دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود
دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود

نقطه ی عطف زندگی

یکسالی میشه که تو اینستاگرام، دنبال کننده ی پیج بِنُدرت هستم . 

یادم نیست کدوم یک از دوستان نازنینم بود که یکی از پست هاشو برام فرستاد و با خوندن چند سطر از اون پست عاشق محتوای صفحه شدم . یه جورایی آنتی بلاگر بود و حرفا و جهت گیریش کاملاً باب میل من . 

به ندرت (بندرت) که بین خودمون بنی صداش میزنیم ، بزرگترین هدفش این بود که تولیدکنندها ، مخصوصاً اونایی که با هنرمندی و تخصصشون محصولی رو خونگی تولید میکنند رو حمایت کنه . 

حرفی که خودم همیشه می زدم : حییف نیست با این زحمت چیزی تولید می کنید، بعد هر استوری 15 ثانیه ای رو میلیون میلیون به بلاگر های بی هنر پول میدین که براتون تبلیغ کننید؟؟ 

بحثش مفصله کاری به اون نداریم .  

چیزی که به واسطه ی وجود بندرت و پیج مفیدش اتفاق افتاده مربوط به فاطمه خانوم و زهره (دختر نازنینشه) که اگر یادتون باشه چند ماه پیش و سرِ اسباب کشیِ من ، درموردشون نوشتم . 

زهره سال تحصیلی گذشته دیپلمه شد و از فرمِ دانش آموزی بیرون اومد. وقتی برای کمک به اسباب کشیِ من همراه مامانش میومد، باهاش آشنا شدم . دختر ظریف و معصومی که قدردان مادر فداکارشه و بزرگترین آرزوش این بود که برای خودش کسی بشه تا بتونه مادرش رو از کار کردن تو خونه ها بازنشست کنه . 

هم زهره و هم فاطمه خانوم از من مشورت خواستند که برای آینده زهره چه راهی رو انتخاب کنه. 

نظر من برخلاف نظر فاطمه خانوم، عدم ادامه ی تحصیل بود. از نظر مادر ، تنها راه موفقیت زهره، دانشگاه رفتن بود ولی من چنین عقیده ای نداشتم و ندارم . 

از نظر تحصیلی زهره در شرایط معمولی بود . به فاطمه خانوم گفتم: احتمال قبولی زهره تو دانشگاه های دولتی زیاد نیست . چرا اصرار داری دخترت چهار سال از زندگیشو به دانشگاه هایی بره که میزان دانشیِ که به آدم یاد میدن هییییچ تناسبی با هزینه ی تحصیل نداره. بعد هم تمام که شد کو کااار؟؟ 

پیشنهاد من بهشون این بود که یه هنر و حرفه ی خدماتی یاد بگیره و از حالا جذب بازار کار بشه . خودم دوست داشتم با افتخار بهش شیرینی پزی رو آموزش بدم ولی موضوع اینجاست که قنادی ابزار کار وسیعی لازم داره و مدت زمان بازدهیش طولانی تره . 

از روزی که در این مورد صحبت کردیم فکر زهره و آینده ش از ذهنم دور نشد .. تا اینکه در کمال خوش شانسی ، بندرت در مورد دنیا جون و اینکه دوباره داره برای کلاس اقتصادی ثبت نام میکنه نوشت . 

دنیا یه دخترخانم آرایشگره که در محدوده ی بلوار اندرزگو سالن آرایش و زیبایی داره . قلبش مثل دریا زلال و مهربونه و برای خانم های علاقمند که توان شرکت در کلاس های روتین رو ندارند کلاس های اموزش با تقریبا یک چهارم قیمت واقعی، برگزار میکنه . کاملاً واضحه که این کلاس ها با ظرفیت محدود و گاهی اوقات برگزار میشه . 


سریع رفتم و دیدم بعله ، این دخترِ نازنین، دوباره کلاسِ پنج روزه ی  صفر تا صد رنگ و لایت گذاشته .



 بهش پیغام خصوصی دادم و شرایط زهره جان رو گفتم . 




دنیا کلی باهام حرف زد و گفت خیلی ازش مطمئن شو که دل به کار بده و براش مهم باشه . گفتم : میشناسمش کاملاً و میدونم این نقطه ی عطف زندگیشه . 

گفت: اگر اینطوره واقعا براش مناسبه چون آموزش از صفر تا صد هست و میتونه بلافاصله با مدل های رایگان کارشو شروع کنه و تجربه کسب کنه . 

هزینه ی کلاس رو  واریز کردم ، برای خط تلفن زهره هم شارژ خریدم و ازش خواستم اپلیکیشن های لازم رو نصب کنه و بتونه با دنیا در ارتباط باشه . 



زهره هنگ کرده بود فکر میکنم بیش از ده بار برام پیغام های مختلف فرستاد که همه شون حاوی قدردانی و شادی بابت ثبت نامش در کلاس بود . براش نوشتم :





زهره با یک دنیا شادی و انگیزه کلاسش رو شروع کرد. 



روز سوم کلاس از دنیا پرسیدم از زهره راضیه؟ و در ضمن بهش گفتم نمیخوام این موضوع فقط به کلاس رفتن ختم بشه . 




و سورپرایز اصلی اینه که زهره از روز یکشنبه ی این هفته بعنوان دستیار در یکی از سالن های خوب منطقه ی 1 تهران، مشغول شده . 

****

واقعیت اینه که بخاطر فشار های شدید اقتصادی که بی تعارف رو زندگی همه مون سوار شده، مدتیه کیس ها رو با کمک دوستان نزدیک و خانواده، یاری کردیم . هزینه ی کلاس و مدرک فنی حرفه ای زهره به لطف نسرین نازنینم پرداخت شد . واقعاً نه وقت جمع آوری کمک بود نه روی مطرح کردنش رو داشتم چون میدونم چقدر همه تحت فشار هستیم . 

متاسفانه هفته ی قبل ، توسط یکی از دوستان قدیمی این خونه با یه مورد بیمار  سرطانی آشنا شدم و قول دادم برای هزینه های درمانش پست بنویسم . 



قرار بود دیروز پست بنویسم که متاسفانه نتونستم . 




بازم از روی شما شرمنده م ولی اگر درتوانتون هست و میتونیم مثل همیشه دست به دست هم بدیم و دلی رو شاد کنیم و به سلامتی پدر یه خانواده کمک کنیم خیلی خوب میشه . 

مثل همیشه شماره کارت برای واریز محبت های نقدی تون 



دوستتون دارم . خودتون میدونید چقدررررر

نظرات 38 + ارسال نظر
فرزانه سه‌شنبه 27 دی 1401 ساعت 09:46 ق.ظ

مهربانو جان دنیا با وجود آدم هایی مثل توست که زیبا میشه

الهی هزاران برابرش بهت برگرده

عزیز منی فرزانه ی عزیزم . مهربانو با دوستان گلی مثل تو معنای خوبی پیدا میکنه

Amir سه‌شنبه 27 دی 1401 ساعت 09:28 ق.ظ

سلام
خوبین؟ یه سوال دارم
با این پیش زمینه من سوالم رو میپرسم که بدونید من ادم کمال گرایی هستم و هر چند ویژگی خوبی اصلا نیست و سعی کردم درستش کنم و این سوالم رو خیلی وقته میخوام ازتون بپرسم ولی الان وقتش شد یا گفتم بپرسم

سوالم اینه ، البته امیدوارم منظورم رو برسونم و با موضوعی که توی این یادداشت مطرح کردین تداخل پیدا نکنه ، چون برام سوال شده.بخاطر همون کمال گرایی و اینام

---------
اهان سوالم ، ادم توی زندگیش ، باید خودخواه باشه ؟ یعنی بگه که من فقط به این جایگاه برسم ؟ یا این فقط سهم منه ؟ یا اینکه بگه خب منم به بقیه کمک کنم؟ ( کلا مادی و معنوی و از این چیزا؟ ) یا بگه که مشکل بقیه به من چه ربطی داره؟؟

حالا شاید بگین خب این ربطش به کمال گرایی چیه؟ اونجا که مثلا من میگم اگه من به جایی برسم یا دارم میرم ، دست 2 نفر دیگه هم بگیرم ولی چون مثلا وسعم نمیرسه ناراحت میشم یا گاهی بقیه رو به خودم اولویت میدم و اونا جلو میفتن ، من عقب

بخاطر این میگم ، ادم باید خودخواه باشه و دایره اولویتش که کمکش کنه ، خانواده اش باشن و اگه تونست مابقی ادم ها یا نه ، بقیه تا کجا باید براش مهم باشن؟

ممنون میشم اینو جواب بدین ، اگه بد منظورمو رسوندم بازم یه جور دیگه سوالمو میپرسم. مرسی ، تشکر

سلام امیر جان ممنونم خیلی خوبم . امیدوارم تو هم خوب باشی .
مهردخت هم بشدت کمال گراست . نمیشه گفت ویژگی خوب یا بدیه . بنظرم به اندازه ش خوبه . همین که باعث نشه افق دیدتون به زندگی و آرمان هایی که برای خودتون مشخص میکنید کم و کوتاه نباشه و همین باعث تلاش و پیشرفت بیشترتون باشه خوبه. اونجایی مضر میشه که دیگه هیچوقت از هیچ چیز راضی نشید و به سمت افسردگی میل کنید .
درموردموضوع کمک به دیگران و بحث خودخواهی من بهش اینطوری نگاه نمی کنم
مشکلات دیگران باید دغدغه ی ادم باشه ولی تا جایی که آدم روال زندگی از دستش نره و بابت حل مشکلات دیگران خودش دچار مشکل جدی نشه .
این یه مدیریت کاملا شخصیه ... وقتی من بگم به من ربطی نداره بقیه در چه حالن یا اینکه چرا من به کسی کمک کنم و اون در ردیف من یا حتی بالاتر قرار بگیره میشه خودخواهی محض ولی اینکه من از تواناییم چه مالی چه فکری به بقیه کمک کنم تا گره ای از مشکلاتشون باز بشه معنای انسانیته .
پس اگر واضح تر بخوام بگم اینطوری میشه که من تاجایی به دیگران اهمیت میدم که زندگی خودم با مشکل جدی مواجه نشه .امیدوارم جواب سوالت رو داده باشم

فاطمه سه‌شنبه 27 دی 1401 ساعت 09:16 ق.ظ

سلام مهربانووو جان ، من تازه با شما آشنا شدم و چه خوشبختم از این موضوع ، خوش به سعادتتون بانو که انقدر قلب مهربونی و زلالی دارید که بی چشم داشت به فکر کمک و ایجاد حس خوب تو بقیه هستید.... پاینده باشید بانووو
خیلی مشتاقم پیج اینستاتون رو داشته باشم تا بتونم از شیرینی هایی که با عشق میپذید مزه کنم

سلام فاطمه جانم قربون محبتت عزیز دل
عزیز منی فاطمه جون ، بدون کمک دوستان هیچوقت نمیتونستم قدم از قدم بردارم .. سالهای ساله که همراه دوستان این خونه هر کاری در توانمون بوده انجام دادیم . باعث افتخاره که به جمع ما وارد شدی
آدرس پیجم اینه فاطمه جون .
daalpastry@

ونوس دوشنبه 26 دی 1401 ساعت 04:49 ب.ظ http://calmdreams.blogfa.com

سلام مهربان دوست
50 ناقابل واریز شد حدودا ساعت 16:42
شرمنده که کمه دقیقا پریروز هم 200 به یک دختر جوونه مریض واریز زدم.
اولا کاش و الهی که خدا به خودشون برکت و پول و مادیات و سلامتی بده تا نیازمند دیگران نباشن.
دوما اونقدری به ماها بده تا بتونیم بهتر و بیشتر دست همو بگیریم
لعنت به فقر و بیماری و ناامنی و باعث و بانیان تورم اقتصادی کشورمون

سلام ونوس عزیزم
خیلی هم ممنونتم دوست نازنین و قدیمی من خیر و برکت ببینی قربونت . راستش نهایت لطفتو میرسونه که به یه نازنین نیازمند کمک کردی و اینجا هم مشارکت داشتی چون الان شرایط واااقعاً سخته برای همه ی ما آدم معمولی ها .
لعنت به همه ی این تلخی هایی که تو زندگی، ناجوانمردانه به ما تحمیل شد
اینا هم برای خودت که خیلی عزیزی

ناهید دوشنبه 26 دی 1401 ساعت 02:35 ب.ظ

سلام
واریز شد

سلام ناهید جان . پر از برکت و تندرستی باشی

متولد ماه مهر دوشنبه 26 دی 1401 ساعت 01:52 ب.ظ

عزیزم مبلغ صد هزار تومان واریز شد.

ممنونم ماه مهری عزیزم . سلامتی باشه برات

مریم گلبهار دوشنبه 26 دی 1401 ساعت 11:00 ق.ظ

فردا باز واریز می کنم.

ممنونم مریم نازنین
پر از برکت باشی مهربون

. دوشنبه 26 دی 1401 ساعت 12:44 ق.ظ

مبلغ ناچیزی واریز شد

خیلی با ارزشه دوست من . پر از روزی باشی

مریم گلبهار دوشنبه 26 دی 1401 ساعت 12:15 ق.ظ

سیصد تومن واریز شد. ممنون بابت کارای قشنگنون

ممنونم مریم جانم
تن درست باشی دوست من

سحر دوشنبه 26 دی 1401 ساعت 12:09 ق.ظ

پنجاه دلار واریز شد معادل 1.325 هزار تومان
نتونستم عکس رسید را بگذارم
دستتون درد نکنه با کارهای خیری که انجام میدید

ممنونم سحر عزیزم ، پیامک واریزیت رسیده . دستت درد نکنه که همراهی میکنی نازنین

مامان یک فرشته یکشنبه 25 دی 1401 ساعت 12:49 ب.ظ http://Parvazeyekfereshte.blogsky.com

سلام
صد تومن واریز شد .امیدوارم هر چه زودتر سلامتیشون رو بدست بیارن

سلام عزیز من .
ممنون از محبتت پر از روزی و برکت باشی. فرشته ت رو ببوس

ساغر یکشنبه 25 دی 1401 ساعت 03:00 ق.ظ

مهربانوجان سلام
مبلغ ناقابلی واریز شد.

سلام ساغر مهربونم .
خیلی باارزشه دوست جانم . سلامت و پر از موفقیت باشید

شیوا پورنگ شنبه 24 دی 1401 ساعت 03:36 ب.ظ http://Chehrehmehrpub.ir

مبلغ پرداخت : 8,000,000 ریال
تاریخ: 1401/10/24
ساعت: 15:27
شماره درخواست: 102402037135
بابت: از طرف نسرین مولا
سلام مهربانوی عزیز
من شیوا پورنگ هستم ناشر کتاب خانم مولا
اولین درآمد کتاب ماه و منیر و مراد به خواست ایشون به حساب خیریه واریز شد عزیزم
خدا به شما عزیزان نیکوکار زندگی سرشار از نیکی تندرستی و شادی عطا کنه.

شیوای عزیزم ، دوست خوب و نازنین یک دنیا ممنون از محبتت .

. شنبه 24 دی 1401 ساعت 03:20 ب.ظ

مبلغ ۵۰تومان واریز شد
می‌دونم مبلغی زیادی نیست اما امیدوارم بتونه گره گشا باشه

دوست من باور کن خیلی گره گشا و باارزشه . ممنونم که مشارکت برات مهم بوده

سپیده شنبه 24 دی 1401 ساعت 02:43 ب.ظ

سلام بیش باد انسانهای نازنینی مثل شما و دوستاتون.... هر موقع از اوضاع دلم میگیره با خوندن پستها و کامنتای شما و دوستاتون انرژی و انگیزه برای ادامه راه میگیرم....
یه سوال برام پیش اومده وقتایی که مطلبی راجع به اوضاع اجتماعی و سیاسی میزاربد عرزشیها از در و دیوار میان اینجا حمله مبکنن ولی وقتی حرف از کمک و حمایت میشه غیبشون میزنه انگار فقط رو یه چیز حساسیت دارن

سلام سپیده جون
عزیز منی دوست جانم باعث افتخارمه دوستان گلی مثل تو دارم
به نکته ی ظریفی اشاره کردی عزیز دل... آره خب ثابت کردن از اون بالاشون تا این پایینشون (که همین خواننده عرزشی ها هستن) دغدغه ی مشکلات مردم رو ندارن
خودمونو عشق است

منیژه شنبه 24 دی 1401 ساعت 12:55 ب.ظ

سلام مهربانو جان. ممنون از شما مهربان دختر که به فکر مردم و نیازمندان هستی. موفق باشی عزیز جان. ناقابل ۱۰۰ هزارتومن واریز شد.

سلام منیژه ی شیرین سخنم . قربون تو و اون لحن قشنگت که همونطوری که نوشتی خوندمش و به جانم نشست
دستت درد نکنه عزیزم خیلی قابل و با ارزشه

فرنوش شنبه 24 دی 1401 ساعت 12:01 ب.ظ

سلام عزیز مهربونم. دویست تومن ناقابل واریز شد. انشالا خدا همه مریضها رو شفا بده.

سلام فرنوش جان . خیلی با ارزشه ، پر از برکت و تن درستی باشی.
الهی آمین

آذر شنبه 24 دی 1401 ساعت 10:58 ق.ظ http://rozayedor.blogfa.com

سلام مهربانوی عزیزم. ممنون از همه مهربونیات
300 تومن واریز کردم انشالله که این پدر جوان هرچه زودتر شفا پیدا کنن

سلام آذر جان
ممنون از لطف و همراهیت قربونت . الهی آمین .
تن درست باشی دوست من

پری دریایی شنبه 24 دی 1401 ساعت 09:55 ق.ظ

سلام مهربانوی عزیز
شما دل واقعا بزرگی دارین که تو این شرایط اقتصادی همیشه در حال کمک کردن هستین. بنظرم پیشنهاد خوبی به زهره جان دادین. الان تو سن پایین و انرژی زیاد میتونه تو یه حرفه موفق بشه و وقتی درآمد داشت میتونه تو هر رشته ای تو هر دانشگاهی بدون دغدغه مالی ادامه بده.
متاسفانه من حسابم خالیه حقوق گرفتم مبلغ ناچیزی که در توان داشتم واریز میکنم. ان شالله آقای پدر جوان هر چه زودتر سلامتیشونو بدست بیارن.

سلام پری جانم
قربونت نازنین همه ش به کمک دوستان عزیزی مثل خودت صورت می گیره .
آره واقعا یاد گرفتن یه حرفه خیلی راه آینده ش رو باز میکنه .
ممنونم قربونت صفحه رو دنبال کن اگر به مبلغ مورد نظر برسیم که اعلام میکنم دیگه برای این کیس واریز نشه . حالا اگر کسی دوست داشت باز واریز کنه می مونه تو صندوق برای کیس های بعدی .
پر برکت باشی دوست من

نسرین شنبه 24 دی 1401 ساعت 03:09 ق.ظ https://yakroozeno.blogsky.com/

عزیزم بنوبه خودم سپردم به ناشرم که تمام سهم فروش کتاب جدیدم که شامل داستانهای کوتاهه را به صندوق "مهر ایران" واریز کنن و فعلا دو میلیون بیشتر موجودی در ایران ندارم که تقدیم می کنم.
کار دیگه ای که ما می تونیم انجام بدیم اینه که پست بذاریم. خودم تو فیس بوک پستی گذاشتم و سعی می کنم هر چقدر بشه جمع کرد. البته همگی میدونیم با کمکهایی که این روزا مردم تمام شهرها دارن به هموطنانشون می کنن، کمک مالی جمع کردن واقعا سخته.
خوش بحال دولت خواب. براشون کابوس آرزو می کنم
کسی که چنین بیماری و امثالش را داره دیگه نباید استرس خرجشو هم داشته باشه. ایکاش در تمام دنیا درمان رایگان بود یا لااقل نصفشو دولت ها بعهده می گرفتند. هیچکدوم کم مالیات نمی گیرن.

ممنونم نسرین جانم .
زبونم از قدردانی قاصره تو هیییچ چیزیو برای خودت نمیخوای

بله خوووواب
چه خواااب سنگینی هم

مرسده جمعه 23 دی 1401 ساعت 07:52 ب.ظ

مهربانوجانم من هم یک مبلغ ناچیزی برای کمک به هزینه درمان اون پدر بیمار واریز کردم:

انتقال وجه از کارت مبدا
۶۲۲۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۳۷۱۴ بانک پارسیان
به کارت مقصد ۶۰۳۷۶۹۰۰۰۰۰۰۰۰۵۷۱۱
ﻣﻌﺻوﻣﻩ ﺳﻌﯾدﯼﻓر بانک صادرات
با مبلغ ۱,۰۰۰,۰۰۰ ریال
در تاریخ ۰۱/۱۰/۲۲-۱۹:۵۲:۳۶ با کد پیگیری ۶۷۳۴۰۱۷۲۴۱۴۹ با موفقیت انجام شد.
یا من اسمه دوا و ذکره شفاء

عزیز دلم خیلی هم ممنونم بسیار با ارزشه دوست من

مرسده جمعه 23 دی 1401 ساعت 07:32 ب.ظ

سلام مهربانوی عزیزم
خداوند به تو و خانواده عزیزت همواره سلامتی و شادی و برکت عطا کنه که همیشه دلسوز و مهربون و خیرخواه دیگرانی.
الهی به رحمت و عظمت خدای مهربون که نامش شفا و دواست، اون پدر بیمار سرطانی و همینطور بقیه بیماران هرچه زودتر سلامتیشون رو به دست بیارن و سایه شون بالای سر خانواده شون باشه.
قربون تو مهربانوی نازنینم

سلام مرسده جان
قربونت عزیز دلم بدون همراهی شما ممکن نیست.
الهی آمین
یک دنیا از کامنت مهربون و پر از انرژ مثبتت ممنونم

غریبه جمعه 23 دی 1401 ساعت 06:54 ق.ظ

بانک صادرات
انتقال به
603769*5711
مبلغ 2,000,000

ممنونم دوست من . تن درست و پر روزی باشی

غریبه جمعه 23 دی 1401 ساعت 06:53 ق.ظ

با درود
و سپاس از زحمت های شما در حق مردم مهربانان
مبلغ دویست تومن ارسال شد

درود دوست من
انجام وظیفه ست ُ همه نسبت به هم مسولیم .
زنده باشی همراه همیشگی

. پنج‌شنبه 22 دی 1401 ساعت 10:49 ب.ظ

۵۰تومن ناقابل. کاش بیشتر از دستم برمیومد.

خیلی باارزشه دوست من .
تن درست باشی

پگاه پنج‌شنبه 22 دی 1401 ساعت 09:25 ب.ظ

عزیزم خدا همه مریض ها رو شفا بده، چقدر سخته که برای زندگی اینطور بجنگی
مبلغ خیلی ناقابلی واریز شد

الهی آمین .
فکر کن تو این اوضاع که برای مخارج یومیه دچار سختی شدیم
خیلی هم قابل و با ارزشه پگاه جان

شکوه پنج‌شنبه 22 دی 1401 ساعت 06:20 ب.ظ

سلام مهربانوی عزیز مبلغ 200000واریز شد

سلام شکوه جان
پر روزی و با عزت و آبرو باشی دوست من

رها پنج‌شنبه 22 دی 1401 ساعت 05:31 ب.ظ

سلام مهربانوی خوش قلبم. چقدر خوب که به این دختر جوان کمک کردی تا در مسیر درستی حرکت کنه و امیدوارم خیلی زود بتونه موفق بشه و پیشرفت کنه تا مادرش هم از دیدن موفقیتش خوشحال بشه و خستگی از تنش در بیاد. شاید به نظر من بهتر بود درسش رو هم در کنارش ادامه میداد، البته این نظر منه چون عاشق درس خوندنم و واقعا درسته که همه میگن بدرد نمیخوره ولی همین درس خوندن جایی زندگی منرو عوض کرد و نجاتم داد. هرچند که شاید بهره بردن ازش زود نباشه ولی شاید اگه علاقه داشته باشه بد نباشه درسش رو هم ادامه بده.
دستت نسرین خانم عزیز هم واقعا درد نکنه که همیشه اسمشون در کارهای خیر هست و برای این دختر هم راهگشا بودن ، امیدوارم منم یه روز بتونم مثل ایشون موفق بشم و به هموطنهام توی ایران کمک برسونم و البته قلبی به بزرگی ایشون و شما عزیزم داشته باشم.

سلام رها جانم . قربون محبتت نازنین . البته که تحصیل علم همیشه فایده داره و بیهوده نیست اما بنظر من همه باید در جهت علایق و توانایی هاشون قدم بردارند.
علت اینکه تو کشور ما به خیلی از رشته ها بی مهری شده و اواخر دهه پنجاهی ها (مثل من) به بعد یا پزشکی رو می شناختند یا مهندسی همین دیدگاه غلط نسبت به درس خوندن و رشته های فنیه.
ببین انقدر که ما دکتر و مهندس داریم ُ مکانیک دست به آچار تحصیل کرده نداریم . به جرات میشه گفت 90 درصد مکانیک ها فقط تجربی و از سن کم آموزش دیدن . کاش رشته های فنی حرفه ای بیشتر دیده میشد و هنرستان ها بیشتر تقویت یشد . بچه هایی که دوست داشتند جذب بازار کار بشن بعد از دوران سه ساله ی هنرستان مستقیم وارد دانشگاه های فنی حرفه ای میشدن . و اونایی که واقعا عاشق درس خوندن بودن پیش دانشگاهی میخوندن و ادامه ی ماجرا .
متاسفم که تنها چیزی که یاد بچه ها دادن این بود که هنرستان و فنی حرفه ای مخصوص بچه های تنبله..
در حال حاضر زهره واقعا امکان ادامه تحصیل در دانشگاه هایی که شهریه ی بالایی دارندءنداره .
نسرین مهربونمون سخت تر کار میکنه ( درجایی که واقعا باید بازنشست بشه) تا بتونه بیشتر کمک کنه .
مطمنم عزیزم اون روز دور نیست ...

... پنج‌شنبه 22 دی 1401 ساعت 12:17 ب.ظ

با شرمندگی شدتومن واریز شد عزیزمخدا سلامتی بده و دل شاد

عزیزم کامنتت ناقص اومده ولی یک دنیا از لطفت ممنونم . نگو شرمنده چرا کار باارزشت رو کم بها نشون میدی البته که از لطف و فروتنیه ولی مهم اینه که تو نسبت به درد همنوعت بی تفاوت نبودی
تن درست و پر روزی باشی

لیندا پنج‌شنبه 22 دی 1401 ساعت 11:21 ق.ظ

سلام عزیزم
انشاالله خدا به همه سلامتی بده و همینطور این دوست عزیزمون هر چه زودتر سلامتیش رو به دست بیاره
متاسفانه مبلغ زیادی نتونستم کمک کنم
مبلغ دویست هزار تومان به شماره کارت اعلامی واریز کردم
ممنون از شما

سلام لیندا جان . الهی آمین . دوست من تو همیشه همراه و یاور بودی . خیلی هم عالیه دستمون رو به هم دادیم تا در حد توان بتونیم به همنوعمون کمک کنیم . تنت سلامت باشه عزیزم

نجمه پنج‌شنبه 22 دی 1401 ساعت 09:46 ق.ظ

سلام عزیزم
اع.منم یادم نیست از کجا بت ندرت رو فالو میکنم.ولی واقعا بهش ارادت دارم
چه کار خوبی و منطقی. انشالله موفق باشه
مرسی هستیو دنیارو قشنگ تر میکنی.
واقعا این هرینه های پزشکی کمر شکن شدن.خدا به همه سلامتی بده

سلام نجمه جانم .
خیلی خوبه بندرت. بنظرم آگاهی دادن و فرهنگ سازی هایی که تو این یکسال ازش دیدم از کمتر کسی دیده بودم .. فعلاْ که بعد از به قتل رسیدن دخترمون مه /ساام/ینی جهت پیج به سمت همین موضوعه و همه ی فرهنگ سازی ها هم درهمین راستاست ولی قبلش کارهایی که درخصوص حمایت از حقوق کودکان و کتابخونی و حمایت های رایگان از تولیدات خانگی و ... داشت بی نظیر بود .
عزیز منی شما

هعی.. پنج‌شنبه 22 دی 1401 ساعت 01:49 ق.ظ

موجودی کارتم شش هزار تومنه الآن دوست داشتم کمک کنم.

عزیزززم

ساغر پنج‌شنبه 22 دی 1401 ساعت 12:31 ق.ظ

مهربانوجان سلام
عزیزم فقط میتونم بگم چه دل بزرگ و چه تفکر وسیعی داری..... مرسی که به دور و اطرافت توجه میکنی، چه همت بلندی داری.... انسانیت رو معنا میکنی.... بهترین پیشنهاد رو به ایشون دادی ، هنر یاد میگیره برای خودش متخصص میشه.دست نسرین جان درد نکنه که از راه دور حامی بودند . آرزوی بهترینها رو برات دارم، با اینکه این چند وقت نبودم ولی بهتون فکر میکردم.... بوس

سلام ساغر عزیزم
ای جااانم قربون محبتت دوست من .
فدای محبتت رفیق جان

میترا پنج‌شنبه 22 دی 1401 ساعت 12:10 ق.ظ

مبلغ ناچیزی واریز کردم امیدوارم دوستان همت کنن هرچند کم واریز انجام بدن
خدا سلامتی بده به همه دوستان عزیز و خانواده هاشون
و این آقابزودی سلامت و تندرست بشن انشالله

یک دنیا ممنونم میترا جان . بله واقعا روی هم که جمع بشه اون اتفاق خوب رقم میخوره و بارهااا هم انجام دادیم و شده .
الهی آمین . دوست گلم پر روزی باشی

نسرین چهارشنبه 21 دی 1401 ساعت 11:08 ب.ظ https://yakroozeno.blogsky.com/

باوجودیکه در جریانش بودم، باز با خوندن این پست گریه ام گرفت. بخصوص در مقابل بزرگی روح این خانم که وقتی ببینه کسی واقعا میخواد حرفه رو یاد بگیره و کار کنه کمکشون میکنه.
خیلی خوشحالم زهره عزیز کارشو شروع کرد. بهترین پیشنهاد رو کردی چون فعلا در ایران حرفه بهتر پول در میاره تا مدرک تحصیلی . بعضی حرفه ها که همیشه پولساز بودن و امیدوارم یه روز بشه بنویسی زهره یکی از حامیان بزرگ خیریه مهر ایرانه
در مورد اون مریض سرطانی بروی چشم. اما با منجوق حرف می زدیم پیشنهاد خیلی خوبی داشت. حالا خودش میاد برات می نویسه.
البته نمیدونم این بیمار در چه مرحله ای از درمانه.

عزیز منی نسریم مهربونم . دستت زحمتکشت رو میبوسم که از سالی که بنا شد با کمک هم همنوعانمون رو کمک کنیم تو یک بار هم بیکار ننشستی
دنیااا محشره تو مهربونی .
چه خوب .. بی صبرانه منتظرم.

ماه چهارشنبه 21 دی 1401 ساعت 10:04 ب.ظ

سلام عزیزم
شرمنده که ناقابل هست گفتم شاید شروع کننده باشم. پنجاه هزار تومان واریز شد.

سلام دوست گلم . عزیز منی مهربون تن درست باشی .
کامنت پر از لطف خصوصیت رو خوندم عزیزم عجیب شیرین و دلنشین بود نازنین
دستت درد نکنه عزیزم منم براشون دعا میکنم الهی به خیر و روشنی برن

ربولی حسن کور چهارشنبه 21 دی 1401 ساعت 07:06 ب.ظ http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
چقدر خوب که این دختر قدر زحمتهای مادرشو میدونه امیدوارم موفق بشه
فقط بعد از یه دوره کوتاه مدت فرستادینش یه جای باکلاس خراب کاری نکنه یه وقت؟
راستی خودمونیم چندثانیه داشتم فکر میکردم منظورتون از کلاسهای رنگ وِلایت چیه

سلام
الهی آمین . نه نگران نباشید اقای دکتر . خود دنیا معرفیش کرده و اونجا بعنوان دستیار کار میکنه یعنی یه استاد مرتب به کارهاش نظارت داره تا از مبتدی به حرفه ای تبدیل بشه .
یه سرچ گوگل کنید چشماتون از دیدن زیبایی ها قلب قلبی میشه

فاطمه چهارشنبه 21 دی 1401 ساعت 05:33 ب.ظ

سلام عزیزم۱۵۰واریزکردم

سلام فاطمه جان میدونی اولین واریزی مال توعه؟ زنگ شروعش رو خودت زدی
تن درست باشی عزیزم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد