دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود
دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود

خطای هزینه ی هدر رفته

-مامان بیا فیلمو گذاشتم الان شروع میشه.

-اومدم. 

بیست دقیقه از فیلم گذشته بود، هنوز ارتباط بین شخصیت ها رو نفهمیده بودیم. 

-نکنه فیلمش چرت و پرتهماماان؟میای نبینیمش؟

-بعید میدونم، اینهمه هنرپیشه ی خوب داره. بعدم مگه پول بلیط ندادی؟

-چرا خُب دادم.

سه ربعِ دیگه هم گذشت.

-مامان چیزی به آخرِ فیلم نمونده. واقعاً فیلم چرتی بود.

-آره، کاش به حرفت گوش میدادم همون موقع برش میداشتیم.


واقعیت اینه که خیلی وقتا تو موقعیت های مشابه گیر میکنیم. پول میدیم یه کتاب میخریم اما دوسش نداریم، ولی هی بیشتر وقت میذاریم و فکر میکنیم اگه همون لحظه دست از خوندنش برداریم پولمون هدر رفته. 


رابطه هامون هم دچار همین معضل میشه… 

گاهی نِدای درونیمون، نهیب میزنه«این ارتباط سرانجامِ درستی نداره» اما هم زمان، هزارتا فکر میاد تو سرمون: 

کلی براش وقت گذاشتم،هزینه کردم و … 


همین افکار باعث میشه تو رابطه ی غلط گیر کنیم و خودمون رو نجات ندیم، 

ولی واقعیت اینه که ارزش وقتمون، جونمون و موقعیت های بهتری که تو زندگی منتظر ما هستن که بهش برسیم،خیلی خیلی بیشتره.


به این حالت میگن :«خطای هزینه ی هدر رفته"


میخوام بگم هر وقت احساس کردی مسیر رو اشتباه اومدی و مستندات و دلایلت برای برگشتنمنطقیه، معطلش نکن. نترس از برگشتن، نگو راه طولانی و ترسناکه، نترس از اینکه هیچی گیرت نیومده، همین که بیشتر از دست ندی موفقیت بزرگیه.

این روزا خیلی مراقب خودتون باشید. 


دوستتون دارم


راستی  یه سالاد کینوای خوشمزه رو هم براتون گذاشتم اگر هوس سالم خوری کردید برید سراغش


 خوبیش اینه که خیلی سریع و حدود بیست دقیقه اماده میشه.
من  چند سالی هست با کینوا که سرشار از پروتیین  و مواد مغذیه آشنا شدم. 
طرز  پخت آسون و کاربرد فراوونش در سوپ ها و سالاد ها یا بصورت جایگزین برنج باعث شده که خیلی ازش استفاده کنم. 
پیشنهاد میکنم تو گوگل سرچ کنید و با خواص کم نظیرش آشنا بشید.
خب بریم سراغ مواد مورد نیاز سالاد  و طرز تهیه ش،
پیمانه ی من از همین پیمانه های معمولی برنجه و درضمن مواد این سالاد رو کاملا دلخواه میتونید ترکیب کنید.
مواد لازم برای سالاد :
کینوا نصف پیمانه
فلفل دلمه ای  یک عدد 
خیارشور متوسط چند عدد
کدو سبز متوسط یک عدد 
نخود پخته نصف پیمانه(جایگزین با انواع لوبیا ها و نخود فرنگی )
ریحون یا جعفری و یا هر سبزی معطری که دوست دارید تازه یا خشک
کمی پنیر فتا
زیتون بی هسته چند عدد 
گردوی خورد شده یا کنجد یا هردو 

مواد لازم برای سس:
نصف پیمانه روغن زیتون 
کمی سس خردل 
نمک و فلفل و هر ادویه ای که دوست دارید 
سیر خورد یا له شده هر قدر دوست دارید

طرز تهیه:
کینوا رو بهتره یک ربع خیس کنید نکردید هم خیلی مهم نیست
کدو رو پوست بکنید و ورقه کنید، نمک بپاشید و بذارید کنار.
فلفل دلمه ای و خیارشور رو ریز خورد کنید.
حتما یکربع گذشته، پس کینوا رو ابکش کنید و بذارید چند دقیقه ابش بره. کدو ها رو گریل کنید یا مثل من کمی کف تابه کره بمالید و کدو رو بذارید روش. 
حالا کینوا رو تو قابلمه چند دقیقه بدون روغن تفت بدید تا خشک بشه( میتونید این کار رو هم حذف کنید و بدون تفت بپزید)، بعد دوبرابر اندازه ش اب بریزید روش و بذارید جوش که اومد در ظرف رو بذارید تا بپزه و ابش تموم بشه. 
حالا کدو ها رو که خنک شدن درشت خورد کنید و بذارید کنار.
سس رو هم خیلی راحت مثل فیلم درست کنید. روغن زیتون رو بریزید تو کاسه بعد سس خردل و اب لیموترش و نمک و فلفل و سیر های خورد شده رو اضافه کنید، هم بزنید و بذارید کنار.

خب بیست دقیقه بعد کینواها آماده ن.
تو ظرف مخصوص، اول کینواها، بعد کدو و فلفل دلمه ای و بقیه مواد رو اضافه کنید، حالا سس رو اضافه کنید و هم بزنید. الان دیگه قطعات پنیر، زیتون ها و سبزی معطر و گردو و کنجد رو بریزید رو سالاد و دیگر هیییچ 
نوش جان سالاد خوشمزه و مغذی و زیبای شما اماده ست. 





نظرات 17 + ارسال نظر
مهرگل پنج‌شنبه 28 مرداد 1400 ساعت 01:40 ب.ظ

مهربانوی عزیزم سلام
چقد حرفات دلنشین و درسته
من تو رابطه ی کاملا غلط نیستم ولی هردومون ایرادها و اشتباهاتی داریم
که من میخوام با مشاور رفتن ایرادات و اشتباهات خودمو حداقل کمی هم شده بهترش کنم
مرسی بابت دستور سالاد

سلام مهرگل جانم
بهت افتخار میکنم که با صبر و عشق، تصمیم به اصلاح داری
فدای تو

ملیکا چهارشنبه 20 مرداد 1400 ساعت 05:11 ق.ظ

سلام مهربانو جان
ممنون بابت دستور سالاد خوشمزه تو این روزهای سخت که لحظه ای ذهن آرامش نداره.
گاهی تموم نکردن یه رابطه بخاطر اینه که صدماتی که از بهم زدنش پیش میاد خیلی بیشتر از موندن در اون ارتباطه …
نه بخاطر پول و مادیات بلکه گاهی بخاطر اطرافیان…
هر چند که موافقم با تو و نظرم اینه که حتی اگه خیلی دیر هم باشه، این که به خودت ثابت کنی که لیاقت داری و چند صباحی رو بدون استرس و اضطراب و نگرانی و گدایی کردن مهر و محبت از کسی که خودش نیازمنده، سپری کنی، خیلی ارزشمنده.
ممنون که این موضوع رو مطرح کردی، منم برام پیش اومده که چندین کتاب نصفه و فیلم و سریال رو ، رها کردم اما تعمیم این موضوع به تموم کردن یک ارتباط بی حاصل، به امید این که روزی نتیجه بده! خیلی جالب بود.

سلام ملیکا جون
خواهش عزیزم .. درست کنید نوش جانتون باشه
عزیزمی نازنین

مهردخت سه‌شنبه 19 مرداد 1400 ساعت 11:07 ب.ظ

در مورد رابطه که گفتین و نظر آقای دکتر ربولی، کلیپی از دکتر شکوری دیدم که میگفتن بعضی آدما، بعد از پایان رابطه عاطفی، چیزی که بیشتر رنج شون میده، این حس ِِ که اون عمل رو به اندازه کافی انجام ندادن، یعنی رابطه شانس داشته، هزار راه نرفته وجود داشته برای احیاش، نرفتن. این حسرت ها، بیشترین رنج رو اعمال می کنند، برای همین قبل از اینکه این اتفاق بیفته، باید در رابطه آنچه که برعهده ماست باید کاملا محقق بشه، اصطلاحا میگن از ایستادن روی پا، جایی که دست هامون رو می کشیم و روی نوک انگشتامون می ایستیم و هر چقدر که میشه خودمون رو می کشیم برای اینکه دستمون برسه به آرزوهامون، اگر رسید که عالیه، اگر نرسید بگیم این همه ی قد من بوده، من روی انگشتام ایستادم. اگه اینجوری باشه اون حسرتی که آقای دکتر گفتن ایجاد نمیشه.

مهردخت جان من خودم ده سال تو زندگی مشترکم با پدر مهردخت موندم و از روزی که جدا شدم حتی یک ثانیه هم نبود که پشیمون باشم چون همه ی راه ها رو امتحان کردم .
منم با زود تصمیم گرفتن مخالفم باید به یقین رسید ولی زمانش برای هر کسی متفاوته
یه وقت تو دوساله به نتیجه میرسی یه وقت ده ساله ولی وقتی رسیدی دیگه دست دست کردن اشتباهه

مهردخت سه‌شنبه 19 مرداد 1400 ساعت 10:39 ب.ظ

نظرم کامل نیومده
چند وقته پیام میذارم، انگار پیامم رو بلاگ اسکای میخورهچقدرم که گرسنه اس، از بس چیزای خوشمزه آموزش میدینزورش به نظرات ما رسیده

ای جااانم عزززیزم

رها سه‌شنبه 19 مرداد 1400 ساعت 04:10 ب.ظ

سلام مهربانوی عزیزم، سال هاست همه ی اینارو میدونم و سال‌ها ست چاره ای جز ادامه ندارم .
نمی دونم چاره ندارم شهامت ندارم انگیزه ندارم شایدم همه رو دارم ولی دوتا بچه دارم

سلام رها جون
خدا بچه ها رو نگهداره عزیزم

مهردخت سه‌شنبه 19 مرداد 1400 ساعت 11:52 ق.ظ

سلام مهربانو جان
ممنونم از دستور سالادی که گذاشتین.
من دوس دارم تمام این کیکا و نونا رو درست کنم، اما چه کنم که چون تا حالا درست نکردم، فکر می‌کنم خراب بشه.
چقدر مثال تون ملموس و آموزنده بود

سلام عزیزم
خواهش قربونت تو با این دستورا برو جلو اگر خراب شد هر چی دوست داری بگو.

سمیرا(راحله) دوشنبه 18 مرداد 1400 ساعت 10:27 ق.ظ http://Samisami0064.blogfa.com

به به به چه سالاد پر و پیمونی

خیلی خوبه

سمیرا(راحله) دوشنبه 18 مرداد 1400 ساعت 10:26 ق.ظ http://Samisami0064.blogfa.com

موافقم عزیز دلم...وقت گذاشتن و هزینه کردن
برای چیزهایی که جز ضرر و زیان و اعصاب خردی
منفعتی نداره ،بی فایده ست...


آفرین سمیرا جون

افروز دوشنبه 18 مرداد 1400 ساعت 08:45 ق.ظ

موقع فیلم دیدن این مورد برام پیش اومده، حالا که دقت میکنم جاهایی دیگه ای هم بوده که بخاطر هزینه ای که دادم یه موقعیت ناخوشایند رو تحمل کردم

دقیقا برای همه مون پیش اومده افروز جان

ترانه دوشنبه 18 مرداد 1400 ساعت 05:08 ق.ظ http://taraaaneh.blogsky.com

مرسی از دستور سالاد، بنظر که خوشمزه میاد.
فلسفه من هم توی زندگی دقیقا همینه که وقتی وسط کاری متوجه شدیم اشتباه کردیم توقف کنیم. اگر پولمون رو هدر داریم و مثلا یک کتابی خریدیم که دوست نداریم، یا فیلمی گرفتیم که ارزش دیدن نداره، حداقل دیگه وقتمون رو با تموم کردش هدر ندیم.
در مورد روابط و آدمها هم گاهی همینطوره.

قربونت ترانه جون درواقع کینوا مزه ی خاصی نداره ، بافت جالبی داره و بسیار پر خاصیته برای همینه استفاده میکنم وگرنه از نظر مزه تقریباً خنثی ست .
عااالیه چقدر خوب که اجرا میکنی

نسرین یکشنبه 17 مرداد 1400 ساعت 06:08 ب.ظ https://yakroozeno.blogsky.com/

و تو عشق و همدم و مونس من عزیز دلم

غریبه یکشنبه 17 مرداد 1400 ساعت 05:43 ب.ظ

با درود
من مثل هاملت هستم
دست به دست زیاد کرده ام
الان هم که سن بالا رفته بیشتر محتاط شده ام
ولی اگه دوباره دنیا بیام
شاید این نباشم
که الان هستم
مطلب خوبی را اشاره کردید
با سپاس

درود
احتیاط شرط عقله و فکر میکنم وقتی با تجربه میشیم ناخوداگاه همگی محتاط تر هم میشیم
ممنون که همراهی

زهرا..‌. یکشنبه 17 مرداد 1400 ساعت 05:43 ب.ظ http://saatsheni1531.blogfa.com

سلام عزیزم چه مثال قشنگی زدی چون دقیقا من خیلی زیادتواین موقعیت قرارگرفتمو همش گفتم بزاریکم دیگ ببینیم شاید قشنگ شه شاید یه نکته ای توش بوده مامتوجه نشدیم!!
واقعا ای کاش قدر وقتمونو بیشتربدونین وبیشترازعمرمون لذت ببریم
من تورژیم های غذایی کینوا رو زیاد دیدم که توبرنامه های غذایی میزارن ولی تاحالاخودم ازش استفاده نکردم ولی حالادیگ حتما سالادشو درست میکنم مرررسی

سلام زهرا جون
کینوا خیلی خوبه من گاهی بعنوان برنج کنار غذاهای گوشتی مثل استیک مرغ هم میذارم تو سوپ هم خوب میشه عزیزم

سینا یکشنبه 17 مرداد 1400 ساعت 05:02 ب.ظ

مثلی هست که میگه جلوی ضرر را هرجا بگیری منفعته

دقیقا

نسرین یکشنبه 17 مرداد 1400 ساعت 03:51 ب.ظ https://yakroozeno.blogsky.com/

دروووودها..
بذار از شصت سالگی بگذری، خیلی بیشتر رعایت می کنی. چند لحظه هم حس کنی راحت نیستی یا رابطه برقرار نمی کنی، فوراً قطع می کنی.
یه جورایی قاطع تر میشی.
واقعاً اونقدر سالهای زندگی زود و تند میگذرند که ارزش نداره صبر کنی ببینی شاید خوشت بیاد. شاید راحت تر باشی. شاید قاشق بعدی از اونطرف ظرف غذا به این بدمزگی نباشه. شاید کوفت و زهر مار بشی
دستور سالادت عالیه. حتما درست می کنم. خیلی خوب و کامل یاد میدی. تو باید آشپز می شدی یا معلم آشپزی. خیلی هنرمندی گلم

درود بر تو نازنین
چه مثال خوبی
فدای تو عزیزم .. کسی چه میدونه شاید بعد از بازنشستگی مسیرم عوض بشه
شما عشق منی

رها یکشنبه 17 مرداد 1400 ساعت 11:50 ق.ظ

سلام عزیزم.
خیلی ممنونم بابت سالاد خوشمزه ای که یاد دادی. جدیدا این دانه های پرپروتئین مثل کینوا و چیا خیلی پرطرفدار شدند خوبه درست کردن غذا باهاشون رو بلد باشیم.
در مورد متنی که نوشتی دقیقا باهات موافقم عزیزم، هرچند که چندسال از عمرم رو گرفت تا به این نتیجه برسم. بخصوص در مورد خانمها این اتفاق خیلی می افته که فکر میکنند تا چندسالگی در این رابطه بودم وحالا دیگه دیره برای آشنایی جدید با کسی یا شاید اصلا دیگه موقعیت جدید پیش نیاد و همش سعی می کنند بیشتر تلاش کنند و دوباره فرصت بدهند شاید همین رابطه درست شد.

سلام رها جانم
خواهش میکنم عزیز دلم
گاهی وقتا واقعا دلمون غذای متفاوت و سبک میخواد و این غذاها خیلی کاربردیه
دقیقا همینطوره رها جون . بازم خدا رو شکر امیدوارم همه به این اگاهی برسیم

ربولی حسن کور یکشنبه 17 مرداد 1400 ساعت 10:52 ق.ظ http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
خب اگه این کار را هم انجام بدیم ممکنه تا آخر عمر فکر کنیم اگه کمی دیگه ادامه میدادم ...

سلام آقای دکتر
نه دیگه ... وقتی تو هی میری جلو میبینی فایده نداره باید برگردی دیگه .. دقیقا منظور خطای هزینه ی هدر رفته همینه که بیخود ادامه ندیم به هوای اینکه اگر بیشتر برم جلو شاید درست بشه ... شواهد و مستندات رو باید جدی بگیریم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد