دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود
دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود

"یک خواهش و گزارش کمک به سیلزدگان لرستان "

سلام عزیزانم ، اوقاتتون بخیر و خوشی . 

امروز به موضوعی فکر میکردم ، گفتم با شما هم درمیون بذارم . الان راحت ترین و مناسب ترین راه برای سفر های داخل شهر ، گرفتن اتومبیل از سیستم های آنلاین مثل اسنپ، تبسی و یا اپلیکیشن های دیگه ست . 


برای خود من راحت ترین کار اینه که کیف پول اینترنتیم رو پر کنم و کرایه م رو بصورت آنلاین پرداخت کنم ولی مواردی رو دیدم که راننده ی محترم  ازم  درخواست کرده که کرایه  رو بصورت نقد پرداخت کنم .

 هرچند آنلاین راحت تره ، ولی  وقتی آنلاین میشه ، وجوه   به حساب اسنپ و گردانندگان این سیستم میره و اون ها ، بجز کمیسیونی که از راننده می گیرند ، سود پول های انباشته در حساب هاشون رو هم می گیرند و لی برای راننده ها با تاخیر قابل توجهی واریز می کنند .


 جدای از این موضوع راننده ی عزیزی که شغلش همینه و  مایحتاج زندگیش رو از همین کرایه ها تهیه می کنه ، طبیعتا"  روی این پول ها حساب باز میکنه .


 با در نظر گرفتن شرایط  سخت معیشتی و درک متقابل ، میتونیم یه مدیریتی داشته باشیم روی کیف پولمون و سعی کنیم حتما پول نقد همراه داشته باشیم تا کرایه هامون رو نقد بپردازیم .


 راستش از وقتی کیف هامون پر از کارت های بانکی شده ،کمتر پول نقد حمل می کنیم . برای خودمم پیش اومده که  همراهم نبوده .. اما مدتیه که به این قضیه حساس شدم و دقت می کنم که حتما وجه نقد همراه دشته باشم .


 باوجودی که همیشه با ماشین شخصیم ، مسیر ها رو میرم ولی هم به خودم هم به مهردخت که زیاد تاکسی آنلاین سوار میشه تاکید دارم حواسش به کیفش باشه .

*********


و اما موضوع شیرین ارسال  کمک هامون به لرستان 

خدا رو شکر می کنم که راه امن و مطمئنی برای رسوندن کمک هامون به نیازمندان پیدا کردیم .


 آقای صیفی از لرستان برگشتند و گزارش سفرشون رو هم تو صفحه اینستاگرامشون و هم برای من ارسال کردند . 



کمک های نقد هم تبدیل به اجناس شدند و در کنار وسایل بسته بندی شدند . 


درخرم آباد ماشین نقص فنی پیدا کرده وادامه ی راه ، وسایل رو با یه تویوتا بردند 


به سمت معمولان 



حالا که تقریبا همه چیز آرومه ولی ببینید سیل چقدر مخرب و وحشتناک بوده



توزیع کمک ها در معمولان 



آرامش و شادی پس از توزیع 



دوستتون دارم 


نظرات 19 + ارسال نظر
سمیرا شنبه 7 اردیبهشت 1398 ساعت 10:53 ق.ظ

مهربانو جان از اشناهای ما اسنپ بودن وقتی شماره حساب بدی همون موقع درصد کم میشه و پول واریز میشه و معطلی نداره
من پرسیدم و مطمعنم
اونایی که شماره حساب اعلام نکردن معمولا دیر به حسابشون واریز میشه

مرسی سمیرا جون که پرسیدی نمیدونم شاید سیستم پشتیبانی تهران با جاهای دیگه فرق داره چون من و همه ی آشناهام از خیلی هاشون شنیدیم . تبسی هم همینطوره . امیدوارم هر کی کار میکنه و زحمت میکشه خیلی زود به حقش برسه

رهآ جمعه 6 اردیبهشت 1398 ساعت 06:02 ب.ظ http://Rahayei.blogsky.com

مهربانو جان
کامنتم خصوصی و تائید نکن لطفن. هر موقع وقت کردی تو وبلاگم جواب بده. پیشاپیش ممنونم.

من الان بخوام پول کمک کنم، به همون حساب خانومی که چند پست قبل نوشتی واریز کنم؟
شما خودتم کمک کردی و مطمئن هستی؟ ببخش که این میپرسم. برام خیلی مهم که به دستشون برسه این کمک ها. این روزها خودت میدونی که همه جا دارن کمک جمع میکنن و اطمینان کردن سخته ی خرده.

نیلوفر چهارشنبه 4 اردیبهشت 1398 ساعت 06:14 ب.ظ

مهربانو جان چقدر نکته سنج و با دقتی!:) به غیر از موضوعی که اشاره کردی ،خوبه که بیشتر نقد خرید کنیم.چون هدف دولتها کنترل تمام و کمال بر امور شهروندانه.شاید این اتفاق دیرتر در ایران بیفته ولی زمزه هاش هست که در دو سه سال آینده بعضی از کشورهای شمال اروپا کلا وجه نقد رو بردارن و یا دسترسی اش رو اونقدر محدود کنند که عملا غیر قابل دسترس باشه و این یعنی این که بانکها میتونن کنترل کامل بر نحوه عملکرد و خرج کردن ما داشته باشن....به راحتی علاقه مندیهای ما رو زیر نظر بگیرند و در جهت منافع اقتصادی خودشون ازش استفاده کنن.و هیچکس هم این وسط اعتراضی نمیکنه که این زورگویی خودش نقض آزادیه که من به عنوان یک شهروند مجبور بشم که حتما پولم رو در بانک نگهداری کنم.

عزیزمی نیلوفرجانم
وااای چه ترسناکه .. یعنی تا این حددد!!
خیلی حس بدی داره آدم همه چیش تحت کنترل باشه .. مرسی که گفتی باید برنامه ریزی کنم و دیگه عادتم به کارت رو کنار بذارم

کیهان چهارشنبه 4 اردیبهشت 1398 ساعت 07:57 ق.ظ http://mkihan.blogfa.com

درود بر شما مهری جان
راستش من همه کامنتهای پر مهرت را تایید کردم! و کامنت دیگری ندیدم!
به هر حال هر سوالی داری بپرس در حد توان در خدمتم.
شادیتان همیشگی.آمین

درود کیهان عزیز .. میدونم ، این بلاگستان ها بد سابقه ن گاهی وقتا کامنت قورت میدن برای خودمم پیش اومده
سوالم درمورد پستت بود میام دوباره میخونم می پرسم ازت دوست من

افشان چهارشنبه 4 اردیبهشت 1398 ساعت 05:29 ق.ظ

نیلوفر سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1398 ساعت 10:51 ب.ظ

شما خیلی ادم مردم دوست و مهربونی هستین

شما هم عزیز من هستید

نسرین سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1398 ساعت 05:51 ب.ظ http://yakroozeno.blogsky.com/

آره لطف کن بپرس
من برای پول فرستادن همیشه باید چشم براه مسافر آشنایی باشم تا بتونم بهش اطمینان کنم. می دونی که چند ماه پیش باز چه کلاه گشادی سرم رفت.
دلار نه هزار تومن را شش هزار تومن برام حساب کرد!
البته شانس آوردم گفتم بهش که برای امر خیرهوگرنه لابد می گفت چهار و پونصد هزار تومنه امروز

آی به چششم
آره عزیزم خیلی بی انصاف بود یادمه

شارمین سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1398 ساعت 03:01 ب.ظ http://behappy.blog.ir

سلام مهربانو جان.


انقد خوشم میاد به یه چیزهایی فکر می کنی که معمولا هیچ کس حواسش نیست. خیلی قشنگه که تو هر شرایطی به فکر کمک به بقیه و راحت تر کردن کار دیگرونی. مطمئنم خدا هم هزار برابرش رو به خودت برمی گردونه

سلام نازنین
عزیزمی شارمین جانم ممنونتم . امید به صلح جهانی دارم به قول مهردخت آرزوی محاال
بابت کامنت خصوصیت باید عرض کنم " ااای جااان دلم " مرررررررسی

یه مادر سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1398 ساعت 12:48 ب.ظ

سلام وخدا قوت به خودت مهربانوی گل واقای صیف عزیز که باعث میشید ادم احساس ارامش وشادی داشته باشه بخاطر همدلی وهمراهی هموطناش.من هم موافقم که وجه اسنپ و..را یه جوری مستقیم به خود راننده بدم تا معطل گرفتنش از سیستم نشه .خیلی هاشون تحصیلات عالیه دارند ولی بخاطر شرایط زندگی وکار مجبورنشغلی غیر از رشته مرتبطشون داشته باشن

سلام نازنین ممنون از محبت و لطفت
کاش شرایط جوری بود که همه در رفاه نسبی زندگی کنیم و هیچ نان آوری ، دست خالی نمونه

تیلوتیلو سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1398 ساعت 12:10 ب.ظ http://meslehichkass.blogsky.com

منم بیشتر مسیرهای روزمره م را با ماشین خودم میرم
ولی مسیرهای دیگه را راحت ترم بخاطر جای پارک و ترافیک و ... از همین اپلیکیشن ها استفاده کنم
منم همیشه سعی میکنم پول نقد و حتی پول خرد همراهم باشه در حدی که به راحتی پرداخت کنم و منتظر بقیه پول هم نشم... ولی چند باری که اتفاقی پول همراهم نبود پول را با گوشیم به کارت شخصی آقای راننده واریز کردم

چقدر خوب بود گزارش تصویریت
خدانگهدار مهربونیات باشه

انقدر که عزززیز دلی تیلو جاانم .
دوستت دارم

پونی سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1398 ساعت 11:25 ق.ظ

درود
مهرتان پایدار

ایران کشوریست که مردم کاستی های دولت را جبران می کنند.

منم نقدی کمک کردم

امیدوارم به محتاج ها برسونند.

درود پونی عزیز
بله متاسفانه همینطوره .
برکت و سلامتی داشته باشی .
راستی خیلی وقت پیش برات ایمیل فرستادم . ندیدی یا نرسیده؟؟

غریبه سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1398 ساعت 10:27 ق.ظ

سلام
فکر کنم‌استقبال از پول نقد به خاطر اینست که خرده ی پول را پس نمی دهند
من هر گاه از فروشگاههای زنجیره ای نقدا خرید می کنم همیشه با کمبود خرده روبرو اند و سیصد چهارصد تومن معمولا به نفع صندوق دار است
یک زمان که به قول بچه ها تجارت خانه داشتم همیشه خرده ها را صرف نطر به نفع مشتری می کردم خدایی اش کلی برکت داشت
کاشکی بانک ها کارمزد کمک به سازمان هایی متل هلال احمر و دیگر سازمانها را حذف کند

سلام
نه واقعا راننده ها به دلیل پس ندادن بقیه پول این درخواست رو ندارند چون اسنپ یا بقیه شون خورد حساب نمیکنه و خورد ترین وجهش 500 تومنه . واقعا سیستم ها پول ها رو تو حسابشون نگه میدارن و گردش های میلیاردی و سود های فراوون دارند .

البته این یه بحث جداست ولی واقعا درست اینه که ، بانک ها کارمزد واریز به حساب خیریه رو حذف کنند

ونوس سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1398 ساعت 10:27 ق.ظ http://calmdreams.blogfa.com

ان شاالله خدا در عوض شاد کردن دل مردم و بخصوص بچه ها؛ دل آقای صیفی رو شاد کنه و به زندگیشون برکت صدچندان بده

آمیییین .. ممنونم ونوس جون

نسرین سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1398 ساعت 07:20 ق.ظ http://yakroozeno.blogsky.com/

یادم رفت از آقای صیفی و یارانشون تشکر کنم.
در پناه حق باشنذ

زنده باشی نازنین .
آقای صیفی وبلاگ رو میخونه و حتما خوشحال میشه بابت کامنتت

نسرین سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1398 ساعت 02:11 ق.ظ http://yakroozeno.blogsky.com/

من نمی دونم سیستم اسنپ های شما چجوریه ولی تو شهر ما، وقتی تو زنگ بزنی برای ماشین، دیگه اون کمپانی و رییس شکم گنده اش می دونه من دارم از سرویسش استفاده می کنم و نمیشه نقد داد. فقط در یک صورت اونم اینکه بخوام جایی برم و بعد از چند دقیقه برگردم که می تونم به راننده بگم: صبر کن منو برگردون بهت نقد می پردازم.
فقط یه جور میشه زیر آبی در رفت. وقتی سوار شدی لابد راننده گزارش میده که این مسافر کنسل کرد! بعد دیگه نمی دونم چجوری کیلو متری یا ساعتی یا هر جوری حساب میکنه...
منتها عزیزم دیگه واقعآ کسی پول تو کیف یا جیبش نمیذاره. منهم دو سه بار به مواردی برخوردم که معذب شدم نقد ندارم.

واقعآ خسته نباشید بابت کمک رسانی به سیلزده ها
چطوری از استرالیا کمک کردن؟ از طریق مسافر پول آوردن؟
البته یه خیریه باز شده که دیگه پول جمع میکنه و با اسم خودش مدرسه و توالت عمومی و یا ماشین سرویس مدرسه برای شهرستان های دور افتاده می خره. شاید از طریق اونها؟

نسرین جان اپلیکیشن های ما این قابلیت رو داره که انتخاب کنی نقدی پرداخت کنی یا آنلاین . به هر حال سیستم در جریان سوار شدن مسافر هست و کمیسیون رو می گیره فقط از بابت انباشتگی پول در حساب و سود بانکی محروم میشه .
اگر بخوای از محمد سوال میکنم که کمک های استرالیا از چه طریقی بوده .
سلامت باشی عزیز دلم

نون دوشنبه 2 اردیبهشت 1398 ساعت 11:22 ب.ظ

یک راه دیگه هم هست می شه نرم افزارهایی مثل آپ تو گوشی داشته باشید تا به شماره کارت راننده پول بریزین در این صورت هم مستقیم پول به دستش می رسه

درست میگی نون عزیز، ولی پرداخت با اپلیکیشن مستلزم پرداخت 500 تومان کارمزد(در صورت مغایرت بانکها) هم هست و شاید برای پرداخت کننده ای مهم باشه .

عسل دوشنبه 2 اردیبهشت 1398 ساعت 11:03 ب.ظ

سلام مهربانو جانم چقدر دلمون تنگ شده بود برات جانم
موارد مهم و درستیو همیشه مطرح میکنی عزیزم
یکی از راههای فرهنگ سازی دقبقا همینکاریه که شما میکنین یعنی چن نفر ک کم و بیش نظرات همو قبول دارن و تو ی جایی مث وبلاگ یا گروه گردهم جمع میشن چیزهای مفیدی که بنظرشون رسیده رو مطرح میکنن و بقیه هم اگه بذهنشون تاحالا نرسیده یا توجهی نکردن الگو میگیرن
اتفاقا همین امروز داشتم تو کلاس این نوع فرهنگ سازیو به دانشجوهام توضیح میدادم که چقدر مهمه برای شرایط کنونی کشور ما
برقرار باشی دوست جانم

سلام عزیزم محبت داری عسل جانم
خوشبحال دانشجوهایی که تو استادشون باشی . ممنونم منم برات بهترین ها رو ارزومندم
امیدوارم دراینده شاهد کشوری با مردم با فرهنگی غنی باشیم

jud دوشنبه 2 اردیبهشت 1398 ساعت 11:03 ب.ظ

حتی دیدن اینکه یه همچین آدمهای خیّری وجود دارن و تماشای این عکسا یه حس خیلی خوب بهم میده!

+پاینده باشین:)

ممنون دوست عزیز .. دقیقا همینطوره و این احساس خوب رو همگی داریم

Amir دوشنبه 2 اردیبهشت 1398 ساعت 07:04 ب.ظ http://mehrekhaterat.blogsky.com

توزیع کمکش چجوری بوده ؟؟ یعنی مثلا میرفت منطقه باید زیر نظر اهلال احمر یا سپاه بوده یا مشکل نداشته و ماشین رو برده تو منطقه و بین مردم توزیع کرده؟

اتفاقا تو صفحه ی اینستاگرامشون زیر همین عکسی که میبینید در حال توزیع هستند و یه نفر با لباس ارتشی هم کنارشونه ، نوشته بدون کمک و پشتیبانی دوستان ارتشی حرکت و توزیع اقلام در مناطق دور میسر نبود . تشکر ویژه از امیر سرتیپ دوم مظفر میرزا بیگی و جناب سرهنگ حسین حسنوند و سروان مهدی نظر زاده و استوار یکم علی آقا بیگی .
سوال کردم گفتند همون موقع که ماشینم خراب شد تویوتا ها رو خودشون در احتیار قرار دادن و برای کمک همگی همراهیمون کردند ولی نه به حالت اجبار ، صرفا به دلیل کمک . (ارتشی ها ثابت کردند یاور مردمند)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد