دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود
دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود

"شب های من وسی و ششمین جشنواره فیلم فجر قسمت چهارم و پایانی"


خوب بالاخره قرعه ی دیدن آخرین فیلم جشنواره ی امسال به فیلم " عرق سرد " با بازی خوب باران کوثری نازنین و امیر جدیدی عزیز افتاد . 


اخبار جشنواره رو تا زمان اهدای جوایز از طریق رادیوی ماشین دنبال کردم که بیشتر سخنرانی ها بود و هنوز یه بخش اهدای جوایز نرسیده بودیم که ساعت نُه شد و فیلم شروع شد. 


میدونستم که" مغزهای کوچک زنگ زده " کاندید یازده سیمرغه و دل تو دلم نبود که از این یازده تا چند تا نصیبش میشه . 


 همونطور که همه میدونیم داستان فیلم "عرق سرد" مربوط به زندگی نیلوفر اردلان کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان کشور و موضوع ممنوع الخروج شدن توسط همسرش مهدی توتونچی که یکی از مجریان مطرح برنامه های ورزشی صدا و سیماست . 


فیلم با ریتم خوب و قشنگی شروع شد و پیش رفت اما ماجرا طوری بود که بیننده خواه ناخواه در مقام قضاوت می نشینه . من و نفس و دوتا از دوستان هم ، به محض اینکه از سالن بیرون اومدیم همین سوال رو از هم می پرسیدیم . متاسفانه فیلمنامه تکلیف مخاطب رو معلوم نمی کرد و دچار سردرگمی بودیم از یک طرف همسر خانم اردلان ، مردی ریا کار بود که رفتارش در زندگی خصوصی با چیزی که بعنوان مجری نشون میداد کاملا" متفاوت بود .. از طرفی مردی خانواده دوست که هر کاری برای نگه داشتن زندگی زناشویی کرده !!! یه نکته ای هم که باید بهش توجه میشد این بود که وجاهت هیچ سند محضری با پاره شدن از بین نمیره و واقعا نمیدونم چرا هیچکس حواسش به این موضوع نبود  سکانس های مهمی رو بعد از این اتفاق نشون دادند که اساس تصمیم گیری  ماجرهای بعد بود . 

یه چیزی هم امروز بهش برخوردم که نمی دونم بخندم یا گریه کنم ، برای شما هم تعریف می کنم . تا گوشی دستتون باشه چه خبره !!!!


صحنه ای از فیلم نشون میده که باران کوثری برای جلب رضایت همسرش و صحبت با اون میره به دیدنش و با هم به خونه ی امیر جدیدی میرن .

 امیر میگه تو فقط برای اینکه من رو خر کنی اومدی اینجا و فقط هدفت گرفتن رضایت نامه ست اگر غیر از اینه امشب اینجا بمون و ثابت کن مثل قدیم ها میتونیم همسران خوبی باشیم .

 باران ناچار به پذیرش میشه و سعی میکنه برای خوش آمد امیر ، بساط قلیون رو آماده کنه . قلیون بسیار بلند فلزی رو میاره روی اوپن میذاره ولی هر کاری میکنه دستش به سر قلیون نمیرسه تا توتون رو آماده کنه .


 اینجا امیر بایه شیفتگی خاصی میاد کنارش و سرقلیون رو جدا میکنه و بهش میده .. بعد نشون میده که باران رفته دستشویی و با وسواس و گریه داره مسواک میزنه .  حالا جناب حامد حجتی  نشسته یه توییت نوشته به چه زیبااااایی !!!!



کامنت های زیادی رو این توییت گذاشتن و همگی یا لعنت کردن این طرز فکر رو یا مسخره کردند ولی یکی از کامنت ها خیلی درد آور و تامل برانگیزه ، نوشته : 


من خیلی از این توییت ناراحت نشدم به هر حال هر کسی یک عیبی داره اما وقتی فهمیدم ایشون در زمان مدیر کلی ایزد پناه بر ارشاد قم ،پست معاونت فرهنگی رو داشته ، کمرم شکست . فکر کن چند تا تیاتر و فیلم و کتاب و شعر رو نابود کرده فقط بخاطر ارتفاع قلیان و مسواک!!!

***********

خلاصه سی و ششمین جشنواره ی فیلم هم به پایان رسید . بعضی ها خوشحال بودند و بعضی ها نه چندان خوشحال .. این میون بعضی ها حرف هایی زدند که زیبا و موندگار شد ، بعضی ها هم حرف هایی زدند که خودشون رو بیش از پیش از چشم توده ی ملت انداختند . 


امسال هم مثل هر سال با خودم عهد کردم که حتما برای سال آینده( اگر زنده بودم )  کل ایام جشنواره رو مرخصی می گیرم . ببینم بهش عمل می کنم ؟؟

دوستتون دارم ممنونم همراهی کردید

نظرات 6 + ارسال نظر
مینو سه‌شنبه 1 اسفند 1396 ساعت 01:00 ب.ظ http://Milad321.blogfa.com

چه خوب که امکانش هست فیلم های جشنواره را ببینی.

نوشی شنبه 28 بهمن 1396 ساعت 11:00 ق.ظ

مهربانو جان سلام

عزیزم انشالا که خوش و سلامت باشی . ببخشید پیغام بی ربط به موضوع میذارم ولی نیاز به همفکری و کمک شما دارم . یکی از نزدیکان با همسرش مشکلات عدیده ای پیدا کرده و دلش میخواد پیش مشاور بره . شما مشاوره خوبی در زمینه خانواده سراغ داری ؟ خانم طهماسبی تو این زمینه تخصص دارن ؟

مممنون مهربانو جان از توجهت .

سلام عزیزم
ان شالله برای و هم شادی و سلامتی باشه
نه خواهش می کنم مشکلی نیست قربونت . بله از خانم طهماسبی کمک بگیرید دوستان راضی بودند

آنجلیک سه‌شنبه 24 بهمن 1396 ساعت 06:07 ب.ظ

سلام مهربانوی عزیزم. بعد مدت ها برات کامنت گذاشتم. میدونی چرا یه آدمی همچین توئیتی مینویسه چون خودش حتما با این چیزها تحریک میشه و واسش اروتیک هستن. غیر از این واقعا توجیه دیگه ای نداره. انقدر فضای جامعه بسته و داغونه که آقا با همچین چیزی تحریک میشه

سلاام عزیزم .. کجااا بودی دخترر؟ خوبی ؟ خوشی ؟ رو به راهی ان شالله
متاسفانه همینطوره

نسرین سه‌شنبه 24 بهمن 1396 ساعت 12:52 ق.ظ http://yakroozeno.blogsky.com/

در ضمن برای ذهن این حامد آقا خیلی متآسف شدم.
خدا بهش شعور بیشتری عطا بفرماید.
بگو آمین!

آآآآممممممین

نسرین سه‌شنبه 24 بهمن 1396 ساعت 12:51 ق.ظ http://yakroozeno.blogsky.com/

امسال همه فیلما رو ندیدی این شد تکلیف من بدبخت، وای به حال سال دیگه... منم مرخصی می گیرم میرم یه بستنی می خرم بر آفتاب بخورم بلکه دلم خنک بشه

از شوخی گذشته سینمای ایران خیلی پیشرفته و حتی گاهی میشه سوررئال رو کاملآ حس کرد و دید و شنید.

حالا بگو ببینم اگه بپرسم سه تا از بهترین هایی که دیدی کدوم بودن چی میگی؟

هویج بستنی نسرین ، یاددددته؟؟

اول اول اول مغزهای کوچک زنگ زده (البته فیلمنامه ش کپی بود کسی هم به روی خودش نیاورد)
2- تنگه ابو قریب
3-بمب ، یک عاشقانه

پونی دوشنبه 23 بهمن 1396 ساعت 11:48 ب.ظ http://pppooonnnyyy.blogfa.com/

درود
ازقبلیا‌
اغلب فیلم های عطاران پر از تیکه های +۱۸ می باشد

ممنون از گزارش های خوبتون

درود پونی عزیز
اره میدونم اینو ولی ایراد های این اقا واقعا زاییده ی یه ذهن مریضه .
قربونت دوست عزیز ممنونم که به گزارش ها توجه داشتی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد