ترک ها تسلیت بگید و ...این وسط بنده خدا کورش کبیرم بی نصیب نموند از ناسزا
منم از همه جا بیخبر شوک شدم
خب تمام کامنتهای زیر اون پسنت هم ترکی بود و من نمیدونستم چیه
این شد که از دوست ترکم کمک خواستم گفتم بابا بیا ببین چی نوشتن شاید یک چیزی بوده تسلیت من مناسبش نبوده
دوستم گفت جنگ جهانی سوم سر همین حادثه زمانی اتفاق افتاده که چند نفر تو اینستا نوشتن بهتر که ترکها مردن و خداکنه نسلشون منقرض بشه و از این چرت ها
بخاطر همین الان جنگ بین بعضی هموطن های ترک با فارسه و ...
من به این فکر میکردم این حجم از بلاهت ؟!!!! که یکی از مردن هموطنش خوشحال بشه و چنین چرندیاتی بنویسه؟!!
خلاصه که ما حکاتی اقای همساده داشتیم تیر و ترکش ناحق ناکارمون کرد
اما واقعا خدا به خانواده هاشون صبر بده مهربانو
ترک ، لر، کرد ،بلوچ ، فارس ، ایرانی ، افریقایی ، امریکایی ...همه انسانن یعنی درک این موضوع اینقدر سخته برای بعضی ها

ای جانم قربون محبت و معرفتت نازلی جون خوب کردی اومدی قدم رو چشمم گذاشتی عزیزم
اااای واااای ببین داریم با چه دیوانه هایی زندگی میکنیم .. البته خدا منو ببخشه که به این شیطان صفت ها میگم دیوانه ، چون دیوانه ها معمولا" نازنین هایی هستند که از فشار روزگار به جنون رسیده اند و اتفاقا خیلی باشرف هستند .. تنها چیزی که میشه به این ادم نماهای بدذات گفت " شیطان صفته" الهی بمیرم برای دل پردرد اون خواهر که انقدر فشار مصیبتش زیاد بوده و کامنت اون شیطان صفت بهش فشار اورده که به همه ی فارسی زبان ها بدو بیراه گفته ..
والله اصلا بحث انسان با ملیت های متفاوت نیست من همه ی جانداران برام قابل احترام و دوست داشتنی هستند و از ناراحتیشون ناراحت میشم بجز همین شیطان صفت ها که تو این زمانه تعدادشون کم هم نیست
خدا بهشون صبر بده

اذر پنج‌شنبه 11 آذر 1395 ساعت 09:16 ق.ظ http://azar1394.blogfa.com

مشگلی نیست مهربانو جان .همه شون بیمه ن
فقط میمونه ی صدقه دولتی که برسه به جیب مدیران تا دیگه از این اتفاقا نیوفته

خدایا اگر هستی یه کاری کن انقدر نمیرم تا ذلت و خواریشون رو ببینم

مامان ثنا و حسنا سه‌شنبه 9 آذر 1395 ساعت 09:31 ق.ظ

با گذشت چند روز خیلی حالم بده از این اتفاق، بغضش هنوز باهام هست و خیلی اعصابم بهم ریخته است... از اون کارمندی که معلوم نیست سرش تو تلگرام بوده یا حواسش کجا که درست آلارم نداده از اون مردمی که سالم از بقیه واگنها ریختن بیرو ولی کاری برای بیرون کشیدن مصدومها نکردن و فقط دادشون الان بلنده که کسی به داد ما نرسید، از اصولگراهایی که این حادثه رو چوب کردن میکوبن تو سر دولت که بی تدبیری و ناامید کننده، از اون مجری آشغال بی بی سی که با خوشحالی و چشمهای پر از برق این خبر رو روایت میکرد، از خودم که چرا تو خونه خواب بودم اون زمان چه میدونم شاید خل شدم مثلا اگه خواب نبودم یا تو خونه نبودم چه غلطی میتونستم بکنم؟!


عزیزم خودتو بیشتر از این اذیت نکن ، تا میتونی برای ارامش بازماندگانشون دعا کن ، خودشون که انقدر دردناک و غریبانه سوختند که مطمئن باش در ارامش هستند

azi سه‌شنبه 9 آذر 1395 ساعت 12:16 ق.ظ

مهربانو جانم سلام,تسلیت به همه مردم ایران...
یه چیزی بد جور فکرش من و همسرم رو ازار میده .همین فیلم های پخش شده از لحظه حادثه سوختن هموطنامون.چرا به جای فیلم گرفتن کسی رو نجات ندادند ? بیرون نکشیدند? یعنی تو واگن هایی که هنوز اتیش بهشون نرسبده بود کسی مصدوم نبود? کسی از شدت حادثه سرش جایی نخورده بود بیهوش شه? :(((( بعد دارن فیلم میگیرن صدای یا امام و یا خداشون تو فیلمه اخه امام.و خدا چیکار کنن با مردم تماشاچی ! :(((

سلام عزیز دلم ممنونتم .
هیچکدوم از فیلم ها رو ندیدم ازی جان اصلا دلش رو ندارم .
جواب من اینه که باید همه چیمون به همه چیمون بیاد از این مسئولین و این سیستم همین شهروندا هم برمیاد . یک عده ای اومدن که ایران و ایرانی رو نابود کنند و مردم رو دین زده و انسان نما کنند که الحق و الانصاف تمیز کار کردن

غریبه دوشنبه 8 آذر 1395 ساعت 04:07 ب.ظ

سلام
غم انگیز بود خداوند روحشان را شاد کند
من زیاد در مسایل فنی اش ریز نمی شوم چون باید بررسی شود و کل عوامل حادثه آنالیز بشود
البته در چنین مواقعی برای بستن دهان مردم یک عده را دراز می کنند
مانند همین مسئله چند سال قبل در برخورد هواپیماها در تهران پیش آمد
در نهایت هم معلوم نشد کی مقصر است خلبان شکاری و یا مسافر بری یا برج مراقبت و یا بد شانسی نو عروسانی که مسافر آن پرواز بودند

سلام روحشون شاد باشه .
نه انگار این بار صرفا اعلام کردن تقصیر خود بی مسئولیتمون بوده .
اره یادمه دوست خودم و همسرش چند ساعت بعد از جشن عروسیشون تو همون هواپیما بودن

بهمن دوشنبه 8 آذر 1395 ساعت 12:34 ب.ظ http://www.life-bahman.blogsky.com

واقعاً خسته شدیم از اینهمه بی کفایتی...
میگن هر چیزی سر جای اصلیش قرار بگیره اون عدله...
پس اینهمه مسئول بی کفایت سر جای اصلیشون نیستن میشه اسم اینو عدالت گذاشت؟؟؟


عداااالت ، چه واژه ی خنده داری !!!!!!

پونی دوشنبه 8 آذر 1395 ساعت 11:02 ق.ظ http://pppooonnnyyy.blogfa.com/

درود
فقط بلدند با هر بهانه ای بلیط ها را گران کنند مثل عید

اما امنیت، بهداشت و کیفیت زیر صفر
انگار کارمندانش چند ماه هم حقوق نگرفته اند
میدانی پول ها به کجا می رود؟؟
خرج ماموریت و فوق العاده و سفر های خارجی مدیران و عزیزان می شود و برای کارمند .....

درود بر پونی عزیز
واااقعا که گل گفتی تنها چیزی که مردم میبینند افزایش وجه بدون خدماته

ریحانه دوشنبه 8 آذر 1395 ساعت 12:28 ق.ظ

مهربانو جان من اهل تبریزم..تمام این افرادی هم که در عکس میبینید از اشناهای دوست صمیمیم هستن و همه شون دوستای هیئتی هم بودن...نمیدونید از جمعه چه حالی داریم..تازه بیشترشون خانوم بودن...هم خانوم و هم بچه که هرسال این موقع عازم مشهد میشدن...

ای وااای ریحانه جااانم بازم بهت تسلیت میگم عزیزم . به هر حال شهر زیبای تو در ماتم و اندوه بیشتری فرو رفته .
بمیرم الهی میگن یه مادر و فرزند رو اصلا نتونستن از هم جدا کنند بس که تو اغوش هم سوخته بودند

نگین شیراز یکشنبه 7 آذر 1395 ساعت 11:31 ب.ظ

حالم بده مهربانو جان
حالم خیلی بده

به کدوم گناه اینهمه انسان کشته شدن؟
ای لعنت و هزاااااار لعنت به آدمای غیر مسئول و سهل انگار ...
جون مردم شده بازیچه دست یه عده آدم بی فکر و نالایق هیچکس هم نیست به داد مردم برسه ...

حالا فوقش مسئولین یه پیام تسلیت میدن به خانواده های داغدار، دو سه روز هم بظاهر پیگیری ماجرا و بعد مثل باقی ماجراها فراموش میشه ...

خدایا چه گناهی کرده بودیم که مجازاتمون این بود؟؟؟؟

به گناه ایرانی بودن
خدا به دادشون برسه

نسرین یکشنبه 7 آذر 1395 ساعت 10:24 ب.ظ http://yakroozeno.blogsky.com/

خدای من!
چه وحشتناک!
آموزش بیشتری باید به کارکنان بدن قبل از شروع کار... عجب فاجعه ای! چه مرگ های جانخراشی


سعی میکنم بیشتر پول جمع کنم / چقدر وقت داره این بنده خدا
شنبه ی دیگه من یه مهمونی ام و برام امکانش هست.


نسرین جان باز تو خودتو اذیت نکن عزیز من درست میشه . فکر میکنم یک هفته ده روزی وقت داریم

منیر یکشنبه 7 آذر 1395 ساعت 07:08 ب.ظ http://behappy.blog.ir

سلام
واقعا اتفاق خیلی تلخی بود! خدا به خونواده هاشون صبر بده.
هفته پیش تو اصفهان یه خونواده تصادف کرده بودن تک دختر ۱۸ ساله شون ضربه مغزی شده بود و اونا اعضاش رو اهدا کرده بودن! بعد چند تا از دوستای این دختر دانشجوهای من بودن. اون هفته کلاسم کلا ماتمسرا بود و بیشترش به گریه و زاری بچه ها گذشت و منم سعی میکردم دلداریشون بدم که البته شدنی هم نبود! حالا اینها دوستاش بودن!فکر کن خونواده این دختر، یا خونواده مسافرای اون قطار... اوففف واقعا خیلی درده! ولی به قول اون کلیپ دیرین دیرین، مسئولین فقط احساس شرمندگی میخرن نه احساس مسوولیت!!!

+ وای چه سورپرایزی بود مهربانو! خدا رو شکر که من فرصت توبه بهنگام نصیبم شد و از مغضوبین نبودم!!!!

سلام منیر عزیزم
الهی آمین .
وااای چقدر تلخ میتونم تصور کنم کلاست چه حالی بوده

عززیز دلمی ،

زئوس یکشنبه 7 آذر 1395 ساعت 05:22 ب.ظ

امرزو خوندم سی نفر 100 درصد سوختگی داشتند.خیلی وحشتناکه
.مرجانه خانوم دوستیت و کلا قطع کن این از دشمن بدتره ها


دوست نیستن زئوس جان همکارن فقط . توضیحات کامنت قبل رو بخون عزیزم

رعنا یکشنبه 7 آذر 1395 ساعت 04:29 ب.ظ

سلام بانوی مهربان وگل

متاسفانه اطرافمون پر شده از اخبار دردناک ،باران میاد مردم را آب می بره. برف میاد آب وبرق وگاز قطع میشه اینم از این خبر تاسف بار.خدا به بازماندگانشون صبر بدهد.

سلام رعنای نازنین
بعد گوینده ی اخبار با هیجان و حرارت خبر میده که جنگل فلان ایالت ا م ر ی کا در آتش سوخت ، بعد برای خودمون برف و بارون جزو حوادث غیر مترقبه ست

نسرین یکشنبه 7 آذر 1395 ساعت 03:58 ب.ظ http://yakroozeno.blogsky.com/

خدای من! چرا؟ دلیلش چی بوده؟

اگه می دونستم مرجانه تو بودی بجای کامنت با چاقو ضامن دارم میرفتم بی سمیرات می کردم

نسرین جان این خبر رو برات میذارم
خبرگزاری فارس: محسن پورسید آقایی امشب در اخبار سراسری شبکه یک صداوسیما ضمن تسلیت به مردم تبریز به خاطر وقوع حادثه برخورد دو قطار مسافری در ایستگاه هفت‌خوان در محل راه‌آهن شمال شرق کشور، اظهار داشت: سیستم ATC به عنوان سیستم کنترل اتوماتیک قطار بسیار پیشرفته است و همین سیستم روز وقوع حادثه یک بار از بروز سانحه جلوگیری کرده است.

وی افزود: قطار مسیر تبریز - مشهد ابتدا به دلیل یخ‌زدگی در سیستم ترمز حدود 6 کیلومتر پس از ایستگاه هفت‌خوان در راه‌آهن شمال شرق در ساعت 6:22 دقیقه صبح متوقف می‌شود و پس از آن یک ساعت بعد قطار سمنان - مشهد وارد ایستگاه می‌شود که چراغ قرمز سیستم در واقع سرعت قطار مذکور را می‌گیرد.

وی گفت: پس از توقف قطار سمنان - مشهد لکوموتیوران با مسئول CTC تماس می‌گیرد که چراغ عبور قرمز است اما این مسئول که به تازگی شیفت وی عوض شده بود با نگاهی به سیستم به لکوموتیوران قطار سمنان - مشهد اعلام می‌کند که مسیر مقابل وی باز است و حرکت کند.

مدیرعامل مستعفی راه‌آهن ادامه داد: مسئول CTC به لکوموتیوران قطار سمنان - مشهد اعلام می‌کند که سیستم ATC را قطع کند و قطار را به صورت دستی هدایت کند و بدین ترتیب قطار سمنان - مشهد چون در مسیر هم شیب وجود داشته است 4 دقیقه بعد به قطار تبریز - مشهد می‌رسد و 6 ثانیه هم زودتر ترمز اضطراری می‌کند اما متأسفانه حادثه رخ می‌دهد.

پورسید آقایی افزود: همه مکالمات لکوموتیوران با مسئول CTC ضبط شده است. کنترلر در مرکز کنترل تصورش آن بوده است که با لکوموتیوران تبریز - مشهد صحبت می‌کند در حالی که با لکوموتیوران قطار سمنان - مشهد صحبت کرده است و بدین ترتیب به وی اعلام کرد که مسیر مقابل آن قطار باز است و حرکت کند.

وی گفت: اشتباه دوم در این حادثه آن بود که لکوموتیوران اجازه ندارد با مسئول سامانه صحبت کرده و سیستم هوشمند را خاموش کند در حالی که این اتفاق رخ داده است.

پورسید آقایی با بیان اینکه دخالت عامل انسانی موجب بروز این حادثه شده است،اضافه کرد: کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن در حال بررسی این موضوع است تا مقصران حادثه مشخص شوند.

وی همچنین بیان کرد: به هر حال این خطاها از سوی پرسنل تحت مدیریت اینجانب رخ داده است و بنده به عنوان مسئول ضمن اظهار همدردی با خانواده‌های جان‌ باختگان و عذرخواهی از آنها از سمت خود استعفا می‌دهم.

مدیرعامل مستعفی راه‌آهن گفت: بنده این استعفا را به وزیر راه و شهرسازی ارائه دادم و وی با این استعفا موافقت کرده است.
***********
عزززیزم سمیرا رو کشتی رفت

فریبا یکشنبه 7 آذر 1395 ساعت 03:54 ب.ظ

ببخشید من اخبارشو توی اینستا پیگیری می کنم .nasrnews

خدا کنه صحت داشته باشه یه مادر کمتر داغدار بشه هم یه مادره

ماجد یکشنبه 7 آذر 1395 ساعت 03:17 ب.ظ


افسوسسسس

فریبا یکشنبه 7 آذر 1395 ساعت 02:35 ب.ظ

سلام مهربون،
واقعا غم انگیز بود ،این پسرای اصیل تبریزی نمی دونین چقدر ماهند.البته یکیشون خدارو شکر زنده است همون وسطیه که ریش پری داره.منبع هم معتبره خبرگزاری نصر اعلام کرد.فقط خدا میدونه چی کشیدن .روحشان شاد.خدا به بازماندگانشان صبر بده

سلام فریبا جون
چه خبر خوبی دادی عزیزم خدا رو هزار بار شکر ، خدا برای عزیزاشون ببخشه هر کی که انسان خوبیه . چقدر الان براش دردناکه وقتی بفهمه همه ی دوستانش رفتند
البته الان نصر رو دیدم رو عکسشون چیز جدیدی ننوشته کجا خوندی؟؟

سینا یکشنبه 7 آذر 1395 ساعت 01:33 ب.ظ

واقعاً حادثه وحشتناکی بود. اینهایی که توی عکس هستند همه کشته شده اند؟

متاسفانه همه کشته شدند سینا دوستشون تو شبکه های مجازی پخش کرده

سوفی یکشنبه 7 آذر 1395 ساعت 01:07 ب.ظ http://ziyafate-zendegi.blogfa.com

سلام مهربانو جانم ...خیلی تلخه ولی عجیب نبود! این کشور هر اتفاقی توش ممکنه...مردم ایران از هیچ نظری امنیت ندارن...دیشب به پدرم میگفتم یه سازمانی باید تشکیل بشه به اسم سازمان حمایت از مردم ایران بس که از هرنظر مردم تو خطرن...از مواد غذایی گرفته تا وضعیت جاده ها و حمل و نقل و امنیت روانی و حقوق شخصی...

سلام عزیز من
درست میگی متاسفانه یه روزی فکر میکردم هند و کشورهای اطرافش در این شرایطن ولی خودمون داریم جلو میزنیم

tarlan یکشنبه 7 آذر 1395 ساعت 11:49 ق.ظ http://tarlantab.blogsky.com/

وای عزیزم دلم خونه دیشب مردی داشت جریان رو تعریف میکرد که چقدر دیر بداد اینها رسیدن و اینها جلوی چشمشون سوختند از دیشب دارم اشک میریزم واقعا حدا به هممون صبر بده صبر بده نمیدونم تا کی باید صبور باشیم

اونم دیدم ترلان جان .. ما که فقط هموطنمون رو از دست دادیم انقدر غصه داریم وای به حال عزیزانشون .. خدا کمکشون کنه واقعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد