دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود
دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود

"من و معده ی جدیدم..قسمت اول"

سلام عزیزانم . 


قول داده بودم که درمورد جراحیم براتون بنویسم .


 البته همین اول عنوان کنم کسی دچار سوء تفاهم نشه و فکر نکنه نوشتن این مطالب حمل بر تشویق من برای انجام چنین کاریه . 


میدونید گاهی خدای نکرده مشکلی پیش میاد و به پزشک مراجعه میکنیم و نظر قطعی اینه که باید بدون فوت وقت روی شما جراحی انجام بشه .


 اینجا تکلیف بیمار کاملا مشخصه و تصمیم گیری شخصی ،معنایی نداره ولی وقتی صحبت از عملی برای بالابردن کیفیت زندگی میشه ، دیگه همه چیز بستگی به نظر و تصمیم قطعی خود فرد داره . 


مثل تمام جراحی های زیبایی . 


حالا من میخوام درمورد کاری که خودم کردم براتون بنویسم ،صد البته که اصلا" ربطی به جراحی زیبایی نداره ولی چیزیه که نظر و تصمیم شخص خودم، دلیلش بود . 


چند سال پیش بود که متوجه شدم برای درمان چاقی ، عملی بر روی معده انجام میشه . اون موقع این کار ، خیلی جدید بود و کمتر کسی درموردش اطلاعات کافی داشت . 


تا اینکه بعد از تعطیلات نوروز که به اداره برگشتیم متوجه شدم ، یکی از همکاران خیلی لاغر شده و تقریبا " سی کیلو از وزنش رو ازدست داده . 


همکارای دیگه داشتن ازش می پرسیدن که چکار کردی انقدر وزن کم کردی ؟


 و ایشون در کمال تعجب جواب داد: یه مدتیه شام رو حذف کردم . همینطور که از کنارش رد میشدم ، دوستم گفت : مهربانو کاش دوربین داشتم ازت عکس می گرفتم .. پوزخندت محشر بود . 


گفتم : والا دست خودم نبود .. آخه با این جوابی که داشت به بقیه میداد ، خوبه فقط پوزخند تو صورتم دیدی . 


یکی نیست بهش بگه اگه بلد بودی شام رو کم کنی و سی کیلو وزنت پایین بیاد چرا زودتر این کار رو نکرده بودی؟؟ 


دوستم گفت : بنظرت واقعا چکار کرده ؟ گفتم : صد در صد جراحی کرده . 


چند روز بعد کاشف به عمل اومد که ایشون جراحی کردند و اتفاقا" پزشک اداره ی خودمون که متخصص جراحی عمومی با حوزه ی دستگاه گوارش هستند عملش کردن . 


بالاخره یه روز از دکتر وقت گرفتم و برای مشاوره پیشش رفتم . 


اون روز دکتر قد و وزنم رو گرفت و گفت : BMI(شاخص توده بدنی) تو ، به چهل نمیرسه و اگر بخواهی عمل کنی ، همه ی هزینه رو باید خودت بپردازی و بیمه تامین اجتماعی و بیمه ی تکمیلی  قبول نمیکنه . 


ازش هزینه ی عمل رو پرسیدم گفت حدود 25-26 میلیون میشه . 


راستش چند سال قبل این عدد خیلی زیاد بود . 


به دکتر گفتم : یکی از مشکلاتم اینه که خانواده م قبول نمی کنند .. اونا معتقدند که این کار از تنبلیه و آدم باید اراده داشته باشه و بتونه وزنش رو پایین بیاره .


من بارها شده وزنم رو تا 25 کیلو هم پایین آوردم ولی خسته شدم و با یه غفلت کوتاه همه چیز خراب شده و دوباره به وضع قبل دراومده . 


گفت : اونایی که این حرف رو میزنن رو بیار من باهاشون صحبت کنم . 


تو همون هفته ، هم با نفس درموردش صحبت کردم ، هم با بابا اینا ..ولی هیچکدوم نظر خوبی نسبت به این کار نداشتن .


 واقعیت این بود که خودمم هنوز یکعالمه سوال بی جواب داشتم و حتی نمیدونستم ادامه ی زندگی بعد از عمل به چه صورت میشه .. 


یعنی مثلا" کسی که این کار رو میکنه بعد ها دچار چه عوارضی میشه ؟ هزینه ش هم بنظرم خیلی زیاد بود و همین ها باعث شد تا از فکرش بیام بیرون . 



چند سالی گذشت ، من درمورد این جراحی و محاسن و معایبش کلی تحقیق کردم . 



بهاره رهنما در بیمارستان عرفان با دکتر فرهمند عمل اسلیو معده انجام داد و خوشبختانه در صفحه اینستاگرام و کانال تلگرامش خیلی دراین مورد نوشت و شفاف سازی کرد .


 یکسال بعد از اون ، نعیمه نظام دوست رو هم تشویق به انجام این کار کرد و نعیمه جان هم با همون پزشک این کار رو انجام داد و من همچنان دنبال تحقیق بودم . 


در این سالها BMI  من بالا تر رفت و نزدیک عدد 40 شد ..


 پارسال در جریان رستورانی که باز کرده بودیم با دختر خانم نازنینی آشنا شدم که با توجه به 24 سال سنی که داشت گرفتار چاقی مفرط بود .


تصمیم خودش رو گرفته بود و می گفت مهربانو جون من در اولین فرصت،  اسلیو می کنم فقط میخوام مامانم رو راضی کنم . 


تقریبا" دوماه بعد از اینکه از هم جدا شدیم بهم زنگ زد و گفت یک هفته ست جراحی رو انجام داده . 



تو اداره هم چند نفر دیگه این کار و کردند و من بیشتر تشویق شدم . 


وقتی یکماه و نیم  قبل یکی دیگه از دوستانم عمل شد و 48 ساعت بعد که تو خونه رفتم دیدنش و کاملا سرحال و بدون هیچ دردی نشسته بود و گپ میزد، دیگه تصمیمم برای عمل کاملا " قطعی شد . 



چون دیگه عدد BMI به 40 رسیده بود می دونستم بیمه تا حدودی  هزینه های جراحیمو پوشش میده .


 اتفاقا" همون شب منزل بابا اینا بودیم و بابا گفت : مهربانو جان من با توجه به دیابت مامان و اضافه وزن تو خیلی نگرانتم .. 



گفتم : بابا جون اگر توقع داری باز رژیم بگیرم و ورزش کنم 5 کیلو کم کنم و چند وقت بعد 10 کیلو برم بالا ، دیگه نمیتونم .. خسته شدم همه ی عمرم به رژیم و حسرت گذشت .


 من چند سال پیش خواستم معده م رو عمل کنم هیچکدومتون حمایت عاطفی نکردید . پس دیگه بی خیال شید . 



فردای همون روز بابا زنگ زد گفت : عزیزم اگر تصمیمت رو گرفتی برو جلو ما در کنارتیم . 


از طرفی نفس هم گفت : من به تصمیمت احترام میذارم و همراهتم ،  برو به امید خدا . 



حالا دو تا گزینه روی میز داشتم . دوستم که با دکتر پکنه و در بیمارستان پارسیان عمل کرده بود و هزینه ش بین 30 تا 32 تومن بود و دکتر موسوی نایینی که  همکار تو رستورانمون در بیمارستان نیکان اقدسیه عمل کرده بود و هزینه ش بین 20تا 22 تومن بود؟ 


هم این اختلاف ده میلیون تومن مهمه و دلت میخواد کمتر هزینه کنی ، هم پیش خودت میگی نکنه بخاطر ده میلیون کار به این حساسی رو به جراح حاذق نسپرم و پشیمون بشم . 



اون دوستی که با دکتر پکنه عمل کرده بود روز پنجم آذر میخواست بخیه هاش رو بکشه به من گفت دوست داری برای مشاوره با من بیای؟ من قبول کردم و باهاش رفتیم مطب . 



از دکتر سوال هایی که داشتم پرسیدم و بهم اطمینان خاطر داد که با عمل اسلیو ، صرفا" قسمت بزرگ و اضافه ی معده برداشته میشه و از بدن بیرون میاد و قسمت باقیمانده تقریبا" ده برابر کوچیکه .


 شما دوهفته نوشیدنی مصرف میکنی و دوهفته غذاهای به شکل پوره و در پایان ماه به غذای سفره بر میگردی ولی با اندازه معده ی کوچیک . 


به هر حال این عمل به بیمار این شانس رو میده تا مثل یه آدم استاندارد بشه یعنی :  کم بخوره ، حتما ورزش کنه و شاداب و سلامت و دور از بیماری های رایج  چاقی ، مثل دیابت ، چربی های خون و فشار مفاصل ادامه ی زندگی بده . 


اونشب دکتر برام اندوسکوپی و سونو گرافی و آزمایش های خون رو نوشت .


از فردا شروع به انجامشون کردم . هنوز موضوع ده میلیون ارزونتر وسوسه م میکرد . 


یاد منصوره دوستم افتادم که سوپروایزر حاذق و با سابقه اییه .. 


قبلا هم درمورد  این جراحی باهم صحبت کرده بودیم و کلی تشویقم کرده بود . بهش زنگ زدم . 


-: سلام منصوره جون . 


-سلام عزززیزم حالت چطوره؟


-: خدا رو شکر خوبم تو چطوری؟ 


-: منم خوبم .. منصوره یه خبر دارم برات .

 

-: زود بگو . 


-: برای عمل اسلیو تصمیم گرفتم . 


-: ای وااای خوشبحالت مهربانو بهترین کار رو میکنی . دخترخاله های منو یادته ؟ 


-: اونایی که همه شون پزشک بودن ؟


-: آررره .. چهارتاشونم جراحی کردن .. الان دو سه ساله . زندگیشون متحول شده . میدونی که من تازه خونه خریدم دستم تنگه بی ام آیمم به 40 نمیرسه همه رو باید خودم بدم . دعا کن منم دستم باز بشه و بتونم عمل کنم .  


-: ان شالله که درست میشه منصوره جون ... ولی من الان بین دوتا  دکتر موندم یکی 32 می گیره یکی 22 . هردو تا هم خوبن و دوستام پیششون عمل کردن راضین . 



-: والا این دختر خاله های من یکیشون خودش متخصص بیمارستان نیکانه . هر چهارتاشون رو دکتر تو اون بیمارستان عمل کرد . 


-: اسمش چیه منصوره؟؟ 


-: دکتر موسوی 


-: جدددی میگی ؟؟ موسوی نایینی .


-: آره انگار دنباله ش همین بود چطور؟؟


-: هیچی .. یکی از اون دوتا دکتری که من گیر کردم بینشون برای تصمیم گیری همینه و اتفاقا ده تومن کمتر می گیره . 


-: عه .. چه خوب پس خیالت راحت باشه دیگه .. چشم بسته برو .. دکتر خوبیه . 


خیلی خوشحال شدم .. تصمیمم رو گرفتم .


 با کل جواب هایی که گرفته بودم رفتم مطب دکتر موسوی و بهش گفتم که قرار بوده با دکتر پکنه عمل کنم ولی تصمیمم عوض شده .


 همه ی مدارک رو نگاه کرد و گفت : تصمیم داری اسلیو کنی یا بای پس ؟؟ 


گفتم اسلیو به دلیل عوارض کمترش ..


چون میدونم تو بای پس ، بخشی از روده رو هم برمیدارید و جذب خیلی پایین میاد و مریض مجبوره همه ش مکمل مصرف کنه درضمن من دیابت یا چاقی خیلی خیلی زیادی ندارم که ناچار باشم بای پس کنم . ولی مگه شما نظر نمیدین ؟؟ 


گفت : همه ی حرفات درسته ولی ما تصمیم نهایی رو میذاریم با خود بیمار باشه . 


یعنی از نظر من شما باید اسلیو کنی ولی الان اگر اصرار کنی بگی بای پس میخوام هم من طبق درخواست شما انجام میدم . 


گفتم : نه ممنونم همون اسلیو  نظرمه . 


دکتر برای بیمه تامین اجتماعی نامه نوشت و تقاضا کرد BMI من رو تایید کنند . 


وقت عمل رو برای روز شنبه 24 آذر گرفتم . چون سال مالی بیمه ی ما،  دی ماه به دی ماه عوض میشه ، میخواستم عملم تو آذر ماه بشه که وقتی دی ماه از راه رسید مشمول قرار داد جراحی برای یکسال آینده باشم . 


فردا صبحش رفتم رو به روی پارک لاله تامین اجتماعی در عرض 5 دقیقه پریدم رو ترازو یکعالمه لباس هم تنم بود . پزشک تامین اجتماعی با سخاوت کامل عدد رو نوشت 42 


روز دوشنبه 19 هم بود که احساس میکردم ته گلوم میسوزه .. 


فکر کنم آخرین بار شش سال پیش بود که سرما خوردم . از ترس اینکه وقت عمل کنسل نشه سریع رفتم درمانگاه .. 


پنی سیلین و دارو های دیگه داد برگشتم خونه . اونشب رسما" مرگ رو به چشمم دیدم ، از تب میسوختم و بعد از لرز چنان تکون می خوردم که مهردخت بغلم می کرد تا یکم آروم بشم . 


چهارشنبه رفتم زیر سرم و همچنان بد حال بودم . وقت عمل کنسل شد وقت جدید رو برای 29 آذر گرفتم مطمئن بودم که خوب میشم . 


ولی نشدم . دومین وقتمم کنسل شد . 


اعصابم خیلی تحت فشار بود چون بعضی از همکاران حرفای نامربوطی میزدند که بجز انرژی منفی هیچ فایده ی دیگه ای نداشت 


مثلا" می گفتن : مهربانو بیا از خیر عمل بگذر .. اینا نشونه ست .. حتما" قراره زیر عمل اتفاق بدی برات بیفته و خدا میخواد با این سرماخوردگی تو رو منصرف کنه . 


میگفتم : این حرفا رو نزنید من تصمیمم بخاطر بیماری موقت، تغییر نمیکنه .. فقط اعصابم رو خورد می کنید . 


مهردخت هم مریض شد .. اون هم مثل خودم سه بار رفت کلینیک و سرم زد .. 


بیماری وحشتناکی ما دوتا رو مبتلا کرده بود و دست از سرمون بر نمی داشت . 


بالاخره کوتاه اومدم و وقت عمل رو برای شنبه هشتم دی گرفتم . 

که خوب البته شما در جریانید . 



روزهای قبل از عمل با استرس و سختی گذشت .. همه ش میترسیدم باز به یه ویروس آلوده بشم و کار عقب بیفته ولی خدا رو شکر تا شب قبل از عمل همه  چیز به خوبی گذشت .. 


قرار بود ساعت پنج و نیم صبح بیمارستان باشم ... به ساعت موعود نزدیک می شدیم و من یه احساس بین ترس و غم گیر کرده بودم ... 


ادامه در پست بعدی .. 


دوستتون دارم 


نظرات 24 + ارسال نظر
Farkhondeh سه‌شنبه 2 بهمن 1397 ساعت 12:41 ب.ظ

Salam Mehrbanou jan,

che kare khoobi kardin, adam yekbar zendegi mikoneh o bayad az zendegish lezat bebare, hamin chizhaye be zaher koochik ham koli keyfyate zendegi ro bala mibareh.

Akh az oon virus, man mahe pish 2 hafteh oomadam Iran vase aroosi aghvam, oon virus lanati ro gereftam o hichiiiiiii az safaram nafahmidam.

Omdvaram az amaletoon hesabi razi bashi

سلام فرخنده جان
قربونت عزیزم ممنونم ... وااای چقدر ناراحت شدم ، حیف سفرت اونطور که باید خوش نگذشته من حالا حالا ها تلخی اون بیماری رو از یاد نمیبرم .
بلا ازت دور باشه

شیرین شنبه 29 دی 1397 ساعت 04:13 ب.ظ

عععععععه مهربانو مگه تو اضافه وزن داشتی ؟!!!!!!
تو عسکا که اصن معلوم نبود که !
ولی خب خداروشکر به سلامتی انجام شده و حالت الان خوبه
ایشالا هر کسی از اضافه وزن رنج میبره بتونه وزنش رو کم کنه با روشهای صحیح و سلامتیش رو به دست بیاره

آررره شیرین جون خیلی جالبه حتی دکتر باورش نمیشد همچین عدد bmi داشته باشم .
ممنونم عزیزم ان شالله

[ بدون نام ] چهارشنبه 19 دی 1397 ساعت 08:25 ب.ظ

مرسی مهربانو جون واقعا بانوی پر مهری هستی. خیلی دوستت دارم. چقدر قشنگ و دلنشین پاسخ دادی مهربونیتو از همینجا حس کردم. سپاس. انشالله به نتیجه دلخواه برسید و شاداب زندگی کنید.

خواهش میکنم عزیز دلم من در خدمتم هر کمکی ازم بربیاد دریغ نمیکنم دوست من
بهترین ها رو برات آرزو دارم

تیلوتیلو چهارشنبه 19 دی 1397 ساعت 10:10 ق.ظ http://meslehichkass.blogsky.com

سلام
چقدر خوب
مبارکت باشه
منتظرم بقیه اش را بخونم

سلام . ممنونم عزیزم .
مینویسم دوستم

سحرجدید سه‌شنبه 18 دی 1397 ساعت 07:27 ب.ظ http://www.kamandmaman.com

مبارک باشه مهربانو جان .....فقط همین

ممنون عزیزم

نسرین سه‌شنبه 18 دی 1397 ساعت 03:50 ب.ظ http://yakroozeno.blogsky.com/

فداات...
می دونم عزیزم. فقط اطلاعاتت رو در اختیارمون گذاشتی. همیشه همین کار رو می کنی.
دور خونه چجوری خسته میشی؟ تو ویدیو که بنظر نمی آمد بی حوصله باشی
ویدیوی اولیو میگماااا

اونجا هم نمی چرخیدم ثابت بودم که

مهسا سه‌شنبه 18 دی 1397 ساعت 02:39 ب.ظ

مهربانو جان ،اشتباه نوشتم 4 آذر،4 آبان عمل کردن.تقریبا 2.5 ماه قبل
کاش میشد برای 5-6 کیلو اضافه وزن هم این عمل و انجام دادومخصوصا برای شکم اضافی بعد از زایمان

منطقی تره
اسم عمل برداشتن شکم اضافی ، ابدومینو پلاستی هست عزیزم درموردش مطالعه کن

نسرین سه‌شنبه 18 دی 1397 ساعت 01:48 ب.ظ http://yakroozeno.blogsky.com/

بعد از عمل هم نمی تونم ورزش کنم... بخصوص از اون نوعی که من دیدم تو می کنی... اصلآ

بعد از عمل باید قدم زد نسرین جان(برای جلوگیری از آمبولی که مخصوص همه ی عمل هاست، حتی مامان که زانو عمل کرده بود رو میگفتن باید راه بره ) . ورزش هم که من میکردم همون راه رفتن روی تردمیله یعنی همون قدم زدن چون خسته میشم هی دور خونه بچرخم .

نسرین سه‌شنبه 18 دی 1397 ساعت 01:45 ب.ظ http://yakroozeno.blogsky.com/

درست میگی. بدن ها فرق دارن.
یه مشکل دیگه من اینه که رقیق کننده خون می خورم. یکی صبح یکی شب. عمل کردنم دیگه آسون نیست.
دو هفته پیش بینیمو که فقط یه پلیپ ساده بود رو عمل نکرد! وای بحال اینکه نصف معده مو ببرن.

آره منم تعجب کردم اونقدر هم می دوید. با اون چشای قشنگش.
آره خیلی الکی و بی دغدغه وارد همه جا شد.
یا همه اتاقو خالی کردن و رفتن دنبال یکی دیگه.
در کل خیلی خوب بود... محض طبیب عزیز من هیچیشون نگیم
بیا یه خبر دارم، نظرتو می خوام. خیلی صادقانه بگو

تو فرم هایی که برای قبل از عمل پر میکنند تاکید میکنند که اگر رقیق کننده میخورید جراحتون رو باخبر کنید . عزیزم قبل از عمل داروی انعقاد خون تزریق میشه تا جلوی خونریزی گرفته بشه . نصف بیشتر مردم دنیا آسپرین مصرف میکنند ، پس هیچ عملی انجام نمیشه؟؟
به هر حال میخوام بدونی که دلیلی نوشتن جوابت این نیست که تشویقت کنم به جراحی دلیلش اینه که پاسخ سوالت رو داده باشم .
****
اومدم عزیزم

شهره سه‌شنبه 18 دی 1397 ساعت 11:45 ق.ظ

ای جانم.بسلامتی. خداروشکر که سالمید. فقط یه سوال چند کیلو بودین ؟ بنظر شما که الان تجربه داری با چندکیلو اضافه وزن ادم باید بره عمل ؟؟؟ 5 کیلو باشه ولی با ورزش و رژیم کم نشه باید چکار کرد.. ؟

سلامت باشی شهره جان .
بحث چند کیلو بودن اصلا مطرح نیست باید ببینی بی ام آی چنده . مثلا کسی که 150 سانت قد داره با وزن 90 کیلو در خطر جدی قرار داره ولی کسی که 190 سانت قدشه و 90 کیلو وزن داره کاملا متناسبه . پس میبینی که موضوع وزن نیست . نسبت قد و وزنه .
5 کیلو اضافه وزن اصلا عددی نیست عزیزم که بخوای به عمل فکر کنی حتی 15 کیلو اضافه وزن هم همینطور .
اون 5 کیلو که با رژیم و ورزش کم نشده حتما یه دلیل پزشکی داره یا رژیم و ورزش مناسبه سیستم بدن شخص انتخاب نشده . یا اشتباهات دیگه داره مثلا صبحانه نخوردن یا وعده غذاها رو حذف کردن یا دیر خوابیدن .. اینا همه دلایلیه که باعث میشه وزن پایین نیاد .

پریسا مامان امیرارسلان و مهرسام سه‌شنبه 18 دی 1397 ساعت 11:22 ق.ظ

خدا رو شکر که خوبی

مرسی عزیزم

مهسا سه‌شنبه 18 دی 1397 ساعت 09:18 ق.ظ

سلام مهربانو جان
یکی از بستگان نزدیک 4 آذر عمل اسلیو انجام داد و تقریبا هیچ نقاهت خاصی هم نداشت.البته از بچگی چاق بود و از دو سال قبل تحت رژیم و بدن سازی سنگین حدود 40 کیلوکم کرده بود اما مشکلش دست و پاهی خیلی تپل بود که اصلا آب نمیشدن و باعث ناامیدیش بودن.به دلیل سن کمش (28 سال)و مجرد بودن و احتمال بارداری و .. خانواده خیلی مخالفت میکردن .مدت زیادی تو خونه شون جنگ روانی بود تا مادرش به عمل رضایت داد.وزن بعد از رژیمش 95 کیلو بود که چون میخواست از بیمه استفاده کنه حدود 2 ماه رژیم و رها کرد و به 118 کیلو رسید تا BMI اش بالای 40 بیاد.عمل و تو بیمارستان عرفان انجام داد و دوران نقاهت خیلی کمی داشت.بیشتر بی حال یه جوری مثل آدم های ضعف کرده بود اما درد و اینا اصلا نداشت . ظرف 2 هفته کاملا خوب شد.الان حدود 70 روز از عملش گذشته و تا حالا 30 کیلو کم شده و مسلما ادامه درا هم خواهد بود.مساله مهم اینکه بازو ها و رونش به طور محسوس سایز کم کردن .من نمیدونم ساز و کار علمیش چیه .چرا قبلا که بیشتر از اینا هم کم شده بود و حتی سایز کمر و سینه اش به 40 رسیده بود اما بازو تکون نمیخورد الان اینطوره.
بالاخره هر چی هست عمل معده یه راهکار عالیه برای همه افرادی که از رژیم های سخت و طولانی و وحشتناک کلافه شدن.مخصوصا سن های پایین که از بچگی تپل بودن.
مبارکتون باشه و از این به بعد حالش و ببرین

سلام مهسا جون . آخی به سلامتی طفلک چقدر اذیت شده .. احتمالا اونهمه ضعف و بیحالیش به دلایل پایین و بالا شدن وزنش درمدت کم بوده .. بدن دچار شوک میشه دیگه ولی خدا رو شکر که با این عمل به تناسب رسیده و امیدوارم موفق باشه و سلام منو بهش برسون .. آره واقعا هیچ نقاهتی نداره در ادامه مینویسم که چقدر راحت و خوب بودم

نسرین سه‌شنبه 18 دی 1397 ساعت 12:38 ق.ظ http://yakroozeno.blogsky.com/

متوجه ام.
اینجا پارسال می خواستن واسه من انجام بدن ولی نمیدونم چه نوعشو. مجانی بود برام گفتم نه.
از بیهوش شدن خسته ام. از اتاق عمل رفتن دلزده و ناامید از بس همیشه برم گردوندن و کار دوباره کردن.
چون مجانیه، نمی تونم جراحمو خودم انتخاب کنم. هر کی چاقو دستش بود رو می فرستن سراغم

اینجور که دوستت "خاموش" گرامی نوشتن تقریبآ ماهی ده کیلو آدم کم میکنه! این معرکه است. که البته بعدها مرحله ی بعدی و پوست کشی باید انجام بشه که دیگه موقع جشن گرفتنشه

درسته، هر دو عالی بودن.
نویسنده ها شاهکار بودن، کارگردانا و فیلمبردار ها و هنرپیشه ها که همگی بنظرم بی نقص بودند.
فقط یه شوخی در مورد این یکی سریال: سیب هم خیلی نقش داشت توش.
آوردنشون، شستنشون، پوست گرفتنشون، خوردنشون...

آره عزیزم در جریان عمل هات هستم میدونم چقدر اذیت شدی
نسرین جون هم وزن کم کردن هم برگشت یا افتادن پوست و بقیه چیزها بدن به بدن فرق می کنه .. اینکه از بچگی چاق بودی یا بعدا چاق شدی هم تووزن کم کردن بعد از عمل تاثیر داره بنابراین یه قانون کلی برای همه نداره . یه خانمی با یک بار بارداری پوست شکمش به فنا میره و یه خانم دیگه با زایمان های مکرر فقط چند تا ترک سطحی برمی داره .. اینو هر دوتا دکتری که پیششون رفتم گفتن و البته تجربه هم همین رو نشون میده .
باید دید که چی پیش میاد .
من جند تا ایراد به سریال زیبای بانوی عمارت می گیرم یکیش اینه که فخر اسادات تو دوران بارداری به تاخت اسب سواری میکرد .. البته نمیگم هیچ زنی تو بارداری سوار اسب نمیشه چون عشایر خودمون هم همین حالت رو دارند ولی دیگه چهار نعل رفتن بعیده .. بعدشم اینکه اون عمارت با اونهمه دب دبه و کبکبه و نوکر ، خیلی دور از انتظار بود که جواهر به راحتی وارد اتاقا بشه و هر کاری دلش خواست بکنه

Zari سه‌شنبه 18 دی 1397 ساعت 12:35 ق.ظ

به سلامتی

سلامت باشی

سارا سه‌شنبه 18 دی 1397 ساعت 12:23 ق.ظ

سلام مهربانو جون. امیدوارم زودتر دوران نقاهت بعد از عملتون تموم بشه و همچنین وزنتون هم زود زود پایین بیاد. واقعا از روی چند تا عکسی که اینجا گذاشته بودین مشخص نبود که اضافه وزن بسیار زیاد دارین، خیلی لباس پوشیدنتون اصولی بود
هم وزن بالا و هم وزن پایین برای سلامتی مضره. من یک دوره ای bmi بدنم 14 بود. الانم هنوز زیر 17 هست کاش برای من هم یک روشی مثل شما بود که میتونستم انجامش بدم. نمیشه اضافه معده شما رو به من پیوند کنن

سلام سارا جون .. من در بدترین شرایط که همین یکی دو هفته ی قبل از عملم بود به واسطه آنفولانزا و یکی دوتا چک آپ دیگه دکتر زیاد رفتم و به همه شون هم می گفتم وقت عمل اسلیو دارم .. ازم میپرسیدن با بی ام آی چند؟ وقتی میگفتم 40 (چون خودم فکر میکردم 40 هست قبل از تایید تامین اجتماعی که گفت 42) جا می خوردن و اصلا باورشون نمیشد . می گفتند به هیچ عنوان از روی ظاهرت مشخص نیست . البته تو مطب دکتر وقتی در انتظار بودیم و با بیمارای دیگه گپ می زدیم هم من اصلا شبیه بقیه نبودم و اونا هم تعجب میکردند شاید بخاطر استخون بندی خیلی ظریفم باشه ...
میدونم عزیزم درک میکنم هر چیزی تعادلش خوبه و این کمبود وزنی هم داری حتما برات کلی دردسر درست کرده . حالا یه چیزی جدیدا" شنیدم اونم تست ژنو تایپ هست .
البته هنوز تحقیقات خودم نسبت بهش تکمیل نیست ولی همینو میدونم که بزاق دهن رو با گوش پاکن می گیرند و بعد از تقریبا 20 روز اطلاعات ژنتیکی رو تحویل میدن (نمیدونم ایران انجام میشه یا کیت آزمایشگاه رو می فرستند خارج و اونجا کار میشه) به هر حال با این تست مشخص میشه که ساختار dna شما چیه و علاوه بر اینکه کلی اطلاعات به درد بخور در مورد خودتون و بیماریهایی که مستعد مبتلاشدن بهش هستید .. معلوم میشه در کدوم رشته ی ورزشی فعالیت کنید کاملا نتیجه می گیرید .. و چیزی که منظور ماست این نتیجه ست که بدن شما با چی لاغر میشه و با چی چاق . بجای اینکه کلی رژیم های مختلف رو بگیرید تا با آزمون و خطا به این نتیجه برسید ، اون تست تعیین میکنه که شما بهتون رژیم پروتیین سازگاره یا مپلا گیه خواری یا "کتو" ... انجام این تست 500-600 هزارتومنه ولی خوب خیلی مفیده
برو به این آدرس و درموردش مطالعه کن عزیزم
https://www.mygene.ir
البته من جاهای دیگه رو هم می شناسم که این تست رو می گیرند .
امیدوارم اطلاعاتم برات مفید باشه

Aftab mahtab دوشنبه 17 دی 1397 ساعت 10:42 ب.ظ

Mobarak bashe, eshala hamishe shad o sarzende bashi

ممنون عزیزم همچنین

مریم دوشنبه 17 دی 1397 ساعت 08:31 ب.ظ

سلام مهربانم خوبید
مبارک عزیزم بسلامتی آن شاءالله ، اینجور نوشتی زیبایی گفتم. رو چهره عمل داشتید ، مدتی ست عاشق تغییر زیباتر در فکرم رفته بدجور ولی جرّأت ندارم

سلام عزیزم
ممنونم ... از نظر تصمیم گیری شخصی گفتم مثل زیباییه
مریم جون بنظرم ناهنجاری ها باید اصلاح بشن .. اینکه یه چیزی تو بدنمون هست که داره کارش رو خوب انجام میده وبه بقیه اندام هامون میاد و تناسب داره کافیه ..

بهاره دوشنبه 17 دی 1397 ساعت 07:56 ب.ظ

به سلامتی باشه مهربانو جان ،یکی از دوستان من اردیبهشت ماه پیش دکتر موسوی عمل کردند ، خیلی راضی هستند از ١٦٠ کیلو رسیدن به ١٠٠ ولی اصلا اذیت نشدند انشالله شما هم خوب و سلامت باشید

ممنون بهاره جون . چه جالب ، ان شالله موفق باشه عاالیه

لیدا دوشنبه 17 دی 1397 ساعت 03:43 ب.ظ

با اینکه میدکنیم که خدارو شکر عمل کردی و حالت خوبه اما اینجوری که نوشتی دل تو دلم نیست تا بقیشو بنویسی

عزززیزم

نسرین دوشنبه 17 دی 1397 ساعت 12:50 ب.ظ http://yakroozeno.blogsky.com/

خب پس اگه نسبت قد به وزنه که هوووو... تا دلت بخواد سالهاست ازش رد کردم.

آره طبیب سریال خوب بانوی عمارت. من از این یکی بیشتر از شهرزاد خوشم اومد.

بحث رد کردن نیست عزیزم .. یه عدده که باید دربیاد البته فکر نمیکنم برای تو مهم باشه چون تو در ایران بیمه نیستی که اگر بخوای این عمل رو انجام بدی به دردت بخوره .
******
من سریال ها رو مقایسه نمیکنم هر دو عاااالی بودند

خاموش دوشنبه 17 دی 1397 ساعت 12:39 ب.ظ

سلام مهربانو جان من وزنم 121 کیلو بود 49 روز پیش عمل اسلیو پیش دکتر خلج بیمارستان مصطفی خمینی انجام دادم هزینه اش 27 تومن شد بسیار راضیم درد و تهوع و اینا هیچی نداشتم و تا الان 17 کیلو و300 گرم کم کردم و البته از زمانی که به فکر عمل افتادم تا ازمایشات و اینارو انجام بدم و دیگه بخوام عمل کنم یکسال طول کشید

سلام دوست خاموش
مبارک باشه و بسلامتی . میدونی که قد و وزن با هم مهمه برای محاسبه BMI . اسم دکتر خلج رو شنیدم ایشون هم جراح حاذقی هستند . ان شالله در ادامه ی مسیر موفق باشی

نسرین دوشنبه 17 دی 1397 ساعت 12:36 ب.ظ http://yakroozeno.blogsky.com/

با وجودیکه از راه یه کم دور مادام همراهت بودم، ولی به این دقیقی برام نگفته بودی. مرسی چون بنظر خودم منهم به چنین معجزه و کمکی نیاز دارم.
باید پولامو جمع کنم چون من bmi نه می دونم چیه و نه دارم (لابد)
بی صبرانه منتظر بقیه ماجرا هستم.

در ضمن، طبیب خر است

آره عزیزم تو همیشه و هر لحظه در کنارم بودی
BMIیا شاخص توده بدنی نسبت وزن به مجذور قده عزیزم
که خودت با یه ضرب و تقسیم ساده میتونی پیداش کنی یا تو گوگل به فارسی سرچ کن محاسبه BMI
یکی از سایت هایی که برات حساب میکنه این هست
http://www.taroot-rangi.com/bmi.php
قد و وزنت رو بهش بده خودش برات عددش رو حساب میکنه .
******
طبیب سریال بانوی عمارت

ندا دوشنبه 17 دی 1397 ساعت 12:08 ب.ظ

به به مبااارکه...به سلامتی...مشتاقانه منتظر شنیدن بقیه ش هستم.
منم دلم میخواد این عمل رو انجام بدم.ولی bmi من 40 نیست!
قصد بارداری دارم!
به خاطر سنم باید زود باردار بشم!
همسرم مخالف 100 درصد این عمل هستش!
البته این چند ماهه با رژیم و ورزش 6 کیلو لاغر شدم ولی 20 کیلو دیگه مونده که خب با بارداری خدا می دونه این 20 کیلو تبدیل به چند کیلو میشه!!!
مشتاقانه منتظر شنیدن بقیه ش هستم مهربانو جان جانان

ندای عزیزم بسلامتی باشه . ببین فکر میکنم حدود یکسال و نیم بعد از این عمل اجازه ی بارداری نیست . امیدوارم موفق باشی .
مینویسم عزیزم

آوا دوشنبه 17 دی 1397 ساعت 11:27 ق.ظ

سلام مهربان جان
چقدر عالی ...خوشبحالت..منم الان سالهاست تو فکرش هستم ولی هیچکس حمابتم نمیکنه...تازه همه ش استرس هم بهم میدن...

سلام عزیزم . درست مثل 4-5 سال پیش من

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد