دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود
دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود

"نوروز99"


سلام دوستان عزیزم، سال نو مبارک. امیدوارم تن درستی ، آرامش واقعی و روزی فراوون سهم روز و روزگار خودتون و عزیزانتون باشه 

شما هم مثل من و مهردخت و دارسی تمام این روزها در منزل بودید و حتی به دیدن خانواده نرفتید؟ یا بی خیال کرونا و اپیدمی و رعایت ؟ من بجز دوبار خرید ضروری کوتاه مدت، از خونه بیرون نرفتم ولی وقتی آقای همسایه رو که هر شب خونه شون از مهمون پر و خالی میشه تو حیاط دیدم و گفتم ماشالله به شما، فکر کنم اصلا براتون شرایط با سالهای قبل فرقی نکرده؟ گفتند : چرا بابااا، هر کی از راه میرسه، دستاشو میشوره و بهش الکل می پاچیم. گفتم اگر هیچ علامتی نداشت و ناقل بود چی؟ گفت : نه بابااا، مگه ممکنه اصن.!!! 


یعنی این آقا و خانواده همه گوشی های هوشمند دارن، صبح تا شب درحال چرخیدن تو فضای مجازی هستند، غیر از اینها تو پایتخت، جایی که نه منطقه ی محرومه، نه  بیسوادی بی داد میکنه و نه هیچ چیز دیگه ای که بتونیم خودمونو تسکین بدیم که " نمیدونن تقصرخودشون نیست " زندگی میکنه.

خدایی فرهنگ و احساس مسئولیت،  نه صرفا" به تحصیلاته ، نه به پول و اموال و ...و دقیقا تو این روزها بیشتر بهمون ثابت شده . 


دلم می گیره از دستکش و ماسک های رها شده در خیابان، دلم می گیره از عکس قربانیان کادر درمان، برای گروه خدمات ، برای پیک موتوری ها و برای همه ی اقشار آسیب پذیری که پشت و پناهی ندارن . 


من یه وام سه ساله  دارم که آبان ماه سال جاری اقساطش تموم میشه . دوم هر ماه هم باید قسطش رو پرداخت کنم و تا به امروز حتی یک قسطش، یک روز هم عقب نیفتاده بود .از دوم فروردین هی رفتم تو سایت که پرداخت کنم و سایت مشکل داشته، میخواستم برم از عابر بانک ها پرداخت کنم، همه گفتن دولت اعلام کرده تا سه ماه مشکلی نیست و بخاطر شرایط معیشت نامناسب مردم،  این فرجه رو گذاشتن. 

حالا امروز اومدم سایت باز شده و میبینم برای این سه روز، هشتصد تومن جریمه در نظر گرفتن !


خلاصه که این روزا خیلی به این مسائل فکر میکنم، اینکه کاش یکمی هوای همو داشته باشیم ، یکمی مسئولیت پذیر باشیم و بخاطر سلامت دیگران، خودمون رو سلامت نگهداریم . 


احساس میکنم رها شدیم و واقعا دلسوز و سرپرتی نداریم . اعمال سلیقه های مختلف کلافه م کرده و نمیدونم مثلا فاز مسئولین چیه که مینا کارمند بانکه و بصورت زوج و فرد میره ، مهرداد یه شرکت بزرگ در حد خود من کار میکنه و تا شونزدهم فروردین تعطیلن، من اما طبق روال باید بیام سر کار فقط گفتن ساعت کار بجای چهارو نیم تا ساعت دو هست و هنوز هم برای پرداخت اضافه کار ابهام وجود داره . خوب آخه این چه مدل قرنطینه اییه؟ 


چرا  شل کن، سفت کن درمیارن!! یا بگن اصلا هیچ اتفاقی نیفتاده و باید قوانین قبل از کرونا اجرا بشه و بیاید همه از هم بگیرید و بعضی هاتون بمیرید، بعضی هاتون هم شانس بیارید برید مرحله ی بعد. 

یا بگن هیچ کس مطلقا حق عبور و مرورنداره و باید تحت شرایط خاص و با مجوز تردد کنند، که اگر این راه دوم رو انتخاب کنند سر و ته ماجرا با حداکثر یکماه هم میاد و دوباره زندگی و اقتصاد رونق پیدا میکنه ولی تا زمانی که این موضوع اجرا نشده همینطور این پروسه طولانی و طولانی تر میشه . هم اقتصا فلج مونده هم اونایی که دارن رعایت میکنن خسته و افسرده میشن . 


وااای دمم گرم چقدر غر زدم  چیکار کنم پیش شما درد و دل نکنم کجا بکنم؟ 


بی خیال نمیدونم چی پیش میاد . بیاید تو کامنتا برام بنویسید ببینم خدای نکرده از دوست و آشناهاتون کسی گرفتار شده یا نه اگر شده ،درمان شدن یا فوت شدن؟


راستی روی میز شیرینی های خوشگل که وسطشون رنگ  قرمز و سبز دارن رو می بینید؟ اینا  درست مثل کوکی های شب یلدادرست میشه فقط  وسطش مارمالاد، عسل، بریلو یا هر مربایی که دوست دارید میتونید بریزید .


 برای تهیه ش هم دوتا تکه شیرینی لازم دارید که وسط تکه بالایی رو باید یه دایره کوچیک خمیرش رو دربیارید که وقتی پخته شد وسطش بریزید . 

یه بار دیگه طرز تهیه ش رو براتون مینویسم تو روزای قرنطینه ای این کارا خیلی بیشتر مزه میده . 

آرد 3 پیمانه +4تا ق سوپخوری

تخم مرغ دوتا 

کره200 گرم

شکر 1 پیمانه(من کمتر میریزم) 

وانیل نوک ق چ 

بیکینگ پودر 2 ق مربا خوری 

کره و وانیل و شکر رو با همزن برقی 3 دقیقه بزنید بعد تخم مرغ رو اضافه میکنیم و 2 دقیقه دیگه میزنیم حالا آرد و بیکینگ پودر رو با هم مخلوط میکنیم و بعد از الک کردن داخا مواد قبلی میریزیم و آروم با قاشق مخلوط میکنیم . خمیر که وسط ظرفمون جمع شد می ریزیم تو کیسه فریزر و یکساعت تو یخچال استراحتش میدیم .

 بعد از یکساعت از یخچال در میاریمش بخاطر بسته شدن کره تو یخچال یکمی اولش سفت شده بعد یواش یواش باز میشه روی میز کار یکم آرد بپاچید و با وردنه حدود 3-4 میلیمتر بازش کنید حالا با کاتر های خوشگلتون، خمیر رو کات کنید و حواستون باشه برای هر عدد شیرینی دوقسمت لازم داریم یکی برای زیرش یکی هم برای روش که اون روییه باید یه دایره کوچولو خالی داشته باشه . راستی اگر کتر ندارید با ته یه استکان کوچولو میتونید دایره کات کنید. 


تو سینی فر رو یکم چرب کنید بعد کاغذ رو غنی بندازید و فر رو از ده دققیه قبل از پخت با درجه 160-180 گرم کنید. شیرینی ها رو 12-14 دقیقه بپزید همین که زیرش طلایی شد کافیه بیارید بیرون و بعد از سرد شدن یکمی به لایه ی زیری از مارمالاد یا بریلو یا عسل بمالید بعد تکه بالایی رو که حفره داره بچسبونید رو قبلی و وسط حفره رو با اونی که دوست دارید پر کنید . نوش جونتون 


دوستتون دارم 


نظرات 30 + ارسال نظر
مجید وفادار چهارشنبه 27 فروردین 1399 ساعت 12:55 ق.ظ http://vafadarfaz.blogfa.com/

میتوان زیبا زیست…
نه چنان سخت که از عاطفه دلگیر شویم،
نه چنان بی مفهوم که بمانیم میان بد و خوب!
لحظه ها میگذرند
گرم باشیم پر از فکر و امید…
عشق باشیم و سراسر خورشید

**********

سلام و درود
با ارزوی روزهایی سرشار از امید برای شما

سلام با وفااا
ممنونم منم برای تو بهترین ها رو ارزومندم . سلامت و برقرار باشی

amir جمعه 22 فروردین 1399 ساعت 03:08 ب.ظ http://mehrekhaterat.blog.ir/

سلام
من خوبم -

میگم خدای نکرده از اوایل اسفند تا به الان ، علایم بیماری سراغتون که نیومد؟

ما که خانوادم درگیرش شدن ، البته خوبیم الان ، عمه دوست خواهر من که پرستار هست ، مبتلا شد و کارش به بیمارستان کشید و متاسفانه گمونم گفته بود یه هفته ای بستری بود و الان خوبه . یه مورد دیگه هم ، شوهر دختر دایی من توی بانک کار میکنه ، حال ایشون که به وخامت میذاره ، پسر 2 سالشون رو میدن به خانواده همسرشون تا ایشون مبتلا نشه اما پسرشون ناقل بیماری به خانواده دائیم اینا میشه و اونا هم بیمار میشن.

-------------------

من که میگم امار فعلی - حالا درست یا غلط - امار اونایی هست که ازشون نمونه گرفتن و مثلا تایید شده و ممکنه خیلی ها گرفته باشن و خوب هم شده باشن اما توی امار نباشن . مثلا یه کلیپه بود که میگفت 80 درصد مردم این ویروس رو میگیرن اما درصد کمی از اونها کارشون به بیمارستان کشیده میشه و امار فعلی هم مورد تست کرونا از این مراکزه.

حالا من تست ندادم همونموقع ببینم این ویروس ، همون ویروس منحوس بوده یا نه اما امیدوارم هر چه زودتر یه دوایی واسه این بیماری پیدا بشه - منظورم دوای قطعی هست نه اینا که با شک و تردید و تحقیقاتی هست - پیدا بشه و کلا این بیماری ریشه کن بشه.

تا اونجا که من میدونم یه داروی فاواپیر هست که تو بیمارستان مسیح دانشوری دارن تست میکنن و البته این دارو ، مجوز وزارت بهداشت جهانی رو نداره ولی میگن خوبه ، مورد درمان دیگه از طریق پلاسما هست و یه روش دیگه که برای خودم جالب بود استفاده از ویروس دیگه برای از بین بردن ویروس کروناست.


پیج دکتر کیوان میر هادی رو هم به شما معرفی میکنم
https://www.instagram.com/_dr.kay_/



سلام
خدا رو شکر
نه هیچ علامتی تا امروز نداشتیم . متاسف شدم برای خانواده و دوستانت که درگیر شدن از طرفی خوشحالم همه درمان شدن یا تحت درمان هستند و خطر برطرف شده .امیدوارم شر این بیماری از سر جهان کم بشه و مصیبت بدتری گریبانمون رو نگیره .
ممنون بابت معرفیت

کیهان شنبه 16 فروردین 1399 ساعت 07:11 ق.ظ http://Mkihan.blogfa.com

مواظ خودتان باشید مهری عزیز
برایتان سلامتی و ارامش ارزو میکنم امین

ممنون کیهان جان. همچنین

نینا جمعه 15 فروردین 1399 ساعت 09:16 ب.ظ

سلام مهربانو جون عیدتون مبارک
امیدوارم سال پیش رو سال شادی باشه برا همه مون

سلام نینا جان . ممنون الهی آمین

سیما جمعه 15 فروردین 1399 ساعت 03:24 ب.ظ http://Zanidarmeh.blogfa.com

مهربانوی عزیزم‌سلام.خداروشکر که خوبی.
چقدر شیرینی ها هوس انگیزند.نوش جان.
با کمال تاسف بجز تعطیلات رسمی من و همسر کامل سرکاربودیم البته بحد مرگ موارد ایمنی رو رعایت میکنیم. اینقدر لباسامونو شستیم که دیگه از رنگ افتاده. از دست شستن وضدعفونی و اگزما دست نگم.
مامان درگیر شد کرونای خفیف گرفت که با قرنطینه خونگی بهتر شدن. ما بجز سرکار هیچ جایی نرفتیم.بقول فسقل خانوم که میگه مامان: کپک زدم تو خونه.یه جاده ای یه شمالی... ماهم حواله میدیم به بعد کرونا.
سرتودرد آوردم. شادوسلامت باشی

سلام عزیزم
قربونت عزیز دل .ای بابا چقدر سخت کاش میتونستید یکمی منزل بمونید. الهی شکر از خبر سلامتی مامان خوشحال شدم.طفلکی به بچه ها از همه بیشتر سخت گذشت . اختیار داری عزیزم همیشه از خوندن خطی از تو خوشحال میشم

خان دایی پنج‌شنبه 14 فروردین 1399 ساعت 04:43 ب.ظ

سلام دایی..سال نو مبارک..

سلاام خان دایی خودمون . مررسی دایی جان

افشان دوشنبه 11 فروردین 1399 ساعت 03:10 ب.ظ

ربولی حسن کور یکشنبه 10 فروردین 1399 ساعت 06:04 ب.ظ http://rezasr2.blogsky.com

سلام
دائی و زندائی گرامی مبتلا شدند اما خوشبختانه مرخص شدند.

سلام .
الهی شکر که الان خوب هستند . بلا به دور باشه

کیهان یکشنبه 10 فروردین 1399 ساعت 04:34 ق.ظ http://Mkihan.blogfa.com

مواظب خودتان باشید مهری عزیز
ما هم از یه هفته قبل عید از خانه بیرون نیامدیم

چشم کیهان جان . کار خوبی میکنی دوست من

pony یکشنبه 10 فروردین 1399 ساعت 03:46 ق.ظ

ما فعلا زنده ایم

شما هم زنده باشین

خدا رو شکر . مرسی پونی جان

مینو یکشنبه 10 فروردین 1399 ساعت 01:27 ق.ظ http://milad321.blogfa.com

سلام مهربانو جان
سال نو با تاخیر مبارک
یکی از آشناها از نحوه دفن کردنش متوجه شدم کرونا داشته، یکنفر دیگر. از بستگان هم که دو سه هفته قبل فوت شده، دقیق نگفتند که بر اثر کرونا بوده یا بیماری زمینه ای که داشته.
کاش یکی میامد بدون ابهام میگفت چرا سختگیری هایی مثل چین نباید انجام شود، کاش میشد به اخبار رسانه های مختلف اعتماد کرد.هزار تا ای کاش این روزها در ذهنم میچرخد.

سلام مینوی عزیز و بزرگوار
همین عدم اعتماد خیلی کارها رو خراب میکنه و مردم کاملا حق دارن اعتماد نکنن. خدا رفتگان رو رحمت کنه

لیلا شنبه 9 فروردین 1399 ساعت 06:12 ب.ظ

سلام مهربانو جان
سال نو مبارک امیدوارم که سال نو را با سلامتی و شادی آغاز و به پایان برسانی.
ما هم خونه هستیم و نه جایی رفتیم و نه کسی آمده پیشمون واقعا همه باید رعایت کنن البته حالا که دیگه اوضاع خیلی بدتر شد شرایط تردد رو سخت کردن امیدوارم این روزها به خوبی بگذره خدا رو شکر که از اطرافیان من کسی مبتلا نشده .
الهی که بعد از گذشتن این روزهایه کسالت بار همراه نگرانی روزهایه خیلی خوبی در انتظار همه مردم سرزمینم باشه .
خیلی مراقب خودت و خانواده باشین و امیدوارم که بانک ها فقط اینترنتی کار کنند و کارمندانشون در خطر نباشند.
میبوسمت .

سلام لیلا جان . الهی آمین عزیزم . ان شالله همه در امان بباشند . مرسی برام نوشتی عزیزم

فریبا شنبه 9 فروردین 1399 ساعت 02:46 ب.ظ

سلام مهربانو جان ،سال نو شما هم مبارک
ما از دوم اسفند قرنطینه رو رعایت کردیم ،حتی شب عید که تصمیم داشتیم بریم تبریز ،چمدون رو خالی کردیم و موندیم خونه.
خدا رو شکر کسی از آشناها گرفتار این بیماری نشده ،ای کاش همه رعایت می کردن ،دلم برای خواهرا و برادرم یه ذره شده ولی تحمل می کنم .
امید بخدا زودتر شر کرونا کنده شه ،مردم نفس راحتی بکشن
سال خوبی داشته باشین

سلام عزیزم ممنونم .
چه کار خوبی کردید دوست من . آلهی شکر امیدوارم همه در سلامتی باشن . تو و عزیزانت هم همینطور نازنین

هاله شنبه 9 فروردین 1399 ساعت 10:20 ق.ظ

همسایه واحد روبرویی ماهم همینطورن همش خواهر برادر جمع می شن هر شب و هر روز رفت و آمد دارن کم کم هر شب 5-6 نفر مهمون داره اونا رفتی با اونا می رن خونشون دوباره دو روز دیگه با یکی دیگه از خواهرش بعد منو که می بینه می گه چی کار می کنی با کرونا منم گفتم والا من رعایت می کنم چون تو بیمارستان شاغلم می ترسه از من بگیره من خودم یک ماهه مادرو و خانوادمو ندیدم


در پناه خدا باشی عزیزم والا من نمیدونم اصلا به این جور ادما چی باید گفت

نفیسه (رامونا سابق!) جمعه 8 فروردین 1399 ساعت 11:41 ب.ظ

سلام مهربانوی قشنگم. سال نوی تو و مهردخت نازنینم مبارک. انشالا برای همه سال خوبی باشه و به دور از خبرهای بد.
عزیزم توی مجتمع 80 واحدی ما دو تا آقای مسن همون روزهای اول اعلام خبر، از کرونا فوت شدن متاسفانه. با هم دوست مسجدی و پایه پیاده روی و پارک بودن. ظاهرا یک اکیپ 10-12 نفری آقایون مسن بودن که یکی شون قبل از اینکه خبر بیماری پخش و عمومی بشه، رفته بوده قم زیارت. بعد هم که اومده دو هفته بعد بیمار شده که چون هنوز کسی چیزی از کرونا نمی دونسته فکر کردن آنفولانزاست. در این مدت هم با دوستاش رفت و آمد داشته. متاسفانه از اون اکیپ 4 نفر فوت شدن. (از 12 نفر 4 نفر خیییلیه!) اگر حساب کنیم این آقا حدودا هفته های اول بهمن رفته بوده قم. یعنی اگر از همون اول مسئولین هوشیار بودن و قضیه رو پنهان نمی کردن شاید الان این 4 نفر و خیلییی های دیگه زنده بودن.
من و خانواده م کاملا کاملا تو قرنطینه ایم. یعنی در حدی که با خواهرم که طبقه بالای خونه ما زندگی می کنن رفت و آمد نداشتیم. کل ماه اسفند خواهرم می رفت سر کار و دو تا بچه 14 و 7 ساله ش تو خونه تنها بودن. اما اجازه نمی داد این دو تا بچه حتی بیان پایین پیش من که تنها نباشن. جیگرم براشون خون بود. اما نمی شد کاری کرد واقعا.
حالا از چند روز قبل از عید دیگه خودش و همسرش و همسر من خونه بودن و سر کار نرفتن و واقعا هیچ کدوم مون با هیچ کسی تماس نداشتیم، گفتیم شاید اواخر تعطیلات عید که دیگه 14 روز کامل می گذره و احتمال ناقل بودن هر کدوم مون تقریبا منتفی می شه، شاید در حد یک دیدنی کوتاه با رعایت فاصله ایمنی بریم پیش همدیگه. یا به مامان اینها یه سر کوچولو بزنیم.
من واقعا نمی تونم درک کنم کسانی رو که پا شدن تو این وضعیت رفتن پارک و گردش! یعنی باز اونهایی رو که رفتن دید و بازدید یا رفتن شهرهای دیگه برای دیدن عزیزان شون (با اینکه کارشون شدیییدا اشتباهه) شاید بتونم درک کنم که شاید به خاطر دلتنگی برای عزیزان شون دست به این کار زدن، اما واقعا پارک و گردش رو هیچ جوری نمی تونم بفههمم! کاش یه کم درک از مسئولیت اجتماعی داشتیم. با این کار اینا، من نوعی که دارم رعات می کنم، باید ماهها و ماهها از زندگی عادیم بیفتم، بچه کلاس اولیم مدرسه نره و اونجور که باید و شاید نتونه آموزش ببینه، و هزاران آدم دیگه به زحمت و دردسر بیفتن و حالا حالاها این داستان تموم نشه. چون یه سری نمی تونن یه ماه بشینن تو خونه! دولت و مسئولین مون هم که واقعا ... چی بگم؟
آرزو می کنم هر چه زودتر شر این مریضی از کشور عزیزمون کنده شه. چون تو این شرایط تر و خشک با هم می سوزن.
می بوسمت نازنین

نفیسه ی عزیزم سلام چقدر از دیدن کامنتت و خبر سلامتیت خوشحال شدم عزیزم . خدا رفتگان رو رحمت کنه . خدا رو شکر که خوبید و سفت و سخت رعایت میکنید .
منم محکممم می بوسمت گلم .

سوده پنج‌شنبه 7 فروردین 1399 ساعت 08:53 ب.ظ

سلام ،سال خوبی باشه برای شما و مهردخت جان،خبرهای ایرانو میخونم میگم باید اسنایپر بودم یک گلوله به پای کسایی که بیخودی بیرون میان میزدم که بشینن خونه اعصاب برای ادم نمیذارناینجا همه جا به جز داروخانه ها،بعضی از بانک ها،و فروشگهای زنجیره ای مواد غذایی تعطیل هست ،وسایل حمل نقل عمومی بجز تراموا تعطیل هست اونم فقط برای مشاغلی مثل دکتر ها،پرستار ها،اتش نشانها،فروشندهای فروشگاهای مواد غذایی،کارمند های بانک وچند تای دیگه، منم فقط میام مثل گربه ساختمان روبرویی خیابونو نگاه میکنم و افتاب میگیرم البته بیشتر مردم هم رعایت میکنن تقریبا نود درصد ماسک میزنن داخل فروشگاها هم ضد عفونی کننده گذاشتن هر خواست استفاده کنه ،شیرینیها هم نوش جان ،امیدوارم زودتر تموم بشه که خواب راحت داشته باشم خانواده هم از دستم راحت بشن.

سلام عزیزم ممنونتم . کارت درسته بخدااا
عززیزم خیلی کامنتت خوب بود کلی خندیدم سوده جان

طیبه پنج‌شنبه 7 فروردین 1399 ساعت 10:41 ق.ظ http://almasezendegi.mihanblog

سلام عزیزم
منم سال نو رو بهتون تبریک میگم
شیرینی های تو رو اینحا بهش میگن شیرینی مشهدی و البته من خیلی دوست دارم..نوش جونتون
من که از ۶ اسفند اداره گفته حق اومدن به اداره رو نداری
الان هم دوباره ریسم زنک زده گفته تا ۱۶ فروردین فعلا نیا
ابن پوئن برای کسانی هست که بیماری زمینه ای دارن.
بقیه رو هم فعلا تقسیم کرذن هر مجموعه ی سازمان خودش بچه ها رو تقسیم و شیفت بندی کنه.مثلا همسر من قراره دو روز در هفته بره
پسرخاله ی های همسرم دوتاشون کرونا گرفتن و خوب شدن .یکیشون پرستار بیمارستان کرونایی ها بود و اون یکی آتس نشان کت البته هر دو خدارو شکر خوب شدن.اونی که پرستاربود جند روز هم بیمارستان خودشون بسستری شد و خدارو شکر خوب شد و دوباره میره شیفت

سلام عزیز دل من
منونم قربونت .آره تی تی جون همون شیرینی مشهدی ها ی بچگیامونه که تو عروسیا فراوون بود. الهی شکر که الان سلامتن

نسرین پنج‌شنبه 7 فروردین 1399 ساعت 01:57 ق.ظ https://yakroozeno.blogsky.com/

برای امیر آقا
اتفاقی کامنت شما رو خوندم. من سالهاست مشکل تنفسی دارم. وقتی حاد میشه، مرتب و تند و کوتاه می تونید نفس بکشید، در نتیجه می افتید روی سرفه..
این حالت شما که یک هفته پیش بوده، الآن دیگه نیست، پس کرونا نمی تونه باشه. بخصوص که این مشکل تنفسی همراه سرفه های خشک و مداومه که شما سرفه نمی کنید.
احیاناً سینه تون عفونت داشته که هنوز درد دارید.
اگر نگرانید، بهتره برید دکتر.

زری چهارشنبه 6 فروردین 1399 ساعت 05:01 ب.ظ http://maneveshteh.blog.ir

سلام مهربانو جان. شیرینی هات عالیه اند!!!
در مورد سیاسیتی که دو لت اتخاذ کرده؟ اتفاقا یه پیام خوندم که ایتالیا با اونهمه صنعتش تونست تعطیل بشه ایران با این سایپا نمیتونه تعطیل کنه!خخخ
من که شک ندارم اینها خودشون عملا مردم را دارند هول میدهند که همه با هم بگیریم و خلااااص اصلا از نوع برنامه هاشون و نوع گزارش ها و ... معلومه که چه رویکردی دارند! هی هی هی دیگه بیشتر نمیگم که میدونم نیازی به گفتن نیست و خودت میدونی.
متاسفانه از اقوام دور ما هم تا جاییکه من میدونم چهار مورد فوتی داشتیم و چند مورد بستری و رو به بهبود. البته فامیل ما خیلی خیلی بزرگه ها مثلا از این فوتی ها من فقط یکی را خیلی از نزدیک و خوب میشناختم. خدا رحمت کنه همه را و به ما زنده ها خودش رحم کنه که ما مثل این بچه های بی سرپرست شده ایم تو این واویلا
اون همسایه تون هم فقط گزارش های تلویزیون خودمون را نگاه میکنه که فقط میگفت دست ها را بشورید و فلان البته همون هم اگر کامل میدید هم اون خانم گزارشگر و هم اون خانم دکتر رییس بیمارستان هر دو کرونا گرفته اند!

سلام عزیزم . ممنونتم زری جون . سایپا خیلی مهمه خععععلی
خدا رفتگان رو بیامرزه عزیزم و به بازماندگان صبر بده . این همسایه ی ما هر سال ده روز عید داشتن الان حدود یه ماهه تو تعطیلات عیدن یا مهمون دارن یا مهمونی میرن

الهه چهارشنبه 6 فروردین 1399 ساعت 10:57 ق.ظ

سلام عزیزم .شیرینی های خوشمزه ای به نظر میرسه حتما امتحان میکنم ببینم میتونم یانه .ماهم تو خونه ایم فقط برای خرید مایحتاج بااحتیاط بیرون میریم .یکماه ونیم مامان وبابام ندیدم .ولی خیلی تحت فشارم هم دلم تنگ شده هم خواهر شوهرام که اصلا رعایت نمی کنن ومرتب میان خونه مامان باباشون با حرفها ورفتارشون آزارم میدن که یعنی من بی عاطفه ام.خدا به هممون صبر وتحمل زیا بده و به بقیه که رعایت نمی کنن درک وفهم .

سلام الهه جان . متاسفم واقعا کی از دست این آدما راحت میشیم که برای موجه نشون دادن خودشون چرندیات فراهم میکنن نمیدونم واقعا .
عزیزم من اصلا ادم حرفه ای در این مورد نیستم پس مطمن باش که میتونی

amir چهارشنبه 6 فروردین 1399 ساعت 10:23 ق.ظ http://mehrekhaterat.blog.ir/

لطفا اگه میدونید بهم بگید
--------------------------------------
مشکل حاد تنفسی یعنی چی ؟ اخه من حدود 7-8 روز پیش احساس میکردم روی قفسه سینه ام یه وزنه سنگین گذاشتن و وقتی نفس میکشیدم سخت بود و گهگاهی هنوز الانم احساس سوزش تو قفسه سینه دارم . ددکتر رفتم بهم یه اسپری داد.

من تخصصی در این زمینه ندارم امیرجان ولی تصور میکنم همین که نفس آدم به سختی بالا بیاد میشه مشکل تنفسی .. اگر موضوع ادامه داره لطفا بازم به پزشک مراجعه کن . امیدوارم مشکل برطرف شده باشه . خبرم کن لطفا

amir چهارشنبه 6 فروردین 1399 ساعت 10:19 ق.ظ http://mehrekhaterat.blog.ir/

سلام
عیدتون مبارک

سلام سال نوی تو هم مبارک

محدثه چهارشنبه 6 فروردین 1399 ساعت 04:00 ق.ظ

سلام مهربانو جون.سال نو مبارک باشه و انشاله برای همه هموطنان سال خوبی در پیش باشه.من از خواننده های تقریبا خاموشت هستم و هر چند سال یبار کامنت میزارم برات.شرمنده
الانم بخاطر بحث کرونا خواستم اطلاع رسانی کنم شاید بدرد کسی بخوره.عزیزم ما ساکن رشت هستیم و حدود دهم اسفند همسرم با علایم تب بالا و گلو درد و بدن درد شدید دچارشد که یک هفته ای خوب شد و مشکل سرفه و تنگی نفس نداشت.دوروز بعد از همسرم پسر سه ساله ام دچار تب شدید به مدت پنج روز شد .فقط بیحال بود بدلیل تب و علامت دیگه ای نداشت.و بعدشم پسر شش ساله ام دوروز تب ۳۹ درجه داشت با سرفه و بعد از دوروز کاملا خوب شد.خودم هم دوشب تب و لرز شدید داشتم و دوروز هم ابریزش و بیحالی خیلی زیاد.به این ترتیب دو هفته خونه ما در گیر ویروس ناخوانده بود.ما با مشاوره تلفنی مراکز بهداشت رشت که واقعا عالی جواب میدادن و بعدشم پیگیر حال تماس گیرنده ها بودن به بیمارستان مراجعه نکردیم ولی اگر کسی دچار علایم زجر تنفسی یا سرفه باشه باید حتما بره مرکز بهداشت نزدیک منزلشون که تا ۱۰ شب پزشک دارن همیشه و اونجا بررسی بشه.اینم بگم که ما از اولین روز شیوع این ویروس بطور کامل خودمون رو قرنطینه کرده بودیم و همسرم کلیه پرسنلش رو دور کار کرده بود.ویروس رو هم از برادر شوهرم که هیچ علامتی نداشت و چند ساعتی مهمان ما بود گرفتیم متاسفانه.
این ویروس بسته به سیستم ایمنی بدنهای مختلف پاسخهاش خیلی متفاوته مثلا همین برادر شوهرم وقتی علایمش ظاهر شد خیلی شدید بود.تب و لرز خیلی شدید به مدت دو هفته.تهوع و مشکلات گوارشی شدید.الانم بنده خدا ۷ کیلو وزن کم کرده تو یکماه و هنوز بهبود پیدا نکرده.چون مشکل تنفسی حاد نداشت دکتر اجازه داد که تو خونه اش قرنطینه بشه و بستری نشه.از اوضاع بیمارستانها و بستری خبر ندارم اما اینجا خدمات دکترهای مراکز بهداشت عالیه.چه تلفنی و چه حضوری.واقعا خدا بهشون سلامتی بده.
ببخشید پرحرفی کردم فقط خواستم اطلاع بدم از نحوه پاسخ بدنهای مختلف به این ویروس و اینکه فقط سیستم ایمنی قویه که میتونه از عهده ویروس بربیاد.برای همه مردم دنیا ارزوی سلامتی دارم.راستی ما هنوزم در قرنطینه ایم و با وجود بچه های کوچیک واقعا سخت میگذره.کاش به همدیگه کمی حس مسءولیت بیشتری داشتیم.
ایام به کام

سلام محدثه جان .
ممنون که برامون نوشتی . چقدر خوشحالم که خطر رو از سر گذروندین و خدا رو شکر رو به سلامت کامل هستید . بله مرتب اعلام میکنند که سیستم بدنی قوی خیلی تو گذروندن شرایط سخت اهمیت داره و متاسفانه برای همینه که امار فوت در سالمندان بیشتره . و چقدر خوشحال شدم از اینکه اینهمه از کادر درمان رشت تعریف کردی .. خدا بهشون قوت و سلامتی بده این روزها همه مون چش امیدومون به این نازنین های فداکاره . کاش کمی از خودخواهیامون کم کنیم و درک کنیم که اونا هم مثل ما انسانند خسته میشن و خانواده دارن و از نظر جسمی و روحی تحت فشار فراووون .
ایام به کام شما هم باشه

ملیکا سه‌شنبه 5 فروردین 1399 ساعت 11:53 ب.ظ

سلام مهربانو جان
واقعا هیچوقت نتونستیم سر از کار مسئولین در بیاریم، هر چند که تو این مورد بیماری، بعضی از مردم جدی نمی گیرند اما این وظیفه ی دولته که قرنطینه اعلام کنه و جلوگیری کنه از سفرها و رفت و آمدهای غیر ضروری.
ما هم امسال خونه نشستیم و حتی به دیدن یه نفر از عزیزا هم نرفتیم و فقط هفته ای یه بار برای خرید یه نفر رفته.
دوستم که همسرش دندانپزشکه،پنج شنبه و جمعه هارو برای کار به کلینیکی در قم میره که همونجا کرونا گرفته و به پدر و مادرش منتقل کرده، با دوستم که صحبت می کردم می گفت که مراقب شوهرش هست ، دو پسرش رو فرستاده به یه آپارتمان دیگه، مادرشوهرش رو دخترش توی خونش مراقبت می کنه و پدرشوهرش که تو آی سی یو بیمارستان لاله بود امروز متوجه شدم که فوت کردن.
تازه دوستم هم نگرانه که با وجود مراقبتهای زیاد شاید از شوهرش گرفته باشه.البته پدر شوهرش ۸۵ سال داشت اما حال مادر شوهرش که ۷۶ سال داره، بهتره.
ببخش که طولانی شد مهربانو جان،خواستم اطاعت امر کنم.
راستی ممنون بابت شیرینی های خوشمزه ،
دستت درد نکنه❤️

سلام ملیکا جانم متاسفانه همینطوره .
خیلی متاسف شدم عزیزم خدا رحمشون کنه و بقای عمر عزیزان دیگه باشه .
اختیار داری نازنین ممنونم که برامون نوشتی .
خواهش میکنم عزیز دلم

لیلی۱ سه‌شنبه 5 فروردین 1399 ساعت 11:32 ب.ظ


هیچ حرفی برای گفتن ندارم اخه چرا باید بری سر کار تو این اوضاع؟؟؟


تاریخ بعدا معلوم میکنه که این روزا چه اتفاقاتی در حال رخ دادن بوده

ما و تربچه مون سه‌شنبه 5 فروردین 1399 ساعت 06:24 ب.ظ http://torobchenoghli.blogfa.com

سلام بانوی مهربانی
عیدت مبارک
انشالا سالی پر از خبرای خوب برات باشه .
بله متاسفانه خیلی ها درکی از قرنطینه ندارن و براشون خنده داره :((

داداشم و خانومش علایم سرماخوردگی داشتن کمی شبیه به کرونا
ولی خدارو شکر به آزمایش و عکس ریه و اینا نرسید و زود بهتر شدن.

سلام عزیز دل من
قربون محبتت الهی شکر خدا رحم کرده البته همه هم که نمی گیرن ما حساس شدیم یکم علایم داریم میگیم کروناست

نسرین سه‌شنبه 5 فروردین 1399 ساعت 04:59 ب.ظ https://yakroozeno.blogsky.com/

به به!
خدا از سرت نگذره که دهنم آب افتاد. بفرست بیاد چندتاشو ببینم... همین زیر دستمو گرفتم.

و چقدر همسایه تون احمقه و مهموناش. از امروز اینجا اعلام کردند بیشتر از پنج نفر نمی تونید حتی بخاطر جشن عروسی دور هم باشید. یعنی بجز عروس و داماد و دوتا شاهد و عاقد، هیچکس!
البته نود و نه درصد نامزدا عروسیشونو کنسل کردن.
هفته پیش یه عروسی بود و 39 نفر کرونا گرفتن ولی نمیدونم چندتاشون مردند.
واقعا اگر همه رعایت کنند، یکماهه کمرشو شکوندیم. همه ی دنیا.
من که رعایت می کنم از امروز هم نذاشتم پسرم بره سر کار. دو هفته مرخصی گرفته فعلاً

آخ نیفته اونور .. بیا گرفتیش ؟ دستامم ضد عفونی بود هااا
والا اینجا هم خیلی ها کنسل کردن طفلکی دنیا و سینا هم کلا بیخیال شدن نشستن ببینن کی دوباره میتونن به این چیزا فکر کنن
خوب میکنی عزیزم

سمیرا سه‌شنبه 5 فروردین 1399 ساعت 03:53 ب.ظ http://Samisami64.blogfa.com

واااای چه شیرینی هایی
اقا اینجور نمیشه من باید یه گاز فر بخرم
ایکاش میشد تو مایکروفر درست کرد یا تو

کیک پز..اخه اینهارو دارم

ای جاان خرید فر رو بذار تو اولویت ولی بذار سرچ کنم ببینم بدون فر میشه بهت میگم

سمیرا سه‌شنبه 5 فروردین 1399 ساعت 03:50 ب.ظ http://Samisami64.blogfa.com

ما هم خونه ایم و به قول تو فقط برای خریدای ضروری اون هم طفلی علی میره و
میاد.دیروز فقط دلمون گرفت دوتایی رفتیم پشت بوم یه کم هوا خوردیم و باز اومدیم پایین...
خدارو شکر هم کسی از اطرافیانمون اتفاقی براش نیفتاده .جز پدر باجناق داداشم که فوت شدن بر اثر کرونا و
بدون مراسم و...اینا دفشون کردن و
از بچه ها و اعضای خونواده ش هم خواستن تست بدن که خدایی نکرده برا اونها اتفاقی نیفته...که مشخص شده برادر کوچبکشون هم ناقل هستند ولی خدارو شکر تحت درمانن و ...
اینروزها هم مثل بقیه روزهای زندگیم:
دعا میکنم که هییچ بنده ای حتی یه سرماخوردگی ساده هم نگیره چه برسه به بیماریهای بدتر ..
انشالا زودی تموم شن و بعدش هم آدما
نسبت به هم مسوولیت پذیرتر و مهربون تر بشن .

الهی تن درست باشه علی جان دستش درد نکنه . خدا رحمت کنه امیدوارم برای بقیه سلامت و حال خوب در راه باشه .الهی آمین عزیزم

سمیرا سه‌شنبه 5 فروردین 1399 ساعت 03:45 ب.ظ http://Samisami64.blogfa.com

سلام نازنینم.

اول از همه : سال نو رو به تو و مهردخت و

دارسی خوووجل موجل و تپلووو

و خونواده ی گلت و دوستای گلت تبریک میگم و

براتون سالی سرشار از سلامتی و ارامش و

برکت از خداوند منان خواستارم

سلام سمیرا جانم. ممنون عزیزم قربون تو که همیشه پر محبت و پر انرژی هستی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد