دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود
دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود

"مروری بر عمل اسلیو بعد از چهل و پنج روز "

سلام عزیزانم .


 اونهایی که تهران هستند و صبح زود بیدار شدند حتما مثل من تجربه ی بارون شدید ، تگرگ و برف رو دارند . 


تو مسیر اداره همه چیز اتفاق افتاد و الان که دارم از پنجره ی بزرگ سالن بیرون رو میبینم آفتاب کم رنگ باحالی آسمون رو روشن کرده .


 کلا" طبیعت هم مثل خودمون هوایی شده و تکلیفش با خودش معلوم نیست 


چهار شنبه بعد از ظهر رفتم پیش جراحم تا ویزیت چهل و پنج روز بعد از عمل رو انجام بدم . وزنم چهارده کیلو کم شده و دکتر تشویقم کرد و راضی بود .


 گفت اگر تا سه ماهگی ، که میشه هشتم فروردین ، کاهش وزنت تقریبا" بیست کیلو شد ، نمیخواد ویزیت سه ماهگی رو بیای ولی اگر کم بود و خودت راضی نبودی بیا پیشم .


 گفتم اگر اومدم چه راهکاری برام دارید ؟ گفت : نصیحتت میکنم که روی تغذیه و ورزشت دقت کنی و اشتباهات تغذیه ت رو اصلاح میکنم . مثلا" یکی از چیزایی که باعث میشه خوب وزن  پایین نیاد ، استفاده از شکلات و بستنیه .


چون این چیزا راحت خورده میشن ممکنه این اتفاق بیفته . شما خوب نمیتونی غذا بخوری ، به چیزایی که نباید رو میاری . 


گفتم : دکتر من همچین وحشتی از اضافه وزن پیدا کردم که دور از جون شما که میشنوید ، غلط بکنم شکلات و بستنی بخورم . 


گفت : نه منم فکر نمیکنم همچین اتفاقی بیفته و حتما از جایزه ی نیامدن ویزیت سه ماهگی استفاده میکنی . 


درمورد تغذیه هم گفت : از این ببعد میتونی سالاد بخوری و همه ی غذا ها رو منتها انقدر بجوید تا به همون صورتی  که تو میکسر انجام میشه ، در بیاد . 


آمپول های نوروبیون رو گفت یه هفته درمیون بزن و پنتو پرازول رو همچنان ادامه بده . 


میزان پروتیین غذا رو زیاد کن تا عضلاتت دچار مشکل نشن . بهش گفتم پیاده روی صبح ها و استخر هفته ای سه بار رو دارم و کلی تشویقم کرد . 


اما از سختی های این مدت براتون بگم .

 

ببینید بزرگترین معضل بشر عادته و البته بزرگترین نعمت هم همون عادته . به دلیل سالیان سال عادت کردن به روش های تغذیه ای ، الان سخته که من بیست دقیقه زمان صرف خوردن دو قاشق کوچیک ، غذا  کنم .باید این رو بصورت عادت اصلاح کنم چون چاره ای نیست . 


برای معده ای که نُه برابر کوچیک شده باید بسیار آهسته خوردن رو تمرین و عادت کرد . یکی دیگه از مشکلات هم بحث اعصاب و روانه . 


ببینید بعد از این عمل باید فراموش کنید که یه روزی دهنتون پر از غذا بود و می جویدید و قورت میدادید و از این حالت احساس کیف و لذت فراوون می بردید . 


الان من باید با سر چنگال یه نوک قاشق غذا رو مزه مزه کنم و هیچوقت حجم دهنم از غذا حتی نسبتا" پر نشه . 


اما به نظر من این دوتا مشکل ، هزار بار می ارزه به سلامتی و حال خوبی که این روزا دارم . 


امروز صبح که شنبه بود بعد از چند روز خودم رو وزن کردم با عدد 79.9 شوکه شدم .


 همچین مهردخت رو صدا کردم و گفتم بیاااا!!!! که ترسید بچه م . گفت : چی شده مامان ؟؟ 

گفتم : ببین این عدد رو میبینی یا دارم خواب میبینم ؟؟


*******

برای همگی حال خوب و آرامش آرزو دارم .. یادتون نره دوستتون دارم 




نظرات 26 + ارسال نظر
یاس چهارشنبه 8 اسفند 1397 ساعت 08:29 ق.ظ

سلام مهربانو حان یه سوالی در مورد عملتون داشتم
بعد از یه مدت پوست بدن خیلی شل نمیشه؟ اونم باید عمل کرد؟

سلام یاس عزیز .
عزیزم همه ی این اتفاقات بستگی به سن و نوع پوست و فاکتورهای شخصی دیگه داره . میبینی یه خانم با یک بار زایمان همه ی پوست شکمش ترک میخوره ولی خانم دیگه ای با چند تا زایمان چند تا ترک خفیف و نامحسوس داره؟ این موضوع هم همین حالت رو داره . صد البته به سن بیمار ، مقدار قوام و استحکام پوست و مراقبت های دیگه داره . تقریبا بعد از 1/5 سال تا دو سال که همه ی اضافه وزن از بین رفته و پوست خودش رو پیدا میکنه و ترمیم میکنه تا حدودی باید یه بیمار خودش بشینه با خودش خلوت کنه که آیا جراحی لیفت پوست رو میخواد یا نه ؟اینا همه ش شخصیه .. یه خانم دوست داره حتما بیکینی بپوشه پس حتما حتما جراحی میکنه .. یکی اصلا اهلش نیست و همین که تو لباس خوب بنظر بیاد براش کافیه .. اینا همه ش شخصیه و از فردی به فرد دیگه فرق میکنه .

شارمین شنبه 4 اسفند 1397 ساعت 08:26 ق.ظ http://Behappy.blog.ir

سلام مهربانو جان.

منو باش فکر می کردم اسلیو مال کساییه که حال رژیم و مراقبت و این برنامه ها رو ندارن و میخوان سریع و بدون زحمت لاغر کنن

سلام عزیزم .
اصلا اینطوری نیست . این عمل بیشتر به درد کسانی میخوره که بنا به دلایلی توانایی رژیم و ورزش رو ندارند و اون استارت اولیه رو میزنه و کمک میکنه که بتونی رژیم و ورزش و به دنبالش مراقبت رو شروع کنی .

مهردخت شنبه 4 اسفند 1397 ساعت 12:45 ق.ظ

سلام
ممنونم. خوبه، شکر. ممنون از احوالپرسی شما

سلام . خواهش عزیزم .. همیشه خوب باشی

مهردخت چهارشنبه 1 اسفند 1397 ساعت 12:49 ب.ظ

سلام
خدا رو شکر به نتیجه دلخواه تون دارید می رسید.
خوشحالم که خوشحالید و سلامت.

سلام مهردخت جانم
ممنونم عزیزم .همچنین .. خودت خوبی ؟ اوضاع رو به راهه؟

ونوس چهارشنبه 1 اسفند 1397 ساعت 11:26 ق.ظ http://calmdreams.blogfa.com

جایزه ما هم یک عکس قبل و بعد مهربانو میشه دیگه
با این کم غذا خوردن بدنت کم ویتامین نمیشه؟

چشششم ونوسی جون ان شالله تو فروردین که کاهش به حدود بیست کیلو رسید
هر کاهش وزنی که به سرعت اتفاق بیفته ، یه عوارض اینچنینی داره ونوس جون . که چون جراحی معده انجام میشه اجتناب پذیره ولی با خوردن یه مقدار مکمل و تزریق هایی نظیر نوروبیون به مدت محدود برطرف میشه .
من از ده روز بعد از عمل هفته ای یکی میزدم از 45 روز تا سه ماه هر دو هفته یکی و به همین ترتیب کم میشه و به همون نسبت شرایط تغذیه بهتر میشه

لیلا چهارشنبه 1 اسفند 1397 ساعت 11:16 ق.ظ

سلام مهربانوی عزیزم عزیزم عزیزم
امروز بعد از 5 ماه اومدم به صفحه خوبت به سلامتی که جراحی شدی و برات آرزوی موفقیت میکنم دوستم هم جدیدن این عمل رو انجام داده و خیلی خوب شده حالا باید برم تمام پست هایی رو که نخوندم بخونم وکلی کیف کنم از قلم زیبات که مدتی خودم رو محروم کرده بودم.

سلام جااانم لیلای عزیزم کجا بودی دخمل . انشالله که همه چیز عالی و بروفق مراد بوده .
خونه ی مجازی منم با بودن دوستان عزیزی مثل خودت گرم و روشن میشه

استاد چهارشنبه 1 اسفند 1397 ساعت 12:41 ق.ظ

سلام مهربانو جان
اومدم ازت بابت زحمتی که میکشی و برای پست های قدیمی کامنت میزاری تشکر کنم .
خیلی ممنونم
امیدوارم همیشه سالم و خوشحال باشی

سلام استاد جاان .
اختیار دارید ، من از خوندن همه ی پست های شما لذت میبرم و نمیتونم خاموش باشم .
همچنین شما و عزیزانتون هم سلامت و شاد باشید

هوپ... سه‌شنبه 30 بهمن 1397 ساعت 02:40 ب.ظ http://be-brave.blog.ir

چقدر خوب خدا روشکر که موفقیت آمیز بوده و شرایط خوبه. انسان بنده عادته، عادت میکنی به این شرایط مهربانو جان :-)

قربونت عزیزم . آره واااقعا عااادت می کنیم

ملیکا سه‌شنبه 30 بهمن 1397 ساعت 04:26 ق.ظ

سلام مهربانو جان
خدارو شکر همه چى خوبه و راضى هستى.
مراقبتت هم خیلى خوبه الحمدالله.تبریک عزیزم.

سلام ملیکای نازنین
ممنون عزیزم

سیمین دوشنبه 29 بهمن 1397 ساعت 12:29 ب.ظ

خدا رو شکر که راضی هستی و با این تغییر رژیم غذایی و ورزشی که پیش گرفتین مطمینم راضی می مونی

ممنون عزیز دلم . ان شالله

سمیرا دوشنبه 29 بهمن 1397 ساعت 11:42 ق.ظ http://samisami64.blogfa.com

وااااای مهربانو جون هیچ چی لذت بخش تر از کم شدن

وزن برای ما خانوما نیست...هی بریم جلو ایینه دست به پر و

پهلومون بکشیم و کییییف کنیم

من تا یه کم وزنم کم میشه پا میشم عین خولا جلو ایینه میرقصم

تبریک میگم عزیزدلم ..یه عااالمه تبریک میگم و این صورت

مث ماهتو از همینجا میبوسم..چقدرررر جیگر و انرژی مثبتی توووووو

عززیزمی سمیرا جون . البته که میدونی هدف اول من برای این عمل سلامتی بود .
انقدر تو شاد و مااهی که با کوچکترین بهانه خوشحالی رو منتشر میکنی . ولی از حق نگذریم یکی از بزرگترین لذت های دنیاس .
آخ که بوسه ت چسبییید دختر ماااه

سمیرا دوشنبه 29 بهمن 1397 ساعت 11:36 ق.ظ http://samisami64.blogfa.com

اره اره چه بارون و تگرگی بود...از دیروزم هوا سوز داره

دلم میخاد یه برف خوشگل بیاد و همه بریزن بیرون و برف

بازی کنن و شاد باشن

ای جااانم ان شالله

سهی دوشنبه 29 بهمن 1397 ساعت 09:56 ق.ظ

بسیار ممنون

خواهش سهای عزیز

تیام یکشنبه 28 بهمن 1397 ساعت 09:20 ب.ظ

سلام خانم گلم مهربانوی عزیز خوشحالم که از تصمیمی که گرفتید و به هدفتون نزدیک میشید

سلام تیام نازنینم ممنون قربونت دلم برات تنگ شده بود♥️♥️♥️

نازنین مریم یکشنبه 28 بهمن 1397 ساعت 07:55 ب.ظ

سلام،

ای جاان. مبارکتون باشه.

سلام به روی ماهت
مررسی نازنین مریم عزیزم

سهی یکشنبه 28 بهمن 1397 ساعت 02:22 ب.ظ

سلام
مادر من وزن زیادی دارن و 63 ساله هستن بیهوش شدن براشون ممکنه خطرناک باشه ولی وزن کم کردنشون مهمه. لطفا اگه ممکنه بگین بیمه چند درصد هزینه را پوشش داد؟ و عمومی بیهوش شدین؟

سلام
تا اونجا که من اطلاع دارم این عمل با بیهوشی کامل انجام میشه و من و همه ی کسانی که میشناسم بیهوشی عمومی داشتیم .
موضوع بی ام آی برای بیمه ها خیلی مهمه و حتما مریض باید عدد بی ام آیش بالای 40 باشه تا بیمه بخشی از هزینه ها رو پوشش بده . شما نوشتی وزن مادر بالاست ولی حتما عدد بی ام ای رو محاسبه کن تا مطمئن بشی که بیمه می پذیره یا خیر ( البته درصورت داشتن دیابت و بعضی از مشکلات دیگه انگار بیمه بی ام آی بالای 35 رو هم قبول میکنه ) من بیمه م تامین اجتماعیه و از بیست و یک میلیون و پونصد هزارتومن(هزینه ی کل عمل) ، مبلغ شش میلیون و صد هزارتومن بهم تعلق گرفت .
حتما با یه پزشک خوب که این عمل رو انجام میده مشاوره کن .

مینو یکشنبه 28 بهمن 1397 ساعت 10:55 ق.ظ http://milad321.blogfa.com

خدا را شکر که از نتیجه عمل راضی هستی و حالت خوبه.
انشاالله که این حال خوب تداوم داشته باشه .

ممنون مینو جان منم بهترین ها رو برای تو و عزیزانت آرزو دارم

مهرگل یکشنبه 28 بهمن 1397 ساعت 10:39 ق.ظ

عاقا الان حسابی بهت حسودی میکنما
خیلی خیلی بهت تبریک میگم خوشحالم خوشحالی و سرحال

ای جااانم
ممنونم رفیق . تو هم سالم و شاد باشی الهی

سحر یکشنبه 28 بهمن 1397 ساعت 08:20 ق.ظ

سلام مهربانو جان
از توضیحات جامع و کاملتون سپاسگزارم

سلام عزیزم خواهش میکنم سحر جان

مینا یکشنبه 28 بهمن 1397 ساعت 07:46 ق.ظ

به به مبارکههههه بسلامتی

سلامت باشی مینا جون

آوا یکشنبه 28 بهمن 1397 ساعت 04:33 ق.ظ

سلام مهربانوی عزیزم

امیدوارم همیشه خوشحال و راضی باشی...

سلام آوای نازنین
ممنون از محبتت همچنین

نسرین یکشنبه 28 بهمن 1397 ساعت 01:38 ق.ظ http://yakroozeno.blogsky.com/

جای تبریک داره عزیزم.
برات آرزوی سلامتی و شادی دارم.
چقدر سخته اینجوری غذا خوردن. امیدوارم زودتر به وزن مناسب و دلخواهت برسی

مرسی نسرین جونم . آره سخته و باید عادت رو تغییر داد .
ان شالله

ماجد شنبه 27 بهمن 1397 ساعت 10:55 ب.ظ

سلااام
تبریک مهربانوی جان
حال خوشت آرزوس

سلام ماجد عزیز
ممنون از محبتت دوست گلم

پونی شنبه 27 بهمن 1397 ساعت 02:11 ب.ظ

ممنون بابت توضیحات

اگر تفریحات سالم و تغذیه با کیفیت و اعصاب آروم داشتیم که اصلا چاق نمی شدیم

سبک زندگی ایرانی اسلامی انقلابی ترکی مون باعث شده اینگونه شیم

منم دعا بفرمایید عاقبت به خیر شم

خواهش دوست عزیز البته که با کامنتت موافقم منتها یه فرقی کردیم اونم اینه که قدر سلامتیمون رو فهمیدیم و با حداقل هایی که میتونیم باید سالم زندگی کنیم .
خوردن غذای سالم و کم (اگه شده یه نون و پنیر گوجه بخوریم بهتر از یه غذای بی کیفیت و چربه) و یا اگر امکان استفاده از اماکن ورزشی گرون رو نداریم حداقل صبح ها زودتر بیایم بیرون و پیاده روی کنیم . حتی اگه شده تو محیط خونه مون .
برای اعصابمون هم راه پرورش افکار رو پیش بگیریم میدونم یه چیزایی رو اصلا نمیتونیم بیخیال بشیم و تحت فشارمون میذاره ولی اونایی که دست خودمونه رو درست کنیم
الهی همه عاقبت بخیر باشن

سحر شنبه 27 بهمن 1397 ساعت 12:24 ب.ظ

سلام مهربانوی عزیز
خوشحالم که به هدفت رسیدی و نتیجه مثبت گرفتیانشالله به قول دکترتون از جاایزه ی نیامدن ویزیت سه ماهگی هم استفاده میکنی و هم چیز خیلی خوب پیش خواهد رفت...
یه سوال داشتم ازتون و اون اینکه از حداقل چه وزنی این عمل مجازه؟

سلام سحر جان ممنونم عزیز دلم .
همونطور که تو پست های اول و دوم درمورد عمل نوشتم اجازه ی این کار اصلا ربطی به وزن آدم نداره .
بلکه به عدد نسبت قد و وزن ربط داره که اسمش bmiهست .
میدونی چرا ؟ چون 90کیلو برای یه انسان با قد 140 سانت خیلی زیاده و چاقی بسیار زیاد با عدد 45.9 bmi و اضافه وزن 41 کیلو محسوب میشه ولی همین90 کیلو برای یه انسان با قد 190 سانت بنظرت زیاده؟ نه معلومه که عدد 24.9 میشه bmi و وزن کاملا نرماله .
پس عزیزم عدد بی ام آی تعیین کننده ست و bmi زیر 35 این عمل رو انجام نمیدن .

پریسا شنبه 27 بهمن 1397 ساعت 11:57 ق.ظ

مهربانوجان تبریک میگم. ان شاالله همیشه سالم و سلامت باشید و این حال خوبتون همیشگی باشه

ممنون پرسیا جانم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد