دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود
دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود

" به دریا رفته میداند، مصیبت های طوفان را"



 کاپیتان کشتی های اقیانوس پیما، تیتر لاکچری و دهن پر کنیه و من دخترِ بزرگِ چنین مردی هستم و به وجودش بسیااار مفتخرم . 

البته که وقتی کنار اسکله ایستادی و به اون غول بی شاخ و دُم آهنی نگاه میکنی ، که  مسئولیت راهبری و هدایت و همچنین تضمین سلامت همه ی پرسنل و خانواده های همراهشون ، با پدر توست، ناخوداگاه سرشار از غرور آمیخته به افتخاری دلچسب و شیرین میشوی، ولی تا از خانواده ی بزرگ دریانوردان نباشی ، سختی و درد فراق عزیز به دریا زده ت رو درک نمیکنی . 


بابا عباس مهربونم ، الهی سایه ی وجود نازنینت برسرم مستدام باشه ، میدونم چقدر بابت این رشته و شغلِ پر پیچ و خم ، مصیبت کشیدی ، میدونم ماه ها از خونه و خونواده دور بودی و چه تبعات روحی و جسمی بهت تحمیل شده . 

امیدوارم تلاش هام در جهت اینکه مثل تو، مهربان و منطقی و بزرگوار باشم نتیجه داده باشه ، حتی اگر کمی هم موفق باشم ،خوشحالم،  چون میدونم هرگز به گرد پای تو نمیرسم .


دوستت دارم پدر عزیزم . روزت مبارک 

************

زیبا نیست که چهارم تیر،  روز دریا نورد و مقارن با تولد دریا ، دختر اول یک پدر باشه؟؟ 

یه عده ای از شما دوستان میدونید که اسم واقعی و شناسنامه ی من "دریا"ست . که انتخاب این اسم زیبا رو مدیون مامان و بابا و احساس لطیفی  که متاثر ازنجواهای عاشقانه ی لبِ دریا شون بوده،  هستم. ولی شما هم که نمیدونستید و حالا متوجه شدید من رو به همون نام مهربانو که از اول شناختید ، صدا بزنید . 


این عکس رو داشته باشید، اگر مهردخت جان کلیپ خوشگلی با بقیه عکسا درست کرد اونم بعدا میذارم براتون . 

یادتون نرفته که من یه همزاد نازنین دارم بنام نادی که تو همین دنیای بلاگستان، متوجه شدیم هر دو یه روز و یه بیمارستان به دنیا اومدیم .. ببینید چه دنیای کوچیکی دارم 


نادی جون عزیز دلم تولدمون مبااارک 


راستی تو پست قبل خیلی محبت کردید یکعالمه تبریکای قشنگ برام نوشتید لطفا خودتون رو برای نوشتن دوباره ش اذیت نکنید . 

بجاش برام احساستون رو درمورد شغل دریانوردی بنویسید، چقدر ازش میدونید و آیا دوست داشتید خودتون یا نزدیکانتون در این رشته تحصیل و کار می کردند؟ آیا سفر دریایی داشتید ؟ 



دوستتون دارم

نظرات 66 + ارسال نظر
مهرگل جمعه 18 تیر 1400 ساعت 12:34 ق.ظ

سلام مهربانوجون
روزشون با تاخیر ولی با محبت فراوان مبارک باشه عزیزم و خدا برا همدیگه حفظتون کنه برای سالهای خیلی خیلی طولانی
راستش من از دریا و این طور شغل ها بشدت میترسم ولی دمشون گرم هرکی که دل و جرئت داشتن اینجور شغل هارو داره واقعا
دستشونو از همین جا میبوسم

سلام عزیزم
ممنونم خانوم گل
خدا عزیزانت رو نگهدار باشه

ترنج پنج‌شنبه 17 تیر 1400 ساعت 12:02 ق.ظ http://khoor-shid.blogsky.com

تولدتون با کلی تاخیر مبارک. دلتون شاد و لبتون خندان باشه همیشه

ممنونم ترنج نازنین

فایزه یکشنبه 13 تیر 1400 ساعت 10:46 ق.ظ

سلام مهربانوی مهربان
تولدت باعشق وبهترین ها مبارکخداوند بزرگ پدرومادری مهربان بهتون هدیه داد که باقلبی پرازمهروعشق دریای پرمحبت ودانارا به این دنیا هدیه بدهند
تولدتون مبارک وسایه پدرومادرتون مستدام

سلام عزیزم
ممنونم نازنین
الهی امین

عمه خانم یکشنبه 13 تیر 1400 ساعت 07:57 ق.ظ

من دریانوردی را بواسطه شغل عموی خدابیامرزم و پسرعموم میشناسم
البته شناختمم فقط در حد خاطرات پدرمه و سوغاتی هایی که عموجان خدابیامرز برای پدرخدابیامرزم از فرنگ میاورد
دوری راه و... باعث شد من عموجان و پسرعمو را در حد انگشتان یک کف دست هم نبینم
روز پدر را با تاخیر بسیار تبریک میگم و تبریک تولد اونم با تاخیر

خدا رحمت کنه
مرررسی عززیزم

رها شنبه 12 تیر 1400 ساعت 09:45 ب.ظ

تولدتون مبارک
شاد وسلامت باشید

ممنونم رها جون

Peepbo شنبه 12 تیر 1400 ساعت 09:26 ب.ظ

مهربانو جان دریایی تولدت و روز دریانورد رو بهت خیلی تبریک می‌گم و بهترین‌ها رو برای خودت و پدر عزیزت آرزو میکنم
دوتا از پسر خاله های من هم دریانورد هستند و واقعا می‌دونم که چه کار سختیه، هم برای خانواده‌ها و هم برای دریانوردها که باید ماهها از هم دور بمونند. نزدیک عید پای پسر خاله‌م تو کشتی شکسته بود و تا برای پیگیری درمان به ساحل برسه چند روز طول کشیده بود که همین باعث وضعیت خطرناکی شده بود که به خیر گذشت.

ممنونم نازنینم
آخی طفلک چقدر سخت بوده براش .. الهی شکر به خیر گذشت

نگین پنج‌شنبه 10 تیر 1400 ساعت 09:43 ب.ظ http://www.parisima.blogfa.com

من با اینکه همین چند دقیقه قبل تولدت رو تبریک گفتم ولی بازم خودمو به زحمت میندازم و میگم تولدت هزار هزار بار مبارک مهربوووون دوست داشتنی

یه چیزی برای من خیلی جالب و خیلی زیباست مهربانو جان.
اینکه پدر نازنینت صرفاً بخاطر اون صحبت مامان، دنبال این شغل سخت و پر خطر رفتن.
عشق چه کارها که نمیکنه واقعا

از صمیم قلب دعا میکنم سایه شون بالا سرتون مستدام باشه و از عطر حضورشون همیشه بهره مند باشی عزیزم.
میشه از جانب من روی ماه بابا عباس رو ببوسی؟

حال دلت همیشه خوب باشه نازنین

مررسی عزیزم
آررره واقعا جوون های اون موقع خیلی رمانتیک بودن

آی به چشششششششم نگین جون من عادت دارم بجای دوستای مهربونم مثل خودت بابا رو ببوسم . خدا همه ی عزیزانت رو برات حفظ کنه
همچنین

سهیلا چهارشنبه 9 تیر 1400 ساعت 02:44 ق.ظ http://Vozoyeeshgh.blogsky.com

مهربانی هایت را که دیدم
فهمیدم
دریا هم آبی کمرنگی ست
برای دوست داشتن ات

نازنینم تولدت مبارک

عزززیزم مرررسی سهیلای نازنینم

shadi bagheri چهارشنبه 9 تیر 1400 ساعت 01:48 ق.ظ

واى مهربانو مردم از خنده ده خط بود فقط جمله اول اومد یعنى با من شوخى میکنه

راست میگی؟؟
فکر کن فقط همون تیکه شم اومده
برام ایمیل کن خودم نظراتتو ثبت میکنم
چه بساطی شده هاااا!!!

غزال سه‌شنبه 8 تیر 1400 ساعت 06:43 ب.ظ https://otaaaq.blogsky.com/

مهربانو جان،
من هیچ آشنایی با شغل دریانوردی نداشتم و ندارم، اما همیشه توی ذهنم از جذابترین و پرخطرترین شغل ها بوده، مسئولیت هدایت همچین کشتی بزرگی، با همه ی خطرات و اهمیت های کار، غیرقابل تصوره برای من. حس و حال شما و خانوادتون وقتی که عزیزترین کستون همچین شغل حساس و پرمخاطره ای رو داشتن رو نمیتونم درک کنم. ولی واقعا مایه ی افتخار هست داشتن همچین پدر نازنینی. امیدوارم سالهای سال سلامت و شاد کنار شما عزیزان باشن
اسمتون فوق العاده زیباست و خیلی بهتون میاد. هم حقیقیش، هم مجازیش
پس من دوباره نمیگم که "تولد، تولد ، تولدت مباااارک.. مباارک، مباارک، تولدت مبااااارک."

ممنونم غزال جانم
خدا همه ی عزیزان رو برای هم نگهداره
قربونت برم

ملیکا سه‌شنبه 8 تیر 1400 ساعت 05:50 ب.ظ

سلام مهربانو جان دریا دل عزیز خوشگل
مجددا تولدت رو تبریک میگم و این که اسمت دریا باشه و روز تولدت، روز دریانوردی و شغل پدر گرامی دریانوردی باشه…!!!
خیلی چیز ساده و معمولی نیست…!
روز دریانوردی رو به پدر گرامی و این تقارن بسیار زیبا و تولدت رو به تو نازنین تبریک میگم.
خدا حفظ کنه پدر گرامی و مادر عزیز رو.
واقعا خیلی سختی کشیدید، به زبون ساده است، حتی وقتی پدر پیش شما بوده نگرانی از این که میخواد بره، لذت بودنش رو هم کم می کرده. اما حالا او به شما افتخار می کنه.
من هم تجربه های سفر با کشتی رو در جاهای مختلف داشتم، شمال کشور که بسیار…
بین بندرعباس و قشم ۲ بار، ترکیه خیلی سوار کشتی شدم و تو ونیز برای رفتن به هتل و …
بعضیاشون خیلی لذتبخش بود.

سلام عزیز دل من
قربون محبتت دوست خوبم
دقیقا حس و حال خانواده ی دریانورد رو خوب توصیف کردی عززیزم .
من سفرای دریایی رو خیلی دوست دارم

فرزانه سه‌شنبه 8 تیر 1400 ساعت 02:04 ب.ظ http://khaterateroozane4579.blogfa.com

دریا ، چه اسم زیبایی
مثل دلت که دریاییه
ببخش که دیر رسیدم ولی تولدت را خیلی خیلی تبریک میگم

مرررسی فرزانه ی عزیزم
قربون محبت و لطفت عزیزم

نوشی سه‌شنبه 8 تیر 1400 ساعت 11:59 ق.ظ

به به عزیز دلم تولدت مبارک
چه بانوی زیباییی ، چه لبخند دلربایی ، چه اسم زیبای بامسمایی
خدایی مهربانوجان دلت مثل اسمت دریاست
الهی که خدا باندازه دلت و به وسعت دریاها قسمتت کنه و سالیان طولانی خدا حافظ بابا عباس نازنین و مامان مصی باشه .
میبوسمت نازنینم

ممنونم نوشی جانم
قربون لطف و محبتت عزیزم
خدا عزیزان تو رو هم برات نگهداره نازنین
منم میبوسمت

حمید سه‌شنبه 8 تیر 1400 ساعت 10:00 ق.ظ

درود بی کران

فعلا گیج و ویجم
اولین بار باشه
که رهگذر کوی دلنوشته های مهربانو بشی
و یهو یه کیک تولد ببینی با شمع ۴۸
و مواجه شی با هم زاد خودت...

گیج و ویجم بانو...
از شوک که درآمدم
تبریک بهتری تقدیم کنم

درود بر حمید عزیز
یعنی شما هم چهارم تیر ماه 1352؟؟؟

چه آشنایی خوبی، با جشن و شیرینی و شادی شروع بشه ، امیدوارم حس خوبش نصیب همه ی موجودات دنیا بشه.
اون هایی که خوبن، خوبتر و اونهایی که برای بقیه ی موجودات مضررن ، هدایت بشن
منم تبریک میگم و بهترین ها رو برایت آرزو دارم

shadi bagheri سه‌شنبه 8 تیر 1400 ساعت 03:11 ق.ظ

امیدوارم پیامم کامل بیاد مهربانو

ببین کامله شادی جون؟

نسرین سه‌شنبه 8 تیر 1400 ساعت 02:28 ق.ظ https://yakroozeno.blogsky.com/

دریا جون وقتی گفتم پیرزنای شصت ساله منظورم طعنه به خودم بود. ولی نه بابام جان، شصت سال هم شد سن؟
البته من 61 سالمه. یه موقع ازش کم نشه
دریا جوابم بده... این یه آهنگ خیلی قشنگ مهستی بود... دریا دلم گرفته، دریا دلم گرفته...
البته من دلم نگرفته ها، مهستی دلش گرفته بود...

والااااا
روحش شاد

الی دوشنبه 7 تیر 1400 ساعت 02:58 ب.ظ

جانم جانم
دریا جانم
مبارک

مجید وفادار دوشنبه 7 تیر 1400 ساعت 02:54 ب.ظ http://vafadarfaz.blogfa.com/

درود و صد درود بر دریا جان


تولدت مبارک باشه ایشاله که عمر باعزت داشته باشی
خیلی مبارک باشه
کاش آدرست رو بلد بودم یه سکه طلا واست می فرستادم ولی خدا روشکر بلد نیستم
هدیه ما رو بفرستی تا مهرت از دلمون بیرون نره

لباس تیره پوشیدی خوشم نیومد
به دوستم نشونت دادم خجالت کشیدم بگم دوستم هستی گفتم مادر بزرگ همسایه بغلی مون هستی

برای ما مهربانو باشی دریا باشی همون دوست عزیز دوست داشتنی هستی

راستی منو تو همسن هستیم چه خوب

خواهشا موهاتو ببند تو کیک نریزه موقع خوردن بره لای دندون مهمونا

درود بر مجید وفادار
مرررسی
خدا رو شکررررررر
منم ادرست رو ندارم الهی شکررررررررررر
تیره ی پلنگی بود
شرمنده باعث خجالتت شدم بخداااا
لطف داری
مزززه ش به همونه

نادی دوشنبه 7 تیر 1400 ساعت 02:27 ب.ظ https://nanii.blogsky.com/

سلام به مهربانوی عزیزم
تقارن این مناسبت عزیز با روز تولدت را به تو و پدرجان تبریک میگم الهی که همواره شاد و سلامت باشید دوستت دارم.
آشنایی با ترا مدیون وبلاگ پنجره‌ی شرقی (آقا سعید) هستم امیدوارم ایشان هر جا باشند تندرست و موفق باشند.
در مورد دریا و سفر دریایی باید بگم تنها خاطره‌ی من قایق سواری بود که وقتی بچه بودم یادم مانده که دو حس ترس و خوشحالی را همزمان داشتم ترس از واژگونی قایق و غرق شدن و خوشحالی برای اینکه می‌توانستم سطح آب را با دستم لمس کنم و انگشتانم را در آب فرو کنم...یادش بخیر

ممنونم که به وبلاگم سر زدی
ظاهرا مشکل کامنت‌گذاریم هم رفع شده کلی ذوق کردم

سلام نازنینم
ممنونم عزیز دلم
عه راست میگی نادی جون؟ یاد سعید بخیر چقدر دلم براش تنگ شده ، رفتن بعضی ها ا بلاگستان وااااقعا حیف بود از جمله سعید . هر جا هست به سلامت باشه
ای جاان عززیزم
خواهش عزیزم چقدر خووب ، قول بده بیشتر بنویسی

غ ز ل دوشنبه 7 تیر 1400 ساعت 02:00 ب.ظ https://life-time.blogsky.com/

تولدت مبارک مهربانوی عزیز
از وب شارمین اومدم ببینم سخاوتمندترین دوست وبلاگیش کیه :))
و خوشحالم که خوش موقع اومدم
تولدتون مبارک
روز دریانورد هم مبارک
خدا پدرتون رو حفظ کنه

من خیلی از دریانوردی نمیدونم اما از قدیم میدونستم خیلی شغل سخت و سنگینی هست و مدتهای طولانی باید دور از خانواده باشند
خدا محافظت کنه از پدر شما و همه دریا نوردها و همه پدرهای دنیا

ممنونم غزل جانم
خوش اومدی قربونت برم . شارمین جان به من نهایت محبت رو داره
عزیز منی ممنونم بابت تبریکاتت
درسته غزل جان واقعا شغل سختیه. زنده باشی الهی آمین

هاله دوشنبه 7 تیر 1400 ساعت 01:55 ب.ظ

تولدتون مبارک. امیدوارم ۴۸ سالگی پر از اتفاقات خوب بلشه براتون.
یک هفته گذشته رو بد شما و آرشیوهاتون زندگی کردم‌ .
منم زندگی پر فراز و نشیبی داشتم و دارم. خوشحالم که الان در کنار عسلک اون روزها و گل دختر الان آرامش دارین و روزهای سخت گذشتن.

ممنونم هاله جانم
ای جاانم عززیزم . ممنون که وقت گذاشتی
مرسی نازنین امیدوارم کشتی زندگی تو هم به ساحل ارامش برسه

ستاره دوشنبه 7 تیر 1400 ساعت 12:57 ب.ظ

مهربانوی عزیز سلام
فرقی نمی کنه اسمتون کدوم یکی باشه، هر دوش واقعا برازنده است
تولدتون خیلی مبارک

سلام به روی ماهت
قربونت برم ستاره ی نازنین

زهرا..‌. دوشنبه 7 تیر 1400 ساعت 12:57 ب.ظ http://saatsheni1531.blogfa.com

قربونت برم خدا شماروهم برای همه ماحفظ کنه که برامون یکی ازبهترین هاهستید
واقعا خدا هرچی ب خانواده هاشون صبربده کمه

عزیز منی زهرا جون خدا شما دوستای گلم رو هم نگهداره
آره واقعا

سینا دوشنبه 7 تیر 1400 ساعت 10:50 ق.ظ

سلام. قبل از هرچیز از همه کسانیکه تولد بنده را تبریک گفتند تشکر می کنم. روز دریانوردی را هم با تاخیر خدمت پدر بزرگوارت تبریک عرض می کنم و براشون آرزوی سلامتی و طول عمر دارم.

اما راجع به سوالی که پرسیدی، من از سن خیلی پایین به این شغل توجه و علاقه داشتم. آشنایی من با دریانوردی از کتابهای تن تن شروع شد که از شش سالگی خواننده و جمع آوری کننده حرفه ای اونها بوده ام و هنوز هم هستم. بخش مهمی از این ماجراها در دریا می گذره و کاپیتان هادوک هم که دوست صمیمی تن تن و از شخصیتهای اصلی این ماجراها ست .

بزرگتر که شدم شروع به خواندن کتابهای ژول ورن کردم که در خیلی از اونها دریانوردی نقش کلیدی داره مثل بیست هزار فرسنگ زیر دریا، جزیره اسرار آمیز، فرزندان کاپیتان گرانت و غیره.

از بچگی تا الان خیلی وقتها در عالم تخیل خودم را دریانورد دیدم ولی هیچوقت این جرات را نداشتم که در واقعیت به سراغ این کار برم و اگر هم جراتش را داشتم احتمالا فیزیک بدنم یاری نمی کرد. بزرگترین سفر دریایی که من در عمرم رفتم بیشتر از چهار پنج ساعت نبوده.

در مورد نزدیکان هم که پرسیدی، یکی از اونها وارد دانشکده دریانوردی شد اما بعد از یک ترم پشیمون شد و تغییر رشته داد!

سلام سینا جون
ممنون از محبتت دوست عزیزم .
درسته هم تن تن و هم ژول ورن بیشتر ماجراهاشون در دریا می گذره
بله خیلی ها همون اول کار پشیمون میشن چون تخیلش از واقعیتش خیلی خیلی زیباتره

شیرین دوشنبه 7 تیر 1400 ساعت 10:17 ق.ظ

تولدت مبارک مهربانو جان
روز دریانورد رو هم به این مرد نجیب و دوست داشتنی خیلی تبریک میگم، الهی که همیشه سایه شون بالاسر عزیزانش باشه
من با ماشین سوار کشتی شدم که از یه شهر به شهر دیگه بره ولی سفر دریایی نداشتم. باید خیلی هیجان انگیز باشه خصوصا اگه سوار اون کشتی های غول پیکر اقیانوس پیما بشی، اینکه یکی از اعضای خونواده ماهها ازت دور باشه به خاطر شغلش اونم روی آب که همیشه دغدغه داری خیلی فداکاری میخواد، جز شغل های پرمشقت باید باشه به نظرم هم برای اون فرد هم خونواده ش! ولی خب خیلی باکلاس هس که هی پز بدی باهاش، مثل تو که همیشه پز میدی

مررسی عزیز دلم
قربون محبتت شیرین جون
آره واااقعا دلتنگیش ادم رو نابود میکنه البته الان دیگه خیلی راحته با اینهمه اپلیکیشن صوتی و تصویری .
آخ گفتی باکلاس ، گفتی پز دادن
یادمه اول سال تحصیلی، باب بود خودمون رومعرفی کنیم و شغل پدرمون رو بگیم و وقتی من میگفتم شغل بابا رو تو کلاس ولوله میشد و باید توضیحات تکمیلی میدادم و جواب سوال های بقیه رو که تو هم رفتی؟ چجوریه و ...
چه حالی میداد بهم و چقدر تو دلم قند اب میشد
و حالا چقدر متاسفم که اصلا این سوال پرسیده میشد و چقدر عذاب میکشم از اینکه حتما تعدادی از همکلاسی ها اون دقایق رو با استرس میگذروندن که باید چه جوابی بدن ، شاید پدری درکار نبود، شاید پدر بیکار بود، شاید کارش لول پایینی داشت ....

سارا-ف دوشنبه 7 تیر 1400 ساعت 09:51 ق.ظ http://09123531900

سلام مهربانوی عزیز
تولدت مبارک خانوم پرتلاش و زیبا و مهربون
امیدوارم سال پیش رو از زندگیت جز قشنگ ترین سال های عمرت باشه نازنین ...
عکستونو که دیدم خیلی ذوق کردم ... واقعاً زیبا بودین و زیباتر شدین ...
فکر کنم توی پست های صفحه تون خوندم که جراحی انجام دادین برای کاهش وزن ... من خودم هم دنیال این موضوعم ... از شما کمک و همفکری و راهنمایی میخواستم:
1- نوع جراحی شما چی بوده ، اسلیو یا بای پس یا مینی بای پس معده ؟!
2- تبعات نداشت براتون و به لحاظ کم کردن وزنتون براتون مشکل پوست و افتادگی پوست پیش نیومد؟!
3- کدوم دکتر و جراح و کدوم بیمارستان انجام دادین؟!
4- در حال حاضر مشکل خاصی براتون ایجاد نکرده ؟ باید مادام العمر رژیم خاصی رعایت کرد؟!
ممنون میشم جواب سوالاتمو بدین تا خودم هم بررسی و تحقیقاتمو کامل تر بکنم و تصمیم بگیرم برای یکز از مهم ترین اتفاقات زندگیم.
شاد باشید و مانا ...

سلام سارا جون
ممنونم نازنین
بله عزیزم معده م رو عمل کردم
1-اسلیو
2-نه عزیزم تبعات محسوسی نداشته و اگر دوباره ب عقب برگردم همین کارو انجام میدادم کاش زودتر اقدام می کردم . بحث پوست کاملا شخصیه و بستگی به ژنتیک و نوع پوست داره و البته میزان چاقی و کاهش وزن . عواملی مثل ورزش و مراقبت های دیگه هم باعث میشه برای شما یه اتفاقی بیفته برای من یه اتفاق دیگه پس مقایسه اشتباهه
3-دکتر مرتضی موسوی نایینی بیمارستان نیکان
4-نه هیچ مشکلی ... بابت جراحی نیاز نیست رژیمی گرفته بشه مثلا بگم چون این راحی رو کردم دیگه فلان ماده غذایی ممنوعه ولی برای اینکه دوباره چاق نشیم و معده رو دوباره بزرگ نکنیم باید مثل کسی که استاندارد و درست تغذیه میشه، مواظب غذاخوردنمون باشیم و اینکه بگم چون عمل کردم هر قدر دوست دارم شیرینی و غذاهای پرکالری میخورم و دیگه چاق نمیشم نیست . فرق ما با سابقمون اینه که دیگه با عذاب خوردنمون رو کنترل نمیکنیم بلکه کم میخوریم و سیر و راحتیم . قبل از عمل همیشه گرسنگی میکشیدیم و لاغر هم نمیشدیم
امیدوارم جواب سوالاتت رو گرفته باشی و بتونی بهترین تصمیم رو بگیری
همچنین عزیزم

لیلا الف دوشنبه 7 تیر 1400 ساعت 09:45 ق.ظ

تولدتون مبارک عزیز دلم
روز دریا نورد هم برای پدر گرامی مبارک باشه و سایشون مستدام
راستشو بخوای تا حالا سفر دریایی نداشتم و خیلی در مورد این رشته نمیدونم
ولی مطمئنا دوری از خانواده و خبر نداشتن ازشون خیلی سخت بوده

ممنونم لیلا جان
عزیزمی بازم ممنونتم الهی آمین .
خدا رو شکر الان هر لحظه دریانوردها میتونن از خانواده خبر داشته باشن " تصویری و عااالی" اون وقت ها برای ما خیلی خیلی سخت بود .
خدا پدر دانشمندانی که باعث پیشرفت تکنولوژی هستند رو بیامرزه

الهه دوشنبه 7 تیر 1400 ساعت 08:41 ق.ظ

سلام
لمس بودنتون مبارک مهربانو جان
چه اسم زیبایی دارید واقعا شگفت زده شدم دلتون هم دریایی و مهربونه عزیزم

سلام الهه جانم
ممنونم عزززیز دل
قربون محبتت دوست من

ساغر دوشنبه 7 تیر 1400 ساعت 01:34 ق.ظ

مهربانوجان سلام
به همچین پدر باارزش و سختکوشی باید افتخار کرد . خدا حفظشون کنه.سایه شان همیشه بالاسر شما باشه.در سلامتی و ارامش باشند الهی.
چقدر بودن پدر باعث ارامشه .فقط همینکه باشه چقدر ارامش خاطر میاره.من خیلی ساله از این موهبت محرومم .
مهربانوجان یکی از داداشهای من ملوان کشتی بود.البته چندین ساله که بازخرید کرده و دیگه کشتی نمیره.خیلی شغل سختیه دوری و بیخبری.ولی یادمه اون موقعها که ملوان بود همیشه خوراکیها و وسایل خارجکی میاورد برامون البته تا وقتی مجرد بود.حقوقش هم به دلار بود و میرفت بندرعباس دلاراش رو چنج میکرد.از نظر پول و درامد خوب بود براش ولی اواخر دیگه طاقت نداشت خسته شده بود زندگیش دچار تلاطم شده بود و اخرش کنار کشید.

زندگی روی اب روحیه خیلی خیلی قوی میخواد و همینطور خانواده ای که خیلی خوب عزیزشون رو ساپورت کنند.مامان عزیز شما حتما خیلی خوب زندگی رو حفظ میکردن که پدر میتونست به این شغل ادامه بدن.روز دریانورد رو هم به پدر مهربان و هم به شما و هم به مادر عزیزتون که سختی دوری از همسر رو تحمل میکردن تبریک میگم.
حتما پدر همیشه خاطرات زیبا و هیجان انگیزی از دوران دریانوردی خودشون دارند.مهربانو جان فکر کن شما کافه دار باشی من هم بیام کافه دیدن شما، بابا هم از خاطرات خودشون بگن من که کلی کیف میکنم.

سلام ساغر جانم
ممنونم عزیز دلم ، خدا همه ی پدرا رو حفظ کنه . خدا همه ی پدرای آسمونی رو هم قرین رحمت کنه از جمله پدر نازنین شما رو
ساغر جون چیزهایی که درمورد برادرت گفتی دقیقا همونه که برای بابا بود حقوق دلاری خووووب ، ما هم که غرق خوراکی و وسایل خارجی و اما پر از دلتنگی و سختی

ای جااانم چه رویای شیرینی عزززیزم

یاس ایرانی دوشنبه 7 تیر 1400 ساعت 12:17 ق.ظ

سلام مهربانو جان
تولدتون مبارک
خیلی خوشحال میشم روی ماهتون رو می بینم ، ان شاالله همیشه سلامت و لبخند به لب باشین
چه خوب که عدد روی کیک رو به فارسی گذاشتین ...
روز دریانوردی بر پدر بزگوار مبارک باشه
براشون آرزوی سلامتی و شادکامی دارم
چه جالب که تولد شما و این روز در یک تاریخ هست و اسمی که براتون انتخاب شده به همین روز ارتباط داره... نامدار باشین
هر دو اسمتون بسیار زیبا و برازنده شماست

سلام یاس عزیزم
ممنونم عزیزم ، فدای توووو
کیک و شمع سلیقه ی برادرم بود
ممنونم ، خدا عزیزانت رو نگهداره .
قربان محبتت عززیزم

تکتم یکشنبه 6 تیر 1400 ساعت 11:18 ب.ظ

دریا دلیل انتخاب اسمت دلمو برد

فداااات

مهردخت یکشنبه 6 تیر 1400 ساعت 09:00 ب.ظ

سلام مهربانوی پر مهر و عزیز
تولدتون رو تبریک میگم، البته با تاخیر
ان شاء الله همیشه تندرست و شاد باشید و بهترین لحظات در کنار عزیزانتون براتون رقم بخوره
روز دریانوردی رو هم به پدر گرامی تون تبریک میگم، ان شاء الله 120 سال عمر باعزت در کنار خانواده داشته باشن و سایه شون بر سرتون مستدام باشه.
من سفر دریایی نداشتم، دریا رفتنم در حد قایقرانی بوده اونم با حالت تهوع شدید و ترس

سلام مهردخت جان
ممنونم عزیزم

آخی برات خاطره ی ناخوشایندی بوده پس . البته مهردخت جان هر قدر شناور بزرگ باشه تکون هاش کمتره ، شاید با سفر دریایی مشکلی نداشته باشی

سوفی یکشنبه 6 تیر 1400 ساعت 07:24 ب.ظ

مهربانوی عزیز، هر دو مناسبت مبارک باشه. الهی سال هایی بیشمار صحیح و سلامت باشید. خوب درک می کنم چه حس غروری هست داشتن چنین پدری و چه حس عجیبی هر بار رها کردن و به دریا سپردن. خدارو شکر که عمری با افتخار کار کردند و الان از وجود فرزندانی خوب و صالح لذت می برند.
من تا قبل از اینکه بیام هلند دریا رو از نزدیک ندیده بودم. دریا همیشه برام شکوه داشته و عظمت و در عین حال ترسی آمیخته با لذت کشف کردن. از آب می ترسیدم و بارها و بارها سعی کردم به ترسم غلبه کنم و شنا یاد بگیرم و با اینکه عاشق استخر و شنا هستم تا حالا موفق نشدم. البته یکی از آرزوهای توی لیست ام برای سال دوهزاروبیست و دو هست. سفرهای زیادی بین هلند و انگلیس و اسکاتلند از طریق دریا رفتیم و در کنار ترس از آب لذت فراوانی رو تجربه کردیم که قابل وصف نیست. تماشای طلوع و غروب از روی عرشه بی نهایت زیباست و یکی از بهترین تجربه های زندگی ام.
شاد و سلامت باشید دریادل مهربان

ممنونم سوفی جانم
این طلوع و غروب خورشید رو بروی آب از زیباترین جلوه های طبیعیه
امیدوارم سال 2022 این تجربه ی زیبا رو هم داشته باشی .. من عاااشق آبتنی هستم بهت قول میدم خیلی لذت بخش باشه برات
همچنین عزیزززم

الهام رضایی یکشنبه 6 تیر 1400 ساعت 05:56 ب.ظ

چقدر اسمت قشنگه فقط متوجه نشدم دو اسم هستی یا دریا صدات می کنن عکست عالیه زیبا شغل پدرت را دوست دارم کاپیتان کشتی عالیه منم که عاشق کاپیتان هادوک تو تن تن
تولدت مبارک دریا خانم زیبا

مرسی الهام جون
نه دو اسم نیستم اسم شناسنامه م دریاست که همه جا همون صدام می کنند فقط تو بلاگستان از همون 16 سال قبل اسمم مستعارم رو مهربانو انتخاب کردم
ای جااان
مررسی الهام جونم

مهسا یکشنبه 6 تیر 1400 ساعت 05:36 ب.ظ

تولدشون مبارک، انشالله هزاران سال سالم و سرحال باشن و سایه شون بالاسر همه خانواده

فدای تو مهسا جون تولد خودم بود و روز دریانورد که بابا دریانورد بازنشسته هستند .
برای دعای قشنگت ممنونم

غریبه یکشنبه 6 تیر 1400 ساعت 05:05 ب.ظ

با درود
تولد مهر بانو ی مهربان مبارک
راجع دریانوردی
در زمان جنگ چند بار هم سوار لنج شدم و هم هاور کرافت و هم هلی کوپتر
البته سفر های طولانی دریایی بلید خیلی خاطره دار باشد
نمیدونم از خاطراتش بابا عباس نوشته ای دارد و یا نه ؟
از طوفانهای سهم گین اقیانوس ها که ما فقط فیلمش را دیده ایم
خداوند پدر مهربانت را برایت حفظ فرماید
آمین

درود بر شما
ممنونم غریبه جان
متاسفانه من همیشه ارزوی نگارش این خاطرات رو داشتم و هنوز هیچ کاری براش نکردم

ممنونم خدا پدر بزرگوار شما رو هم رحمت کنه

سحر یکشنبه 6 تیر 1400 ساعت 03:26 ب.ظ

تولدت مبارک عزیزمممممم

ممنونم سحر جااانم

صبا یکشنبه 6 تیر 1400 ساعت 03:05 ب.ظ

روز دریا نوردی رو به همه ی دریا دلان تبریک میگم
تولدت خودتون هم مبارک باشه
هیچکدوم از نزدیکانم نیروی دریایی نبودند ولی خواهر همسایه با یه کادر نیروی دریایی مهرماه نامزد کرد تا عید (همان سال) نیامد خانواده دختر هم انگشتر راپس دادند

مررسی صبا جانم
عزززیزم ، البته بابا نظامی نیستند .
خیلی باید با مطالعه انتخاب کنند ، این شغل کاملا خاااصه

شارمین یکشنبه 6 تیر 1400 ساعت 02:00 ب.ظ http://behappy.blog.ir

سلام مهربانوی نازنینم
بازم تولدت مبارک...
خدا پدر و مادرت رو حفظ کنه براتون...

برای من همیشه مهربانو هستی چون مهربونیت یه‌جوری تو ذهنم حک شده که دریا هم نمی‌تونه پاکش کنه

جدا از شوخی، دریا واقعا اسم قشنگیه. و اونم به اندازه مهربانو برازنده‌ی توئه که دلت دریاست

سلام عزیز دلم
مرررسی قربونت خدا همه شون رو نگهداره .
ای جااان فداات نازنین

الهام یکشنبه 6 تیر 1400 ساعت 01:06 ب.ظ

سلام
مهربانوی عزیز تبریک تولدت را از کناری دریای نیلگون خلیج فارس همانند اسم زیبایت زلال و پاک و از شهر گرما و شرجی بندرعباس پذیرا باش
برای پدر مهربانت نیز آرزوی سلامتی دارم ، سایه اش مستندام باد
خاطره ام اینه : یه بار به پسر همسایمون که کاپیتان کشتی اقیانوس پیماست اشتباهی گفتم ملوان بهش برخورد ، و من کلی خجالت کشیدم ، آخه فرق ملوان و کاپیتان رو نمیدونستم...

سلااام عززیز دلم
جااانم چه تبریک گرم و دلچسبی
ممنون از لطفت
ای وااای میدونم چی میگی . پایین ترین مقام کشتی رو بجای بالاترین مقام گفتی

safa یکشنبه 6 تیر 1400 ساعت 12:56 ب.ظ http://mano-tanhae-va-omid

امیدوارم که سایه پدر همواره بر سرتان مستدام باد . دریانوردی شغل زیبا و پر استرسی هست . روزشان مبارک .
تولد خودت هم مبارک مهربانوی دریا دل

ممنونم صفای نازنینم

لیندا یکشنبه 6 تیر 1400 ساعت 12:54 ب.ظ

سلام
تولدتون مبارک
انشاالله تولد ۱۲۰ سالگیتون
همیشه ایام در کنار خانواده و عزیزانتون شاد و سلامت باشید

سلام لیندا جان
ممنونم نازنین

نسرین یکشنبه 6 تیر 1400 ساعت 12:14 ب.ظ https://yakroozeno.blogsky.com/

گفتی همون مهربانو خطابت کنیم. بروی چشم اما من اسم خودتو خیلی خیلی بیشتر دوست دارم.
مهربانو معنای زیبایی داره و برازندهِ توست اما آدم یاد پیرزنای شصت ساله می افته
دریا وجود توست. زیبایی و نجابت و مهربانیت.
دریا واقعاً اسم قشنگیه. خوش سلیقه بودن والدینت.
حالا چرا نباید همون دریا صدات کنیم؟

تو عشق منی خواهر جون
ای داااد مهربانو ی خاله پیرزن
منظورم این بود که هر جور راحتید

دوست دارم خواهررری

زهرا..‌. یکشنبه 6 تیر 1400 ساعت 11:43 ق.ظ http://saatsheni1531.blogfa.com

بازم سلام مهربانم
تولدت هزاران بارمبارک
امیدوارم همیشه(هم شماوهم پدر عزیزوگرامی تون) تنتون سالم.دلتون خوش.عمرتون باعزت وطولانی.تمام لحظه های زندگیتون غرق ودرآرامش و ساختن خاطره های شیرین وبیادموندنی درکنار عزیزانتون باشه
هم دریا که اسم واقعیتونه هم مهربانو ک اسمی ک چندین ساله ماشمارو با این نام میشناسیم، قطره ای از زیبایی های درونیتونه که واقعا قلبتون مثل دریا بزرگ وشفاف وزلالو....ومهربانوهم ک ازمهرومحبتتون هرچی بگیم کمه
من مطمئنم ک پدرتون بانگاه ب شما هم غرق درلذت میشه و بهتون افتخارمیکنه
یه عالمه شادی درکنارهم براتون ارزومیکنم

سفر دریایی خیلی خوبه البته ماهنوز سفری ب اون شکل نرفتیم اما توسفرهامون وکشتی های تفریحی که میرفتیم واقعا متوجه سختی کارشون شدیم،واقعا خدا ب همشون سلامتی بده

سلام به روی ماهت عزیزم
ممنونم عزیز دل
من چه کنم با اینهمه عشقی که بهم میدی و پر از لذت و انرژی میشم . خدا شما دوستای نازنین رو برام نگه داره .
الهی آمین . بمیرم برای خانواده ی کشتی سانچی تا ابد چشم به راه موندن

ریحانه یکشنبه 6 تیر 1400 ساعت 11:02 ق.ظ

دریای عزیز خواستم تولدتون را تبریک بگم. بهترینها را پیش رو داشته باشید

ممنونم ریحانه جانم

الی یکشنبه 6 تیر 1400 ساعت 09:39 ق.ظ https://elimehr.blogsky.com/

تولدت مبارک مهربانوی عزیزم
من عاشق دریا و دریا نوردی ام همیشه دوست دارم برم جایی زندگی کنم که دریا باشه و صبح با صدای موج دریا بیدار شم
فارغ از همه دنیا

ممنونم الی جانم
صدای اب زیبا ترین و ارامبخش ترین صدای طبیعیه

تیلوتیلو یکشنبه 6 تیر 1400 ساعت 09:15 ق.ظ https://meslehichkass.blogsky.com/

سلام عزیزم
بازم تبریک میگم تولدت را مهربانوی عزیزم
امیدوارم سالیان دراز کنار عزیزانت به شادی و سلامتی روزگار بگذرونی
به نظرم مشاغلی که باعث میشن افراد دور از خانواده شون باشن اون هم برای مدتهای طولانی از سخت ترین مشاغل دنیاست
و البته که شغلی که همش بخوای روی آب و کشتی باشی که دیگه خیلی خیلی باید سختی داشته باشه ... ولی این مردان بزرگ با تحمل و صبوری و با درایتی که به خرج میدن میتونن از پس این دوری بر بیان و خانواده را با عشق کنار هم نگه دارن... اینا را دارم در حالی میگم که میبینم چقدر خانواده خوب و نازنینی داری... الهی همیشه در کنار هم شاد و خوشبخت باشید

سلام تیلو جانم
ممنونم دوست من الهی امین
درسته واقعا سخته
ای جاانم محبت داری خدا خانواده ی نازنینت رو نگهداره

نسرین یکشنبه 6 تیر 1400 ساعت 03:30 ق.ظ https://yakroozeno.blogsky.com/

دلم برای بردیا سوخت
و چقدر زود شانه های تو زیر بار مسیولیت رفته!
آره عزیزم دوتا از دوستام رفتن میگن عالیه. میگن دو هفته ایشو برو ولی فکر می کنم یک هفته برای من مناسبتر باشه. دیگه تنها هم برم مهم نیست چون یکی از دوستام تنها رفته بود می گفت اینقدر سرگرمی هست که اصلاً حس نمی کنی تنهایی. سر میز شام بسیار بزرگی هم تمام کسانی که تنها سفر کردن پیش هم مینشینن پس اونجوری هم تابلو نمیشی.
حیف که رفیعه دریا زده میشه. یکبار برای هشت ساعت تو کشتی بوده تمام مدت سرش روی زانوش بوده تو کابین!

آره بچه از غم دوری بابا مثل کوره می سوخت
برای همین اصلا دوست ندارم مهردخت رو خارج از سنش درگیر مشکلات کنم چون خودم بودم و واقعا سخت بود
دقیقا کروزها خود خود بهشتن
آخخخخی

نگار یکشنبه 6 تیر 1400 ساعت 03:12 ق.ظ

چقدرررررررر اسم شما زیباست و بودنتون در این دنیا، مبارک

ممنونم نگار نازنینم

رابعه شنبه 5 تیر 1400 ساعت 10:23 ب.ظ

سلام تولد باباتون مبارک ان شاالله سالهای سال سایش رو سرتون باشه تولد خودتون رو هم تبریک میگم و عزیزانتون رو ما که ساکن کرمان هستیم با توجه به مرکز نیرو دریایی در سیرجان و نزدیکی به بندر عباس شما شمال میرید و ما بندر عباس و تو آشناها هم داشتیم نیرو دریایی و الان باز نشست شدن و جالب اینجاست که در نسل جدید نمی بینم زیاد جذب نیرو دریایی و یا کلا نظام بشن ولی من از بچگی عاشق تر و تمیزی و لباسای سفید و شیک و قدوبالای برازنده و جذبه شون بودم.

سلام رابعه جانم .
تولد بابا نبود قربونت روز دریانورد بود ، ممنونم از تبریکت عزیزم خدا عزیزان شما رو هم نگهدار باشه
من به دلیل شغل بابا بندر عباس زیاد اومدم و مخصوصا بندر شهید رجایی و باهنر رو گاهی وقتا هفته ها روی کشتی و در اسکله ی این دوتا بندر زندگی کردم .
اتفاقا شمال زیاد نمیرفتیم چون کشتی ها اقیانوس پیما هستند و محل بارگیری و تخلیه شون همون بنادر جنوبه
بابا نظامی و از نیروهای " نیروی دریایی" نیستند .از افسران دانشکده ی دریانوردی هستند که مدرکشون رو بلژیک گرفتن .با حرفت موافقم چندین سالی هست که کسی دوست نداره درخدمت نظام باشه. یه چیزی هم بگم حتما برات جاله، نمیدونم تو پستای قبل خوندی یا نه . بابا صرفا به دلیل عشقی که از نوجوونی به مامان داشت و ازش شنیده بود دوست داره همسر آینده ش لباس سفید دریانوردی تنش باشه این رشته رو انتخاب کرده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد