دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود
دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود

" گپ و گفت های ماه مهری "

سلام عزیزانم 

پاییزتون مبارک باشه ، امسال سوم مهر برای مامان ، باباهایی که بچه مدرسه ای داشتن یه رنگ و بوی دیگه ای داشت .. 


و البته برای یه مامان که دختر عزیزش امسال دانش آموز پیش دانشگاهیه یه حال و هوای هیجان انگیز تری داره . یاد روز اول پیش دبستانیش افتادم که انقدر گریه کرد و آویزونم شده بود که نشستم رو زمین و های های گریه کردم " فکر می کردم  از با سواد شدنش باید انصراف بدم "



اون موقع ها نمیدونستم که مهردخت در مواجهه با هر تغییری واکنش نشون میده ولی با سرعت به شرایط جدید خو می گیره و راه کنار اومدن رو پیدا میکنه ... ولی وقتی فرداش دست و دلم می لرزید و دیدم خیلی خانوم و با وقار اماده شد و بی اشک و آه به مدرسه رفتیم ، این اخلاقش رو شناختم ودلم قرص شد 


********


شنبه بعد از اینکه به مدرسه رسوندمش و عکسای یادگاری رو انداختم ، این پست رو  براش نوشتم 



تا ببینیم چقدر امسال تلاش میکنه و روزگار برای تحصیلات دانشگاهیش چطور رقم میخوره 

اما بدترین تحولی که با اومدن مهر ماه تو کلان شهر ها ، مخصوصا کلان شهری بنام تهران اتفاق می افته ، ترافیک دیوانه کننده اییه که هر روز صبح باهاش مواجه میشیم . 


حالا شلوغی و تو ترافیک گیر کردن و به اداره دیر رسیدن ، چیزاییه که خیلی  برنامه ی ادم رو خراب میکنه ولی یه چیزایی هم هست که فقط به برنامه مربوط نمیشه ، بلکه بحث مرگ و زندگیه و صد البته فرهنگ بسیار پایین اجتماعی ما شهروندان  و رانندگی  توام با خودخواهیمون ، سهم بزرگی از تقصیر این ماجرا رو به عهده داره . 



دیروز لاین عبورِاضطراریِ اتوبان ، مثل همیشه توسط رانندگان خودخواه ، اشغال بود .. و آمبولانسی آژیر کشان سعی می کرد راهی برای گذراز انبوه اتومبیل ها پیدا کنه 



اگر جزو رانندگانی هستید که این لاین اضطراری رو اشغال میکنید ، تا حالا شده به این موضوع فکر کنید که اگر مریض بد حالی تو اون آمبولانس از دنیا بره ، شما چه سهمی تو مرگ اون دارید؟؟



 آیا خودتون رو گناهکار می دونید یا نه؟



تاحالا خودتون رو جای عزیزان اون بیمار گذاشتید که با چشم گریون و با یه ماشین دیگه دنبال آمبولانس حرکت می کنند و ثانیه ها براشون مثل سال میگذره ؟؟ 



باور کنید جنایت و قتل فقط اینطوری نیست که یه چاقو رو تا دسته تو قلب کسی فرو کنید یا بمب های ویرانگر روی سر شهر خالی کنید .. 


هر کدوممون با ندونم کاری هامون ، با خودخواهی و بی تفاوتیمون نسبت به بازتاب رفتارهامون میتونیم یه قاتلِ بی محاکمه و مجازات باشیم . 



لطفا" اتفاقات پیرامون زندگی و رفتارهای اجتماعیمون فکر کنیم 



***********


پینوشت : زهرا جون با کمک های کوچیک و بزرگ شما ، پنجشنبه ساعت هشت صبح به سمت شهرش حرکت کرد و بعد از ظهر دختر عزیزش رو درآغوش گرفت . 


روز جمعه رو به خرید های باقی مونده برای دخترکش گذروند و شنبه برای بدرقه و دعای خیر ابتدای سال تحصیلی به مدرسه رفت . 


امروز دوباره به تهران برمی گرده و اگرچه جدایی بین مادر و دختر روی دل هردوشون داغ میذاره و فردا وقتی دخترکش از مدرسه برگرده ، جای خالی مادر آزارش میده ولی یه فصل  غم انگیز رو میتونه با خاطره ی خوب این چند روز ، طاقت بیاره . 


یه تابلوی نقاشی رو در نظر بگیرید که تو اون  زهرا به دیدن دخترش رفته و براش خرید کرده و پول مدرسه ش رو هم تمام و کمال پرداخت کرده .


 نقاش این تابلو شما هستید و همه ی لبخندهای این مادر و دختر مزد دست شماست . 


دمتون گرم ، تنتون سالم و مالتون پر برکت باشه ... 


دوستتون دارم 



نظرات 12 + ارسال نظر
زری جمعه 9 مهر 1395 ساعت 11:23 ق.ظ

سلام من فکر میکنم برا این پست کامنت گذاشتما؟؟؟ شاید هم تو ذهنم گذاشتم؟

سلام زری جونم .. کامنت تایید شده ندارم .. قربون ذهنت برم

شادی پنج‌شنبه 8 مهر 1395 ساعت 09:14 ق.ظ

انشالله فارغ التحصیلیش رو جشن بگیری مهربانو جان
خوشبختی و خوشحالیش رو ببینی

ممنونم عزیز دلم

علی امین زاده چهارشنبه 7 مهر 1395 ساعت 03:09 ب.ظ http://www.pocket-encyclopedia.com

رانندگی و برازندگی!
ماشین ها و موتورها و جدیداً اسکیت باز ها!

همون توصیف جنگ جهانی دومی که نوشتم به نظرم بهترین توصیفه!

آهااان پس نوشتی؟ بیام بخونمت

نسرین چهارشنبه 7 مهر 1395 ساعت 03:00 ب.ظ http://yakroozeno.blogsky.com/

نهههه... فونت تو کارش درسته چشم من داره باباغوری میشه که عبور رو غیر می بینه

در ضمنشم من خودم بلتم فونت رو با اون با اضافه و کنترل بزرگ و کوچیک کنم

حالا می خوای یه پست جدید بذار تا بهت نشون بدم که بلدم...


قربون چششششااات آبجی ، میذارم عزیز جان

نسرین چهارشنبه 7 مهر 1395 ساعت 12:07 ب.ظ http://yakroozeno.blogsky.com/

اگر به سراغم آمدی
برایم یک عینک ذره بین بیار

تا بتونم نوشته هاتو بخونم


نوشته های کجا رو نسرین جونم ؟ متن پست رو میگی؟؟ مگه کوجیکه ؟ من دارم درشت میبینم ، میخوای فونت دستگاهت رو بزرگ کنی//؟؟

نسرین چهارشنبه 7 مهر 1395 ساعت 01:15 ق.ظ http://yakroozeno.blogsky.com/

هاااا... گمونم سوتی دادم... نوشتی عبور اضطرازی من خوندم: غیر اضطراری!!!


هیچم خنده نداره


نه بابا کجاش خنده داره

تکتم سه‌شنبه 6 مهر 1395 ساعت 06:00 ب.ظ

تبریک به شما که دخترت به این زیبایی داره می باله و رشد میکنه
قطعا باغبان خوبی چون تو عزیز دلم وجودش در کنار مهر دخت جان بی ثمر نبوده و نیست!
خدا ایشالا همه رو هدایت کنه !اگه هدایت نشدن از رو زمین ورشون داره

ممنون عزیز دلم
محبت داری
الللللهی آآآمممممین

نازلی سه‌شنبه 6 مهر 1395 ساعت 04:21 ب.ظ

تو یک مامان فوق العاده ای

خاطره سه‌شنبه 6 مهر 1395 ساعت 08:52 ق.ظ

سلام بر مهربانوی عزیز انرژی مثبتامیدوارم سال تحصیلی جدید سالی توام با موفقیت و کامیابی برای مهردخت گل و شما باشه و به امید خدا در مراحل تحصیل بهترین ها نصیبش بشه.

سلام خاطره جون
ممنون عزیز دلم محبت داری الهی امییین برای همه ی بچه ها ان شالله

نسرین دوشنبه 5 مهر 1395 ساعت 08:42 ب.ظ http://yakroozeno.blogsky.com/

عزیزم
عزیزی که همتا نداری تو مهربونی
قلب تو یه دریاست واقعن
عجب تابلویی کشیدی

راستی اون خط خیابون اضطراریه نه غیر اضطراریو فکر کنم سوتی دادی

عجب احمقایی باید باشن. اون خط رو باید نادیده بگیرن مخصوص آمبولانس و پلیس و آتشفشانی.

اینا رو باید اول کشت، بعد خفه کرد بعدشم اعدام!
حالا ببینم بازم میگی من مهربونم عایا؟

به امید روزی هستم که بنویسی دختر زهرا به تهران منتقل شد و دیگه با مادرش زندگی میکنه

قربون تو نسرین عزیزم . محبت داری خواهر جون
منم نوشتم اضطراری .. کجا نوشتم غیر اضطراری؟؟ پیداش نمیکنم
ادرس بده آبجی

نه خوب باید یکمی تجدید نظر کنم
الهی امین کاش هیچ مادر و فرزندی از هم جدا نشن

ریحانه دوشنبه 5 مهر 1395 ساعت 04:35 ب.ظ

هم شما وهم دخترتون شاد وسلامت و موفق باشید

ممنون ریحانه جان ، همچنین عزیزم

niloofar دوشنبه 5 مهر 1395 ساعت 03:44 ب.ظ http://niloo.chickenkiller.com/

سلامی به شیرینی دلتون من بهتون سر زدم اگه تونستین پیش منم بیاین خوشحال میشم از حضورتون
98651

سلام ممنونم .. اومدم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد