دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود
دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود

مراسم یادبود/ تجاوز ممنوع/واکسن

(انتهای پست لینک مصاحبه ی نسرین جون رو با رادیو نشاط گذاشتم )


چند روز پیش یکی از دوستان مشترک من و نسترن اطلاع داد که به مناسبت هفتمین روز درگذشت نسترن ٬ گروهی برای یادبودش در واتس اپ تشکیل دادند 

و  قراره ساعت شش تا هشت  بعد از ظهر همگی تو گروه  با ارسال عکس و خاطراتمون از نسترن یادش رو زنده کنیم . 


شنیده بودم که از زمان شیوع کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی که رُکن اصلیشون٬ عدم تجمعه٬  مراسم سوگواری بصورت مجازی برگزار میشه ولی راستش هیچ تصوری از این کار نداشتم ٬ تا اینکه خودم در مراسم نسترن شرکت کردم . 


میتونم بگم به جرات ٬ درست ترین و بهترین و با احساس ترین مراسمی بود که دیدم . 

نه خبری از جیغ و آه و فغان بود.. نه بریز و بپاش و خرج های معمولِ این مراسم . 


گروه پر شد از عکس و فیلم های نسترن. صداهای ضبط شده ش٬ حتی آهنگ ها و ترانه هایی که دوست داشت . 


باران دخترش٬ فرا همسرش و حتی پدر باران (همسر سابقش) دست نوشته و دلنوشته های بسیار زیبایی براش نوشته بودند که منتشر کردند و خوندیم . درپایان ساعت مقرر همگی کلی خاطره از نسترن دیده  و شنیده بودیم که عااالی بود. 


من همیشه از مراسمی که برای عزیزان درگذشته می گیرند ٬ ناراحت و کلافه بودم هم از رفتارهای نامناسب و هم از خرج های غیر ضروری و کمر شکنش ..

 اما این مراسم مجازی رو بسیار پسندیدم . روح همه ی درگذشتگان مخصوصاً نسترن عزیزمون درآرامش باشه و خدا دل های بیقرار داغداران رو صبر و قرار بده . 

******

یه درخواستی دارم اونم درمورد وبلاگ نسرین عزیزمه .  وبلاگ با ارزش "تجاوز ممنوع " که واقعاً بلحاظ فرهنگ سازی و اطلاع رسانی ٬ از اون وبلاگ های به درد بخوره و مطالعه و تلاش برای بیشتر دیده شدنش برای همه مون از واجباته. 

همه میدونیم که جامعه ی ما از نظر اطلاع رسانی در زمینه ی مسائل جنسی بسیار عقب مانده ست و انقدر در این موارد تابو های اساسی داریم که تقریباۤ هیچ مرجع درست و درمونی برای آموزش و آگاهی در این زمینه نیست . 


ادما یا ترجیح میدن چیزی ندونند یا اطلاعاتشون رو از همدیگه تکمیل میکنند که نصف بیشترش اشتباه و منحرف کننده ست .


کاش بچه ها به حقوق خودشون اگاه باشند و بدونند اگر در معرض تجاوزهای خانگی قرار گرفتند باید چکار کنند و چه اقدامی داشته باشند . 

والدین عزیزمون هم سطح دانش خودشون رو درمورد مراقبت و آموزش هایی که به بچه ها میدن بالا ببرن و بدونند که اگر فرزند عزیز و بیگناهشون دچار مشکل شد چه برخوردی باید داشته باشند و چطور جلوی اتفاقات بد تر رو بگیرند و در جهت درمان روح مجروح فرزندشون تلاش کنند . 

متاسفانه کم مادرانی رو نمیشناسیم که در مقابل بچه ش که بهش گفته دارم مورد تجاوز و تعرض یکی از افراد خانواده قرار میگیرم٬ جوابش این بوده که از این حرفا نزن  و به هیچکس نگو !!!


خلاصه که تقاضام از همگی دوستانی که وبلاگ دارن اینه که ادرس  و لینک وبلاگ " تجاوز ممنوع" رو در ابتدای لیست پیوند هاشون قرار بدن و دیگران رو تشویق به مطالعه ش کنند . 

نسرین جون در آخرین پستش در مورد تنوع گرایشات جنسی نوشته . ازش خواهش کردم که پست ها رو ادامه بده و همه ی انواعشو بررسی کنه . هر کس اطلاعات ی در این زمینه داره میتونه کمک کنه . 

درضمن اگر در دوران کودکی و  نوجوانی خدای نکرده مورد تعرض قرار گرفتید ٬ بنویسید که چطور روحتون رو درمان کردید و اصولاۤ چطور اتفاقا افتاد .

*****

راستی امروز دوز اول واکسن م رو زدم . 

امیدوارم  باعث و بانیان انتشار این ویروس منحوس در جهان ٬ با بدترین اتفاقا مواجه بشن .

درد و بلا از همه به دور باشه و همه ی دنیا هر چه زود تر واکسینه بشن . 



دوستتون دارم 


مصاحبه ی زیبای نسرین عزیزم رو با رادیو نشاط گوش کنید :


https://www.radioneshat.com/fa/program/audio/2747

نظرات 19 + ارسال نظر
زهرا..‌. پنج‌شنبه 18 شهریور 1400 ساعت 01:45 ب.ظ http://saatsheni1531.blogfa.com

سلام عزیزم خوبی؟
بعدازتزریق واکسن چطور بودید؟ اذیت نشدید؟

روح نسترن درارامش

من ازطریق وبلاگ شما با نسرین عزیزم اشناشدم وچندین ساله که خواننده وبلاگشونم و مثل خودتون یکی از بهترین های دنیاست

سلام زهرا جان
خدا رو شکر خوبم
هیجچ حالت خاصی نداشتم تقریبا
فقط یکم دستم سنگین بود و فرداش کمی سردرد داشتم .
ممنونم عزیزم
نسرین خواهر بزرگ و گل من و خیلی هاست .. خوشحالم باعث این اشنایی شدم

شارمین یکشنبه 14 شهریور 1400 ساعت 12:33 ق.ظ http://behappy.blog.ir

سلام مهربانو جون.
امیدوارم روحش در آرامش باشه


من برعکس تو، مراسم حضوری رو ترجیح می‌دم (البته بدون کرونا) و فکر نمی‌کنم مراسم مجازی می‌تونس ذره‌ای آرومم کنه.

سلام عزیزم
ممنونم ، الهی روح نازنین همه ی عزیزان در ارامش باشه
قربونت برم خدا عزیز دلت رو تو بغل خودش بگیره .. شارمین جان شاید دلیل رضایت من این بود که خودم صاحب عزا نبودم .. نمیدونم واقعا ، نمیتونم قضاوت کنم

الهه شنبه 13 شهریور 1400 ساعت 07:36 ب.ظ

سلام مهربانو جان خیلی نوشته هاتونو دوست دارم واقعا لذت میبرم ازقلمتون.لطفا ازحال کنونیتون بعداز اسلیو بنویسید

سلام عزیزم ممنون از محبتت نازنین .
حالم خیلی خوبه الهه جان الان دوسال و هشت ماهه از عملم میگذره و از شر اضافه وزن و چاقی راحت شدم .. اصلاً یه حال خیلی خوبیه . تو یه مقطعی کاهش وزنم به 41 کیلو رسید که برای من خیلی زیاد بود .. خودم راضی نبودم هم صورتم تکیده بنظر میرسید هم بعلت کاهش وزن زیاد و تحلیل عضلانی خیلی سبک و بی تعادل شده بودم .. به زبان عامیانه لق میخوردم انگار
به توصیه ی پزشکم کمی رو کالری غذا ها دقت کردم و 4-5 کیلو اضافه و جبران کردم .
الان همه چی مناسب و خوبه از حالا به بعد باید مراقب باشم که دوباره چاق نشم

ماجد پنج‌شنبه 11 شهریور 1400 ساعت 12:28 ب.ظ

سلام بر مهربانو و نسرین گرانقدرتر از گرانقدرترینها
دست بوستونم
ممنونتونم
امیدوارم همه اهل این خونه سلامت و پرامید و آروم باشن

سلام ماجد عزیز
برای تو دوست خوبم هم بهترین ها رو ارزو دارم

لیدا پنج‌شنبه 11 شهریور 1400 ساعت 09:04 ق.ظ

نسرین جان مایه افتخار زنان ایرانه.

صد البته

یاس ایرانی پنج‌شنبه 11 شهریور 1400 ساعت 03:05 ق.ظ

سلام مهربانو جان
به سلامتی خوشحال شدم واکسنتون رو زدین
خدا کنه همه به زودی واکسینه بشن و بتونیم برگردیم به روزهای نرمالی که داشتیم…
صدای ناز نسرین جان رو شنیدم و از صحبت هاشون لذت بردم

سلام عزیزم
ممنونتم دوست من
الهی آمین
ای جانم ممنونتم

Reyhane R چهارشنبه 10 شهریور 1400 ساعت 11:43 ب.ظ http://injabedoneman.blog.ir/

سلام (:
تنت سلامت باشه مهربانوی عزیز.
ممنون بابت معرفی و یادآوریت.
لینک وبلاگ رو گذاشتم تو قسمت پیوندهای روزانه ام.

سلام عزیزم
همچنین ریحانه جان.
دستت درد نکنه دوست من

سمیرا چهارشنبه 10 شهریور 1400 ساعت 09:13 ق.ظ

روح نسترن خانم شاد باشه
مبارک باشه مهربانو جون

ممنونم عزیزم

parinaz چهارشنبه 10 شهریور 1400 ساعت 08:34 ق.ظ http://parinaz95.blogfa.com

مهربانو جون سلام
مرسی که برام کامنت گذاشتی و راهنماییم کردی
واقعیتش خودمم وقتی سریال خاتون می بینم میگم ببین پریناز باید اینجوری با سیاست باشی .ولی واقعا نمیدونم چرا انقدر کم ظرفیتم و صبور نیستممم.

سلام عزیزم
خواهش نازنین
تمیرین میخواد پریناز خون .. باور کن من خیلی تمرین کردم و میکنم عزیزم

غریبه چهارشنبه 10 شهریور 1400 ساعت 06:07 ق.ظ

سلام
دوز دوم همسر را در ورزشگاه آزادی ورودی شرقی در ۱۷ زدیم
خلوت و در درون خودرو تزریق کردند
****
ان شاالله یزودی زود این بیماری از سطح دنیا برای همیشه ریشه کن بشود
****
برنامه مجلس ترحیم آن لاین هم پدیده جدید و خوبی است
که با دعا روح متوفی آرامش پیدا می کند

سلام
چه خوووب . ان شالله که همینطور بشه.
من خیلی راضی بودم

نسرین چهارشنبه 10 شهریور 1400 ساعت 03:27 ق.ظ http://tajavozmamnoo.blogfa.com/

فدای تو عزیز دلم
متاًسفانه عروس و پسر مینو هم درگیر شدند

خیلی ناراحتشم نسرین جون امیدوارم از سرشون بگذره

افشان چهارشنبه 10 شهریور 1400 ساعت 12:52 ق.ظ

ربولی حسن کور چهارشنبه 10 شهریور 1400 ساعت 12:24 ق.ظ http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
روحش شاد
خوشحالم که واکسن زدین

سلام اقای دکتر
ممنونم

مادر دو دختر سه‌شنبه 9 شهریور 1400 ساعت 10:28 ب.ظ

عزیزم روح دستتون شاد ، چە میشە کرد با این ویروس لعنتی وزع خیلی بدە مرگ و میر بیداد میکنە الان تو کرمانشاه واکسن بە متولدین 67 رسیدە ، مبارکتون باشە شما هم
صدایی رادیویی تا اخر شنیدم هم چنان که قلم زیبایی داره واقعا توانایی حرف زدنشم بالاست ، نسرین خانم عزیز بهترینهارو برای خودت و اقا مزدک ارزو میکنم

ممنونم نازنین . روح همه ی رفتگان شاد باشه
امیدوارم همه واکسینه بشن و تا حدودی در امنیت زندگی کنیم
جااانم نسرین عزززیز دله

الهام رضایی سه‌شنبه 9 شهریور 1400 ساعت 08:07 ب.ظ

مبارک باشه بسلامتی و دلخوش اما مگه شمیران زیر ۱۳۵۰ را میزنه ؟

ممنونم عزیزم .
من از دوستانم شنیده بودم خیلی از مراکز تا 53 میزنن من متولد 52 هستم امروز که دور کار بودم رفتم این مرکز نزدیک خونه ست و دیدم خلوت و خوبه دوز اولی بودم تزریق کردن

نسرین سه‌شنبه 9 شهریور 1400 ساعت 04:15 ب.ظ http://tajavozmamnoo.blogfa.com/

چه خوب! کاش راههایی اینچنین، همه گیر بشه و موندگار. حتی بعد از کرونا.
کاش اون لابوراتوار چین آتش می گرفت و این ویروس لعنتی ازش بیرون نمی اومد.

یه دنیا از پشتیبانیت سپاسگزاری می کنم، مثل همیشه پشتم ایستادی. واقعاً سعی کرده و می کنم مطالب بدرد بخوری در این وبلاگ در اختیار مردم بگذارم. مدتی کم کار شده بودم اما سوژه کم آورده بودم، میشه گفت در مورد نود درصد مشکلات آزارهای جنسی و روحی بچه ها مطلب پست کرده بودم.
بهرحال سعی خودمو کرده و خواهم کرد عزیزم.

چه خوب. و نوع خوبیشم زدی. من یه هفته دیگه اولین واکسنمو خواهم داشت.
مینو دوست مشترکمون کرونا گرفته متاًسفانه

کاااش
بشدت باهات موافقم نسرین جون
فدای تو عزیزم مگه شک هم داشتی؟ هم کارت باارزشه هم من در هر شرایط و موقعیتی کنار تو و اگر قابل باشم پشتیبانتم درست مثل خودت برای من
آره نسبتاً نوع خوبیه ٬ کله ی پدر چین و ویروسش و واکسنش
ای وااای .. امیدوارم خیلی سبک بگذرونه

تیلوتیلو سه‌شنبه 9 شهریور 1400 ساعت 03:36 ب.ظ https://meslehichkass.blogsky.com/


خدا رحمت کنه نسترن جان را
خدا حافظ و نگهدار دوستایی مثل شما باشه
خدا را شکر که واکسینه شدید و خیالتون یه کمی راحت شد
انشاله به زودی همه واکسینه بشن

فدای تو عزیز دلم یادش گرامی . خدا تو رو هم برای من نگهداره
آرزوی قلبیمه

ترانه سه‌شنبه 9 شهریور 1400 ساعت 03:09 ب.ظ http://taraaaneh.blogsky.com

مبارک باشه.امیدوارم دوز دوم رو هم بسلامتی بزنی .
منهم از مراسم پر خرج و تشریفاتی اصلا خوشم نمیاد.
یاد دوست عزیزم گرامی و برای توی آرزوی صبر دارم.

ممنونم ترانه جون
یاد و خاطراتش گرامی و زنده باشه . پس من و تو دوست مشترکمون نسترن بود

parinaz سه‌شنبه 9 شهریور 1400 ساعت 02:37 ب.ظ http://parinaz95.blogfa.com

خداروشکر که واکسن زدین انشالله همیشه تنتون سالم باشه

ممنونم پریناز جان درد و بلا ازت دور باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد