دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود
دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود

"راه های کمک رسانی اصولی و درست"

سلام عزیزانم ، از دیروز انقدر چیزهای عجیب و غریب دیدم و شنیدم که قدرت تجزیه تحلیل خیلی هاش ازم سلب شده .


 خدا رو شکر بیشتر شون مثبت بوده و باعث افتخار و مباهاته ..


 اما متاسفانه موارد بد و آزاردهنده انقدر انرژی منفی داره که انگار هر کدومش به اندازه ی چند برابر یه اتفاق خوب ، از آدم انرژی می گیره . 


 کسانی که میگن ما به هیچ عنوان کمک نمی کنیم ، چشم دولت کور وظیفه شه و صد البته درست میگن ولی نمی دونم چطور طاقت میارن حالا که دولت و مسئولین احساس مسئولیت ندارند ، اونا هم میتونن با این عقیده بشینن کنار و درد و رنج همنوعشون رو نظاره گر باشند!!!


 یا اونا که میگن : کمک کنیم که چند وقت بعد هر چی خواستیم تو بازار بخریم ببینیم روش نوشته اهدایی به زلزله زدگان غرب ایران؟؟ (مثل همون برنج هایی که بعد از زلزله بم تو بازار می فروختن)


ولی از حق نگذریم ، انقدر همه تشکل های خودجوش و قابل اعتماد تشکیل دادن و دارن تلاش های شبانه روزی می کنن که قلب آدم سرشار از امید میشه . 


پیام تسلیت و هم دردی خیلی ها هم عجیب به دل آدم میشینه مثل چند تا از هنرمندان خارجی که میگن ما درباره ی ایران مطالعه داریم و عمیقا از این اتفاق ناراحتیم . 


برسیم به راه های خوب کمک رسانی : 


اول از همه یه راه ویژه ی تهرانی ها هست و اونم کمک و غذا رسانی به همراهان مجروحینیه که به بیمارستان امام خمینی تهران منتقل شدن . 


همراهانشون در همراه سرای جواد الائمه در خیابان قریب مقابل بیمارستان اسکان داده شدند ...


 فایل صوتی درخواست کمک و غذا رسانی به اونها از دیروز در تلگرام دست به دست میشه ولی من فراموش کرده بودم منعکس کنم که الان به توصیه ی ونوس  جان نوشتمش .


لطفا اونا رو کمک کنید و این شبا نذرهایی که طبخ می کنید رو به دستشون برسونید اگر خودتون هم بدون نذر تمایل دارید براشون غذا و میوه و چیزای دیگه ببرید که عااالیه . 


 آدرس هایی که بهشون مطمئنم رو براتون میذارم که بازم اگر کسی دنبال مورد هایی که قابل اعتمادن می گشت بتونه استفاده کنه . 

خانم شراره ناظری دوست صمیمی من هستند که با تیم بزرگ امداد هنرمندان همکاری مستقیم دارند و کمک ها رو درست و اصولی به مناطق می رسونند . 



6219861019055887   بانک سامان بنام خانم شراره ناظری 


البته لطفا عکس واریزی هاتون رو به تلگرام ایشون با آدرس Shatootii@  ارسال کنید . 


کانال توانگری دکتر شیری رو که دیروز برای خرید پتو گذاشتم رو که دارید البته الان دیگه موضوع خرید پتو نیست و کمک ها در راه های مختلفی هزینه میشه . 


این شماره هم قابل اعتماده 5022291040082958 بانک پاسارگاد بنام اقای امیر حسین نراقی 

اینم کانال تلگرامیشون که گزارش های لحظه به لحظه دارند و برای من آشنا و مورد تایید هستند .


 https://t.me/joinchat/Bn3hJ1GOE8GP-Z2ai4D_lw


پینوشت : برای ماندانا جان 


عزیزم من دسترسی مستقیم به دکتر شیری ندارم ، فقط از سالها قبل فایل های روانشناسی و مشاوره شون رو از طریق اینترنت و بعدا تلگرام و اینستا دنبال می کردم . 


فکر می کنم اگر دایرکت براش پیغام بذاری جواب می گیری . بازم تو اون آدرس توانگری که گذاشتم بگرد . 


دالاهو آلپ ایران ..... 



این شب ها هم دال می گرید ، هم آهوووو ... چه کنم با این درد


 استخوان سوز 




نظرات 14 + ارسال نظر
ماه سه‌شنبه 30 آبان 1396 ساعت 05:44 ب.ظ

سلام مهربانو جان
خواستم بگم همراهت هستم و می خونمت..
امید به اینکه همه خبرهای بعدی شادی بخش باشه عزیزم

سلام عزیزم ممنونتم دوست من . الهی آمین

علی امین زاده دوشنبه 29 آبان 1396 ساعت 09:41 ب.ظ http://www.veryveryinteresting.com

نگاهی متفاوت

http://veryveryinteresting.com/?p=69

ready up و منتظر حضور سبزتان.

خدمت می رسم

علی امین زاده دوشنبه 29 آبان 1396 ساعت 09:40 ب.ظ http://www.veryveryinteresting.com

هر چند الان اومدم به وبلاگتون اما مطمئن بودم مثل همیشه «پایه» هستید!

خسته نباشید!

قربانت دوست عزیز

ندا دوشنبه 29 آبان 1396 ساعت 09:23 ق.ظ

ممنونم مهربانوی عزیز

عزیزمی

ندا شنبه 27 آبان 1396 ساعت 08:46 ب.ظ

عزیزم کسی رو میشناسین؟

ندا جان جواب سوالت اینه که در اون مورد کسی رو نمی شناسم صادرات هستند .

مامان ثنا و حسنا شنبه 27 آبان 1396 ساعت 09:26 ق.ظ http://sanayemaman.blogsky.com/

مادر دو تا بچه هستم و خودم رو هم همچین ناتوان در کودکیاری نمیبینم. جایی میخوایم بریم انگار خونه شبیه انفجارهای انتحاری میشه تا این دوتا جمع شن و لباسها پوشیده شه این تصویر یه خونه است با دو عدد بچه اونم در حالت غیربحران زدگی. بکش تصویر رو برو به چندین کیلومتر مربع و حالت بحران زدگی. شبی که اتفاقا مثل همیشه از نوع سردش زمینی لرزیده و فاجعه ای بار اومده مادر و پدر(های) مملکت باید بچه های خودشون رو جمع کنند عمق فاجعه بیشتر از اینه که هر مقدار هم که نیرو بره بگیم دست مریزاد هر چی برن باز هم کمه به طور میانگین هر سه تا آدم سالم باید در خدمت یک بحران زده قرار بگیرن بسته به شرایط بحرانش اینکه زیر آوار باشه یا روی آوار اینکه لباس گرم تنش باشه یا مثل بید بلرزه اینکه سالم باشه یا مشبک و درب و داغون و خونی... همه باید همیاری کنند و هر چقدر هم باشه کمه کم میفهمید کم .... فقط درد از جایی شروع میشه که یک عده این وسط فکر همیاری نیستند دارند ماهی خودشونو از آب میگیرن، درد از جایی شروع میشه که تو کل دنیا به انگلیس میگن روباه پیر و مردم سرزمین من بعنوان درستکارترین شبکه خبر!!!! سراغ بی بی سی میرن احتمالا اون آرم سیاه گوشه تی وی رو میبینن و اشک هم در چشمانشون حلقه میبنده غافل از اینکه تو اونجای مسئولین این شبکه عروسیه که یک فرصت دیگه پیش اومده که بتونند از احساسات و انسان دوستی این مردم نهایت بهره رو ببرند. پلاسکویی میریزه و آوار سرکوب به سر مسئولین و آتش نشانهاست بعد چند ماه بعد تو کشور عاری از هر گونه تحریم خودشون با همه امکانات پیشرفته برجی میسوزه و 79 فرد عادی جزغاله میشن و هیچ کی نمیگه خاک بر سر فلانی و فلان بن فلان.... نمیگم همه چی اوکی بود از شب اول تا الان هم هر چی کردند وظیفه بوده و هر چی کم کاری شده جرم که باید و باید جبران شه هر کی رفته و هر کمکی به دستشون رسیده وظیفه آحادی بوده اونقدر داغ بزرگیه که تقدیر و تشکر رو باید بزاریم برای نسل های آینده. آینده.آینده. اینجوری مثلا: 96 منهای 69 میشه 27 بعنوان یک بازمانده از زلزله روبار بعد 27 سال هنوز بارها و بارها به تصاویر گنگ از هلال احمریهای همدانی عزیز که صبح روز فاجعه چشمامون رو باز کردیم و دیدیم که برامون چادر زدن میفتم و کلی انرژی مثبت حالا در قید حیات باشند یا نه براشون میفرستم. اینجور اتفاقها که میفته تمرکزها فقط باید برای یاری رسوندن باشه و بس حرف وانتقاد و تسویه حساب سیاسی هست باشه برای روزها و ماههای بعد. یا علی

عزیزم با همه ی نوشته ت مخصوصا اون قسمت که نباید تسویه حساب سیاسی درکار باشه موافقم ، امروز وقت این حرفا نیست و همه باید دست به دست هم بدیم و به داد مردم مظلوم و مصیبت دیده برسیم که رسیدیم ... این شاهکار برای همیشه تو تاریخ ثبت میشه که مردم چطور به داد هم رسیدن .. دست هلال احمر و اتش نشانی وارتش و همه ی دیگران هم درد نکنه چون من می دونم که اون ها هم چقدر با کمبود امکانات و با دست خالی کمک کردند . اما هیچکدوم از اینا باعث نمیشه عدم مدیریت بحران مسئولین ، بی خیالی و بی تفاوتی و بی کفایتیتشون رو فراموش کنم روی سخنم با هیییچ دسته و جناحی هم نیست چه اونایی که بهشون رای ندادم و از مسئولین درجه یک سابق کشورم بودند چه همینایی که بهشون رای دادم و در حال حاضر جزو مسئولین درجه یک هستند و کم کاری میکنند ... انتقادم به کل ماجراست و اینکه حرف اضافه زیاد می زندد که عمل پشتش نیست . خدا به همه مون رحم کنه چون به هر حال ما همه جزو همین مردم مظلومیم

سپیده جمعه 26 آبان 1396 ساعت 10:57 ب.ظ http://sepideh93.blogfa.com

سلام مهربانو جان
خوب هستید؟
شماره مطب جدید دکتر طهماسبی رو دارید ؟ قبلی شونو گرفتم کسی جواب نداد

سلام عزیزم
88622396 شماره شون اینه . اگر برنداشتن حتما سفر هستند .

غریبه پنج‌شنبه 25 آبان 1396 ساعت 08:35 ب.ظ

واقعا مردم سنگ تمام گذاشتند
حیف که قدر این مردم را دولت نمی داند

بی سابقه بوده اصن .
حیف که لایق مردم نیستند.

ونوس پنج‌شنبه 25 آبان 1396 ساعت 11:18 ق.ظ

سلام گلم خوبی
مهربانو جان چرا اینهمه مردم وسیله میدن به دست زلزله زده ها نمیرسه... اونها اونجا اسیرن و دستشون به جایی بند نیست. مدیر کانال کرمانشاه ویس فرستاده که فقط بهشون اب معدنی میدن و غذا ندارن. مخصوصا . پتو و چادر هم ندارن. میگفت جاده ها بسته س و باید با بالگرد بهشون برسونن که اینکارو نمیکنن
تو تهران شماها مدیر مهمی نمیشناسید که پیام مردمو مستقیم بهش برسونید؟اهصابم خورد شد. سرما و بی غذایی وحشتناکه

سلام عزیزم
مدیریت بحران نداریم . اما از دیروز خودشونو جمع و جور کردن و الان دیگه کمک ها کاملا ساماندهی شده .. به جاهای خیلی دور افتاده هم رسیدند .
مردم هم سنگ تموم گذاشتن تنوع اقلام خیلی خیلی زیاده

رها پنج‌شنبه 25 آبان 1396 ساعت 09:15 ق.ظ http://www.rahashavam.blogsky.com

مهربانو جان باورم نمیشه کسی این فاجعه رو نظاره گر باشه و لحظه ای خودشو جای اون مردم مظلوم نبینه. این اتفاق میتونست برای همه اتفاق بیوفته. خون به دلمونه. جز کمک کاری از دستمون برنمیاد. داغ دلشون رو چجوری میشه سرد کرد؟

رها جون دیروز دو تا فایل صوتی شنیدم از پرستاران هلال احمر که از مشکلات می گفتن و هم زمان اشک می ریختن باورم نمیشد کسی این ها رو بشنوه و گریه نکنه .
اما در کمال تعجب بعضی از همکاران که خانم هم هستند با خونسردی گفتن اگه سرده لباسشو در می اورده میداده به یکی که سردش بوده !!! می خواستم بگم الان تو واقعا بیشعوری یا داری ادای بیشعورا رو در میاری؟؟؟

ماندانا پنج‌شنبه 25 آبان 1396 ساعت 08:10 ق.ظ

مهربانو جان دکتر شیری خارج از ایران هستند و بتوی 17 هزار تومانی دیگر وجود ندارد و تمام شده است . دوستان من خبر داده اند که همراهان بیماران بیمارستان امام خمینی در خیابان دکتر قریب به حد کافی غذا دارند برای همراهان دیگر بیمارستانها باید اقدام شود .

بله عزیزم خارج از ایران هستند من کانالشون رواز قدیم ها دنبال می کنم . دیروز بعد از ظهر اعلام کردند پتو ها تمام شده و در صدد خرید اقلام دیگه با همین بودجه هستیم و از مردم می خواستند راضی باشند که همگی اعلام رضایت کردیم . خدا رو شکر چون اینترنت به صورت تلگرام و به راحتی در دسترسه همه همدیگه رو در جریان میذارن و خبر میدن که چه اقلامی بیشتر نیازدارند و خیلی سریع لیست اقلام تغییر میکنه مثلا دیروز بعد از اعلام هواشناسی مبنی بر بارونی شدن هوای منطقه اعلام شد که پلاستیک های ضخیم 6*8 متر بفرستند و همه در صدد تهیه و ارسال بودند و این مورد بیمارستان هم اطلاع رسانی شد و گفتند غذاها بیش از اندازه نیاز شده

نسرین پنج‌شنبه 25 آبان 1396 ساعت 02:10 ق.ظ http://yakroozeno.blogsky.com/

نتیجه کارشون بعد از زلزله بم خیلی به اعتماد مردم لطمه زد و امیدوارم تکرار نشه.

این پستت و مرجع های مطمئن نشون میده اکثر مردم راه دیگه ای برای اطمینان رسوندن کمکا کردن.
بازم سواستفاده خواهد شد ولی نه در اون حجم.
باید کمک کنیم بنظرم، لااقل وجدان خودمون راحته که قدمی برداشتیم

دقیقا همینطوره نسرین جان .
البته باز هم دزدی و سود جویی هست ولی خدا رو شکر مردم هم اگاه تر شدن و خیلی سریع موارد دزدی رو شناسایی می کنند .

پونی چهارشنبه 24 آبان 1396 ساعت 09:58 ب.ظ http://pppooonnnyyy.blogfa.com/

زنده باشی
دوست من نماینده شرکت تافته هست
گفت هرچقدر ما کمک نقدی کنیم کارخانه هم آنقدر میذاره روش و کمک به مناطق زلزله زده ارسال میکنه منم در حد توان بهشون پول دادم
اونجا هم فکر کنم محل خوبیه

قربانت پونی جان .
چقددددر عااالی دستشون درد نکنه . خدا گره از کارهات باز کنه دوست من .

مامان ثنا و حسنا چهارشنبه 24 آبان 1396 ساعت 02:06 ب.ظ http://sanayemaman.blogsky.com/

همسر همکارم از مدیران هلال احمر استانه با اینکه استان معین لایه دوم هستیم از همون شب اول رفته و احتمالا حالا حالاها برنگرده خونه واقعا از جان و دل دارند زحمت میکشند. خیلی خوشحالم به خاطر حب و بغض سیاسی و رو کم کنی هم که شده اکثریت مردم از کانالهای مختلف دارند اینهمه کمک رسانی میکنند

الهی خدا بهشون سلامتی و توانایی بیشتر بده و گره از مشکلاتشون باز کنه .
مردم دارن سنگ تموم میذارن
فرشته های زیبات رو ببوس عزیزم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد