دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود
دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود

"شراکت"

همه  بارها شنیدیم که شراکت خوب نیست و اگر شریک خوب بود ، خدا برای خودش قائل میشد؟؟ 


شنیدیم ولی نمیدونم چند درصدتون با این موضوع درگیر شدید ؟؟ 


برام نظراتتون رو بنویسید . تا درمورد موضوع مهمی تو پست بعد گپ بزنیم 


نظرات 17 + ارسال نظر
مجید شفیعی سه‌شنبه 28 آذر 1396 ساعت 08:43 ق.ظ

شراکت بهترین اتفاق دنیاس و ما خدا نیستیم


آدم تو شراکته که میتونه مهر دخت تولید کنه و تو شراکته که میتونه محبت کنه و محبت ببینه

آدم تو شراکته که مزه خیانت رو میچشه و میفهمه وفاداری یعنی چی

آدم تو شراکته که داراییهاش شکوفا میشه

خدا آدمو برای شراکت خلق کرده

برای همراهی و همراه شدن و همراه پیدا کردن


اون که بععععله .. برمنکرش لعنت . البته مد نظر من شراکت مالی بود که باید قید می کردم

مهرگل جمعه 17 آذر 1396 ساعت 01:00 ب.ظ

وای که از شراکت بیزارم
ما ترک ها یه مثل داریم که میگن : تو زنت شریک داشته باش اما تو مال و داراییت نداشته باش
این مثل عمق فاجعه ی شریک داشتن رو نشون میده
هیچ وقت به کسی توصیه ی شراکت نمیکنم

آره دیگه وقتی با اونهمه غیر و تعصب درمورد نوامیس همچین ضرب المثلی دارید یعنی دیگه شراکت عمراه راه نداره .

الهام شنبه 11 آذر 1396 ساعت 02:04 ب.ظ

من هم با یکی از فامیلهای نزدیک شریک بودیم تا وقتی که حرفی نزنم و اختیار دست اشون باشه خوبه ولی به محض اینکه تو هم بخواهی بدونی سر از کار دربیاری یا بخواهی که تصمیماتی بگیری اجازه نمی دن و اونجاست که می فهمی هیچ اختیاری نداری و واقعا دلت می سوزه .
ولی واقعا شراکت خوبه چون خیلی وقتها تنهایی نمی تونی کاری از پیش ببری و با شراکت خیلی می تونی موفق باشی ولی به شرط اینکه طرف مقابلت با هم به درک متقابل رسیده باشند .

شراکت خوبه به همین دلیل که گفتی .. چون میشه مارهای سنگین رو با همراهی هم انجام داد فقط کاااش ادما به همون عهد و پیمان و حرفای روز اول پیبند و وفادار باشن

لیلا شنبه 11 آذر 1396 ساعت 08:05 ق.ظ

من هم در اطرافم هیچ تجربه خوبی از شراکت ندارم متاسفانه

النا جمعه 10 آذر 1396 ساعت 11:44 ب.ظ

وایییی هرچی اعصاب خوردی بود سر ی شراکت سرمون اومد اخرشم از همه بدتر و بدهکار تر ما شدیم...دیگه قطع رابطه کردیم الان ی کم بهترم...اونم کی?برادرم

آخی النا جون می دونم چون برادرت بوده بیشتر اذیت شدی و الان دلتنگ هم شدی از طرفی عصبانی هستی و ترجیح میدی رابطه برقرار نکنی . ولی وقتی این حرف و حدیث ها میشه دیگه برادر و غیر برادر نداره .. دلخوری دلخوریه

فریبا جمعه 10 آذر 1396 ساعت 08:04 ب.ظ

سلام عزیزم
من که ندیدم کسی از شراکت راضی باشه . تا کار و بار راه بیفته خوبه همین که به درآمدزایی میرسه اختلاف ها هم شروع میشه.

سلام فریبا جون
چقدر بده مردم تا این حد بی انصافن

شیوا جمعه 10 آذر 1396 ساعت 12:01 ب.ظ

سلام مهربانو جون
خب بستگی به آدمهاش داره دیگه. مثلا من با دو تا از دوستهام یه شرکت داریم. شرکت برای دو نفرمون شغل دوم و برای یکیمون تنها شغل محسوب میشه. پروژه می گیریم و با هم اجرا می کنیم. هر وقت پول پروژه ها رو می گیریم دعوامون میشه که تو بیشتر کار کردی باید بیشتری بگیری ، اونی که بیشتر کار کرده میگه نهههههه تقسیم به سه می کنیم
اما مثلا یه نمونه خیلی کوچیک که اصلا نمیشه شراکت محسوبش کرد اینه که ، من و همکارهای هم اتاقیم سر شغل اولم . من کلا اهل چایی و قهوه نیستم دوست ندارم و سالهاست که نخوردم. ظهرها هم سرکار ناهار نمی خورم عصر که رفتم شرکت خودمون یه چیزی می خورم. بعد این هم اتاقیهام میگن پول بذاریم رو هم واسه مواد غذایی اتاق. من برای این که خودم رو از بقیه جدا نکنم گفتم باشه مشکلی نیست. هر ماه پول میذاریم رو هم و اونها میرن چایی و قند و نسکافه می خرن. ظهرها برای ناهارشون ترشی و زیتون و ماست و نوشابه می خرن. تا اینجاش اوکی نوش جان. قسمت جالب قضیه اینه که میگن چون تو مجردی باید دو برابر ما پول بدی ! و در جواب من که گفتم بابا من که تا حالا تو این شیش ماه حتی یه بار هم از این چیزهایی که خریدین نخوردم ، گفتن خب بخور به ما چه؟! فرض کن اینهایی که واسه یه شیشه ترشی نمی تونن شراکت کنن، بخوان توی یه پروژه مالی شریکت بشن

سلام شیوای عزیزم
ای جااانم چه شراکت شیرینی
این هم اتاقی هات خییییلی بی انصاف و بی چشم و روعن هاااا کلی از دستشون حرص خوردم

نسیم جمعه 10 آذر 1396 ساعت 10:27 ق.ظ

سلام مهربانوی عزیز، با بهترین دوستم یک واحد آپارتمان خریدیم البته بخاطر مشکلات مالی دوستم و به پیشنهاد ایشون وارد این شراکت شدم و بیشتر پول رو از طریق وام جور کردم، شاید معادل شصت تا هفتاد درصد پول اپارتمان رو خودم به سختی تامین کردم، یکی دو سال از وعده تحویل آپارتمان ها گذشته بود و هنوز خبری نبود یکبار از دوستم خواستم علت تاخیر رو پیگیری کنه، چون مدارک به اسم ایشان بود، با عصبانیت گفت که اون خونه برام اهمیتی نداره و اصلا بهش فکر نمی کنم و پول رو از دست رفته فرض می کنم، این نتیجه شراکت بود برای من که سالها کمک رسان و سنگ صبور دوستم بودم، حالا چند ساله که با دوستم قطع رابطه کردم و هنوز تکلیف سرمایه ام مشخص نیست

سلام نسیم جانم .
خیلی از خوندن تجربه ی شراکتت متاسفم شدم . اونی که باهاش آشنا بودی اصلا دوست نبوده . خوبه که فرصتی شد برای اینکه ماهیتش رو بشناسی . خیلی ناراحت شدم چون هزینه ی مالی و معنوی زیادی بابات این شناخت و تجربه دادی .. احساست رو درک می کنم .

لیدا جمعه 10 آذر 1396 ساعت 01:48 ق.ظ

پول چیزبدیه فامیل رو از هم جدا میکنه.باغریبه شراکت کنید اما با فامیل نه.اصلاذبادهیچکی شراکت نکنید::ناراحت

عزززیزم معلومه دلخوری از شراکت . با حرفت موافقم

نگین جمعه 10 آذر 1396 ساعت 01:16 ق.ظ

خوب بستگی داره که در چی شریک باشند
و اینکه چقدر به هم اعتماد داشته باشند
فکر کنم منظورت شراکت در کسب و کار باشه ...

به نظرم طرفین هرچقدر هم نزدیک و صمیمی و مورد اعتماد همدیگه باشند، باز باید یک سری توافقات رو کتبی و حتی محضری کنن، چرا که تجربه ثابت کرده پول آدمها رو عوض میکنه ...

من خودم نمیدونم چرا حس خوبی نسبت به شراکت ندارم.

آره عزیزم منظورم در کسب و کار بود .
اون که حتتتما" . منم اصلا با سیستم رفاقتی حال نمی کنم همه چیز باید مشخص ، مکتوب و قانونی باشه .

نسرین جمعه 10 آذر 1396 ساعت 12:15 ق.ظ http://yakroozeno.blogsky.com/

معمولآ یه طرف سواستفاده میکنه ولی دوتا برادر شیرازی رو سراغ دارم که از صفر با هم شروع کردن و حالا بیلیونرند ولی هنوز حساباشون یکیه!
حتی خیلی وقتا یکیشون خیلی بیشتر از پولها استفاده میکنه ولی اون طرف دیگه عین خیالش نیست.

من اگه شریکم خواهر و برادرم بودن ، حتی در صورت سواستفاده، بی خیال بودم ولی غیر از اون نه.

خیلی مشکله فکر کنم. هیچوقت نداشتم. فکر میکنم دردسر فکری بزرگیه

من متاسفانه یا خوشبختانه در مورد سوئ استفاده حتی از نزدیک ترین آدمای زندگیم بی خیال نیستم .

ماه پنج‌شنبه 9 آذر 1396 ساعت 04:53 ب.ظ

می دونی من فکر می کنم در همه شراکتها که باقیمانده، یک نفر همیشه به دلایلی در مقابل ان یکی دیگه کوتاه امده

منم همین احساس رو دارم

الهه پنج‌شنبه 9 آذر 1396 ساعت 02:45 ب.ظ

شراکت بد نیست .ولی وقتی آدمها عوض شدن واز همه خصایص خوب انسانی تهی شدن .شراکت بی معنی شده .سالها قبل پدرم ودوستش باهم یه وام مشترک از بانک گرفتن در تمام مدت باز پرداخت یاد ندارم پدرم گله ای داشته باشه که دوستش سهمشو نداده دیر داده ....

ممنون الهه جون کاش صفا و صداقت قدیم از بین نمی رفت

غریبه پنج‌شنبه 9 آذر 1396 ساعت 12:54 ب.ظ

سلام چهل ساله که با یک خانم شریک ام
او همیشه طلب کار ما همیشه. بدهکار هستیم

سلام

سمیرا پنج‌شنبه 9 آذر 1396 ساعت 12:15 ب.ظ http://s64.blogfa.com

پدر من چهل سال با یه اقایی شریک بود..ولی هیچوقت به

مشکل برنخوردند با هم و همیشه خوب بودند...

بستگی به طرف داره...البته این زمونه اعتماد نمیشه کرد

واقعا به طرفیت ربط داره همه ش

Aftab mahtab پنج‌شنبه 9 آذر 1396 ساعت 10:12 ق.ظ

Manam kolan mokhalefe sherakatam makhsosan ba ashna

عاطفه چهارشنبه 8 آذر 1396 ساعت 08:24 ب.ظ

راست گفتن من که از تمام شراکت هام پشبمونم

عزززیزم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد