دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود
دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود

تولد

خُب ، زندگی همینه دیگه، غم داره شادی هم داره مرگ داره تولدم داره ..  پست قبل رو دیروز نوشتم و با وجود تلخی فضاش ، از دیدن کامنت ها و مشارکت در موضوع خیلی خوشحال شدم . ممنونم از همه تون که برام نظراتتون رو نوشتید خیلی با ارزش بودند و دیدگاهتون به اهدای بدن ، پس از مرگ در تصمیم گیری خیلی کمکم کرد. 

امروز روز خوبیه .. روز تولد مهرداد عزیزمه . 

اونایی که حداقل یکسالی هست که همراه این خونه هستند میدونند که پارسال مهرداد دقیقاً روز تولدش به کانادا مهاجرت کرد ،در فضایی عجیب و با همون داستان ها و ماجراهایی که خوندید . و همینطور هم میدونید که تو این یکسال گذشته همه ی بیست و سوم ها براش یه یاداشت نوشتم و بهش یادآوری کردم چقدر برامون مهمه و چقدر بهش افتخار میکنیم که روزای سخت مهاجرت رو  به خوبی پشت سر میذاره و رشد و پیشرفت مشهودش چقدر تحسین برانگیزه . 


اینم از دوازدهمین یادداشتی که براش نوشتم و هم تولدش رو تبریک گفتم و هم ماهگرد مهاجرتش رو . 

********

عزیز خواهر، چشمای قشنگت رو‌ به روی ۱۴ هم دسامبر خودتون یا همون ۲۳ آذر خودمون باز کردی، روز قشنگت بخیر 

۳۹ سال پیش همچین شبی به دنیا اومدی و خانواده مون رو شش نفره کردی، شدی تهِ تغارِ خوشمزه ی خونه، شدم مامان کوچولوی نُه ساله ی تو و همه ی دنیایِ کودکیم پُر شد از برقِ نگاهِ چشمای قهوه ای و بازیگوشِ تو . 


اینکه ساعت های مدرسه رو به عشق بغل کردن تو میگذروندم و همه ی آرزوم بوسه های پی در پی دستای کوچولوی تو بود، بماند.


عزیز دل، چرخ گردون عمر ما چرخید و چرخید تا به بیست و سوم آذر پارسال رسیدیم. 

همون شبی که تو یک بار دیگه متولد شدی، اما در سرزمینی دیگه.


اگر بار اول که دنیا می اومدی  خودت تنهایی تونل تولد رو طی کردی و ریه هات از هوای زمین پر شد و اولین گریه ت  رو سردادی، سال قبل مسیر تولدت رو با همراهی بقیه ی خانواده طی کردی و وقتی مامور مهر ورودت رو کوبید و‌ بهت خوش آمد گفت، ریه هات رو‌ از هوای کانادا پر کردی و این بار گریه ی تولدت رو همه ی ما سر دادیم .


خلاصه که یکسال از دومین تولدت گذشته و به معنای واقعی دیگه چهاردست و پات رو هم تموم کردی و راه افتادی.


عزیز من، اگرچه فاصله ی جسممون به عدد زیاده ولی دلمون با تو نزدیک و صمیمی مونده.


قبل از اینکه شروع کنم به نوشتن با خودم فکر می کردم که هیچ کار این دنیا جدی نیست … تلخ ترین و شاد ترین اتفاقات زندگیمون در همون لحظه  معتبره و بعد ها ، به عقب که نگاه میکنی نه تلخیش دیگه اونقدر تلخه و نه شیرینیش به همون شیرینی.

پس دم رو غنیمت شمار و در لحظه زندگی کن 

دوست دارم عزیزکم 

هر دو تولدت مبارک




دوستتون دارم 

نظرات 38 + ارسال نظر
مینا2 دوشنبه 29 آذر 1400 ساعت 02:23 ب.ظ

تولدشون مبارک امیدوارم روز به روز موفق تر باشن و از لحظه های زندگیشون لذت ببرن.
خدا خواهر خوش ذوق و مهربونی مثل شما رو هم براشون نگه داره

ممنونم مینای عزیزم
فدای محبتت

کیهان یکشنبه 28 آذر 1400 ساعت 10:48 ق.ظ http://Mkihan.blogfa.com

تولدش مبارک و امیدوارم که خداوند برای همدیگر نگهتان بدارد.امین

ممنون کیهان عزیز

ملیحه یکشنبه 28 آذر 1400 ساعت 10:12 ق.ظ

خوشبحال آقا مهرداد که همچین خواهری داره
امیدوارم هیچوقت داغ همو نبینید

عزیزمی ملیحه جون . ممنونم خدا عشقات رو نگهداره

افق بهبود یکشنبه 28 آذر 1400 ساعت 07:49 ق.ظ http://ofogh1395.blogsky.com

تولد عزیز دور ولی نزدیکتون مبارک باشه

مرسی افق جان

زری.. یکشنبه 28 آذر 1400 ساعت 02:33 ق.ظ http://maneveshteh.blog.ir

چه متن خواهرانه ی زیبایی
تولدشون مبارک

ممنونم زری جان

فرنوش شنبه 27 آذر 1400 ساعت 02:56 ب.ظ

تولدش مبارک باشه عزیزم
چه زود این یکسال گذشت و مسلما با سختی ها و تجربیات بسیار زیادی همراه بوده. امیدوارم همیشه در زندگی موفق و پیروز و سلامت باشن.

ممنونم فرنوش جان

یاسی ایرانی جمعه 26 آذر 1400 ساعت 04:30 ب.ظ

سلام مهربانو جان
تولد آقا مهرداد رو تبریک میگم و براشون آرزوی سلامتی، شادی و موفقیت دارم
اینقدر متنتون قشنگ بود که اشکم دراومد واقعا داشتن خواهر عزیزی مثل شما یه نعمته
بمونین برای همدیگه

سلام خانوم گل
ممنونم نازنین. قربون چشمات عزیزم . خدا عزیزانت رو نگهداره

ملیکا جمعه 26 آذر 1400 ساعت 12:39 ب.ظ

سلام مهربانو جان
تولد مهرداد جون مبارک
چه تقارنی!
مهاجرت ها!!!
کاش اگه دوری و جدایی هست، با انتخاب و در جهت رشد و پیشرفت باشه ان شاالله
الهی که همیشه سلامت باشن و شما عزیزان شاهد موفقیت هاش باشید.

سلام عزیزم
ممنونم عزیزم. ان شالله الهی امین

لیلا جمعه 26 آذر 1400 ساعت 01:53 ق.ظ

تولد برادر عزیزتون مبارک باشه. انشاالله سال به سال موفقتر باشه و شادتر زندگی کنه
اگه تمایل داشتین من هم دوست دارم داستان بازنده رو بخونم هر چند که تقریبا قضیه رو میدونم. اگه دوست داشتین برام رمز رو ایمیل کنین l.ghotasloo@yahoo.com
برقرار باشید

ممنونم لیلا جون
. چک کن

سهیلا پنج‌شنبه 25 آذر 1400 ساعت 10:48 ب.ظ http://Nanehadi.blogsky.com

تولدش مبارک.

ممنونم عزیزم

Amir پنج‌شنبه 25 آذر 1400 ساعت 03:04 ب.ظ

سلام خوبین؟؟؟
انشالله که همیشه سلامت باشین
من قبلا وبلاگتون رو میخوندم. اومدم دیدم نوشتین ماجرا تصادف و اینا

حقیقتش قبلنا هم همیشه دنبال این بودم که برنامه ای باشه که بهش متن بدم، کلا برام فارسی بخونه و منم گوش بدم. خلاصه اینکه پیداش کردم. برنامه آفیس رو گوشی این قابلیت رو داره و نمره متن خوانش هم از 20 من بهش نمره 16 میدم. یعنی تمام پست طولانی هاتونو دادم اون برنامه بخونه.

فقط میتونم بگم شکر خدا سالمین و هستین. خدا بهتون سلامتی بده.

راستی نگفتین چه بیمه ی ماشینی خوبه؟؟؟

سلام
ممنمونم همچنین
امیدوارم شما هم همیشه سلامت و رو به راه باشی
بنظرم بیمه ی ایران بهترینه

غریبه پنج‌شنبه 25 آذر 1400 ساعت 09:19 ق.ظ

سلام
تولد مهرداد خان مبارک باشد
چه متن زیبا یی حتما اگه روی کاغذ بیاید خط اش هم به همین زیبایی خواهد بود
دخترای من هم انشاء شان به زیبایی نوشته های شما هست پر احساس و دلچسب
روزی که پسر من هم برای خدا حافظی آمد وقتی ما را بغل کرد گریه کرد من اشک هایش را تا آن موقع ندیده بودم
خوبه که واتساپ فاصله ها را کم کرده است
برادرم که قبل انقلاب امریکا رفت و دیگه هم نیامد ماهی یک نامه می داد
و الان بیست و دو سال است که دیگه نامه هم نمی دهد
البته ما از حال و روزش بی خبر نیستیم

سلام
ممنونم غریبه ی عزیز
خدا دخترای گلت رو نگهداره
آره واقعا این اپلیکیشن ها زندگی رو خیلی راحت کرده سوای مشکلاتش که اجتناب ناپذیره .
عزیزای دور از وطنت به سلامت باشه

Maneli پنج‌شنبه 25 آذر 1400 ساعت 05:12 ق.ظ

تولد داداش کوچولومون مبارک.
وجود نازنینش سلامت باشه و خدا پشت و پناهش.
بودنش تو این شهر برام دلگرمیه.

قربونت برم خواهری خدا نگهت داره که اینهمه خوب و گلی شدی خواهر کاناداییِ مهردادم

زهرا..‌. پنج‌شنبه 25 آذر 1400 ساعت 01:13 ق.ظ http://saatsheni1531.blogfa.com

چه متن زیبایی
من که بغض کردم و چشام پراشک شد،حال مهردادعزیزوبقیه ی خانواده رونمیدونم
تولدش مبارررررررک
براش بهترین هاروارزومیکنم وامیدوارم هرروزش بهتراز روز قبلش باشه وموفقیت هاش روزافزون باشه

ممنونم زهرا جان
الهی آمین خدا عزیزانت رو نگهداره

آرزو پنج‌شنبه 25 آذر 1400 ساعت 12:00 ق.ظ

سلام
کامنت گذاشتم
اما ایمیل به هم ندادیم
وبلاگ هم ندارم متاسفانه

سلام
ادرس ایمیلت رو بذار ارزو جان

هانیه چهارشنبه 24 آذر 1400 ساعت 11:07 ب.ظ

سلام مهربانوی مهربون
ممنونم .. حتما..
انشالله در کنار خانواده خوش وسلامت باشید

سلام عزیز دل
قربونت همچنین دوست نازنینم

نیلوفر چهارشنبه 24 آذر 1400 ساعت 10:02 ب.ظ

نه مهربانو جان نخوندم اگر لینک اش و بفرستی حتما میخونم

بیا تو ایمیل برات توضیح میدم عزیزم

مهدیس چهارشنبه 24 آذر 1400 ساعت 07:32 ب.ظ

سلام مهربانو جان، تولد برادر عزیزتون مبارک باشه، امیدوارم سال‌های پر از خوشی و خنده پیش روشون باشه.
من داستان ایشون رو نخوندم ولی از پستهاتون حدس می‌زنم گرفتار ازدواج غلطی بودن که خوشبختانه تونستن تمامش کنن. با توجه به تجربه‌ی مشابهی که خودم داشتم هزار افرین میگم به ایشون که بعد از اون کار سختتت، مهاجرت رو که به نظر من دومین تجربه ی سخت تو زندگیه تونستن با موفقیت پشت سر بزارن. تمام آرزوهای خوب برای شما و عزیزانتون

سلام مهدیس نازنین .
ممنونم از محبتت منم برات بهترین ها رو آرزو دارم .
واقعا مهاجرت برای کسی که دلبستگی هایی داره یکی از سخت ترین کار های دنیاست

مخمور چهارشنبه 24 آذر 1400 ساعت 02:56 ب.ظ http://mastoori.blogfa.com

تولد آقا مهرداد مبارک
عزت و نشاط جان و سلامت تن برایشان ارزومندم

ممنونم مخمور عزیز .منم متقابلا برای تو بهترین ها رو آرزو دارم

نسرین چهارشنبه 24 آذر 1400 ساعت 02:39 ب.ظ https://yakroozeno.blogsky.com/

فدایی داری خواهرکم

سینا چهارشنبه 24 آذر 1400 ساعت 11:54 ق.ظ

تولد مهرداد عزیز و سالگرد مهاجرتش مبارک باشه. ایشالله موفقیتهای بیشتر و بیشتر

ممنونم سینا جون . یادم نمیره چقدر باهام حرف زدی و کمک فکری و عاطفی دادی بهم دوست من

پریمهر چهارشنبه 24 آذر 1400 ساعت 11:53 ق.ظ https://parimehr.blogsky.com

تولدش مبارک
چه متن قشنگب براش نوشتی و تولد دوبارش رو تبریک گفتی.
امیدوارم سال جدید زندگیش پر از موفقیت و پیشرفت باشه براش

ممنونم پریمهر جانم
الهی امین

مهرگل چهارشنبه 24 آذر 1400 ساعت 11:45 ق.ظ

مهربانوجونم تولد مهردادجان مبارکتون باشه به قول خودت هر دو تولدش، چون من به شخصه این موضوع مشکلاتش با خانومش رو کاملا درک میکنم بخاطر مشکل مشابه یکی از عزیزانم
در واقع از نظر من مهرداد سه تا تولد داشت ولی پا به این دنیا گذاشتنش دومی قدرت مقابله با اون رابطه ی سرتاپا اشتباه و سومی مهاجرت موفقیت آمیزش
خدا کنه همه شرایط بیرون اومدن از روابط اشتباهشون رو داشته باشن من هرکسی که بسته به شرایط و شجاعتش این کار رو انجام میده تحسین میکنم
صدای گریه ی آخر فیلم سوزناک بود مخصوصا برای منی که در حال اقدام برای مهاجرت هستم میدونم چقدررررر هم برای خودم هم خانواده ام سخت خواهد بود ( دلم گرفت)
امیدوارم مهرداد هم هرچه زودتر برای دیدنتون بیاد ایران

ممنونم مهرگلکم
عززیزم همیشه تو ذهنم مهاجرت یکی از سخت ترین کارهای دنیا بوده . باید دلت رو بگیری دستت و از این آب و خاک و خانواده و وابستگی هات بکنی و بری. خیلی سخته عزیزم ولی با شرایط موجود اصلا توقع ندارم اگر کسی میتونه بره ، موندن رو انتخاب کنه .
الهی موفق باشی و راهت هموار.
مرررسی عزیزم ان شالله

متولد ماه مهر چهارشنبه 24 آذر 1400 ساعت 08:09 ق.ظ

تولد ته تغاری خانواده مبارک باشه، الهی چقدر قشنگ توصیف کردی مهربانو

قربونت برم دوست گلم

سیمین چهارشنبه 24 آذر 1400 ساعت 07:43 ق.ظ

مهربانو جان تولد مهرداد عزیز خیلی خیلی مبارک باشه نمی دونم چرا از کلیپ آخر گریه ام گرفت. همیشه سلامت باشید و خوشحال.

ممنونم سیمین نازنینم
خداحافظی معمولا گریه داره مخصوصا که صدای گریه آلود و پسرم گفتن منم در انتهای فیلم هست

ساغر چهارشنبه 24 آذر 1400 ساعت 02:54 ق.ظ

مهربانوجان سلام
تولد داداش عزیزتون رو تبریک میگم انشاالله در مملکت غریب خدا حافظ و نگهدارشون باشه.منم آذریم ۱۳ آذر.
دلم خیلی برات تنگ شده بود خیلی ، چند وقت بود که وبلاگ نیامده بودم ولی در دلم یادتون میکردم.
هم اینکه دماغم رو عمل کرده بودم و هم درسهای پسرم سپهر و هم مامانم چند وقتی مهمانم بود و حالا هم که بعد از دو سال خانواده همسر قصد دارند تشریف بیارند خلاصه سرم شلوغ بوده و هست و نشد که بیام و دو خط بنویسم و حاضری بزنم‌.خلاصه به حساب بی معرفتی نزارید که ما مخلص شماییم.
میبوسمت عزیزم

سلام ساغر عزیزم
ممنونتم عزیز من
تولد تو هم مبارک باشه الهی با تن درستی و عزت عمرت رو بگذرونی عمل بینی هم مبارکه امیدوارم از ظاهر جدیدت کاملاً راضی باشی دوست من
خدا بهت برکت بده مهمونداری
شما دوستان قدیمی همیشه تو قلب من حاضرید
منم میبوسمت عزیزم

آرزو سه‌شنبه 23 آذر 1400 ساعت 11:41 ب.ظ

سلام مهربانو جان
امکانش هست رمز پستهای بازنده رو بهم بدید؟

سلام آرزو جان
قبلا برام کامنت گذاشتی یا به هم ایمیل زدیم؟ وبلاگ داری؟
همو میشناسیم؟

نیلوفر سه‌شنبه 23 آذر 1400 ساعت 11:23 ب.ظ

مهربانو جان
مگه مهرداد تازه ازدواج نکرده بود ،یادمه مهردخت هم اتاق هتل اشون رو براشون گل بارون کرده بود….اینقدر زیبا جریان عقدشون رو نوشته بودی در خاطرم مونده…. چرا آخه :(
الان از کامنتها متوجه شدم
اگر صلاح ندونستی کامنت ام رو پابلیک نکن

بله نیلوفر جان
خوب یادت مونده . نمیدونم چرا این خانواده به خانواده ی همسران خواهر و برادرا شون مثل یه دشمن فرضی نگاه می کردن . من میدیدم درمورد اونا همینطور بدرفتارن پیش خودم میگفتم چه میدونم سالهای قبل تو روابطشون چی گذشته ولی ما فرق داریم . سالهای سال این دختر برادر من رو با جون و دل خواسته و واقعا به پاش نشسته ماهم که بجز عشق و صمیمیت رفتار دیگه ای نداریم پس درمورد ما اتفاق نمیفته.
پس نیلو جان اینطور که معلومه بیست قسمت داستان بازنده رو سال قبل نخوندی؟

نسرین سه‌شنبه 23 آذر 1400 ساعت 11:20 ب.ظ https://yakroozeno.blogsky.com/

یک سال گذشت!!!؟
انگار هفتهء پیش بود که با نگرانی این پروسه را گذروندیم. میم گذاشتم چون واقعا مثل برادر کوچیکم دوستش دارم و نگرانش بودم.
بهش از طرف من خیلی تبریک بگو و بهش بگو بهت افتخار می کنم مهرداد جان
آرزو می کنم روز به روز موفقتر و شادتر و سلامت باشه.

اره عزیزم درست یکسااال
تو این مدت رشته ی دوستی و الفت بین من و تو و سینا و مانلی محکمتر از سالهای قبل شد بس که خواهر و برادرانه باهام همدلی کردین و به مهرداد مثل برادر کوچیکتون محبت داشتید.
عزیز منی آبجی نسرین

ماه سه‌شنبه 23 آذر 1400 ساعت 08:28 ب.ظ

سلام مهربانو جون
تولد داداشت مبارک. انشاا... همه تون شاد و سلامت باشین، دلتون خوش و لبتون خندون.
ماشاا... به حافظه نه سالگی ات... بزنم به تخته

سلام ماه عزیزم
ممنونتم دوست من الهی امین
عه بابا نه سالگی که سن زیادیه برای حفظ خاطرات .. من از 4-5 سالگیمم خاطرات واضح دارم و با تعریفشون مامان رو متعجب میمنم.
ولی خواهرم اصلا تا 10-12 سالگی خاطره ی پررنگی نداره

مهردخت سه‌شنبه 23 آذر 1400 ساعت 07:50 ب.ظ

سلام مهربانو خانم
خوبین؟
تولد برادرتون رو تبریک میگم،ان شاءالله همیشه شاد و تندرست باشن. چه متن قوی و زیبایی نوشتین.مثل همیشه
ببخشید که کامنت نذاشتم خیلی وقته.
شما رو دنبال میکنم ولی خاموش.
خیلی دلم میخواد قضیه دادگاه ،رای به نفع شما صادر بشه و اون آقا هم حد خودش رو بدونه.

سلام مهردخت جان
ممنونم عزیزم امیدوارم تو هم خوب باشی
نه قربونت چه حرفیه . اولویت با کارای زندگیه وبلاگ خونی برای زمان فراقت مناسبه من اینو درمورد خودمم رعایت میکنم نازنین

الهه سه‌شنبه 23 آذر 1400 ساعت 07:28 ب.ظ

سلام .تولد برادر عزیزتون مبارک.خواهر برادریتون پایدار .

سلام الهه جان
ممنونم عزیزم الهی آمین

Mani سه‌شنبه 23 آذر 1400 ساعت 07:21 ب.ظ

مهربانو جانم
تولد مهرداد عزیز مبارک , سلامت و شاد باشین

سلام ماندانای مهربونم
ممنون از لطفت عزیزم

مونس سه‌شنبه 23 آذر 1400 ساعت 06:09 ب.ظ http://kindview.blogfa.com/

خیلی خوش امدی مهربانو جانم

قربونت عزیز دلم

مونس سه‌شنبه 23 آذر 1400 ساعت 06:08 ب.ظ http://kindview.blogfa.com/

تولدش بر شما و تمام دوستدارانش مبارک

ممنونم مونس نازنینم

ربولی حسن کور سه‌شنبه 23 آذر 1400 ساعت 04:26 ب.ظ http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
امیدوارم هم ایشون و هم کل خانواده تون همیشه شاد و سلامت باشند
میگم قرار بود هر اتفاقی در ادامه اون داستان بازنده افتاد هم برامون بنویسینا

سلام آقای دکتر
ممنونم . واقعیتش اتفاق خاصی نیفتاد جز اینکه از نظر شغلی ارتقاء گرفت . با مشاور هم خیلی تلاش کردن و جلو رفتن (اونجا حتما باید مراحل طلاق رو با مشاور پیش ببرن) بعد از یه جایی به بعد انگار از ادامه ی پروسه خسته شدن و بیخیال ادامه ش شدن . ساناز تو شهر خودشه مهرداد هم شهر خودش .. کاری به کار هم ندارن

مونس سه‌شنبه 23 آذر 1400 ساعت 04:23 ب.ظ http://kindview.blogfa.com/

چه اسم قشنگی

مررسی مونس جانم

نسیم سه‌شنبه 23 آذر 1400 ساعت 03:46 ب.ظ

مهربانو جان تولد برادر عزیزت خیلی مبارک باشه و همینطور خلاصی اش از اون همه بحران، انشالله سالهای سال سلامت و خوش و بر قرار باشه

ممنونم نسیم جونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد