دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود
دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود

"نمره ای بر تارکِ کارنامه یِ درخشان مهردخت"

مهردخت خانوم از اول که مدرسه رو شد با درس معارف  مشکل داشت . 

در عین حال،  انقدر علاقمند بود که درمورد بسیاری از ادیان مرده یا زنده ی جهان تحقیق و مطالعه هم می کرد و حتی از من تقاضای قرآن فارسی کرد . (یه پست نوروزی مربوط به سالهای دور در مورد قرآن فارسیش نوشتم) 


اما نمرات این درسش همیشه پایین بوده و  هنوزم هست . 


امروز داشتم تو سایت دانشگاه نمره هایی که اعلام شده رو می دیدم . 



پنج تا نمره اعلام شده که چهارتاش بیسته (حتی نوزده هم نیست) ولی اون  اولی چهارده ست ،  تازه میگه بخاطر بحثای کلاسیم نمره داده وگرنه برگه ای که نوشتم ارزش این نمره رو نداشت .!!!!


یعنی این نظام آموزشی ،  یه ذره هم نتونسته هیچ جذابیتی برای مهردخت ایجاد کنه که ما از اول مدرسه رفتنش تا حالا که نصف دوره ی کارشناسیش رو هم گذرونده یه نمره درست و درمون از این دروس ببینیم ؟؟


***********


پینوشت1: آرزو جان خیلی ممنون از محبتت برام شماره تلگرامتو گذاشتی که در زمینه ی تریکو بافی ازت راهنمایی بگیرم . بزودی مزاحمت می شم 


پینوشت 2: در ادامه ی پست قبل ، کامنت هایی گرفتم که  همگی در خصوص کارآفرینی و تلاش دوستانمون برای کمک به اقتصاد خانواده بود و خیلی خیلی خوشحالم کرد. 

جا داره همدیگه رو حمایت کنیم . باعث افتخارمه که معرفیشون کنم و باعث رونق و پیشرفت هنر و صنعتشون باشم . 


پیج اینستای فرشته ی عزیز به آدرس    fereshteh40173008@    رو ببینید . کار پارچه و هویه انجام میدن و خیلی هم باسلیقه و زیبا .   



آدرس اینستاگرامی sargol.artgallery@ هم در خصوص تولید و فروش شیرینی ، شربت ، کیک ، فینگرفود و ترشی در تهرانه .       ازش دیدن کنید و در صورت تمایل سفارش بدید و از هنرشون استفاده کنید    


پینوشت 3: این روزها تو اداره و خونه خیلی مشغولم . برای همین کمتر می نویسم و وبلاگ هاتونو می خونم . عذر خواهی می کنم ، به زودی کارهام سبک تر میشه 

دوستتون دارم


نظرات 25 + ارسال نظر
کیهان شنبه 22 تیر 1398 ساعت 09:33 ق.ظ http://mkihan.blogfa.com

درود بر مهری عزیز
راستش من جند تا کتاب جامعه شناسی هنر می شناسم خواستم اگر کتاب جدیدی نوشته شده معرفی کنه که بخوانم
1-جامعه شناسی هنر =امیر حسین آرایانپور
2-تاریخ اجتماعی هنر=آرنولد هاوز دوره چهار جلدی
3-انسان خود را می سازد=گوردون چاید
4....
و البته چند تایی دیگر هم در کتابخانه ام دارم زمینه هنر و تاریخ هنر و جامعه شناسی هنر
سپاس مهری عزیز

درود کیهان جان .
اینایی که اسم بردی عااالین .
بهت افتخار میکنم دوست هنر دوست من

زهرا م جمعه 21 تیر 1398 ساعت 02:25 ق.ظ http://zkh.blogsky.com

سلام مهربانو عزیز برای شما و دخترت نازنینت ارزو موفقیت سلامت و عاقبت بخیری میکنم با تاخیر تولدتون هم مبارک باشه .متاسفانه من تا امشب که با فلیتر شکن تونستم وبلاگ خودم و شما باز کردم. نمی تونستم. وبلاگم باز کنم با توجه به مصدومیتم فکر هم کار نمیکرداز فلیتر سکن استفاده کنم ایا شما هم این مشکل. دارید یا فقط من داشتم؟

سلام زهرا جان .ممنونم برای تو و پسرای عزیزت هم بخیر و شادی باشه . رفتم پستت رو خوندم خیلی متاسف شدم بخاطر حادثه ای که پیش امده .امیدوارم روند درمانت بخوبی طی بشه .
بابت تولدم هم ممنونم عزیزم . والا من الان متوجه شدم اصلا قالب وبلاگ عوض شده . این اواخر سیستم خیلی اختلال داره و اینم از پیامدهای همونه امیدوارم زودتر رو به راه بشه

راتا سه‌شنبه 18 تیر 1398 ساعت 11:29 ب.ظ http://dokhtarikhakestari.blogfa.com

ای جان این همه موفقیت نشون دهنده ی عشق مهردخت عزیز به رشتشه ... براش ارزوی موفقیت میکنم و تبریک و خسته نباشید میگم بهش❤❤

مررسی عزیز دلم آره واقعا عاشق رشته شه خدا رو شکر

نسترن سه‌شنبه 18 تیر 1398 ساعت 11:55 ق.ظ http://Www.above-sky.blogfa.com

سلام عزیزم
توی اینترنت قرمه سبزی دستور پخت مختلفی داره و من نمیدونم کدومش بهتر میشه چون بعضیاش بخاطر نوع سبزی رو به تلخی میره.از تیلو جان پرسیدم طرز تهیه ش رو چون با ذائقه ایشون اشنایی داشتم که خودشون هم گویا بلد نبودن.
ممنون از کامنت تون. :)

سلام نسترن جون . خوشبختم از آشناییت عزیزم
من چندین سال میشه که از سبزی خورد کنی محلمون سبزی رو می خرم و اون نسبت ها رو خوب رعایت میکنه.
ما تو قرمه سبزی ، تره و جعفری و شنبلیله می ریزیم . نسبت جعفری و تره یک اندازه ولی شنبلیله که باعث تلخی میشه رو کمتر .. مثلا اگر نیم کیلو تره ، نیم کیلو جعفریه ، 100 گرم شنبلیله کافیه .. تقریبا یک چهارم .
امیدوارم قرمه سبزی های خوشمزه ی جافتاده نوش جون کنی

کیهان سه‌شنبه 18 تیر 1398 ساعت 11:43 ق.ظ http://mkihan.blogfa.com

درود بر شما مهری عزیز
خواهشی داشتم و اگر امکان داره ببینید مرجع جامعه شناسی هنر مهر دخت بانوی گرامی چه کتابی ست؟و یا در این زمینه چه کتابهایی در دانشگاه تدریس می شه
سپاس برای همه چی مهری عزیز

درود بر تو کیهان جان
مهردخت سلام می رسونه و اتفاقا دیگ عصبانیتش به جوش آمده و میگه : وقتی می گم از سیستم آموزشمون راضی نیستم دلیلش اینه .
من تو هنرستان خیلی بیشتر از دانشگاه یاد گرفتم .
جامعه شناسی هنر رو هم با جزوه ی استاد پاس کردن و در واقع کتاب درست و درمونی برای معرفی نبوده
اختیار داری دوست عزیز

ملیکا سه‌شنبه 18 تیر 1398 ساعت 05:26 ق.ظ

سلام مهربانو جان. ماشاالله به مهردخت جان، آفرین
من هیچ اشکالى در نمره ١٤ نمى بینم، حق داره به خداااا
کاش فقط تو معدل تأثیر نداشت و بدون درسهاى عمومى معدل محاسبه مى شد.از آموزش و پرورش و آموزش عالى هم تو مملکت ما نگو که دلم شدیدأ براى بچه ها مى سوزه.

سلام ملیکا جانم .
آره بخدا منم دلم برای معدل خوشگلش می سوزه .
اینا مخصوص خودته

نسرین سه‌شنبه 18 تیر 1398 ساعت 03:09 ق.ظ http://yakroozeno.blogsky.com/



پیش پیش پیشششش گربه خوشگل ملوسم
راستی جریان گربه چی شد؟ دم به تله دادی یا نه؟


نسرین جون تصمیمم تقریبا قطعی شده برای آوردنش منتها یکمی باید از این پروژه ای که داریم انجام میدیم بگذره و بعد ..

khatoon دوشنبه 17 تیر 1398 ساعت 07:07 ب.ظ

سلام مهربانو جان
آفرین به دختر گلت واقعا دستمریزاد داره
معلومه به رشتش خیلی علاقه داره ان شا الله که همیشه با نمرات عالی درساشو پاس کنه

سلام عزیز نازنین .
خاتون جان مهردخت 4-5 سالش بود با شال های من و کلیپس های کوچولو (بجای دوخت)برای خودش مدل های مختلف لباس درست می کرد همون موقع جرقه ی هنر خوندنش در من روشن شد وقتی بزرگ شد و بهش پیشنهاد کردم همه ی هم و غمش این شد که در همین مسیر تحصیل کنه .
و خدا رو شکر الان طراحی لباس میخونه

شارمین دوشنبه 17 تیر 1398 ساعت 03:40 ب.ظ http://behappy.blog.ir

سلام.
به این نظام آموزشی فقط باید گفت:
کاش دردم را نفزایی... مداوا پیش کش!

سلام شارمین جان
آره وااقعا

غریبه دوشنبه 17 تیر 1398 ساعت 07:51 ق.ظ

جز واحد های درسی بود معارف ' ریشه های اسلامی ' وصیت امام '
الان هم نمیدونم باشه یا نه ؟
باز سلام یادم رفت !

سلام غریبه جان
بله هنوزم هسسست

ملیحه دوشنبه 17 تیر 1398 ساعت 06:55 ق.ظ

سلام عزیزم
غصه نخور الان مطمئن باش این نمره 14 مهردخت جزو نمرات بالای کلاسه.

در این حد ملی جااان؟؟

نسرین دوشنبه 17 تیر 1398 ساعت 02:06 ق.ظ http://yakroozeno.blogsky.com/

این جایزه کوچولوی آخری خوبه فعلآ تا بعد برسیم به ماشین خریدن


دیگه به میو میو افتادم

نیروانا دوشنبه 17 تیر 1398 ساعت 01:18 ق.ظ http://life-career.blog.ir

بفرما بعد بهت میگن کافر بهت برمیخوره
چشممون روشن با این تربیت فرزند

,والاااا
حرف حساب جواب ندارررره

نگین شیراز یکشنبه 16 تیر 1398 ساعت 04:21 ب.ظ

در ضمن خانوم خانوما شما که همیشه آخر پست هات مینویسی "دوستتون دارم" ، فکر نمیکنی شااااااااید ما قصد ادامه تحصیل داشته باشیم؟!!!

خلاصه که به من یکی دل نبند عزیزم!! من حالا حالاها میخوام درس بخونم!! اصلا میخوام معارف بخونم

ای جااان من خودم شرایط تحصیلت رو فراهم می کنم .. بهانه نگیییررر

نگین شیراز یکشنبه 16 تیر 1398 ساعت 04:18 ب.ظ http://parisima.blogfa.com

سلام مهربانو جونم

تبریک تبریک تبریک بخاطر داشتن چنین جواهری...
خدا حافظ و نگهدارش باشه انشاءلله ..

من نه فقط به نمرات عالی و درخشان مهردخت جان افتخار کردم بلکه به شعور، فهمیدگی، مردم داری، مهربونی و خیلی محاسن دیگه اش هم که تا امروز ازش فهمیدم افتخار میکنم عزیز دلم ...

اون نمره 14 رو هم کلاً ندیدم ..
کجای کارنامه بود اصلاً؟!!!

جایی خوندم تو مدارس ژاپن یکی دو سال اول از درس خبری نیست و آموزش بچه ها رو فقط به آموزش مهارت های زندگی اختصاص میدن .. مثل رفتار درست با طبیعت، تعامل صحیح با دیگران، احترام به حقوق حیوانات، رعایت کامل قوانین و احترام به حقوق شهروندی و اینطور مسائل ...

ای کاش مسئولین آموزش کشور ما هم میرفتن چشماشونو بادومی عمل میکردن بلکه واسه بچه های این مملکت هم یه فرجی میشد!!

سلام نگین جان عزیز خودم
مررسی عزیز دلم خدا دختر و پسر ماهتو نگهدار باشه .
هااا؟؟ کدوم 14 ؟ منم ندیدمش
دقیقا همین کامنت قبلی برای نازلی جون همینو گفتم .. منم همیشه به سیستم اموزشیشون غبطه می خورم برای همینه انقدر انسان های شریف و درستی هستن .
از اونجا که عینک سواد نمیاره چشم بادومی هم مسئولیت و فهم نمیاره نگین جان .. ما هم معلوم نیست به کدوم گناهی تاوان پس میدیم گرفتار شدیم بخدااا

نازلی یکشنبه 16 تیر 1398 ساعت 02:10 ب.ظ

من هنوزم فسلفه گذروندن خیلی درسها در نطام اموزشی درب و داغونمون نفهمیدم ! شاید ده درصد مطالب هم کاربردی نبود
کاش بجای این دروس مزخرف و بیخود یکمقدار زندگی کردن یادمون میدادن

نازلی جون هنوز که نه هیچوقت نخواهیم فهمید .. اصلا فلسفه ای نداره که بفهمیم .
سیستم آموزشی ژاپن بی نظیره

تیلوتیلو یکشنبه 16 تیر 1398 ساعت 01:15 ب.ظ http://meslehichkass.blogsky.com

مهربانو بعد از دیدن کامنتت به این فکر افتادم:
من و شما یه عالمه دوست مشترک داریم ، چطوری تا حالا با هم دوست نشده بودیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تمام روزهایی که باهات دوست نبودم از دستم رفته...

تیلو جان من گاهی خیلی بد شانسی میارم ولی آخرش میشه نهایت خوش شانسی . مثل ازدواج اولم و بعد نفس
اینم از همون موارده که زود تر باتو دوست نشدم عزیزم

تیلوتیلو یکشنبه 16 تیر 1398 ساعت 01:14 ب.ظ http://meslehichkass.blogsky.com

دوست جانمی

خدا نگهت داره عزیزم

غریبه یکشنبه 16 تیر 1398 ساعت 11:01 ق.ظ

با سلام
افرین‌ نمرات عالی اش
در زمان محصلی ما یک زرتشتی همیشه بیست می شد و بقیه‌همین حدود دوازده سیزده !
به طوریکه یکی از دوستان اعتراص کرد و به استاد گفت اقا این اقلیت دینی است لااقل حفط ابرو بکن
به نوه ام میگم‌چه کلاسهای می روی میگه شنا زیملاستیک سفالگری میگم‌خب کلاس قران هم برو .... می خنده

سلام غریبه ی عزیز
ممنون دوست من . چه جالب احتمالا اون بعنوان درس و تکلیف نمی خونده یه موضوع جدید و هیجان انگیز بوده براش . (راستی اقلیت ها مگه نباید معارف خودشونو بخونن و امتحان بدن؟؟ زمان ما اینطوری بود)
آره میدونم چی میگی بچه ها کلا مسائل مذهبی رو به مسخره می گیرن برعکس ماها که اینهمه جدی می گرفتیم . این سالهای اخیر هیچ سیستمی نمیتونست دین رو اینطور که به فنا دادن ، به فنا بدن !!!

نسرین یکشنبه 16 تیر 1398 ساعت 10:44 ق.ظ http://yakroozeno.blogsky.com/

حتمآ باید جایزه بخری، پس چی؟!!

رو چشششمم خاله نسرین

نوشین یکشنبه 16 تیر 1398 ساعت 09:37 ق.ظ http://nooshnameh.blogfa.com

آفرین به مهردخت عزیز با نمرات درخشانش. اینا توی این چندسال کشتن ما رو با این تمدن اسلامیشون. من تو دبیرستان جدای مباحث دینی، در خصوص تاریخ معاصر 300 صفحه ای هم جون میدادم...
همین که نمره قبولی داره کافیه از این درس. دروس مهم دیگه که هزار ماشالله همه 20. ایشالله همیشه موفق باشه

مهربانوجون بابت راهنمایی های آرزو جان، التماس دعا دارم البته میدونم اینقدر با سخاوتی که دانسته هات رو به اشتراک میزاری.

تو اولین فرصت دوباره برم نخ بگیرم

عزیزمی نوشین جان. ممنونم از محبتت . خیالت راحت باشه هر چی که تجربه کنم در احتیار می ذارم دوست گل و هنرمندم .
منم دلم کفی قلب میخواد بازم

مریم یکشنبه 16 تیر 1398 ساعت 09:30 ق.ظ http://navaney.blogfa.com/

سلام

تازه با وبتون آشنا شدم ...خیلی زیبا مینویسید

سلام مریم جون خوش اومدی عزیزم باعث افتخاره و لطف داری

طیبه یکشنبه 16 تیر 1398 ساعت 07:20 ق.ظ http://almasezendegi.mihanblog.com/

ماشالا به مهردخت که همه ی نمره هاش خوبه حتی14
والا
نمره فقط یه عدده
ببین جمله بهتری بلد نبودم


راست میگی فقط یه عدده
یاد برادرم افتادم کلاس اول دبستان بود هی شنیده بود همه میگن 19/75 هم برادر 20 هست ، املاء 15 شده بود به مامانم که دود از گوشاش در میومد از ناراحتی می گفت مامان 15 برادر 20ته دیگه

نسرین یکشنبه 16 تیر 1398 ساعت 01:11 ق.ظ http://yakroozeno.blogsky.com/

آفرین به مهردخت خوشگلم
من اگه دینی چهارده می گرفتم حتمآ جشن می گرفتم همتونو دعوت می کردم برای صرف نون خامه ای و چایی

اون جمله آخری رو تو داشته باش کاریت نباشه فدات شم.

نسرین جون یه کاری نکن برم برای 14 ش جایزه بخرم .
عشق منی نون خامه ای من

الی شنبه 15 تیر 1398 ساعت 07:44 ب.ظ http://elhamsculptor.blogsky.

ما هر چیزی داریم به جز نظام آموزشی!!! بیشتر شبیه شکنجه گاه آموزشی بوده و توی تمام این سالها اندکی تلاش هم نکردن که بهترش کنن
منم همیشه مشکل داشتم با این دروس
یادم درس انقلاب و تاریخ اسلام و فک کنم همین معارف و اینا بود .. از دم 10-12 حداکثر 14 میشدم و گند میزدم به معدل در حالیکه درسی مثل مکانیک خاک و سنگ 19.5 شدم که 2/3 کلاس افتادن یا معادلات دیفرانسیل از استادی که به جلاد معروف بود رو 20 شدم استادی که اعتراف کرد 3 بار برگم رو تصحیح کرده که بهم 20 نده چون کسر شان خودش میدونسته!! بعد ازین درسا به زور 10!!!
14 هنوز عالیه والا
تشویقش کن

انصافا تلاش کردن برای بدتر شدنش
ببین تو روخدا من چه بچه قانع حرف گوش کنی بودم حتی اونا رو هم نمره خوب می گرفتم البته بدی ش به اینه که من درس خوندن رو جزو وظایفم می دونستم نه علاقمندیم بنابراین همه رو به یه چشم می دیدم
الی یه کف مرتتتب برای تو .. دمت گرم دختر کاش لیاقتت رو داشته باشن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد