دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود
دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود

ده تا از کارایی که حالمو خوب میکنه

سلام عزیزانِ جان ، دوستای گل خودم 

خب طبق نظر سنجی ها بریم سراغ ده تا از کارهایی که حالمو خوب میکنه البته مطمئن نیستم که براساس اولویت تو ذهنم باشن.


شماره یک: آشپزی و مخصوصاً درست کردن کیک و شیرینی و دسرها


شماره دو: خرید کردن از لباس و لوازم آرایش گرفته تااااا، وسایل خونه .. کلا هر چیز نویی رو دوست دارم. 


شماره سه: وقتی دارم برای کسی تدارک هدیه میبینم ، چه براش  بخرم یا  براش درست کنم هیچ فرقی نداره.


شماره چهار: وقتی کار حمایتی میکنم.. منظور اینه که برای آسون کردن کار یا زندگی کسی از خودم مایه میذارم و تلاش میکنم از کوچکترین کارها تا بزرگترینش فرقی برام نداره . یعنی از وقتی سیستم پرداخت بانک رو باز میکنم که حتی یه بیست تومن برای یه سگ طفلکی زبون بسته تو یه پناهگاه واریز کنم، حال بهتری دارم تا هر وقت یادم بیاد که یه روزی همچین کاری کردم. 


شماره پنج: دیدار  کسانی که دوستشون دارم ، چه میزبانم باشن و چه میزبانشون باشم .


شماره شش: آرایشگاه رفتن


شماره هفت: دیدن فیلم و تئاتر ، اگر اونها رو تو سالن های مخصوصشون ببینم خیلی بیشتر حالم خوب میشه تا جلوی تی وی بشینم و ببینم. 

شماره هشت: مرور خاطراتم و نوشتن اون ها. 


شماره نه:وقت گذروندن با دارسی. تو این دوسالی که دارسی باهامونه ، وقتایی که حالم خوب نبوده و به اصطلاح بغضی تو گلوم بوده ، رفتم سراغ دارسی باهاش بازی کردم ، ماساژش دادم و غرق بوسه ش کردم خیلی حالم خوب شده. جالبه که خودش بهم راهشو نشون داد چون با توجه به اینکه اغلب اوقات سرش به کار خودش گرمه ، دیدم که وقتی ناراحتم همه ش اومده دور و برم پلکیده و یه جورایی انگار غصه م رو درک کرده و بهم فهمونده که میتونم روش حساب کنم 


شماره ده: سفر با تور به جاهایی که تاحالا نرفتم

چند تا از این کارها با اومدن کرونا کلا به بعد موکول شده مثل سفر با تور یا رفتن به سینما و تئاتر  و این خیلی حالمو بد میکنه . 


****** 


میخوام بگم حالا که روزای آخر فصل بهار رو می گذرونیم و بیشتر میتونیم از طبیعت زیبا  استفاده کنیم، دسرهای خوشمزه و دلچسب بیشتری میتونیم درست کنیم، میبینم کیک و دسر ها جزء جدانشدنی همه ی ایام و فصول سال هستند و واقعا مختص زمانی خاصی نیستند پس با هم بریم سراغ درست کردن  کیک تارت میوه ای خوشمزه مون

مواد لازم برای تهیه ی کیک تارت:
من اندازه ها رو هم درمقیاس وزن براتون مینویسم هم با پیمونه که راحت باشید. درضمن این کیک رو بهتره تو قالبی بپزید که وسطش کمی گود باشه تا وقتی کرم رو میریزید داخلش خوشگل تر بشه مثل قالب من ولی اگر نداشتید هم مهم نیست .
تخم مرغ سه عدد
شکر سه چهارم استکان ( حدود 100 گرم) بسته به میل خودتون کم شیرین یا زیادش کنید. 
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
شیر سه چهارم لیوان (190 گرم)
روغن مایع سه چهارم استکان (حدود 100 گرم)
آرد دو لیوان (حدود 300 گرم)
بیکینگ پودر سه قاشق چایخوری سرخالی 

میوه برای تزیین روی کرم، مقداری گیلاس هسته گرفته یا توت فرنگی برش خورده یا موز و هر میوه ای که دوست دارید . 

مواد لازم برای تهیه کرم:
زرده ی تخم مرغ دوعدد 
شیر یک لیوان و نیم 
شکر یک استکان ( کمتر و بیشتر بسته به میل خودتون)
وانیل سه چهارم قاشق چایخوری 
نشاسته ی ذرت سه قاشق غذاخوری 
آرد معمولی  دو قاشق غذا خوری 
کره یک قاشق غذاخوری 

طرز تهیه ی کیک تارت
آرد و بیکینگ پودر رو سه بار با هم الک کنید و کنار بذارید . 

اگر سرعت عمل مناسبی دارید همین الان فر رو با دمای 180 درجه بذارید گرم بشه ولی اگر کند کار میکنید، اواسط کار فر رو گرم کنید که زیاد داغ نشه . حدود ده دقیقه قبل از اینکه قالب رو بذارید تو فر مناسبه.

تو کاسه ی بزرگی ، تخم مرغ و وانیل و شکر رو حدود پنج دقیقه با دور تند همزن برقی بزنید تا رنگش روشن و بافتش کرمی بشه . 
حالا شیر و روغن مایع رو بریزید داخلش و باز با همزن برقی بزنید تا مخلوط بشه . 
همزن رو کنار بذارید و آرد رو به تدریج وارد مایه ی اولیه ی کیک کنید و با لیسک خیلی آروم مخلوط کنید. 

قالب مخصوصتون رو با روغن جداکننده چرب کنید و مواد کیک رو بریزید تو قالب روی میز بکوبید تا یکدست در همه جای قالب پخش بشه . کیک رو حدود 30 دقیقه در فر بپزید (قدرت فرها با هم متفاوته )

تا کیک بپزه، بریم کرم روی کیک رو اماده کنیم: 

زرده تخم مرغ و وانیل و شکر رو با هم زن برقی چند دقیقه بزنید تا مخلوط و روشن بشه . حالا شیر رو بریزید تو ظرف و بازم بزنید تا شکر ها کاملا حل بشه . 
دوتا آرد رو با هم مخلوط و الک کنید و به مواد کرم اضافه کنید. 

مواد رو بریزید تو یه قابلمه ی مناسب و با حرارت متوسط روی گاز بپزید و مرتب هم بزنید تا به غلظت دلخواه کرمی تون برسه. راستی من از رنگ خوراکی برای کرمم استفاده کردم که صورتی بشه.

الان دیگه کیک رو هم از قالب دراوردین و داغیش رو از دست داده، پس وقتشه کرم رو، روی کیک بریزید و با میوه ی دلخواهتون تزیین کنید . 
نوش جان خودتون و عزیزانتون باشه 
میدونم خیلی وقتا از اینکه کیکتون به قالب بچسبه نگرانید و فکر میکنید خراب میشه و زحماتتون به هدر میره ولی اگه برای چرب کردن قالب از روغن جداکننده استفاده کنید اصلا نباید نگران باشید کیک از داغون ترین قالبا راحت میاد بیرون 
روغن جداکننده هم خیلی راحت درست میشه کافیه آرد ، روغن مایع و کره رو به یه اندازه مخلوط کنید یعنی مثلا 50گرم آرد 50گرم روغن مایع و 50 گرم کره رو خوب مخلوط کنید بذارید یخچال  و هر وقت میخواید کیک بپزید همراه مواد اولیه از یخچال بیرون بیارید تا با دمای اتاق حالت مایع بگیره . 
نکته ی مهم : درضمن همه ی مواد کیکتون رو از قبل بیارید بیرون یخچال ، تا با محیط هم دما بشه وقتی شیر و کره و بقیه ی چیزا از یخچال  درمیاد و کاملا سرده مستقیم وارد کیک میشه بافت کیک رو خراب میکنه .



همونطور که میبینید این کیک رو با انواع میوه ها میشه درست کرد 





نظرات 35 + ارسال نظر
مجید وفادار سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403 ساعت 06:42 ب.ظ

خداوندا

مجید وفادار شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 10:55 ب.ظ http://vafadarfaz.blogfa.com

زیباترین پانتومیم ، نگاه توست
مرا دعوت کن به معبد چشمانت
به زبان شعر های نانوشته
کاش میدانستی
تا دیده ، تو را دید
غمگین ترین حادثه قصه شدم

سلام وقت بخیر خوبی ؟

سلام با وفا
وقت تو هم بخیر
خدا رو شکر من خوب خوبم

مجید پنج‌شنبه 14 بهمن 1400 ساعت 01:37 ق.ظ http://vafadarfaz.blogfa.com/

وقتی آواز صبح توی گوش پروانه ها خوانده می شود

وقتی گلها عاشق میشوند

وقتی خورشید از پشت کوهها بالا می آید

یعنی یک روز جدید آغاز شده است

پس تو هم با طبیعت همنوا شو ، برای شروعی دوباره

ســـلام ، شیرین ترین مهربانی و با داوم ترین شادی نصیب لحظه هایتان

خوبی مهربانو جان
سلامتی
روبه راهی

سلام با وفا
ممنون از پیام زیبات
خدا رو شکر امیدوارم تو هم خوب باشی

مجید وفادار شنبه 22 آبان 1400 ساعت 02:49 ب.ظ http://vafadarfaz.blogfa.com/

طلوع افتاب،
درخششِ
نور است و روشنایی

گرم شدن از حرارتِ
خورشیدِ امید

سلام پر نشاطی است
به
زندگی



سلام مهربانوی عزیزم
خوبی خوشی
کم پیدایی بازم من وفادارم میام احوالتو می پرسم

سلام باوفاا .. دستت درد نکنه دوست من

مجید وفادار دوشنبه 5 مهر 1400 ساعت 11:15 ب.ظ http://vafadarfaz.blogfa.com/

سلام مهربانو جان خوبی خوشی

من ایرانم و تو عراقی چه فراقی چه فراقی
رو قلبم گذاشته چه داغی چه فراقی چه فراقی
بگیر از دلم یه سراغی چه فراقی چه فراقی
جوونیم فدا سر ساقی چه فراقی چه فراقی

اربعین حسینی بر شما حسینیان تسلیت باد

التماس دعا


حرم امام مهربانی ها یادت بودم

سلام ممنونم باوفا
الهی سلامت باشی مجید جان

مجید وفادار دوشنبه 29 شهریور 1400 ساعت 11:29 ب.ظ http://vafadarfaz.blogfa.com/

کاش بودی تا دلم تنها نبود،
تا اسیر غصه ی فردا نبود،
کاش بودی تابرای قلب من،
زندگی اینگونه بی معنا نبود،
کاش بودی تا لبان سرد من،
قصه گوی قصه ی غم ها نبود،
کاش بودی تادو دست عاشقم،
غافل از لمس گل مینا نبود،
کاش بودی تا فقط باور کنی،
بعد تواین زندگی زیبا نبود


سلام خوبی
کجایی کمرنگ شدی

سلام با وفا
هسسستم ولی خسسسسته م

مجید وفادار شنبه 13 شهریور 1400 ساعت 01:51 ب.ظ http://vafadarfaz.blogfa.com/

سلام مهربانو جان خوبی خوشی



ایشاله سلامت باشی
یادت باشه وفادارم همیشه میام احوالتو می پرسم

مبارک باشه واکسن زدی
واکسن فلج اطفالت رو هم میزدی

من استرازانکا زدم حالا میگن دوز دوم وارد نمیشه

سلام با وفا ممنونم خدا رو شکر
یادم هست
امیدوارم که سلامت باشی و با هر چی مناسبه واکسینه و از بلا به دور باشی

مجید وفادار شنبه 6 شهریور 1400 ساعت 01:26 ب.ظ http://vafadarfaz.blogfa.com/

ﺩﻋﺎ ﻣﯿﮑﻨﻢ ...
ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻮ ...
ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩﻡ ...
ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﻪ ﻣﺎﻥ ...
ﮐﺴﯽ ﭺ ﻣﯿﺪﺍﻧﺪ ...
ﺷﺎﯾﺪ ﺧﺪﺍ ﺩﺳﺘﻪ ﺟﻤﻌﯽ ﻧﮕﺎﻫﻤﺎﻥ ﮐﺮﺩ
ﺩﻋﺎ ﻣﯿﮑﻨﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﻟﻬﺎﯾﻤﺎﻥ ...
ﺑﺮﺍﯼ ﭼﺸﻢ ﻫﺎﯾﻤﺎﻥ ...
ﺑﺮﺍﯼ ﮔﺮﯾﻪ ﻫﺎ ﻭ ﺧﻨﺪﻩ ﻫﺎﯾﻤﺎﻥ ﺩﻋﺎ ﻣﯿﮑﻨﻢ ...

سلام خوبی؟بهتری عزیزم
نمیری لازمت داریم


سلام باوفا
ممنونم .. نه فعلا وقتش نشده بود

مجید وفادار جمعه 29 مرداد 1400 ساعت 07:00 ب.ظ http://vafadarfaz.blogfa.com/

سلام مهربانو جان خوبی
یادت هستم
عزاداری قبول

سلام با وفا الان بهترم .. تقریبا از اون دنیا برگشتم الان خوبم

مجید وفادار دوشنبه 21 تیر 1400 ساعت 02:40 ب.ظ http://vafadarfaz.blogfa.com/

« نوشتم دوستت دارم ، پرانتز را نبستم ، بگذار این حقیقت تا ابد جریان بیابد

سلام مهربانو جان خوبی

نمیخواد آموزش کیک آلبالو وفلان ووو
درست کن بفرست اگه هنر داری دوستمون داری

اوووه مااای گاااد

سلام باوفا مرررسی تو هم خوب باشی امیدوارم
والا من هنری ندارم

مجید وفادار سه‌شنبه 15 تیر 1400 ساعت 02:39 ب.ظ

آدم باید یه " تو " داشته باشه

که هر وقت

از همه چی خسته و ناامید بود بهش بگه :

مهم اینه که تو هستی

بیخیالِ دنیا..

کامنت هامو چرا تایید نمیکنی؟


هیچ کامنت تایید نشده ای ازت ندارم با وفا
همین کامنت قبلی مال خودته!!

مجید وفادار دوشنبه 7 تیر 1400 ساعت 02:49 ب.ظ http://vafadarfaz.blogfa.com/

دنیا شعری ست طولانی
همچون رباعیات خیام
ابیات و واژه هایش دچار ایجاز شده
قنوت عاشقانه ی دستانم
این قافیه ها را به پای ردیف چشمانت می بازد!

سلام و درود
خوبی مهربانو جان
ببین چقدر میام احوالتو می پرسم
چون خیلی برام عزیز و آشغال و دوست داشتنی و دیوونه و خواستنی و عوضی و مهربون هستی

سلام باوفااا
خدا رو شکر خوبم
دم شوما گرررم
هاااا؟؟!! حقیقتا سورپرایز شدم .. مررسی که دلایلت رو گفتی

مجید وفادار دوشنبه 31 خرداد 1400 ساعت 11:53 ب.ظ http://vafadarfaz.blogfa.com/

بر روی رضا شمس امامت صلوات
بر شافع ما روز قیامت صلوات
در شام ولادتش که شادند همه
بفرست بر این روح کرامت صلوات
میلاد امام رضا مبارک باد

مجیدوفا دوشنبه 31 خرداد 1400 ساعت 11:07 ب.ظ

دوست داشتنت بزرگترین نعمت دنیاست
مرا شاد میکند و لبخند را به دنیایم هدیه میکند
حتی این روزها گاهی پرواز میکنم
من این دوست داشتن را بیشتر از هر چیز در این دنیا دوست دارم
سلام مهربانو جان
ممنون از حضور گرم و همیشگی ات

سلام مجید عزیز
ممنونتم باوفاااا

نسرین چهارشنبه 26 خرداد 1400 ساعت 02:21 ق.ظ https://yakroozeno.blogsky.com/

کامنت سینای عزیز را خوندم و فکر کردم ازت بپرسم اول با آقا سینا دوست شدی یا با من؟

نمیدونم نسرین جون خودتون با هم به توافق برسید من عاشق جفتتونم

سمیرا(راحله) سه‌شنبه 25 خرداد 1400 ساعت 10:29 ب.ظ http://Samisami0064.blogfa.com

انقده لذت میبرم از دستور غذاها و دسرهایی که میذاری

دیگه عکسشونم که میگذاری من غش.من ضعف

ای جااانم سمیرای مهربون و خوش ذوقم

سمیرا(راحله) سه‌شنبه 25 خرداد 1400 ساعت 10:27 ب.ظ http://Samisami0064.blogfa.com

1_پیاده روی
2_رقص
3_خوندن کتاب
4_دیدن فیلم و سریال
5_آواز خوندن
6_با بچه های کوچولو بازی کردن
7_دیدن اونهایی که خیلییی دوسشون دارم و پر از انرژی مثبتن
8_سر به سر گذاشتن علی(همون کرم ریختن)
9_به مردم کمک کردن
10_آخ سفر...وای سفرررر

عزززیزم

مهردخت سه‌شنبه 25 خرداد 1400 ساعت 06:28 ب.ظ

سلام مهربانو خانم
حال شما؟ خوبین؟ ممنونم از مطالب خوبتون، من دائم در حال یادگیری از شما هستم❤️

سلام عزیزم
ممنونم عزیز دلم . فدااای تو دختر ماه

زری .. سه‌شنبه 25 خرداد 1400 ساعت 04:21 ب.ظ http://maneveshteh.blog.ir

مرسی برای دستور کیک. حتما حتما دستور کرم را استفاده خواهم کرد. بنظرم خیلی خوب اومد.
اون ده مورد را باید بیشتر فکر کنم، احتمالا تو وبلاگم بنویسم که خودم هم داشته باشمش :)

خواهش عزیزم

نیکی سه‌شنبه 25 خرداد 1400 ساعت 01:17 ب.ظ

سلام مهربانو جون چه عالی اکثرا مشترکه بین هممون انگار
حالا من
۱. خوندن یه کتاب خوب که قلم نویسنده ش و داستانش برام جذاب باشه و بهم حس متفاوت و خوبی بده
۲. سفر به کشورای دیگه و هم صحبتی و دوستی با مردم بومیش و لمس نزدیک زندگیشون
۳. بارون بی امون
۴. کم کردن درد یه انسان دیگه یا خوشحال کردن کسی
۵. خرید لباس همراه یه دوست
۶. هم صحبتی و اشنایی با کسی که بعدش با خودم بگم دنیا چقدر جای خوبیه
۷. دیدن یه سریال خوب مثل فرندز یا میس میزل کنار دوستام
۸.پختن کیک تو روز بارونی برای کسی که دوسش دارم
۹. دیدن فیلمای نوستالژی مثل قصه های جزیره یا خانه سبز یا انشرلی وقتی سرم خلوته
۱۰. کسی که دوسش دارم بیاد خونمون مهمونی مخصوصا یهویی

سلام عززیز دلم
آخ آخ فرندز رو خیلی دوست دارم

زهرا..‌. سه‌شنبه 25 خرداد 1400 ساعت 12:42 ب.ظ http://saatsheni1531.blogfa.com

منم همیشه دعاتون میکنم البته نه تنهادرباره ی روغن جداکننده کلا هرچیزی ک ازتون یادمیگیرم یا تو زندگی کمکم میکنه، کلا درحق کسی ک باعث وبانیشه دعامیکنم که همیشه دلش شادوسلامت باشه وغرق درارامش باشه زندگیش
عوض کردن لباس وتنوع خیلی خوبه ولی یکی ازچیزاییه ک خیلی توسفراذیتم میکنه دلم براشون تنگ میشه ووقتی برسم توخونه فوری دوش میگیرمو میرم سراغ لباسام

عززیزمی قربون محبتت
تو چقدر ماهی

سینا دوشنبه 24 خرداد 1400 ساعت 02:58 ب.ظ

1- رانندگی
2- گشتن در اینترنت، خواندن مطالب مورد علاقه ام و دیدار با دوستان مجازی
3- خوردن غذاها و چیزهایی که دوست دارم.
4- دیدن سریالهای ایرانی در کنار خانواده (به خصوص کارهای مهران مدیری)
5- خوابیدن در روزهای تعطیل
6- تماشای بارون و گوش دادن به صدای اون (ولی خیس شدن زیر بارون رو اصلاً دوست ندارم)
7- گوش دادن به ترانه های مورد علاقه ام
8- تماشای فوتبال
9- تماشای رودخانه و دریا (و احیاناً کشتی ها)
10 - تماشای هواپیماها در فرودگاه

عه سینا منم رانندگی دوست دارم و واقعا خیلی وقتا حالمو خوب میکنه
ببین با من مشترک زیاد داری فقط فوتبال دوست ندارم .
حتی علاقمندی به مهران هم مشترکه
بیخود نیست 16 ساله دوستیم با هم

غریبه دوشنبه 24 خرداد 1400 ساعت 09:45 ق.ظ

با سلام
خوب من با بچه های خودم هم اختلاف سلیقه داریم
علت اختلاف سن و جنسیت است
فکر کنم اگه نظر بابا عباس را بپرسید
متوجه خواهید شد که ما ها نظر تقریبا مشابه ای داریم
دوستی مان پایدار باشد

سلام
آمییین

مریم یکشنبه 23 خرداد 1400 ساعت 10:22 ب.ظ

ده تا چیزی که خوشحالم می‌کنه:
۱_دیدن گیاهان و گلها
۲_غذاهای خوشمزه که یکی از امیدای زندگیمن :)
۳_پوشیدن لباس زیبا(البته اصلن به خرید کردن علاقه ندارم)
۴_سیاست و فلسفه
۵_ایده های جدید داشتن و خلاقیت در هر کاری
۶_مسافرت به جاهای جدید (تقریبا همون بار اول برام جالبه)
۷_اینکه می بینم یه خانمی مستقله و خودش از پس زندگیش برمیاد و توی زندگیش هدف داره و وابسته نیست
۸_مهمونی رفتن
۹_فیلم عاشقانه جنگی دیدن:)
۱۰_وقتی یه دوست قدیمی خوبم بهم زنگ میزنه یا حتی پیام میده .

به به چه علاقه مندی های خوبی
اتفاق نظرمون زیاده مریم جونم

طیبه تی تی یکشنبه 23 خرداد 1400 ساعت 06:58 ب.ظ http://parandehdararamesh.blogfa.com/

سلام عزیزم
تو خیلی بزرگواری
منم بنویسم ببینم
۱_ هرکاری که فکر می کنم انجام بدم روح بابام شاد میشه، چه نماز چه عبادت های دیگه، چه کمک به نیازمند، چه دروغ نگفتن،در کل آموزه های دینی و هرکاری که می خوام انجام بدم اول فکر می کنم ببینم بابام موافقه یا نه؟ چون به شدت حضورش رو حس می کنم و حساسم که نکنه ناراحتش کنم ( از بچگی به شدت این مدلی بودم)
۲_ هر لحظه که با نیکانم و براش هرکاری که می کنم و البته وظیفه م هست ولی نیکان فورا میگه دوستت دارم مامان و تند و سریع می بوستم،غرق در لذت بی انتها میشم و به خاطرش خدا رو خیلی شکر می کنم
۳_ رفقام( همکاری و غیرهمکاری) رو خیلی دوست دارم و از مصاحبتشون واقعا لذت می برم
۴_ وبلاگ خوانی یکی از بزرگ ترین لذت های زندگی منه، خیلی وقت ها تصادفی وبلاگی رو می خونم و چنان غرق میشم که ظرف مثلا سه تا ۷ روز تمام وبلاگش رو شخم می زنم ولی ممکنه بدون هیچ اثری از خودم ماهها و سال ها دنبالش کنم،خیلی لذت بخشه،کلا وبلاگ رو خیلی دوست دارم و به دنبال اون ، تو این ۱۲ و ۱۳سال دوستان وبلاگی خیلی زیادی دارم که خداروشکر قسمت شده باهاشون دیدار هم داشتم و خوشحالم
۵_ خرید لباس رو خیلی دوس دارم ولی تنبل تر از این حرفام که آرایش کنم ، پس لوازم آرایش نمی خرم
۶ _ چندین ساله( ۴۰ سال به بعد، خیلی تنبل شدم ولی خیلی از این تنبلی لذت می برم، یک آرامشی داره که نگوووو. ، البته شایدم تاثیر داروهامه،نمی دونم والا)
۷_هر کی منو ببینه فکر می کنه خیلی شادم،خیلی از دوستان که حتی قدمت دوستیمون به ۴۰ سال می رسه فکر نمی کنند من درونم سرشار از استرس و اضطرابه ،فقط یه دوستم که از سال ۷۶ با هم دوست هستیم بهم گفته می دونه و می فهمه که پشت این ظاهر همیشه خندان ، دنیایی از استرس و اضطراب هست
۸_ عاشق ارتباطات اجتماعی و دوستانه و خانوادگی هستم ولی متاسفانه ارتباطات خانوادگی هم نسبت به گذشته کمرنگ شده
۹_ خیلی مادرشوهرمو دوست دارم، بعدش هم خواهرشوهرامو
۱۰_ و از همه مهم تر عاشق محیط کارم و همکارام هستم و البته یکی از همکارامو خیلی خیلی ویژه( بابای بچه م)

سلام طیبه جون
عزیز منی شما
روح بابا در نور و ارامش باشه عزیزم . مطمئنم همین که تو نازنین دخترش هستی کلی مایه ی شادی و ارامشه
خدا برات عزیزانت رو نگهداره و همیشه به معنای واقعی شاد و در ارامش باشی

زهرا..‌. یکشنبه 23 خرداد 1400 ساعت 04:57 ب.ظ http://saatsheni1531.blogfa.com

سلام عزیزم مررررسی بابت دستور وخیییلی ممنون بابت دستورروغن جداکننده اتفاقا میخواستم برم بخرم ولی با این دستورترجیح میدم خودم روغن جداکننده رودرست کنم
۱۰تاکاری ک خوشحالم میکنه
۱.اشپزی و درست کردن کیک ودسر ونوشیدنی و...
۲.رقصیدن و ورزش کردن
۳.خریدکردن
۴.تیپ بزنم،لباس های مختلفو باهم ست کنم(مخصوصا توخونه) کلا خیلی اهل لباس عوض کردنم ی جورایی عین یه بیماری از بچگی باهامه و هرروز حتی اگ نرسم دوش بگیرم لباسمو باید عوض کنم واین کاربهم انرژی میده واین ویژگی رو برای دخترم هم هستم واونم از خودم بدترشده
۵.کمک کردن ب هر موجودی وبه هرنحوی چ مالی چ جانی
۶.رسیدگی ب گل وگیاه حتی اب دادن بهشون
۷.مهمونی رفتن و میزبان بود(کلا دورهمی ووقت گذروندن با خوبان)
۸‌‌.مسافرت
۹.فیلم دیدن باهمسرم(چ سریال و سینمایی چه خاطره بازی و دیدن عکس و فیلم های مسافرت هاو...)
۱۰‌.بازی باعسلکم
الان ک نوشتم دیدم خیلی چیزا حالمو خوب میکنه ولی ۱۰تاشو نوشتم

سلام زهرا جون
خواهش عزیزم من هر وقت از روغن جدا کننده استفاده میکنم به جون اون کسی که ازش یاد گرفتم دعا میکنم چون واقعا کیک ها عین دمبه میپره بیرون از قالب
اره قربونت نیازی به خریدن نیست خودت درست کن یه مقدار بذار یخچال هر وقت لازم داری دم دستته
این مورد 4 رو خیلی خوشم اومد چقدر خوبه تند تند لباسات عوض میشن و با ظاهر جدیدی تو خونه هستی
آره واااقعا چقدر خوبه که وقتی مینویسیم میبینیم تعداد کارایی که حالمون رو خوب میکنه خیلی زیاده

safa یکشنبه 23 خرداد 1400 ساعت 04:27 ب.ظ http://mano-tanhae-va-omid

مرسی مهربانو جان بابت این چالشت .
1 - عاشق سفر به شهر و کشورهای جدید
2- عاشق طبیعت گردی
3- عاشق تعمیر وسایل و استفاده مجدد از اونها انگار به یک موجود زندگی دوباره میدم .
4 - عاشق کشاورزی و باغبانی که متاسفانه جا و فضای مورد نیاز اون رو ندارم . کاش بتونم از شهر بکنم برم به روستا .
5- عاشق گپ زدن با بچه ها . کاش پسرها زودتر ازدواج کنن و منو به آرزوی نوه دار شدن برسونن.
6 - عاشق بحثهای سیاسی و اجتماعی
7- عاشق آموزش دادن آنچه که خودم بلد هستم به دیگران
8- عاشق پیاده روی بخصوص پیاده روی دم غروب
9 - عاشق کوهنوردی
10- عاشق نوشتن

فدای شما صفا جان
مورد شماره 3 ی تو ، مخصوص مامان مصیه
اختلاف اساسی من با تو مورد شماره 9 که واقعا تو این زمینه کاهلم
از مورد شماره 7 کییییف کردم

یاس ایرانی یکشنبه 23 خرداد 1400 ساعت 03:28 ب.ظ

سلام مهربانو جان
امیدوارم که حالتون خوب باشه و دلتون شاد
عزیزم دل خوشی های کوچکتون چقدر قشنگن
قلب مهربونتون همیشه سرشار از عشق باشه
اگه بخوام از ده تا دل خوشی های خودم بگم:
۱-دیدن فیلم
۲-باغبونی و رسیدن به باغچه کوچولومون
۳-خرید کردن
۴- هدیه دادن مخصوصا هدیه ای که برای بچه ها باشه دلم ضعف میره
۵- کمک به هم نوع از هر لحاظ
۶- کوتاه کردن موهام هر چند ماه یه بار
۷- تمیز کردن خونه و گردگیری
۸- حرف زدن با بچه های خواهرم
۹- پیاده روی
۱۰- سفر و طبیعت گردی

ممنون عزیزم که دستور کیک تارت رو با ما به اشتراک گذاشتین، چقدر خوب با جزییات توضیح دادین مخصوصا اون نکته روغن جداکننده ... کیک هایی که درست کردین عالین
دست و هورا
هنر و سلیقه اتون مثال زدنیه
دوستتون دارم

سلام یاس جانم از نوع ایرانی ممنون از لطف و محبتت مهربون
دلخوشی هامون هم نزدیک به همه
خوشحالم که کیک و دسر ها رو دوست داری عزیزم
فدااای تو

سارا یکشنبه 23 خرداد 1400 ساعت 12:52 ب.ظ http://www.yekzanyekzendegi.blogfa.com

سلام مهربانو جان.خوبی؟
خب منم تو چالشتون شرکت کنم
1 ؛ ورزش
۲ ؛ موزیک
۳ ؛ فیلم
۴ ؛ مهمونی رفتن یا مهمونای خوب داشتن
۵ ؛ کادو دادن و گرفتن.
۶ ؛ کافه گردی
۷ ؛ آشپزی و درست کردن کیک و دسر
۸ ؛ وقت گذرونی با همسر و پسرام
۹ ؛خرید کردن
۱۰؛ آرایش کردن و لباسای خوشجل پوشیدن

سلام عزیزم ... حتماا دوست گلم .. خوشحال شدم افتخار دادی
به به علاقمندی هامون شبیه هم هست فقط حیف که من تو ورزش خیلی کم کار شدم

افروز یکشنبه 23 خرداد 1400 ساعت 12:04 ب.ظ

اوایل از اینکه به کسی کمک کنم حس خوبی نمیگرفتم چون خودمو غرق در مشکلاتش میکردم، کم کم یاد گرفتم بخاطر این توانایی خدا رو شاکر باشم و از اینکه میتونم به دیگران کمک کنم حس خیلی خوبی میگیرم.
به آشپزی علاقه نداشتم شاید چون آشپز خوبی نبودم در عوض به خیاطی علاقه دارم، سفر حتی یه روزه حالمو خوب میکنه
خرید در راس همه ی حال خوب کنا قرار داره
اطراف ما درخت گردو زیاده، چای عصر زیر این درخت حالمو خوب میکنه
عاشق طبیعت هستم و هرچیزی که مربوط به طبیعت باشه حالمو خوب میکنه

جاانم افروز عزیز ... اتفاقا من درمورد این کمک کردن و غرق در مشکلات شدن یعالمه حرف دارم . دارم همینو تمرین میکنم منتظر یه اتفاقاتیم بعدا درموردش مینویسم
به به چه حالی میده واقعا چای زیر درخت های سبز و پربار

نسرین یکشنبه 23 خرداد 1400 ساعت 11:05 ق.ظ https://yakroozeno.blogsky.com/

آره فکر کنم چند تا ده تا کار هست که حالمونو خوب کنه.
مثل نوشتن، بازی با بچه ها، نقاشی کشیدن با بچه ها، بازی با حیوونا، مهمونی رفتن (دیگه انرژی ندارم مهمونی بدم و برای ده نفر غذا بپزم، باور کن بعد از پنجاه سالگی توان آدم ها بخصوص زن ها بخاطر پریودهای مکرر و زایمان و کوفت و زهر مار، رو به سر پایینیه و نمیشه مثل قبل انرژی داشت. محض همینم هر وقت مهمونی دعوتم می کنند یک نوع غذای اصلی را به اندازه ده نفر می پزم و همرام می برم ولی دیگه نمی تونم مهمونی بدم)
زمانی که موهامو کوتاه و مرتب می کنم... یادم آوردی که می خواستم چه پستی بذارم... بهتره برم تا یادم نرفته ] پیریه و فراموشکاری خواهر


عزززیزم درست میگی خواهر جان
ماشالله به تو که همچنان بهترینی و بیشتر از معمول فعالیت داری
بدووو برو منم بیام

غریبه یکشنبه 23 خرداد 1400 ساعت 08:43 ق.ظ

سلام
قدم زدن و ورزش
وبلاگ خوانی
کمک به افراد و گره گشایی از مشکلات آنها
زیارت اهل قبور
مسجد
خرید برای منزل
حال و احوال از دوستان و اقوام و بچه ها
رادیو گوش دادن از ساعت پنج عصر تا قبل از اذان
دیدن بعضی از سریال ها که طعم عاشقانه و مزاح داشته باشد
پیگیری اخبار مخصوصا سیاسی و اقتصادی

سلااام
من و شما دوتا دوست چند ساله ایم که علاقمندیهامون تفاوت هایی با هم داره و چقدر باارزشه که با وجود این تفاوت ها چندین سال از عمر دوستیمون می گذره

نسرین یکشنبه 23 خرداد 1400 ساعت 02:31 ق.ظ https://yakroozeno.blogsky.com/

خیلی مهربونی و قلبت بزرگه عزیز دلم، بیشتر دلگرمیات انسانی اند تا خود خواستنی. ولی هیچوقت خدا ازت نمی گذره وقتی عکس و فیلم این شیرینی هاتو میذاری اینجا... اینو بدون خانمی
نمیدونم من ده تا مورد داشته باشم یا نه، بذار بشماریم با هم:
1 _در آغوش کشیدن مزدک
2 کمک مالی به نیازمندان
3 باغبونی
4 خیاطی
5 ریختن بیرون یه اتاق و تمیز کردن اساسی
6 تغییر دادن دکور خونه بدون خرج کردن
7 گوش کردن به کسی که روحیه اش خرابه
8 انرژی مثبت فرستادن به دیگری
9 تلفن به عزیزایی که تو ایران دارم
10 هدیه دادن به کسانی که زندگیشونو تازه شروع کردن
هوراااا، داشتم.

عزیز منی نسرین جونم تقریبا همگی همینم چون چیزی که حال ادمو خوب میکنه باید در ارتباط با دیگران باشه درست مثل خودت که مهربون منی
نسرین جون من چند ساله با خیاطی بین دوتا کتفم درد بدی میگیره دکتر هم دو سه بار رفتم ولی فایده نداشته .. من عاااشق خیاطیم
باور کن فکر کنیم خیلی بیشتر از ده تا داریم

عمه خانم شنبه 22 خرداد 1400 ساعت 07:15 ب.ظ https://amehkhanoom.blogsky.com

آشپزی یکزمانی خوب بود، اما الان اصلا حوصلش را ندارم، بخواهرم گفتم ته مونده استعدادم تو آشپزی پرپرشد
عاشق خریدکردنم و عجیب حالم را خوب میکنه و از همه مهمتر سفرهست، من وقتی دیگه هیچی حالم را خوب نمیکنه، فقط سفرمیتونه آرومم کنه و حالم را خوش و دوباره بذم گردونه بزندگی.
همیشه حال دلتون خوش مهربانوی عزیزم و روز دخترقشنگتونم مبارک

عه چرررا عمه خانوم .. عشق آشپزی که زمان نمیشناسه .. مطمئنم دقیق تر به خودت مراجعه گنی میبینی که چطور درخت استعدادت گل میده
آخ آخ بمیرم برات که تو کرونا سفر رفتن به فنااا رفت
ممنون عزیزم روز خودت هم مبارک

ترانه شنبه 22 خرداد 1400 ساعت 05:45 ب.ظ http://taraaaneh.blogsky.com

سلام مهربانو جان. اولا که چالش خیلی خوبیه مرسی و بعد هم اینها حالم رو خوب میکنه :
1-راه رفتن توی طبیعت و بخصوص جنگل
2-سفر
3--تلفنی حرف زدن با یک دوست نزدیک و بعضی از افرداد خانواده
4-مهمونی رفتن یا مهمون داشتن
5- تماشا یا بازی با حیوانات( غازها،مراغابیها، سنجابها، سگها...)
6-مواظبت کردن از خودم مثل درست کردن ناخنها والاک زدن یا سشوار کشیدن موهام، ماساژ، آرایشگاه رفتن...
7- هر جور باغبونی و مواظبت کردن از گل و گیاهها
7-خریدن یک لباس جدید
8-خریدن گل
9-تغییر دکوراسیون و خوشگل کردن خونه
10-نوشتن

سلام ترانه جون
چقدر خوب که این چالشو دوست داری
علاقمندیهامون نزدیک هم هست و این چقدر خوبه که میبینم با دوستانم اتفاق نظر دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد