دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود
دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود

"ملت عجیبی هستیم "

سلام عزیزانم ، امیدوارم خوب باشید، من نسبت به هفته ی گذشته بهترم .. 


این موج افسردگی که گریبانمون رو چسبیده بود ، اندکی رهامون کرده تا نفسی تازه کنیم و بتونیم طاقت یه بدبختی جدید رو بیاریم . (می دونیدکه ما مردِ حوادث و غصه های ملی در  دنیا هستیم )



نوشته های  آیدین سیار سریع رو می خونید؟؟ من قلم طناز و دلنشینش رو دوست دارم . 


به دنبال افاضات ترامپ معلوم الحال در خصوص منع ورود ایرانیان به سرزمین کفر ، ترانه جان علیدوستی توییت جنجال برانگیزی نوشت و شرکت در مراسم اسکار رو تحریم کرد و درواقع به توهینی که مردک به ایرانی ها کرده بود ، معترض شد . 



در همین مورد "آیدین سیار سریع " نوشته ای با مضمون "ترانه حیا کن " در روزنامه شهروند منتشر کرد که ضمن دفاع از هنرمند عزیز مون ، با زبان طنز ، حرکت زشت کاربران اینترنتی نظیر تلگرام و اینستاگرام رو به سخره گرفته . 


متن رو در انتهای پست میذارم که مطالعه کنید و لذت ببرید . 


حالا از اون طرف ، مدتیه در یک گروه تلگرامی که مدیرش صاحب یکی از کافه های خوشنام تهرانه عضو هستم و اکثریت جمع،  دستی به قلم دارند و در زمینه ادبیات یا اوناع رشته های هنر ، تخصصی . 


من از اون نوشته ی اقای سیار سریع خوشم اومد و با ذکر نام ایشون ، متن رو تو همین گروه کپی کردم . 


یه بیست دقیقه ای که از کپی کردن من گذشت ، یکی از افراد گروه که معمولا" فعال هم ندیده بودمش اومد قسمت چت خصوصیم و چیزایی نوشت که در انتها نمیدونستم بخندم یا گریه کنم . 



شکل قضیه البته خنده داره ولی وقتی خوب خنده هامونو کردیم ، باید بشینیم به حال خودمون و جمعیتی که هر روزداریم باهاشون زندگی می کنیم یه دل سیر گریه کنیم . 



ببینید چطور میشه به راحتی آب خوردن درمورد کسی کلی اراجیف به دردنخور گفت و در عرض چند دقیقه کلا" نظر رو تغییر داد و دست به تملق و چاپلوسی زد . 


لطفا" چت های پایین رو خوب بخونید و اگر لازم شد دوباره بخونید 





می بینید ؟؟ اولا که اسم ایدین سیار سریع رو مینویسه آبدین !!! 


بعد وقتی متوجه اشتباهش میشه به من میگه : توجه نکردین .. همه ی این مسائل در مورد ایشون تو شبکه های اجتماعی نوشته میشه و در نهایت وقتی احساس میکنه خیلی خراب کرده ، نوشت : این کار ترانه بسیار قابل تحسینه و ... 


آخه دوست عزیز خدایی اگر هیچی ننویسی میگن لاااالی؟؟؟ یا منظور دیگه ای از این چت داشتی؟؟ 


شاید صادقانه ترین قسمتش همون قسمت اول بود که نوشته خواستم با شما صحبت کنم !!!که وقتی متوجه خرابکاریش شد ، رفت تو افق محو شد؟؟ 


اینم نوشته ی تامل برانگیز " آیدین سیار سریع " 

آیدین سیارسریع طنزنویس در شهروند نوشت :


 ترانه علیدوستی هفته پیش اعلام کرد که در اعتراض به دستور توقف صدور ویزا برای ایرانی ها از سوی ترامپ در مراسم اسکار شرکت نمی کند و این قانون را نژادپرستانه می داند. 

یک بار دیگر جمله را بخوانید. خیلی ممنون.

 بله … ترامپ به عنوان یک انسان نامتعادلِ لمپنِ پوپولیستِ بی منطق که در شمار باگ های دموکراسی قرن قرار می گیرد می گوید هفت کشور دهاتی و بدتیپ به کشور من نیایند و یک اه هم ضمیمه جمله می کند و در واکنش، یک بازیگر ایرانی هم که امسال فیلمی در اسکار دارد می گوید در اعتراض به این تصمیم به آمریکا نمی روم.

 آیا به نظرتان همه چیز درست و منطقی می آید؟ 

آیا اشکالی در این حرف نمی بینید؟ آیا فکر می کنید حتی با وجود مخالف بودن با علیدوستی در قضیه شهرزاد با تکیه بر «انظر الی ما قال و لاتنظر الی من قال» می توانید با جان سخن موافق باشید؟

 خب واقعا برایتان متاسفم. یعنی خاک بر سر ما که با شما شده ایم ۸۰میلیون. 

خاک بر سر من که طنزنویس شما هستم.

 نمی دانم شما کی می خواهید یه کم روحیه مبارزه پیدا کنید!

 شرط اول مبارزه در شرایط کنونی مخالفت کردن است.

 یک مبارز اصیل فیس بوکی – تلگرامی – اینستاگرامی اول مخالفت می کند، بعد فحش می دهد، بعد (اگر بتواند) دست به اسلحه می برد و در پایان اگر حال داشت، می خواند یا می شنود که طرف چه گفته است یا حرف حسابش چه بوده. 

البته حالا هم برای مبارز شدن دیر نشده، همین الان می توانید با مراجعه به اینستاگرام ترانه علیدوستی یا صفحات دیگر که این خبر را پوشش داده اند تمرین مبارزه کنید، ما چند نمونه از کامنت ها را جهت آموزش مخالفت برایتان ذکر می کنیم:


– الان اسکار معطل مونده که تو شرکت کنی، […] خانوم!

– وای وای … الان آمریکا نابود شد، اسکار لغو شد.

 (شما در دو مدل بالا باید معتقد باشید که اعتراض های مسالمت آمیز باید به نابودی سیستم و در این جا اسکار، آمریکا و ترامپ منجر شود وگرنه فایده ندارد.)

– دختره فنچ نمی تونه میله خالی بزنه اونوقت واسه آمریکا خط و نشون می کشه.

 (در این استدلال ایده آل شما برای اعتراض مسالمت آمیز و مبارزه مدنی باید عباس جدیدی و حسین رضازاده باشد.)

 – اینا همه برای اینه که خودشونم می دونن تو اسکار هیچ جایزه ای نمی تونن بگیرن. این جوری میخوان حواس مردمو پرت کنن.

(در این استدلال شما باید بهروز افخمی باشید.)

– انواع پالتو فقط ۷۵ هزار تومن.

(این هم بهرحال یک نوعی از مبارزه علیه سرمایه داری و طبقه بورژواست.)


– به جهنم که نمیری! کی تو رو راه میده؟

 (در این کامنت شاید بگویید ما که ترامپ یا نماینده آمریکا و اسکار و … نیستیم، چطور بگوییم که به جهنم که نمیری، کی تو رو راه میده؟ عرض شود شما اگر مبارز واقعی باشید به عنوان یک صفدر از قمبل تپه سفلی هم می توانید چنین پاسخ کوبنده ای نثار طرف کنید.)


– خانم علیدوستی اگر خیلی زرنگ تشریف داری پول های بلوکه شده ملت ایران رو از بلوکه دربیار!

– تو که با پارتی بابات که مربی فوتبال بود وارد سینما شدی دیگه حرف نزن.

– مزدورِ کلاستروفوبیای تنگناهراس بی ادب که به هموطنت گفته زهرمار! خودت زهرمار.

(در این استدلال ها شما نباید هیچ گونه استدلالی داشته باشید.)

 دوستان عزیز و مبارز فیس بوکی و اینستاگرامی در پایان باید به یک نکته کلیدی توجه داشته باشند.

 عزیزان! شما اگر هزار کامنت هم بگذارید و ده هزار فحش هم در روز بدهید اگر این نکته را رعایت نکنید نمی توانید یک مبارز اصیل و واقعی باشید: 

یک مبارز هیچ وقت از عکس و اسم واقعی خودش استفاده نمی کند! 

پس همین الان اکانت فیکت را بسازید و به صفحات حمله ور شوید. شما می توانید!

*****************
دوستتون دارم 


نظرات 16 + ارسال نظر
علی امین زاده سه‌شنبه 19 بهمن 1395 ساعت 04:06 ب.ظ http://www.pocket-encyclopedia.com

البته من دوست دارم با دید مثبت به داستان نگاه کنم: شاید صحبت با شما باعث شده نظرش عوض بشه.

مثبت اندیشی عااالیه ولی اگر هم حدس شما درست باشه با این سرعت تاثیر پذیری چیز خطرناکیه

پریسا یکشنبه 17 بهمن 1395 ساعت 07:39 ب.ظ

سلام بانوی عزیز
طنز فوق العاده قشنگی بود

خانم علیدوستی از هنرمندای اصیل و دوست داشتنی و باوقار و بی حاشیه ایران هستن و افتخار میکنم که یه بانوی هنرمند از موقعیت خوبش برای اعلام اعتراض به قانون بی منطق و نژادپرستانه ترامپ استفاده کردن و از ته دل تحسینشون میکنم.
و متاسفم برای افرادی که همیشه دنبال تخریب شخصیت های هنرمند و بزرگ کشورمون هستن بجای حمایت از شجاعت و حرکت درست اون ها.

خانومیه آقاشون جمعه 15 بهمن 1395 ساعت 01:09 ق.ظ http://farvardin93.blogfa.com

پونی پنج‌شنبه 14 بهمن 1395 ساعت 12:54 ق.ظ http://pppooonnnyyy.blogfa.com/

با 65 عکس از ایاصوفیه در خدمت شما هستم

به به

[ بدون نام ] چهارشنبه 13 بهمن 1395 ساعت 09:24 ق.ظ

من از شدت خجالت نونستم بقیه افاضات دوستمون رو بخونم وجدانا خودش چطور روش شده؟

منم جای اون بودم می رفتم تو افق محو می شدم

پونی سه‌شنبه 12 بهمن 1395 ساعت 07:00 ب.ظ

عجب مردمانی هستیم
حیف ...

رعنا سه‌شنبه 12 بهمن 1395 ساعت 01:21 ب.ظ http://www.khaneye-del.blogfa.com

به این جور افراد میگویند حزب باد

tarlan سه‌شنبه 12 بهمن 1395 ساعت 12:13 ق.ظ http://tarlantab.blogsky.com/

سلام مهربانو جان
آیدین سیار سریع رو نمیشناختم ممنون که معرفی کردی عزیزم .کامنتهای مخالفش هم جالب بودو اون وسطها انواع پالتوش 75 هزار تومن...
تو جامعه ما همه جور آدمی هست که بقول آقای آیدین با ما شدن هشتاد میلیون ...
کتاب چرا درمانده ایم، از حسن نراقی رو خوندی؟این کتاب راجع به شخصیت و هنجارهای شخصیتی و شاخص ایرانیان نوشته .حرف هایی که خودمون هم میدونیم و اینجا فقط مروری کرده .کتاب خیلی جالبیه که پیشنهاد میکنم حتمن بخونی عزیزم.
ما هم دوستت داریم عزیز دل...

سلام ترلان نازنینم .
قربونت خانوم گل امیدوارم بخونیش و لذت ببری . این کتاب رو کامل نخوندم ولی بخش هاییش رو تو تلگرام خوندم . ممنونم که گفتی حتما خیلی جالبه

مرآت سه‌شنبه 12 بهمن 1395 ساعت 12:00 ق.ظ

سلام مهربانوی مهربانم

نازنین از داداش بهمن خبری نیست
رفتم وبشون رمز می خواست
شما از شون خبری ندارید
خدای ناکرده اتفاقی نیفتاده براشون؟

سلام مرات عزیز
قربونت ، نه متاسفانه نمیدونم چی شده اگر خبری به دستم رسید مینویسم عزیزم

مریم دوشنبه 11 بهمن 1395 ساعت 11:48 ق.ظ

واقعا با کیا شدیم 80 میلیون

نازلی دوشنبه 11 بهمن 1395 ساعت 11:44 ق.ظ http://www.n-nikan.blogsky.com

مهربانو جان توی لیننکهات ادرس من (هزارسال سی سالگی) قبلی درج شده
میشه به این ادرس اصلاح بشه؟
مرسی
www.n-nikan.blogsky.com

انجام شد

الی دوشنبه 11 بهمن 1395 ساعت 09:55 ق.ظ http://elhamsculptor.blogsky.com/

شهر از این آدمها پر شده و عجیب ادم احساس تنهایی میکنه

مهدی دوشنبه 11 بهمن 1395 ساعت 08:42 ق.ظ

منم فکر میکنم اون بنده خدا اصلا موضوعش ترانه نبوده.
چیز دیگه ای بوده
کار ترانه و اصغر فرهادی واقعا قابل تحسینه.
خدا نابود کنه اینستا رو که شده محل آبرو ریزی واسه ما ایرانی ها.


بله باعث افتخاره
متاسفانه همین

نسرین یکشنبه 10 بهمن 1395 ساعت 06:18 ب.ظ http://yakroozeno.blogsky.com/

عجب فکرایی!!!
باید سپرد تمام جایزه ها رو بدن به این نویسنده های کامنتا.

اولی که واسه تو نوشته که شاهکاره

فقط میگم خدا صبرتون بده


اره واقعا طلب صبررررررررررر

فریبا یکشنبه 10 بهمن 1395 ساعت 06:05 ب.ظ

سلام ،خب این قبیل موضوع ها موافق و مخالفینی داره که صد البته به خودشون اجازه میدن اظهار فضل کنن ...اما اینکه خودشون نظر مستقلی ندارن و تابع اطراف هستند جای تعجب داره بالاخر ه یا موافقی به این دلایل یا مخالف به این جهات ،دلیل نمیشه که هی رنگ عوض کنی .(خطابم به اون آقاست ها)درسته که با رفتن یا نرفتن اینا تغییری در اسکار بوجود نخواهد آمد ولی باید که از یه جایی اعتراضمون رو برسونیم حالا که اسکار این فرصت رو داده ‌چه خوب که استفاده کنیم ،موندم آمریکایی که چندین سال برای این مسائل مبارزه کرده اوضاش این شده ،ما که فقط طبل توخالی هستیم و مبارزات رو نصفه نیمه میزاریم چه بلاهایی سرمون خواهد اومد و چقدر هم ما مردم پشت همیم.ببخشید پر حرفی کردم ،ممنون که نویسنده های خوب رو معرفی می کنین .دروغ چرا من اسمشم نشنیده بودم.

سلام فریبا جان
دقیقا همینطوره ، موضوع مخالفت که با احترام عنوان بشه ، لازمه ی بحث های اجتماعیه مثل همینجا که مطلبی مینویسیم هم موافق داریم هم مخالف ولی چاپلوسی و اینهمه تغییر موضع دادن واقعا نوبررررره
قربونت عزیزم پرحرفی کدومه باعث افتخاره

سینا یکشنبه 10 بهمن 1395 ساعت 03:59 ب.ظ

اون بنده خدا خاطره "آقای ملون" مرحوم منوچهر نوذری رو برای من زنده کرد. فکر می کنم فقط می خواست سرصحبت رو با تو باز کنه.

خیلی ضاااایع کرد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد