دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود
دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود

"شب های من وسی و ششمین جشنواره فیلم فجر قسمت سوم"


-: یادت باشه جنگ هیچ برنده ای نداره ، تنها  برنده ش همونیه که اسلحه ها رو فروخته ...

دیشب تنگه ی ابو قریب رو دیدم 


روایتی زیبا ، ساااده و بسیار تکان دهنده از مردانِ بی ادعایِ سرزمینم که تا ابد، نامِ پر افتخار شون بر تارک تاریخ پر ماجرای کشورم خواهد درخشید . 


تنگه ی ابو قریب منطقه ای بسیار استراتژیک بوده ، در سال 67 در محدوده ای که عراق در حال پیشروی بوده  اتفاقی افتاده که فیلم بر اون اساس  ساخته شده . 



در اون زمان همه ی نیروهای ایران درگیر جنگ بودند ، هم در شمال غرب ، هم در شلمچه و جزیره ی مجنون . 


بچه های گردان عمار ، تازه از خط پدافند ی برگشته بودند ، به همه مرخصی داده بودند تا برگردند تهران آخه بیشترشون بچه های تهران بودند .. 



همه حمام رفته و بلیط در دست ، آماده بودند  تا با قطار اندیمشک که بعد از ظهر ها حرکت می کرد ،  راهی بشن.



نزدیک ظهر اعلام کردند عراق به تنگه حمله کرده و هیچکس نیست که جلوی آنها بایستد . بچه های گردان عمار  برای دفاع به سمت تنگه بر می گردند و ...  



جگر آدم آتش می گیره وقتی می فهمه بیشتر رزمنده ها فقط از تشنگی شهید میشن و حتی یه زخم کوچیک برنداشتند و همه ی این ها فقط پنج روز قبل از امضاء قطعنامه اتفاق افتاده 



بهرام  توکلی عزیز ممنونم .. حمید رضا آذرنگ نازنین ، محشر بودی . جواد عزتی جان ، خدا بهت عزت و سلامتی بده و امیر جدیدی گل ، بهت افتخار می کنم . 


 مهدی پاکدل و بانیپال شومون ، اگرچه نقشتون کوتاه بود ولی به عمق جان می نشینید 


مهدی قربانی نوجوون و عزیزم چه راه خوب و روشنی در انتظارته ، پیر شی نازنین 



یک فیلم ، نتیجه ی زحمت یک تیم بزرگه و من از همه ی عوامل خرد و کلان تنگه ی ابوقریب ممنونم و دستشون رو می بوسم . 


" حاتمی کیا جان ، خیلی خیلی ناامیدم کردی "


نظرات 12 + ارسال نظر
لیلا سه‌شنبه 24 بهمن 1396 ساعت 10:45 ق.ظ

ممنونم عزیزم

نسرین سه‌شنبه 24 بهمن 1396 ساعت 12:47 ق.ظ http://yakroozeno.blogsky.com/

سمیرا دوشنبه 23 بهمن 1396 ساعت 10:02 ق.ظ

ممنون مهربانو جان از نقدهای زیبایی که نوشتی

خواهش میکنم .. ممنونم که توجه داشتی

لیلا دوشنبه 23 بهمن 1396 ساعت 09:11 ق.ظ

سلام مهربانو جان سی دی فیلم نفس در بازار موجود هست یا نه هنوز؟

سلام لیلا جون .
سی دی هر فیلم تا مدتی تو دکه ها ی روزنامه فروشی و سوپر مارکت ها فروخته میشه ولی بعدا از اونجاها جمع میشه و باید از فروشگاه های رسانه های صوتی تصویری بخرید .(بغل بیمارستان دی یه بزرگش هست) بعضی جا ها هم بصورت ثابت موجوده . مثلا طبقه ی سوم سینما آزادی همونجا که چند تا غرفه برای خرید خوراکی و بدلیجات زیبا هست یه غرفه ی فروش فیلم هم داره که میتونی سی دی های خیلی قدیمی رو هم بخری حتی بعضی از نمایش هایی که فیلم برداری شده . تو پردیس سینمایی ملت هم همچین فروشگاهی البته در ابعاد بزرگتر هست .کنار سینما فرهنگ هم هست . این اطلاعات در مورد تهرانه .

نیکی شنبه 21 بهمن 1396 ساعت 08:14 ب.ظ

سلام. من از فیلمهای جنگی خیلی خیلی بدم میاد. به خصوص از فیلمهایی که میخوان یه چهره رومانتیک به جنگ بدن و از کاراکترهای فیلم قهرمان بسازن و ایثار و فداکاری رو ارزش جلوه بدن. جنگ زشته. جنگ خیلی خیلی خیلی زشته. هر نوع فیلم جنگی کارکردش عادی و معمولی جلوه دادن جنگ هست. دو تا از معروفترین فیلمهای ضدجنگ تاریخ سینما "اینک آخرالزمان" و "غلاف تمام فلزی" هستن، ولی همین فیلمها هم توسط برخی از سربازهای ازتش آمریکا قبل از جنگ خلیج تماشا میشده تا حس و خوی وحشیگری به دلیل تماشای صحنه های بمباران و نبرد توشون زیاد بشه. وقتی نگاه یک سرباز جوان به فیلم ضدجنگ اینجوری باشه، نگاهش به فیلمی که جنگ رو "دفاع مقدس" جلوه میده چه خواهد بود؟

سلام
جنک هیچوقت مقدس نیست . این دفاعه که مقدسه این دوتا نباید با هم اشتباه بشه .
شما تیاتر پچ پچه های پشت خط نبرد با بازی نوید محمد زاده رو ببین که چطور چهره ی زشت جنگ رو ترسیم کرده و چه پیامی میده . (هرچند که حالا نمایش تموم شده ولی مطمئنم مثل همه ی این سالها که دوباره نمایش داده شده باز هم نمایش داده میشه )
به هر حال نظر هر کسی از جمله شما ، محترمه . ولی تاکید می کنم جنگ هر گز و هرگز مقدس نیست .

لیلا شنبه 21 بهمن 1396 ساعت 10:34 ق.ظ

مهربانو جان شما خیلی قشنگ توصیف خوبی ها و بدیهایه فیلم رو مینویسی
و اما من هم فیلمهایی که در ارتباط با جنگ کشورم هست رو دوست دارم و دلم میخواست میتونستم یک دنیا از مردان بی ادعایه کشورم تشکر کنم
بیصبرانه منتظر امدن تنگه ابو قریب میمانم

قربونت عزیز دلم . انشالله زود اکران بشه

نگین جمعه 20 بهمن 1396 ساعت 11:59 ب.ظ

سلام مهربانو جان خوب هستین؟ماجرای ازدواج دومتون رو نگفتین که چی شد که دوباره ازدواج کردین و چند وقت بعد طلاقتون بود؟ممنون میشم جواب بدین چون شرایط من مشابه ازدواج اول شماست کنجکاوم بدونم,ممنون از شما

سلام نگین جان مدت کوتاهی بعد از متارکه م بود و ماجرای مفصلی داره یه آدرس ایمیلی چیزی بده تا برات رمز قسمت های داستان کویر و باران رو بفرستم

پونی جمعه 20 بهمن 1396 ساعت 12:43 ب.ظ http://pppooonnnyyy.blogfa.com/

چه بزرگ مردانی بودند که رفتند
الانیا به پشت خاک ریز هایی از طلا و دلار غلت میزنند

متاسفانه حقیقت تلخیه

سمانه جمعه 20 بهمن 1396 ساعت 11:53 ق.ظ

اره مهدی یرراحی که داغونمون کرد ...خیلی قشنگ نوشتی از نفس مهریانو کاش میشد ی بار تهران باشم ایام جشنواره من دنبال ی ادم پایه ی فیلم دوس میباشم

ممنون عزیزم آره بخدا من بدجور پایه م

نسرین جمعه 20 بهمن 1396 ساعت 12:05 ق.ظ http://yakroozeno.blogsky.com/





ایندفه بیام ایران میرم میشم بلیط پاره کن در سینما رات نمیدم

ماچ بدی راه میدم

آخ جووون اونطوری کلا از سینم بیرون نمیرم

سمانه پنج‌شنبه 19 بهمن 1396 ساعت 02:04 ب.ظ

عاشق توصیفاتم از فیلما ینی کیف میکنمااا نظرت درمورد نفس چیه نفس موردعلاقه ترین فیلم منه فکر کنم ۱۰ بار یا شاید بیشتر دیدمش سیر نمیشم ازش دوس دارم از زبون شما بشنوم یه توصیفی از نفس

آخ آخ گفتی نفس و کردی کبابم
خدایی چقدر ناراحت شدم به مرحله ی اسکار نرسید و واقعا نمیدونم چرا نرسید . نففففس واقعا نففففس بود .. یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما .. خوش ساخت ، تاثیر گزار و پر از نوازش چشم . و آخرس تیر خلاص رو به احساسم زد و نابودم کرد .. مگه فکرش از سرم می پرید؟؟
سمانه جون ترانه ی مهدی یراحی رو شنیدی که برای اون فیلم خونده .. نه یک بار ، هزاران بار گوش دادم و میدم .
کاش به نسرین جون توصیه کنم حتما ببینه

منم عاشق علاقمندی تو به فیلمم

لادن پنج‌شنبه 19 بهمن 1396 ساعت 12:16 ب.ظ

سلااااااام بانوی زیبا
من فیلم جنگی و غمگین ندووووووس
وقتی میبینم ازینک نمیتونم براشون کاری بکنم قلبم یجوری میشه انگار یکی تو مشتش گرفته و فشار میده
مث فیلم ابدو یک روز وقتی میدیدمش یه بغضی گرفته بودتم ک تا چند روز حالم بد بود نه گریه میکردم نه بغضه میرفت
هنوزم گاهی ماه.واره نشون میده حس اولین بار دیدنش میاد سراغم
بخصوص جایی ک داداشه رو مامورا میخواستن ببرن اونقده التماس میکرد

سلام عزیز دلم . چشمای قشنگت زیبا میبینه
دلت نازکه عزیز من .اصلا صحنه از اون غمگین تر نداشت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد