دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود
دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود

"نوروز 1400 مبارک"


سلام عزیزای من ، سال نو مبارک 

امیدوارم بهار بهانه ای برای نو شدن افکار و تامل و تمرکز بر روی مهربانی باشه .

 امیدوارم در سال جدید ، کمتر قضاوت کنیم ، بیشتر صبور باشیم و هر روز و هر ثانیه از عمرمون رو به تمرین بهتر بودن و مفید تر بودن بگذرونیم . 

امیدوارم بازم کنار هم تجربه های خوبتری داشته باشیم و با کمک هم ، بیشتر گره از کار دیگران باز کنیم ... قرار نیست کارای عجیب غریب انجام بدیم .. اگر هر کدوممون سعی کنیم ، در محدوده ی کوچکی از محیط دور و برمون تاثیر مثبت بذاریم ، بعد از مدتی نسلی آگاه تر و مسئول تر خواهیم داشت و مسلما" دنیای بهتری برای خودمون و عزیزانمون می سازیم . 


خدا رو شکر که یکسال دیگه با هم بودیم و دوستان عزیز جدیدی به جمعمون اضافه شدن . 


ته غاری خونمون " مهرداد" همیشه بعد از تحویل سال یه رقص مخصوص بامزه داره . امسال اولین سالی بود که کنارمون نیست و تحویل سال رو اونطرف دنیا با ویدیو کال خانواده گذروند .. 


سالی که گذشت ، خیلی سخت بود . کلی از عزیزانمون داغدار شدند و خیلی ها از جمله خانواده ی خود من با کرونا دست و پنجه نرم کردن ... 

ما بازمونده های این سال و قرن سختیم . اکثرمون انقلاب، جنگ ، تحریم، گرونی، نداری، سیل و آتش سوزی و زلزله و  غرق شدن کشتی و شلیک به هواپیمای مسافربری و حق خوری و درد اختلاس و کشت و کشتار دیدیم و جون به در بردیم . کاش بقیه ی عمرمون عاری از جنگ و نکبت باشه ... 


جای همه ی اونایی که رفتن خالی خدا به عزیز از دست داده ها صبر و قرار بده 


دوستتون دارم 


پ ن اول : شب سال نو مهردخت کارهای درسی داشت که باید انجام میداد و فایل ها رو برای استادش می فرستاد . دارسی هم نشسته بود تو بغلش و با دقت و تمرکز مراحل کار رو زیر نظر داشت



پ ن دوم: 

تا چند ساعت قبل از تحویل سال هیچ ایده ای برای هفت سین نداشتیم . 

دم دمای صبح بود که من شیرینی می پختم، مهردخت هم بقول خودش رفته بود تو مود سال نو و ناگهان قلمو ها و رنگ ها رو چید جلوش و مشغول رنگ کردن آینه از طلایی به سفید و درست کردن تخم مرغ رنگی های هفت سین شد. 

سبزه مون هم کچل شد و به هیچ وجه راضی نشدم سبزه ی هشتاد هزارتومنی از سودجوها بخرم همون گلدون پتوس و چند شاخه بید رو که عاشقشم گذاشتیم سر سفره .. سفره مون هم شال سفید سرمون بود. 



راستی اونایی که پیشی دارید تو خونه .. آیا بچه های شما هم مثل دختر من مودب هستن که وقتی یه بار میره سراغ هفت سین بهش بگیم "دارسی، نع" حرف گوش کنه و دیگه فقط از دور سفره رو تماشا کنه؟؟


پ ن سوم : و اما بالطف شما عزیزان و  مشارکت عالیتون برای کمک و حمایت، حال سیروس و خانواده ش خیلی خوبه و با تغذیه ی درست و دریافت داروهای عمداتا" مکمل و تقویتی و صد البته ، استراحت ، مراحل درمان رو دارن طی میکنند . از طریق نفس و با راهنمایی که ازش میگیرم سعی میکنم بتونم براس سیروس کارت جانبازی بگیرم . البته به نظر نفس هیچ فایده ای نداره .. نمیدونم حالا باید بذارم حالش کاملا خوب بشه ببینم چکار میکنیم. 

 انواع و اقسام مبالغ واریزی داشتیم و چقدر با ارزشه که میبینم هر کسی با هر توانی که داشته مشارکت کرده و بی تفاوت نبوده ... معمولا هم خبر نمیدین ، مهم هم نیست هر جور راحتید همونطور کمک کنید ولی بدونید شناس و ناشناس ، دست مهربون همگی رو میبوسم 




نظرات 32 + ارسال نظر
یاس ایرانی دوشنبه 23 فروردین 1400 ساعت 12:49 ب.ظ

خواهش می کنم عزیزم ...می بوسمتون از راه دور
شما و نسرین خانوم که فرشته این

عززیز منی یاسی جونم

ملیکا سه‌شنبه 17 فروردین 1400 ساعت 04:52 ب.ظ

سلام مهربانو جون
ایمیل من اینه عزیزم Sudikooh@gmail.com
اما خیلی به ایمیل سر نمی زنم‌ قربونت
بهترین راه ارتباطی برام همون گوشیه:
۰۹۱۲۳۹۷۸۰۲۱
این پیام رو خصوصی می فرستم.
ممنون بخاطر همهء انرژی های خوب که بیدریغ به همه منتقل می کنی.

ملیکا دوشنبه 16 فروردین 1400 ساعت 04:22 ق.ظ

در ضمن مهربانو جان برای خودت و مهردخت جونم یادت نره اسپند دود کنی ث.
.ماشاالله به شما خوشگلا ‌و دارسی جون عزیز

عزیز دلمی ملیکا جون قربون چشمای مهربونت

ملیکا دوشنبه 16 فروردین 1400 ساعت 04:11 ق.ظ

سلام مهربانو جان
البته با تاخیر سال نو مبارک
امیدوارم سالی خوب و پر از آرامش و خیر و برکت برای شما و مهربانو جان و پدر و مادر نازنین و همهء عزیزان باشه.
شرمنده که فرصت نکردم زودتر بیام اینجا،
حتی رمز داستانی رو که نوشتی،درخواست نکردم چون می دونستم فرصت برای خوندنش ندارم و ناخواسته محروم شدم از قلم زیبای تو!
به همهء آرزوهای خوبت آمین میگم و از خدای مهربون می خوام که یاری مون کنه در لحظه زندگی کنیم و حضور و شکر و صبر داشته باشیم ان شاالله.

سلام عزیزم
سال نوی تو هم مبارک برای تو و همه ی عزیزانت پر از خیر و عزت باشه
این حرف چیه عزیزم درِ خونه ی من همیشه به روی همه بازه .. ما تو زندگیمون اولویت های مختلف و مهمی داریم که خوندن مطالب هم ،بعنوان یه زنگ تفریح خوبه.
البته که میدونم همه ی کامنتت از سر لطف و محبت نوشته شده من قدر دوستای خوبمو میدونم
الهی آمین
دختر نازتو ببوس برام

راستی ملیکا جون یه راه ارتباطی مثل ایمیل لطفا برام بذار عزیزم

نسترن پنج‌شنبه 12 فروردین 1400 ساعت 11:00 ب.ظ

سلام
سال نو شما مبارک
امیدوارم امسال یکی از قشنگترین سالهای عمرتون باشه

سلام نسترن جونم ممنونتم عززیزم همچنین

ونوس دوشنبه 9 فروردین 1400 ساعت 09:56 ق.ظ http://calmdreams.blogfa.com

چه حال و هوای خوبی
سال و قرن نو مبارکتون باشه عزیزم
نه بابا میلوی ما مثل ببعی سبزه هم میخورد
سمنو رو که نگم چقدر دوست داشت. مثل مالت خودشون هست.

ممنونم ونوس جانم
برای تو هم مبارک عزیزم
سبزه که براش عالیه . سمنو رو من زنگ زدم از دکتر پرسیدم چون دارسی عاشق مالته
دکتر گفت همین یه بار اشکال نداره چون ممکنه دور از جونش مبتلا به دیابت بشه
منم با ذوق براش سمنو گذاشتم یکمی چپ چپ نگام کرد و رفت
اصلا برخلاف انتظارم دوست نداشت

سحر جدید شنبه 7 فروردین 1400 ساعت 10:49 ق.ظ

مهربانو جان ...سال نو خودت و مهردخت جون مبارک ...سال نوی همگی دوستان هم مبارک ....به امید سالپر آرامش و پر برکت برای ایران :

ممنونم عزیز دلم
الهی آمین ... یعنی میشه؟؟

مخمور شنبه 7 فروردین 1400 ساعت 08:27 ق.ظ http://mastoori.blogfa.com

سلام مهربانو جان
سال نو مبارکت باشد
هر آنچه خیر و خوشی و برکت و آرامش و آسایش در پی دارد از آن تو باشد و عزیزانت
سرت گرم
دلت خوش
تنت سالم

سلام عزیز جان .. ممنونتم .. الهی برای تو و عزیزانت هم همین خوبی ها مقدر باشه

مهرگل جمعه 6 فروردین 1400 ساعت 09:19 ب.ظ

مهربانو جونم عیدت مبارک
من به شخصه تو سال گذشته کلی ازت یاد گرفتم
امیدوارم امسال سال بهتری برای هممون باشه و به اهداف و خواسته هامون برسیم به امید خدا

عزززیز منی قربونت .. من هم کنار شما بیشتر یادگرفتم
الهی آمین

مینو جمعه 6 فروردین 1400 ساعت 08:49 ب.ظ http://milad321.blogfa.com

سلام
سال نو مبارک.امیدوارم امسال برای همه سال بهتری باشه.
ما که بخاطر پیشی خانم ، زود سفره را جمع کردیم.پیشی ما حرف گوش کن نیست آخه.دوست داره برگ گیاها را بجوه و سرش را داخل هر ظرفی فرو ببره.

سلام نازنین
آمیییین
ای جااان از قول من چند تا ماچ حسابی لدفن

ماجد جمعه 6 فروردین 1400 ساعت 04:11 ب.ظ

سلام مهربانو جان
ممنون
سال نو شما مبارک
امیدوارم امسال خوشحال باشی اساسی
ممنون که هستی

سلام ماجد عزیز
ممنونم
منم بابت همراهی و لطف همیشگیت ممنونم

نگین جمعه 6 فروردین 1400 ساعت 02:22 ق.ظ http://www.parisima.blogfa.com

ای جان دلم به این مهندس ناظر کوچولوووووو
(جالبه که مهردخت جان هم مثل دختر من کارهاشو با موزیک انجام میده)

مهربانو جانم امیدوارم سال جدید برای خودت و عزیزانت بهترین ها رو به ارمغان بیاره عزیزم .. تنت همیشه سلامت، دلت همیشه شاد و زندگیت سرشار از آرامش و برکت ..

بابت آقا سیروس خیلی خوشحالم که دارن استراحت میکنن و از خدای مهربون میخوام همه بیماران شفا بگیرن و هیچکسی دچار درد و بیماری نشه ..

فدات نگین جون .. آره مهردخت از بچگی اینطوری بود و میگفت تمرکزم بیشتر میشه . برعکس من که انقدر بیجنبه م فوری باهاش شروع میکنم به خوندن

ممنونم عزیزم برای تو و خانواده ی گلت هم بهترین ها مقدر باشه
آمیییییین

منجوق پنج‌شنبه 5 فروردین 1400 ساعت 11:23 ب.ظ

امیدوارم سال نو برا همه سال خوبی باشه.
پیشی های من یکیشون حرف گوش میکنه. اما اون یکی تا مطمین نشه اونجا چیزی برا خوردنش نیست دست برنمیداره و اونقدر بو میکشه تا خودش به این واقعیت برسه و اون سومی هم کار این یکی رو تقلید میکنه . حتی ممکنه اصلا از اولش چیزی توجهش رو جلب نکرده باشه اما چون این یکی این کارو کرده اونم حتما این کارو میکنه
وقتی هم من ظرف میشورم میشینن بالا کمد منو تماشا میکنن بهشون میگم خوب دقت کنین کم کم باید ظرفهای خودتون رو بشورید.
دارسی عشقه

آمین
ای جااانم قربون سه تاییشون
دیشب من و مهردخت از بیرون اودیم من ناخوداگاه زنگ در رو زدم . مهردخت گفت واقعا توقع داری دارسی در رو باز کنه ؟
فدااای تو

غزال پنج‌شنبه 5 فروردین 1400 ساعت 06:24 ب.ظ https://otaaaq.blogsky.com/

سلام مهربانوی نازنین،
سال نوتون مبارک عزیز.
امیدوارم همه ی آرزوهای قشنگی که کردین امسال به واقعیت بپیونده.
برای شما و خانواده عزیزتون، به ویژه مهردخت زیبا، سالی سرشاز از سلامتی، شادی و لبخند دارم.

چه هفت سین زیبایی
چقدر دارسی مؤدبه خدایی..خیلی عسله

سلام غزال جاانم
ممنونم دوست گلم
الهی امین برای همه همینطور باشه.
قرربونت .
آره واااقعا عسل بداخلاق امااا

یاس ایرانی پنج‌شنبه 5 فروردین 1400 ساعت 04:16 ب.ظ

سلام مهربانو جان
سال نو شما هم مبارک‌
برای شما و خانواده گرامی بهترین ها رو آرزومندم
امیدوارم سال پیش رو سال خوبی برای همه مون باشه و دنیا پر از صلح و صفا
عزیزم سفره هفت سینتون هم قشنگه ایده رنگش عالیه
خوشحال شدم شما، مهردخت جون و دارسی رو دیدم ... دارسی گلوله نمکه
سبزه هفت سین ما خیلی خوب درنیومد به جاش سنبل گرفتیم که عطرش هنوز تو خونه پیچیده ...
دستتون درد نکنه ما رو از حال و احوال آقا سیروس بی خبر نذاشتین امیدوارم زودتر حالشون کاملا خوب بشه...
خدا به شما و همه دوستان سلامتی و شادی بده

سلام یاس نازنینم
ممنون دوست خوبم
الهی آمییین
فدای تو
عزززیز منی .. الهی امین
یاسی جان اون روز به نسرین جون گفتم موضوع کامنت خصوصیت رو وی نمیدونستیم کی زحمتش رو کشیده . الان که دیدم برام نوشتی یه دنیا خوشحال شدم . بابت همه ی لطف و محبتت ممنونیم عزیزم

یاسی پنج‌شنبه 5 فروردین 1400 ساعت 11:33 ق.ظ

سلام مهربانو جانم
سال نوی همگی شما عزیزان مبارک باشه....سالی که گذشت براتون سخت بود چون هم کرونا اذیت کرد و هم مهاجرت و دوری برادر عزیزت...امیدوارم که در سال جدید به همه آرزوهای قشنگتون برسین و دیدارها هم بزودی تازه بشه...
آخی...این پیشی خانمتون هم خیلی مودب و نانازیه...خدا براتون حفظش کنه..دست مهردخت جان و خودت هم درد نکنه بابت چیدن این سفره هفت سین زیبا و شیک...

سلام عزیز دلم
ممنونم نازنین . الهی برای تو و عزیزانت هم بهترین ها مقدر باشه
فدااای تو . آخ که وقتی غریبه میبینه باید اون روی هاپوییش رو ببینید

ماه چهارشنبه 4 فروردین 1400 ساعت 10:51 ب.ظ

سلام.
سال نو مبارک. انشاا... بهترین ها براتون پیش بیاد،برای خودتون و خانواده گل تون و دوستان این خونه و همه
دلتون شاد باشه و لبتون خندون

سلام ماه نازنینم
ممنونم از لطفت

یه بنده خدا چهارشنبه 4 فروردین 1400 ساعت 10:18 ب.ظ

سلام مهر بانو خانم
من خواننده وبتون هستم ولی خاموش
می خواستم به ریحانه خانم بگم دکتر خیر اندیش در زمینه طب سنتی فعالیت می کنند متاسفانه مادر من هم دچار سرطان شدن و ایسون رو در بهمن سال گذشته از دست دادیم و اون اواخر از طریق سرچ اسم ایشون رو پیدا کردیم دیگه زمانی بود که مادرم توان میل کردن غذا نداشتن
می خوام بگم پزشک های خوب طب سنتی هم در کنار پزشکهای نوین می تونن کاری کنن
به امید شفا همه بیمارها

سلام دوست خاموش و عزیزم
خیلی متاااسفم الهی در نور و ارامش باشند
حتما همینطوره .. مکمل و راهگشا هستند برای هم .
الهی آمین
مرررسی لطف کردی نوشتی عزیزم

الهام رضایی چهارشنبه 4 فروردین 1400 ساعت 08:53 ب.ظ

سال نو مبارک به همه آرزوهای رنگی رنگیتون برسی

ممنون الهام جانم همچنین

زهرا چهارشنبه 4 فروردین 1400 ساعت 03:39 ب.ظ http://Saat sheni1531.blogfa.com

سلام مهربونم...سال نوتون مباررررک انشاالله سال خوبی داشته باشید ودرارامش و سلامتی سال جدیدوشروع و با انبوهی ار خاطرات شیرین تموم کنید...امیدوام مهربونی و خوش قلبیه ادم های ماهی مثل شما عین ویروس کرونا بین مردم شیوع پیدا کنه
ممنون ک بانی خیر هستی و همیشه قلبت برای شادی و کمک ب مردم میتپه
مثل همیشه خوش سلیقه وزیبا بود هفت سینت
خوشبحالت ک دارسی دست نمیزد ب هفت سینت من ک روز اول درگیربودم با دخترم که انقد تغییر دکور نده النا ۳سالشه و هرچی میگفتم دخترم ب این دست نزن میگفت مامان نمیخوام خرابش کنم میخوام خوشگل ترش کنم...خداروشکر به یه تفاهم رسیدیم بالاخره

سلام به روی ماهت عزیزم
ممنون از کامنت پر از مهر و انرژی مثبتت .
فدای تو بدون کمک و همراهی شما هیچ کاری از من برنمیاد .
مرررسی .. هنر و سلیقه ی مهردخته
ای جااانم قربون اون دختر شیرینت بشم من ... یعالمه ماچش کن

مهردخت چهارشنبه 4 فروردین 1400 ساعت 03:30 ب.ظ

سلام بر مهربانوی مهربانی ها
سال نو رو به شما و خانواده محترم تبریک عرض می کنم، ان شاء الله سال خوبی داشته باشید، سالی سرشار از تندرستی و موفقیت و عاقبت بخیری رو پیش رو داشته باشید

سلام مهردخت جانم . ممنونم از دعاهای قشنگت

طیبه تی تی چهارشنبه 4 فروردین 1400 ساعت 11:45 ق.ظ http://parandehdararamesh.blogfa.com/

سلام عزیزدلم
سال نو مبارک بر همه ی خانواده ی مهربانوها( نشد فامیلیت رو بنویسم)
ایشالا نسل آینده باورشون نشه اما نیکان ۹ ساله که همه چی رو باور می کنه جوری که انگار تو جنگ و بمبارونش و شیمیایی منطقه حلبچه هم هم بوده
آمین به همه دعاهای قشنگت
سفره هفت سینت هم خیلی قشنگ بود، من که خیلی خوشم اومد، ساده و شیک

سلام طیبه جانم
عزززیز دلی قربونت
بمیرم براش بچه م
فداات عزیزم .. وقتی پای مهردخت وسطه همه چسز مینیماله .. رو منم تاثیر گذاشته ، منم ناخوداگاه همه چیز رو ساااده و مختصر می پسندم

غریبه چهارشنبه 4 فروردین 1400 ساعت 11:27 ق.ظ

با درود و سلام
سال نو مبارک
آرزو ی من برای شما سلامتی و خوش بختی و شادمانی است

درود برشما غریبه ی عزیز
سال نو برای شما و خانواده ی عزیزت مبارک باشه . ممنون از آرزوهای قشنگت

مریم از استرالیا چهارشنبه 4 فروردین 1400 ساعت 06:54 ق.ظ

براتون سالی بهتر با غصه و بیماری و دلتنگی کمتر ارزو میکنم. راستش خیلی نمی تونم خوشبینانه به آینده ی سرزمینم نگاه کنم...پروردگار هممون رو از گزند شیاطین و غارتگران خاکمون حفظ کنه...

ممنونم مریم جان . میدونم عزیزم درک میکنم ... الهی آمین

ریحانه چهارشنبه 4 فروردین 1400 ساعت 01:19 ق.ظ

ممنونم عزیزم. من تهران نیستم و اگر از طریق ویدیو کال بتونن راهنماییم کنن (واتساپ) و ویزیت کنن ممنون میشم.

سرطانشون بسیار سمج هست. پیش بهترین اساتید آنکولوژ ایران هم بردیمشون. ولی خوب همشون میگن امید به خدا...
از پوست شروع شد و بعد استخوان اون منطقه را درگیر کرد و ...

ریحانه جون لطفا یه راه ارتباط بهم بده عزیزم . تلفنی ، ایمیلی چیزی ...

ساناز سه‌شنبه 3 فروردین 1400 ساعت 10:17 ب.ظ

سلام
عیدتان مبارک‌ مهربانو جااااان
انشالله امسال یکی از بهترین سالهای زندگی تان باشه
غم و غصه از شما و‌خانوادتون به دور
شاد باشید و سلامت در کنارهم

سلام عزیزم
ممنونم نازنین برای تو هم همینطور باشه

تیلوتیلو سه‌شنبه 3 فروردین 1400 ساعت 09:34 ب.ظ

همه لحظه هاتون شاد و دلنشبن
مرسی که ما را توی لحظه های قشنگتون شریک میکنید

فدای تو عزیز دلم . همچنین

زری .. سه‌شنبه 3 فروردین 1400 ساعت 06:46 ب.ظ http://maneveshteh.blog.ir

سلام مهربانو جان ... سال نوت مبارک امیدوارم امسالی سالی بهتر باشه برای همه مون

سلام عزیزم
ممنونم عزیزم الهی آمین زری جون

ربولی حسن کور سه‌شنبه 3 فروردین 1400 ساعت 05:31 ب.ظ http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
سال نو مبارک
احتمالا نسلهای آینده نمیتونن اتفاقاتی که ما تجربه کردیم باور کنند!

سلام
برای شما هم مبارک باشه.
البته به شرطی که بدتر از اینا سرشون نیاد

اسو سه‌شنبه 3 فروردین 1400 ساعت 05:13 ب.ظ

سلام بر مهربانوی مهربانی ها سال نوتون مبارک امیدوارم سالی پر از خوشیو شادی و پر از اتفاقای خوب باشه.منم بعد ساعت ده ونیم نشستم به هفت سین درست کردن برای اولین بار یه هفت سین خوشکل چیدم ما کردا رسم نداریم هفت سین درست کنیم ولی خدایی خیلی تو روحیه من یکی تاثیر داشت سر سال تحویل خیلی حالم خوب بود تصمیم گرفتم هر سال درست کنم

سلام عزیز دل
ای جااان چه کار خوبی آسو جان
چه جالب من با وجودی که یه رگ کمرنگ کردی دارم ، نمیدونستم رسم هفت سین ندارید .
الهی برای تو و همه بهترین باشه

نسرین سه‌شنبه 3 فروردین 1400 ساعت 03:52 ب.ظ https://yakroozeno.blogsky.com/

عجب پستی بود عزیز دلم. جمع بندی خوبی کرده بودی. آمین به تمام امیدهات برای مردم و روابط.

نخیر ما از این دخمرا نداریم هیچم حسودیمون نمیشه به خودمون میگیم نع . عقب می شینیم تماشا که از قافله عقب نمونیم... چیکار کنیم خواهر؟

قربونت عزیز من
ای جااانم

ریحانه سه‌شنبه 3 فروردین 1400 ساعت 03:19 ب.ظ

سلام عزیزم. ممنون بابت پاسخگوییتون در مورد آزاد کردن قند میوه ها. ببخشید من یه سوال دیگه هم داشتم.
اون آقای دکتر معجزه گر، در مورد سرطان هم تغذیه معرفی میکنن؟ یا راهکاری دارن؟

من همسرم درگیر سرطان هستن و ندعش هم مزمن هست.

سلام عزیزم
خواهش میکنم عزیزم . والا نمیدونم ولی درست و منطقیش اینه که راهکار داشته باشند . درمورد همسرت خیلی متاسفم عزیزم . کاش برام مینوشتی که چه نوع سرطانی ؟
من ازشون می پرسم که چطور میتونن مشاوره بدن چون راستش مطب ندارن و فقط بیمارستان هستند و من از طریق منشی باهاشون در ارتباطم و فقط زمان ویزیت هایی که خیلی لازم بود و به ندرت اتفاق می افتاد ملاقاتشون کردم که منزل می آمدن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد