دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود
دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود

"بشوره ، ببره "

هالووین یک جشن سنتیه که در قرن نوزدهم ، مهاجران ایرلندی و اسکاتلندی با خودشون به آمریکا آوردن و سه شبانه روز ادامه داره .


 از اونجایی که این جشن مذهبی  و مسیحیه ، تقریبا" در همه ی دنیا مردمی که مسیحی هستند این آیین رو زنده نگه داشتند . 


الان چند سالیه که تو ایران هم شاهد مهمونی هایی  به مناسبت هالووین هستیم البته من که بین هموطنان غیر مسیحی خودم شنیدم . 



اگرچه با هر بهانه ای خوبه که جشن بگیریم و شادی کنیم اما چیزی که من دیدم ، پارتی هایی صرفا" به دلیل چشم و هم چشمی و نشون دادن اینکه " ما خیلی خارجی هستیم " بوده . 


رو راست برگزار کننده ی هیچکدومشون رو آدم های موجهی ندیدم . 


همین آخرین بار که سال قبل بود یه خانمی این پارتی رو گرفت که ساعت ها با دختر دو سال و نیمه ش تو یکی از سالن های زیبایی تهران مشغول چسان فسان بود . 


موهای خودش رو مش کرد و صد البته کله ی دختر بچه به اون سنش رو هم صورتی، رنگ و مش کرد !!! و قسمت دیدنی ماجرا ، قیافه ی عصبانی و ناجور من بود که کارد میزدی خونم در نمی اومد که چرا با بچه ی لطیف و بی گناه این سیرک رو راه انداخته . 


نمیدونم بچه دچار آلرژی و بیماری های پوستی شد یا نه . 


بگذریم بابا ، چرا هر چی می خوام شادی بخش و خوب بنویسم باز به خودم میام و می بینم تلخ و گزنده شده !!!(خاله پیرزن غرغرو شدم هااا)



آررره می گفتم .. حالا از این حرفا که بگذریم ، هالویین برای اونایی که دستی به رنگ و هنر دارند بهترین بهانه ست برای گریم . 



مهردخت هم چند ساله سعی میکه از قبل به این موضوع فکر کنه و بقول خودش یه گریم خفن برای صفحه اینستاگرامش تدارک ببینه و نتیجه ی امسالش اینه : 



این گریم برگرفته از  شخصیت فیلم it در ژانر ترسناکه که 8 سپتامبر 2017 (هفدهم شهریور امسال) اکران شده ست .


 داستان دلقکیه که بچه ها رو از بین میبره . 


نکته ی جالب توجه و تامل این فیلم اینه که این دلقک ، ترس ها و نقاط ضعف رو شناسایی میکنه و با همون ها طعمه هاش رو به دام می اندازه . 


وکلی ترین  پیامش اینه که همون چیزایی که ازش می ترسیم  ،  از پا درمون میاره پس ذهنمون رو از ترس ها خالی و با افکار زیبا پر کنیم 


اینم عکس پارسال : 




قربون همگیتون ان شالله زندگیتون پر از شادی و آرامش و تهی از رنج و ترس باشه 

نظرات 10 + ارسال نظر
رها پنج‌شنبه 11 آبان 1396 ساعت 11:10 ق.ظ http://wwwe.rahashavam.blogsky.com

سلام مهربانو جان ادرس وبلاگمو کامل نوشتم . ما ملتی هستیم که قسمت اعظم عزاداریهامون از عربها ست و بخش اعظم جشنهامون هم جدیدا از غرب. یعنی نمونه ایم.

سلام عزززیزم
دستت درد نکنه البته باید اون w ها رو اولش نمیذاشتی ولی خوبه ممنونم . بهت سر زدم
آره وااااقعا شاهکاریم

پونی چهارشنبه 10 آبان 1396 ساعت 11:40 ب.ظ http://pppooonnnyyy.blogfa.com/

نوشی چهارشنبه 10 آبان 1396 ساعت 11:16 ق.ظ

فقط مهربانو جان مشکل در گریم مهردخت جان اینه هرکاری میکنه به جای ترسناک شدن جگرترمیشه . عاشق صورت پرازانرژیش هستم . ببوسش عزیزم .

اااای جااانم قربون محبتت عزیزم یه دنیا کامنتت بهم چسبید

افشان چهارشنبه 10 آبان 1396 ساعت 05:39 ق.ظ

نسرین چهارشنبه 10 آبان 1396 ساعت 12:33 ق.ظ http://yakroozeno.blogsky.com/

تقلید کورکورانه از اون بهتر نمیشه وگرنه ببین این دخمر هنرمند تو با فقط مداد و روژ چقدر قشنگ موفق بوده. ببوسش برام

در مورد ناشاد بودن پستت هم نگران نباش. غم و ناراحتی هم جزوی از زندگیست. خوبه در مورد اونا هم حرف زد و حتی غر

ممنون عزیز دلم .. اون فاصله ای که بین دندون های جلوش انداخته منو کششششته
قربون تو دوست گلم که همیشه و تو همه ی احوالات درک میکنی

پونی سه‌شنبه 9 آبان 1396 ساعت 11:50 ب.ظ

کلا با فرهنگ ترس و زامبی و جنازه اینور اونور کردن میانه خوبی ندارم
به نظرم سیاستمدارانی که لبخند می زنند از همه چی ترسناکترند

من از بازی های هیجان انگیزمثل همون ها که تو شهر بازی داریم خوشم میاد همیشه هم پایه ی اصلی این فعالیت ها بودم ولی منم اصلا" از فیلم هایی که این چیزا رو دارن خوشم نمیاد بدبختی هم اونجاست که مهردخت هم این فیلم ها رو دوست داره هم دوست نداره تنها ببینه بنابراین منتظر می مونه یه موقعیتی پیش بیاد به من اصرار کنه با هم ببینیم . بهش میگم من از اینا نمیترسم حالم بهم میخوره خدایی اینا ترس دارن آخه !!!
اون سیاستمداران با لبخند وحشتناک ترینشون هستند .. حالا دیگه هیچ سیاستمداری رو دوست ندارم نه بالبخند نه بی لبخند .. سیاست کثیف ترین چیز ممکنه

نازنین مریم سه‌شنبه 9 آبان 1396 ساعت 11:31 ب.ظ

سلام

آفرین به خلاقیت مهردخت جان. گریم ساده و خلاقانه و برازنده که ایده رو به سرعت منتقل می کنه.

متاسفانه چشم و هم چشمی یا به عبارت دیگه "درآوردن چشم بقیه" داره رفته رفته تمام خوشی ها و لذت ها رو تحت تاثیر قرار میده. کاش فقط در مورد جشن هایی مثل هالووین‌ بود. همین خوشی های کوچک و بزرگ وطنی رو هم داریم از بین می بریم و به جای تکیه بر دور هم بودن و لذت بردن و شاد بودن، به فرعیات و حاشیه ها توجه می کنیم.

سلام
ممنون مریم جون .
متاسفانه همینطوره که میگی . اصلا رنگ و بو از همه ی چیزهای خوبی که داشتیم رفته

سینا سه‌شنبه 9 آبان 1396 ساعت 12:40 ب.ظ

سمیرا سه‌شنبه 9 آبان 1396 ساعت 12:35 ب.ظ

جیججر این دختر شاد و دوست داشتنی رو برم من

براش ااسفند بریز

گاهی دلم میخاد برگردم به این سن و سال مهربانو و

بازم جوونی کنم..هییییی روزگار

قربووون تو سمیرا جون
کدوممون دلمون نمی خواد واااقعا؟؟ البته فقط به سن و سالش ها وگرنه من امکانات این دوره رو خیلی دوست دارم اون وقتا چی بود ما هیچ امکانی نداشتیم

سمیرا سه‌شنبه 9 آبان 1396 ساعت 12:33 ب.ظ

این دعای آخر پستت چقدر عالی بود...اینروزها پر ترس و

استرسم مهربانو جون

چرا عزیزم .. خدا نکنه پر از این حس های بد باشی ... موقتیه می گذره دیگه ؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد