دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود
دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود

"اخبار فرهنگی هنری "

نوروز امسال در ادامه ی جشنواره ی فیلم پر و پیمونی که گذشت ، همه ی فیلم های دلخواه و جامونده رو دیدیم و بسسسسی مشعوف گشتم . 


سال که تحویل شد مطابق رسم همیشه و هنوز رفتیم خونه ی پدری . یکمی که گذشت به مامان و بابا که اون ها هم انصافا" همیشه پایه ی سینما رفتن هستند ، پیشنهاد فیلم " ابد و یک روز" رو دادم . تاکید کردم که فیلم غمگینه . ولی با اشتیاق فراوون اعلام آمادگی کردند . به سایت سینما تیکت سر زدم . 


 همه ی سانس ها تا دونه ی آخر صندلی ها پر بودند بالاخره چهارتا صندلی تو ردیف های نه چندان مناسب پیدا کردم . فیلم زیبا و غم انگیز " ابد و یک روز" رو با بازی های شایسته ی هنرمندان نازنین سینمای ایران دیدیم . 


با وجودی که موضوع فیلم چیزی نبود که همه ی اقشار جامعه درگیرش بودند ، ولی از نظر سینمایی کار خاصی محسوی میشه . 


میدونید ، روز اول فروردین ، کسی نمیاد سینما"  ابد "رو ببینه که وقتش پر بشه ... واقعا همه اومده بودند که یه فیلم استثنایی ببینند. 



این عکس رو مخصوصا انتخاب کردم چون پریناز عزیز که بسیار خوش درخشید اما این دوتا عز یز دل غوغا کردند ، توانایی نوید رو در تاتر و فیلم لانتوری دیده بودم ولی با این فیلم دیگه کاملا"بهش  ایمان آوردم 

پیمان جان هم که دیگه سالهاست خدمتشون ارادت داریم 


روزهای بعد هم تا پایان تعطیلات ، فیلم زیبای "کفش هایم کو "رو به همراه رضا کیانیان عزیز در پردیس ملت دیدیم... البته اخبار فیلم در کانال تلگرام اعلام کرد "ساعت شش بعد از ظهر پردیس ملت سانس ویژه ای اکران می کند و رضا کیانیان قرار است فیلم را همراه مردم تماشاکند " خوشبختانه من درحال خوندن اخبار بودم و بلافاصله رفتم تو سایت و ده تا بلیط خریدم ، دقیقا " یکربع بعد ، همه ی بلیط ها فروخته شد . 


از ساع پنج و نیم با هنرپیشه ی محبوبمون چلیک چلیک عکس انداختیم و بعد رفتیم به تماشا . 


 " کفش هایم کو" فیلمی  پر از دیالوگ های ماندگار  و فوق العاده بود از این جهت که ممکنه خدای نکرده بعضی از ما یا نزدیکانمون دچار موضوع فیلم یعنی آلزایمر بشیم ..

 خوبه که بدونیم حال و هوا و مشکلات این بیماران و خانواده هاشون چیه . البته مهم تر از اون پیام زیبای فیلم بود که البته اگر اهل پند گرفتن باشیم ، یاد می گیریم که الزاما" چیزی که ما در مورد افراد خانواده مون فکر میکنیم درست نیست و به بهانه ی اینکه از سر دلسوزی میایم یه تصمیمیاتی براشون می گیریم و فکر میکنیم خیلی هم کارمون درسته ، ممکنه زندگی اون بنده خدا و چند نفر رو با هم نابود کنیم . 


فیلم بعدی " خشم و هیاهو " بود که بازی نوید عزیز و طناز جان طباطبایی بسیار بهم چسبید . دست هومن خان سیدی هم درد نکنه ، کارش داره کم کم درست میشه . 


هرچند که اول فیلم تاکید میکنه که ماجرا هیچ ربطی به شخص خاصی ندارد و موضوع تصادفی و زاییده ذهن نویسنده و کارگردان می باشد ، ولی حتی اگر میگفت " به جون خودم و خودت " ، باز هم نمیشد هی یاد زندگی یکی از ستاره های ایران نیفتی . طناز جان هم گاهی آدمو یاد فیلم هیس می انداخت .

 

ولی درمجموع بازی ها رو بسیار بسیار دوست می داشتم و تکراری بودن داستان چیزی از زیبایی فیلم کم نکرد . 



از دنیای تیاتر هم بگم که نمایش " هویت پروانه های مرده " که یه کار دانشجویی بود اما بسیار زیبا و دلچسب و در تالار مولوی دیدیم 



و بالاخره ، همین هفته ی پیش در تماشاخانه ایرانشهر نمایش زیبای " بیوه های غمگین سالار جنگ" رو با بازی گلاب آدینه ، شیرین بینا و مونا فرجاد جان دیدیم . لازم به ذکر است نمایش هیچ ربطی به جنگ  ایران و عراق نداشت . 


 


فعلا" به مناسبت ورود به ایام امتحانات پایان سال تحصیلی ،فعلا" کرکره ی سینما و تاتر رو پایین آوردیم ، مگر اینکه این یکی دو روز ببینم مهردخت درسشو خونده و با هم بریم یکی از این فیلم خوب هایی که هنوز نیدیدم رو ببینیم .


این بود اخبار فرهنگی هنری وبلاگ مهربانو . 


دوستتون دارم و تعطیلات خوش بگذره 

نظرات 14 + ارسال نظر
زئوس چهارشنبه 5 خرداد 1395 ساعت 12:25 ب.ظ

ببخشید من منظورم محسن بود.بابا حافظه ام یاری نمیکنه اصلا اسمهاشون یادم رفته بود...

مهم نیست قربونت میدونم چی میگی

زئوس چهارشنبه 5 خرداد 1395 ساعت 12:22 ب.ظ

سیلام ملیکم
آغا منم رفتم ابد و یک روز خیلی درد داشت من دلم به حال این نوید خان خیلی سوخت.نمیدونم انگار خودم بودم انگار یکی از نزدیکانم بود.عجیب حس آشنای یبود برام با اینکه از اطرافیان الهی شکر کی اعتیاد نداره ولی نمیدونم چرا باهاش همدردی میکردم.منم مشکل دارما........
اتفاقا کمی در موردش تو وبم نوشتم

علیک سیلام
بیام پستت رو بخونم عزیزم

[ بدون نام ] دوشنبه 3 خرداد 1395 ساعت 10:00 ب.ظ http://milad321.blogfa.com

منتظرم بتونم تهیه کنم و در منزل ببینم.بخصوص ابد و یک روز

Rojin دوشنبه 3 خرداد 1395 ساعت 06:50 ق.ظ http://rojna.blogfa.com

خوش به حال شما که اینقدر فیلمهای خوب میبینید. من هر چی دنبال فیلمهای خوب تو یوتیوب میگردم هیچ کدوم رو کامل پیدا نمیکنم تنها فیلمی که از یوتیوب پیدا کردم و دیدم و فوقلاده بود پدر آن دیگری بود.

شما اگه یه سایت معتبر فیلم ایرانی میشناسین به من معرفی کنین. اکثر سایت های ایرانی که میرم توشون اینقدت تبلیغ و ویروس دارن که لپتاپم از کار میفته. ممنون

عزیزم از قرار معلوم ایران نیستی من یه دوست خوب دارم برات میپرسم

بهمن یکشنبه 2 خرداد 1395 ساعت 06:54 ب.ظ

من تعجب میکنم ....
نه این تعجب ها مال پست قبلی بودن ولی خوو اشکالی نداره میشه اینجاهم تعجب کرد ...
من تعجب میکنم چطور با اینهمه مشغله فرصت میکنی فیلم ببینی، تیاتر بری و کلی فعالیتهای فوق برنامه ی دیگه ...
من که راستش میخوام تلویزیون رو بفروشم ... آخه هفته ای نیم ساعت هم روشن نمیشه ... باور کنید ...
راستی تعریف فیلم ابد و یک روز رو خیلی شنیدم. شاید برا دیدنش وقت بذارم ...

همه ش متعجب بودی هاااا
ادم وقتی کاری رو دوست داره براش وقت پیدا میکنه بهمن جان ... بروووو حتما بیا بهم بگو

نسرین یکشنبه 2 خرداد 1395 ساعت 04:14 ب.ظ http://yakroozeno.com

عزیزم حالش خوبه؟

خوبه خوبم نسرین جون از پنجشنبه تا امروز در تعطیلات بودیم

منیر یکشنبه 2 خرداد 1395 ساعت 04:07 ب.ظ http://20tir.blog.ir

سلام.
خوبی؟
من زیاد اهل فیلم دیدن و مخصوصا سینما رفتن نیستم.
ولی یه جوری تعریف می کنی آدم هوس می کنه

سلام منیر جان .
باریکلا به من که هوست انداختم
عزیزم اهلش شو خیلی خوبه الان سالن های سینما هامون بیشتر به استاندارد نزدیک شده و صد البته دیدن فیلم با اون پرده ی جادویی خیلی خیلی می چسبه .
برو بیا برام احساست رو تعریف کن

ارغوان شنبه 1 خرداد 1395 ساعت 03:31 ب.ظ

سلام
مهربانو جان بعضی ها که فیلم زیبای ابد و یک روز را دیدن مسل شما میگفتن که فیلم راجعبه یه خان اده های خاصیه ولی اینطور نیست به نظرم.
فیلم تمثیلی از اوضاع ایرانه
سمیه نماد قشر عاقل و دلسوزه
نوید نماد قشر بچه های اون سنیه که باهوشن و از هیچ جا حمایت نمیشن
اون خواهر سمیه که گربه داشت نماد نسل جوونه که دنبال چیزای عجیب و غریبن
اون یکی خواهرش که سود دیه شوهرش را میگرفت و به خانواده کاری نداشت نماد کسانی هستند که پول باد اورده دارن و کاری به مشکلات جامعه و... ندارن و کلا تو فکر خودشونن
پس معتاد نما نسل خوبین که دچار مشکلات شدن
پیمان نماد کسانی است مثل سمیه ولی دلسوز نیستن و دنبال بیرون کردن دلسوزانی مثل سمیه ان.
این فیلم نگاهی هم به مهاجرت ادمای بدرد بخور مثل سمیه داره که ا دمای نادون خستش میکنن و داناها مثل پیمان میخوان بره تا ار کاری خواستن بکنن
نمادهای زیاد دیگه ای هست فکر کن.
شا باشی عزیزم

سلام عزیز دلم .
اینجا استیکر کف زدن نداره وگرنه چندتا پشت سرهم برات میذاشتم با این تحلیل زیبات .
کاملا درست و بجا نوشتی

علی امین زاده شنبه 1 خرداد 1395 ساعت 11:32 ق.ظ http://www.pocket-encyclopedia.com

رژیم غذایی موبایلی
http://www.pocket-encyclopedia.com/?p=1577
ready up و منتظر حضور سبزتان

خدمت می رسم

پونی جمعه 31 اردیبهشت 1395 ساعت 12:35 ق.ظ http://pppooonnnyyy.blogfa.com/

آفرین بر تو
گزارش خوب و کاملی بود
یادم میمونه این فیلمارو بگیرم ببینم
منم به روزم

قربان تو

آبی دریا پنج‌شنبه 30 اردیبهشت 1395 ساعت 08:17 ب.ظ

سلام مهربانو جون.
خیلی باحال بود
قانون جذب رو میگم
وای بعدم که دیدم اسم وبلاگ داغون من رو توی وبلاگ وزینتون گذاشتین کلی ذوق کردم.

خیلی دوست دارم مث سابق به وبلاگستان مخصوصا شما سر بزنم ولی این وروجک برام وقت خالی نذاشته
عاشق نوشته ها وپست های مفید وزیباتونم.

سلام عزیزم قربون تو و وروجکت مرضی جونم
وبلاگ داغون کدومه فدات شم منم دوستت دارم خوش باش و ازلحظه هاتون استفاده کن

نیلوفر پنج‌شنبه 30 اردیبهشت 1395 ساعت 05:24 ب.ظ

ما که هی باید به سایت ایران پراد سر بزنیم که هیچ فیلم به درد بخوری هم نمیزاره.

نسرین پنج‌شنبه 30 اردیبهشت 1395 ساعت 04:49 ب.ظ http://yakroozeno.com


راستی چرا گفتی تعطیلات؟ مگه روز بخصوصیه؟

دیروز که نوشتم پنجشنبه بود امروز جمعه ست یکشنبه هم نیمه شعبانه یعنی تولد امام زمان و تعطیله میمونه شنبه که من خودبخود تعطیلم خیلی ها هم خودشون تعطیلش کردن

نسرین پنج‌شنبه 30 اردیبهشت 1395 ساعت 04:45 ب.ظ http://yakroozeno.com

خیلی هم خوب... من عاشق تئاترم و اینجا از تئاتر خوب ایرونی محرومم

اخی راست میگی عزیزم کاش میومدی هرشب میبردمت یه کار خوب ببینی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد