دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود
دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود

کافه دال

چند روزی بود که مهردخت میگفت دلش میخواد بره یه گالری نقاشی رو ببینه . 

-خب برو مامان جون . 

-عه بدون تو که اصلا مزه نمیده . همه ی کیفش به اینه که دوتایی باهم بریم و درموردشون گپ بزنیم . 

-من نمیدونم کی وقت میکنم بریم . 

**** 

دیروز که جمعه بود قرار گذاشتیم حتما بریم ببینیمش . 

دوتا از همکارام سفارش شیرینی داده بودن ، یکیشون نارگیلی برای پدر همسرش که عاشق شیرینی نارگیلیه . اون یکی مخلوط شیرینی های نوروز برای مادر همسرش . 

به مهردخت گفتم اجازه بده من خمیر شیرینی های نوروزی رو آماده کنم بعد بریم، تا وقتی برگردیم بپزمشون . 

داشتیم آماده میشدیم مهردخت گفت:

- مامان تو اون گالری یکی از دوستای قدیمیم  هم چند تا کار داره، باید براش چیزی ببرم؟

-بایدی وجود نداره ، ولی اگر ببری کار قشنگیه . 

- عه من چیزی آماده نکردم که . 

-میریم بیرون میخریم مشکلی نیست. 

-میشه خواهش کنم از شیرینی های تو باشه ؟

-آرره چرا که نه ، خیلی هم ممنون به شیرینی های من انقدر لطف داری

بعدم چند تا شیرینی دونه قهوه ریخت تو شیشه و یه پاپیون قهوه ای هم زد روش و  راه افتادیم 



رفتیم گالری ، کارای قشنگی داشتن ولی برای من که طرفدار سبک سورئال نیستم خیلی جذاب نبود. اومده بودن  بخش هایی از شاهنامه رو  با نقاشی های سورئال به تصویر کشیده بودن . 

برگشتنی یکساعتی هم رفتیم پیش مامان و بابا، مثل همه ی جمعه ها تا منو میبینند آمپول های هفتگیشون (که نوروبیون سر گروهشونه) رو دستشون می گیرن و به نوبت آماده میشن براشون تزریق کنم . 

از وسطای تزریق زمزمه هاشون شروع میشه . 

- خیر ببینی دخترم، انگار نه انگار تو بدنم سوزن رفته .. مهردخت این مامانت دستش واقعا خوبه هااا . 

-آره مامان مصی من که همیشه بهتون میگم . یادتون رفته بچه بودم التماس میکردم همه ی آمپولا رو مامانم برنه ؟

منم همیشه آخرش میگم : یادت بخیر مامان مهین .. مرسی که به من تزریق رو یاد دادی . 

چقدر خوبه آدما تو زندگیِ اطرافیانشون نقش مثبت داشته باشن ، حتی اندازه ی آموزش تزریقات به نوه ی نه ساله شون 

برگشتیم خونه و یکمی بعد مشغول آماده کردن شیرینی ها شدم . 

تو فاصله ای که یکی از سینی ها تو فر درحال پختن بود ، نفس برام یه فیلم از سخنرانی پوتین ملعون فرستاد که میگفت تصمیم گرفتم آمریکا و خاورمیانه رو مورد اصابت  موشک های هسته ای قرار بدم و این شامل ایران هم میشه . ایران قبلاً هم پیمان ما بود ولی حالا با بیطرفی خودش از لیست هم پیمانان ما خارج شده و ما اینو تحمل نمیکنیم !!


حس ترس و ناامیدی همه ی وجودمو گرفت. از فکر اینکه اینهمه به روسیه باج دادیم و آخرش داره میگه ایران رو میزنیم حالم بهم میخورد، دلم میخواست  قیافه ی آقایونی که همه رقم خودشون رو خفیف و ذلیل کردن و تهش این جمله رو شنیدن رو میدیدم . راست میگن کارِ همه ی دیکتاتورها نهایتاً به دیوانگی میکشه . فعلا که  جنون گریبان پوتین رو گرفته و ما مردم عادی  هر لحظه باید تن و بدنمون  بلرزه که یکی اون سر دنیا چه خوابی برامون دیده . 

اشکام از شدن عصبانیت آروم روی صورتم می غلتید و پایین میومد . خدا رو شکر مهردخت با دوستاش درحال ویدیو کال بود و بلند بلند می گفتن و می خندیدن. زود رفتم دستشویی و مشغول عادی سازی قیافه م شدم . 

اگر مهردخت از این مسائل بو ببره زندگیمون مختل میشه و دیگه نمیذاره از خونه بیام بیرون . میگه : هیچ جا نرو تا اگه اتفاقی افتاد همه با هم باشیم . 

چند دقیقه بعد تقریبا آثار اشک از چهره م پاک شده بود . بوی خوب شیرینی ها خونه رو پر کرده بود. فر رو خالی کردم ، شیرینی قبلی ها رو گذاشتم رو توری و یه سری دیگه گذاشتم تو فر . 

تو دلم گفتم گور پدر همه تونم کرده زندگیمونو به فنا دادین ..

 ترس و  وحشت چی میشه ؟ کِی میشه؟ لذت همین الانمون رو ازمون گرفته . ولش کن بعداً درموردش فکر میکنم . (اشاره به تکیه کلام اسکارلت اوهارا در فیلم بربادرفته که هروقت اوضاع بنظرش خیلی بغرنج میشد و احساس می کرد مغزش گنجایش تجزیه و تحلیل موقعیت رو نداره به زبون می آورد).


*******


بین اسم چام و دال شک داشتیم . 

چام به معنای چامیدن / چمیدن و خرامیدنه که من از آوای کلمه ش خوشم می اومد. دال هم اول اسم  خودمه که دریاست . 

اکثریت آرا به نفع  اسم دال بود و تقریباً همین اسم رو انتخاب کردیم . 


جا داره  از تعدادی از همکارام تشکر کنم که انقدر منو تشویق کردن که سفارش بگیرم و خودشون اولین استارت ها رو زدن و باعث شدن من جدی به این موضوع فکر کنم . 





فعلاً همینجوری کار میکنم تا ببینم چی میشه ، خیلی دوست دارم  یه روز یه کافه ی کوچولو با محیطی صمیمانه داشته باشم . 

اسم دال رو برای طراحی لوگو لازم داشتم یا مثلاً یه روز بشه کافه دال 

دوستتون دارم . مراقب خودتون باشید. 



نظرات 34 + ارسال نظر
زهرا..‌. چهارشنبه 25 اسفند 1400 ساعت 02:20 ق.ظ http://saatsheni1531.blogfa.com

سلام عزیزدلم
این چندوقت درست مثل دیوونه هاشدم...استرس های بیخود نا ارومی اضطراب ترس....نمیدونم چی یکم ازاینده ی نامعلوم میترسم
حس وحال مهردختو درک میکنم چون همش میگم خداکنه منوعزیزانم باهم باشیم اگر قراره اخفاقی بیوفته.....

من عاشق اون شیرینی هاتون شدم وجالبه ک منم یکی ازارزوهام زدن یه کافه پاتوقیه...من حتما مشتری پروپاقرص کافه دال میشم

سلام زهرا جون
خدا لعنتشون کنه
ای جااانم

َAmir شنبه 21 اسفند 1400 ساعت 12:01 ب.ظ https://mehrekhaterat.blog.ir/

اهان پیداش کردم ، اینو سرچ کنید تو گوگل
magic leap whale


ویدیوش تو اپارات
https://www.aparat.com/v/KHpyD/بیا_ببین_چیزی_نگو%28نهنگ_سه_بعدی%29

ممنونم

َAmir شنبه 21 اسفند 1400 ساعت 11:34 ق.ظ https://mehrekhaterat.blog.ir/

سلام.
راستش اومدم یه سر بزنم که دیدم این متن رو دیدم ...

" ... تو فاصله ای که یکی از سینی ها تو فر درحال پختن بود ، نفس برام یه فیلم از سخنرانی پوتین ملعون فرستاد که میگفت تصمیم گرفتم آمریکا و خاورمیانه رو مورد اصابت موشک های هسته ای قرار بدم و این شامل ایران هم میشه . ایران قبلاً هم پیمان ما بود ولی حالا با بیطرفی خودش از لیست هم پیمانان ما خارج شده و ما اینو تحمل نمیکنیم !! ... "

اره پوتین گفتش که اون نیروهای بازدارنده هسته ایش اماده باشن اما گمون نکنم هیچوقت همچین حرفی زده باشه ، نه امید دانا ، نه حسن عباسی ، نه اقای تحلیلگر و نه کانالهای ضد اینا ، هیچکدوم همچین چیزی رو نگفتنا ، شاید بد ترجمه کرده باشن. الانم که حتما میدونید فناوری های جدید داره با شبیه سازی ، بهش نمیدونم دیپ فیک میگن یا چی ، تصویر طرف رو طوری درست میکنن که با اصلش مو نمیزنه و هر چی بخوان میگن.و عین همین حرف ( با همین فناوری ) رو از زبان پوتین راجع به کریمه ساختن و گفتن.

مثلا این مقاله
https://virgool.io/enline/deepfake-sn1wx4wwvu9u

حالا پوتین هیچی ، تصورش رو کنید همین فناوری بیاد تو زندگی ما و چطور زندگی ما ادما رو مختل میکنه ، یعنی یه ویدیو از یکی از اقوام ، من یا شما یا هر کسی بیاد و چیزی بگه که اصلا خود همون طرف اصلا در جریان نباشه و خودش شکه بشه وقتی اونو ببینه.

جدای از این فناوری ، فناوری های دیگه ای هستن که اون از این خفن تره و جلوی چشم مردم اوردنش و الان اسمش یادم نیست ، همون ویدیو وال تو ورزشگاه گمونم که اسمش یادم نیست.

++خداروشکر که بلاگ اسکای ، بیان رو تحریم نکرده ( مثل بلاگفا ) و میشه لینک وبلاگ گذاشت

سلام امیر جان
بله اون خبر فیک بود ولی از دیکتاتورهای روانی هیچ چیز بعید نیست . الانم که تن لرزه ی جنگ جهانی سوم رو داریم . درمورد فن آوری های جدید که میتونن تو راه های خلاف استفاده بشن باهات موافقم

مهرگل سه‌شنبه 17 اسفند 1400 ساعت 03:25 ب.ظ

مهربانوی قشنگم بخدا که بوی شیرینی هات تا اینجا اومدن مخصوصا که من ناهار هم نخوردم
خیلی خوبه که کاری که انقد باهاش کیف میکنی رو شروع کردی و انقد هم لذت میبری
کافه دال چقد قشنگ میشه کلی فونت و استایل جداب اومد تو فکرم که برا کافه ات خواهی زد چون مطمئنم بعد از بازنشستگی کافه دال خواهی داشت
و چه حیف که ما شهرستانی ها محرومیم از خوردن شیرینی ها و کوکی های خوشمزه ات
ان شاء الله هیچ وقت و هیچ جا هیچ جنگی نباشه که آدم از نگرانی و استرس قبلش به فنا میره
خوش باشین همیشه کنار خونواده گلت

جاااانم مهرگل قشنگم
امیدوارم همینطور باشه عزیزم
الهی آمین

سمیرا(راحله) دوشنبه 16 اسفند 1400 ساعت 01:33 ب.ظ http://Samisami0064.blogfa.com

عشق منیی تو
.
.
.
قابل بدونی ما رو میاییم من و دخترم با یه دسته گل قشنگ میایم دیدنت

آخ اگه بدونی انقده دوس دارم از نزدیک ببینمت
خیلیی کمک کردی بهم و حرفای خوب خوب زدی بهم..تو اوج افسردگیم حالمو خوب کردین شماهاا و من همیشه مدیونتونم

عزیز منی سمیرا جانم .
الهی سایه تون رو سر گل دخترت باشه و هر روز بیشتر از قبل کانون زندگیت گرم و به وجود هم دلخوش باشید

ربولی حسن کور دوشنبه 16 اسفند 1400 ساعت 01:26 ب.ظ

شما که همیشه به من لطف دارین نسرین خانم
ممنون

ملیکا یکشنبه 15 اسفند 1400 ساعت 11:21 ب.ظ

سلام مهربانو جان
به به!!!
آفرین به همتت
چه شیرینی‌های عالی و هیجان انگیزی!!!
مولانا میگه زندگی یه شربته مثل سنکنجبین که از سرکه و عسله، برای خوردن این شربت باید ترکیب این دو متناسب باشه. وقتی اتفاقات زندگی پیش میاد به جای ناراحتی و غصه خوردن و غمگین شدن باید شادی یعنی عسل‌رو اضافه کرد تا شربت زندگی قابل خوردن باشه اما اکثر اوقات خود من به جای شادی بیشتر غم و غصه بر وجودم حاکم میشه و توان کارهای بهترو ازم می‌گیره.یعنی سرکه‌رو زیاد می‌کنم و گاهی اوضاع نامساعد میشه.
مهربانو جان وقتی کارهای تورو می بینم متوجه میشم که در هر شرایط حتی سخت، باز هم به خلاقیت و تلاش و شادی ادامه میدی و همیشه شربت زندگی‌رو گوارا و خوش طعم نگه میداری!
آفرین به پشتکار و امیدت.

سلام ملیکای عزیزم
ممنون نازنینم
واقعا همینطوره چاره ای جز آمیختن عسل و سرکه نیست ملیکا جونم
عزیز منی تو

نیلوفر یکشنبه 15 اسفند 1400 ساعت 11:00 ب.ظ

مهربانو جان بعدا این خبر تکذیب شد و مشخص شد که ترجمه و زیرنویس فیک بوده!
نباید هر ویدیو فورواردی تو فضای واتس اپ و…یا هر منبع بی اساس خبری رو باور کنیم.
و البته تشخیص فیک نیوز و راهای راستی آزمایی اطلاعات هم این روزها جزو مهارتهایی هست که همه امون باید یاد بگیریم

تشخیص فیک از اصل خیلی خیلی دشواره . ابزار جعل خیلی پیشرفت کرده عزیز دلم

ربولی حسن کور یکشنبه 15 اسفند 1400 ساعت 07:03 ب.ظ

دوستان این بار حسابی شرمنده کردند
امیدوارم متوجه شده باشند کامنتم توی پست قبل بیشتر برای طعنه بود!


به این لایک و دیس لایک ها خیلی توجه نکن دکتر جان

نگار یکشنبه 15 اسفند 1400 ساعت 01:49 ب.ظ

جانم به اون کافه

فرحناز یکشنبه 15 اسفند 1400 ساعت 01:47 ب.ظ

سلام بر بانوی مهر عاشق سبک زندگی و طرز تفکرتون هستم واقعا اینکه رفتی سراغ اون چیزی که دوست داشتی و اصلا هم ابراز خستگی از این حجم بالای کار نداری خیلی قابل تحسینه

سلام فرحناز نازنینم
ممنونم از محبتت عزیزم . تازنده م دوست دارم مفید باشم حتی با چیزا و کارای کوچولو

رهگذر یکشنبه 15 اسفند 1400 ساعت 12:43 ب.ظ

سلام،
کاش پیج اینستاتون رو معرفی می کردید که ما هم بتونیم سفارش بدیم
یا اگه روش دیگه ای وجود داره

سلام رهگذر عزیز
هنوز پیج اینستا رو برای این موضوع آماده نکردم . حتما خبر میدم
فعلا همکاران اداره م و دوست و آشناها سفارش میدن .
متاسفانه برای هفته ی آخر اسفند باید همه ی سفارش ها رو آماده کنم . اگر کوکی دوست دارید میتونم بهتون برسونم ولی شیرینی های نوروزی رو نه .
و صد البته ممنونم که بهم لطف داری

شکوفه یکشنبه 15 اسفند 1400 ساعت 12:01 ب.ظ

اگر پوتین همچین حرفی زده بود تاالان فضای مجازی پر بود ازفیلم وتجزیه وتحلیل.لطفا اینقدر اخبارفضای مجازی روجدی نگیرید معمولابه هرچیزی زیادی پروبال میدن.پوتین جرات حمله به ایران روندارهایران ازهرلحاظ که بگی مشکل داره غیراز نظامی.تازه عربستانم که تاچند وقت پیش به ایران میتازید الان چندروزیه که میگه باید باایران کناربیاییم.امیدتون به خداباشه.شمارونمیدونم ولی من اخبار اونطرفی هادرمورد ایران رووش میدم وهم مسایل ایران رااز تلویزیون خودمون.میخوام بگم اوضاع به اون سیاهی که اونوریامیگن نیست وبه این گل وبلبلی هم که اینوریامیگن نیست.یه چیزی،درحد متوسط.فقط گرونی رومهارمیکردن خوب میشد

درست میگی عزیزم .
ماهم آرزومون برداشتن اینهمه فشار اقتصادی از دوش این مردم بینواست که سرمنشا خیلی از مشکلات و فساده... ولی مگه دزدی هاشون میذاره؟؟؟

الی یکشنبه 15 اسفند 1400 ساعت 11:48 ق.ظ https://elimehr.blogsky.com/

ای جان چه خوش سلیقه
عطرش تا اینجا اومدا
اگر شیراز بودی پاتوقم میشدکافه ت
کافه دااااال

عززززیزم

سمیرا(راحله) یکشنبه 15 اسفند 1400 ساعت 11:28 ق.ظ http://Samisami0064.blogfa.com

من گاهی میگم:

شاید اصلا هییچکدوم از این اتفاقات ناگوار رخ نده و
با پخش شدن این اخبارا و اینا ..میخوان
ذهن ما رو آشفته تر کنن ...

بیخیال...چقدر دیگه غصه بخوریم پوکیدیم خو
.
.
.
بی زحمت یکی از اون شیرینی خوشمزه ها بدید بخورم حالم خوب شه

درست فکر میکنی عزیزم
کی با دخمل کوچولوت میای کافه م

سمیرا(راحله) یکشنبه 15 اسفند 1400 ساعت 11:25 ق.ظ http://Samisami0064.blogfa.com

به به به خانم هنرمند

همیشه به تفریح و خوشی و شیرینی میرینی های خوشمزه پزووون
.
.
.
.
تو رو خداااا اخبار رو دنبال نکن زیاد...میدونم
نمیشه ولی سعی کن مهربانو جونم دنبال نکنی .به آقا نفس هم بگو دنبال نکنه.

ممنون مامان کوچولوی قشنگم
آررره واقعا نمیشه .. هر دومون میدونیم برامون مضره ولی...

یه مادر یکشنبه 15 اسفند 1400 ساعت 10:53 ق.ظ

سلام افرین دریای عزیزم.خیلی عالین.شیرین پزی هنره واقعا.خودمو تصور کردم اومدم کافه ت وقهوه وشیرینی میخورم.حس خوبی داشت از نزدیک دیدنت

سلام به روی ماهت
کاش برسه اون روز و من چقدر محکم دراغوش میگیرمت و جای زمان هایی که از صمیم قلب به فکرت بودم میبوسمت

ترنج یکشنبه 15 اسفند 1400 ساعت 08:37 ق.ظ http://khoor-shid.blogsky.com

سلام مهربانوی عزیز؛ من هم این ویدیو رو دیدم ولی در اصالت ترجمه‌اش شک دارم. تا جایی که من تو اخبار اینجا خوندم، پوتین فقط گفته اگر نیروهای خارجی مداخله کنند، عواقبی در انتظارشون خواهد بود که تا بحال دنیا تجربه نکرده. خیلی خیلی بعید میدونم پوتین بیاد چنین تهدید مستقیمی بکنه.

سلام عزیز من
درسته نازنین این تهدید خیلی غیر عاقلانه و عجیب بود ولی از دیکتاتور های دیوانه هرچی بگی برمیاد

nahid یکشنبه 15 اسفند 1400 ساعت 07:54 ق.ظ

سلام
میشه تو کافه تون منم بعنوان باریستا استخدام کنید ؟
البته باید اموزش ببینم

سلام
جااانم ناهید عزیزم . جالبه من اصلا چیزی از باریستاری نمیدونم اگر دوست داری این کارو حتما برو آموزش ببین مطمئنم خیلی جذابه

سینا یکشنبه 15 اسفند 1400 ساعت 06:37 ق.ظ

مهربانو جان اون کلیپی که پوتین ایران را تهدید کرده دروغ و ساختگیه. درستش را به واتس اپت فرستادم.

خیلی خوبه که آدم آمپول زدن بلد باشه. من هم در دوران طرح کاد، چهار سال تزریقات و پانسمان کار کردم.

ممنونم عزیزم
چهارسال!! تو خیلی سابقه ت از من بیشتره حتما اونجا هر روز مورد داشتین که انجام بدی

Mani یکشنبه 15 اسفند 1400 ساعت 04:12 ق.ظ

به به مهربانوجان


عزیز منی مانی جان

رعنا یکشنبه 15 اسفند 1400 ساعت 02:36 ق.ظ

سلام
اینجا لحظه به لحظه حرف هایی که در مورد این جنگ زده میشه رو گزارش می کنند و مطمئن باشید اصلا چنین چیزی نگفته، انقدر این حرف مهمه که اگه گفته بود تیتر اول خبرها بود ولی من حتی یه اشاره بهش هم نشنیدم.
البته نگرانی که هست... ولی اجازه ندید اخبار دروغ نگرانی ها رو بیشتر کنه.
روزگارتون شیرین

سلام رعنا جون
خدا رو هزار بار شکر قربونت .
ممنونتم عزیز دل

نسرین یکشنبه 15 اسفند 1400 ساعت 01:02 ق.ظ https://yakroozeno.blogsky.com/

راستی فکر کردم چقدر دلم خواست توی اون گالری باشم چون میدونی عاشق سوررئالم
دال مثل...
دریا
دوستت دارم
دلم شیرینی میخواد

آخرِ سورئال بود عزیزم
ای جااانم به اون دلت

غریبه شنبه 14 اسفند 1400 ساعت 10:40 ب.ظ

سلام
به به کاملا هنرمند و خوش سلیقه هم مادر و هم دختر
چه جالب نمی دونستم تزریقات هم تجربه دارید
به جفنگیات توجه نکن که بعضی ها با به خورد ملت می دهند
زندگی همیشه خوش است حتی در سختی هایش

سلام غریبه جان
ممنونم از محبتت .
خدا رحمت کنه مادربزرگم رو بهیار ارتش بود و قتی 9 سالم بود تزریقات رو بهم یاد داد و جالبه از همون سن همه ی خانواده و دوست و آشنا تزریق رو به من میسپردن ... هرچند الان اصلا چنین کار خطرناکی رو تایید نمیکنم

نازنین شنبه 14 اسفند 1400 ساعت 08:41 ب.ظ

این خبر فیکه مهربانو جان. این لینک رو ببینید:
https://www.instagram.com/p/CauWFSJgSYw/?utm_source=ig_web_copy_link

ممنونم نازنین عزیزم
خدا رو هزار بار شکر

Azi شنبه 14 اسفند 1400 ساعت 08:13 ب.ظ

سلام عزیزم ،
خدا از روی زمین برشون داره که با احساسات لحظه ای و قدرت طلبی کل زندگی مارو نابود کردن...حتی آینده ای رو هم نمیبینم ...
حیف بوی شیرینی و حس زندگی که بخواد با حرفای سیاسی آلوده بشه ... بهتره توی لحظه غرق بشیم
وای میشه لطفا زودتررر کافه دال و افتتاح کنین من اومدم تهران بیام پیشتون
بالاش هم اقامتگاه باشه من شبم همونجا بمونم لطفااا
این روزها دارم فک میکنم چطوری بیام تهران و خونه فامیل و آشناها نرم اینجوری شده که ایده سرای دال به ذهنم اومده

سلام آزی جون
آمییییین
ای جااانم کاش میشد به این سرعت عملیش کرد عزیزم میبینی که باشرایط موجود چقدر ترسناکه ادم تصمیمیای مالی بگیره
عزززیزم قدمت روی چشمم

نغمه شنبه 14 اسفند 1400 ساعت 05:03 ب.ظ

سلام مهربانو جان
من زبان روسی خوندم، صحبت های پوتین رو خودم نشنیدم ولی از یکی از دانشجوهای زبان روسی شنیدم که ترجمه غلط است. البته خودم قبلا یک کلیپ با زیرنویس صحبت های پوتین در مورد بیماری کرونا دیدم که کاملا غلط بود و فقط یک تکه از سخنرانی پوتین برای جشن پیروزی روسیه بود. خلاصه که چون افراد کمی زبان روسی بلدن مردم هرچی دلشون می خواد بگن از زبان پوتین می گن. به نظرم فعلا جای نگرانی نیست. انشاء... این جنگ هم زودتر تموم شه و روزی برسه که تمام دنیا در صلح و دوستی با هم زندگی کنند.

سلام نغمه جون
چقدر به وجودت احتیاج داشتم .. اینکه بگی روسی میدونی و این زیر نویس غلطه .
امیدوارم این آرزوی محال به واقعیت تبدیل بشه

نیکی شنبه 14 اسفند 1400 ساعت 04:41 ب.ظ

سلام مهربانوی عزیز
تبریک میگم برای سرگرمی جدید و مورد علاقه. امیدوارم چرخش براتون بچرخه.
لطفا لطفا به این ویدئوها و خبرهایی که تو کانالها و سایتهای فارسی زبان میفرستن اطمینان نکنین. بیشتر اخبار رسانه‌های فارسی زبان پروپاگاندا است حالا یا مال این طرف یا مال اون طرف. کلا من پیشنهاد می‌کنم یک مدت خبرها رو دنبال نکنین و به اطرافیان هم بگین بهتون منتقل نکنن. الان یک روز شما به خاطر این ویدئو که واقعی هم نبود خراب شد، بدتر اینکه حتی اگه واقعی هم بود دونستنش هیچ فایده‌ای نداشت. بخوام خلاصه بگم باید از اخباری که در مقابلشون فقط می‌تونیم منفعل باشیم و نظاره‌گر دوری کنیم‌. من فکر می‌کنم چون شما مدت زیادیه که در معرض این خبرها هستین باعث شده احساس بی‌پناه بودن و ناتوان بودن و از دست رفتن کنترل روی زندگی‌تون در ناخودآگاهتون رخنه کنه. در حالی که در واقعیت شما یک فرد بسیار موفق و توانا هستین که یک زندگی فوق‌العاده خوب رو برای خودتون ساختین.
نوشتن این کامنت تقریبا نیم ساعت طول کشید چون خیلی نوشتم و حذف کردم تا شبیه نصیحت کردن و موعظه کردن نباشه. اگه هنوز چنین حسی میده بگم که قصدم این نبوده. زندگی ما در ایران با مشکلات و سختی‌های زیادی روبرو بوده و هست، غصه خوردن برای چزهایی که دست ما نیست یا اتفاقاتی که ممکنه بعدا پیش بیاد فقط این مدت زمان محدودی که در اختیار داریم رو کمتر و کمتر می‌کنه.
روزهایی خوش رو برای شما آرزو دارم

سلام نیکی جون
کاملاً درست میگی عزیزم از درون احساس تاامنی و غم داره از هم متلاشیم میکنه .
ممنونم بخاطر نوشتن کامنت عزیزم . باید همین کارو انجام بدم ... باید خودم و اطرافیانم رو نجات بدم .
منم برای تو همچنین

نسرین شنبه 14 اسفند 1400 ساعت 03:56 ب.ظ https://yakroozeno.blogsky.com/

همشون برن گم بشن (که نمیشن) دیشب به مزدک گفتم لابد یه مست از اسلحه هاشون داشته کهنه میشده خواستن این جنگو راه بندازن که اونا فروش بره. هر جنگی تو دنیا شروع بشه من زیر سر کشورای ابرقدرتی مثل امریکا و روسیه و انگلیس میدونم.
ولی شش هفت روزه از بس خبرای بد شنیدم و با دیدن فیلمای مردم اوکراین گریه کردم داشتم دیپرشن می گرفتم. از دیروز دیگه اخبار گوش نمیکنم. چون بقول دکتر کاری از دستم بر نمیاد.
دکتر ربولی نگران نباشید من هواتونو دارم و لایک زدم.
و اما اون شیرینی هات. منهم عاشق نون نارگیلی هستم. و بعدشم اونای دیگه که تو جعبه گذاشتی... کی نون خامه درست میکنی ده تا جعبه سفارش بدم؟
من اسم دال رو تایید نمیکنم. یعنی چی؟... قرار شد دریا داشته باشه که نداره! دریا دال داره اما دال دریا نداره. بازم فکر کنم آخه دال هم شد اسم شیرینی؟ چام هم همینجور...

باهات موافقم نسرین جون منم معتقدم بدون دخالت اونا نمیشه.

راستش سر" دال " سرگیجه گرفتم

متین شنبه 14 اسفند 1400 ساعت 03:06 ب.ظ

برخلاف همیشه دلم میخواد این اخبار مجازی شایعه باشه.
البته امیدوارم اگه راسته، اول اروپا رو بزنه:)) اینجوری شاااااااید آمریکا بزنه تو دهنش. ولی خاورمیانه با خاک یکسان شه هم کسی کاریش نداره

ای باباااا از این حرفا نزنیم جنگ هر جا و به هر دلیلی بده

هوپ... شنبه 14 اسفند 1400 ساعت 02:34 ب.ظ

سلام مهربانوی قشنگم :-)
گور بابای همه سیاست‌مدارای خارجی و ایرانژ که گند زدن به زندگیمون.
چقدر دوست دارم شیرینی‌هاتو امتحان کنم

سلام هوپی جانم
بخدا نفهمیدیم چی شد اصلا این زندگی
قربونت برم تو لطف داری هروقت تهران بودی خبرم کن

سین شنبه 14 اسفند 1400 ساعت 12:37 ب.ظ

به و به و آفرین به این پشتکار شما
امیدوارم یه روز خیلی زود پاشم بیام کافه‌تون و این خوشگل‌ها رو از نزدیک ببینم و بخورم :)
میبینید درد و شیرینی زندگی جه در هم تنیده‌ند؟

ممنونم عزیز دل
ای جااان امیدوارم این آرزو محقق بشه ، من یه کافه از خودم داشته باشم و توش دورهمی های دوسانه برگزار کنم با شما دوستان عزیزم
دقیقا .. زندگی آمیخته ای از روزهای خوب و بدمونه

سوفی شنبه 14 اسفند 1400 ساعت 12:36 ب.ظ

مهربانوی عزیزم سلام. اولش قلبم فشرده شد با خوندن اون تکه در مورد تهدید مرد دیوانه. دوشنبه ی پیش همین احساس عجز و عصبانیت رو تجربه کردم و اما الان بعد از بک هفته و درد شانه و گردن عصبی واقعا تصمیم گرفتم مانند اسکارلت رفتار کنم. گاهی فکر نکردن و بیخیال بودن تنها راه نجات هست. امید که مرد دیوانه همین روزها سکته ی ناگهانی بکند و یک دنیا رو از شرّ خودش خلاص.
شیرینی ها بسیار زیبا و گوگولی هستند، واقعا که خود بهار. اون نارگیلی دلم رو برد. من عاشق نارگیل توی شیرینی جات هستم. پارسال یک بار درست کردم اینقدر خوشکل نشد، نمیدونم کجای کارم ایراد داشت. خوش به حال اونایی که شیرینی های دستپخت شما رو می خورند. و اما خیلی دوست دارم بدونم شکلات ساده رو بُن ماری کردید برای اون رگه های شکلاتی؟ خیلی زیبا شدند.
هفته ی خوبی رو براتون آرزومندم.

سلام سوفی جانم
آره عزیزم منم به همین نتیجه رسدم که اصولا ما ادما از ثانیه ای بعد خبر نداریم کسی چه میدونه جنگ و دیوانگی دولتمردا زودتر باعث رفتنه یا مثلا حمله ی ناغافل قلبی ... پس مین الان رو بفهمیم زندگی کردن رو .
امیوارم زمین از وجود نحس همه شون پاک بشه .
سوفی جان برای شیرینی نارگیلی حتما باید پودر تازه و چرب نارگیل رو بخری . مرحله ی داغ زدن هم باید خیلی با حرارت ملایم و همزدن بدون وقفه در حدود یکربع اتفاق بیفته
ممنونم مهربون جان
بله عزیزم شکلات تخته ای یا سکه ای رو بن ماری کردم . بعد ریختم تو قیف و سوراخ ریزی تو سرش ایجاد کرد و..

ربولی حسن کور شنبه 14 اسفند 1400 ساعت 12:32 ب.ظ http://rezasr2.blogsky.com

سلام
من از وقتی یادم میاد در برهه حساس کنونی به سر میبریم و نگرانی داریم.
اما مسئله اینه که نهایتا کاری هم از دستمون برنمیاد
میگم من این کلیپ حرفهای پوتین را ندیدم اما مطمئنین که این حرف را زده؟ شیطنت گذاشتن زیرنویس الکی نبوده؟ هرچند ازش بعید هم نیست
من که فکر میکنم مهردخت از همون اول برای بردن شیرینی های شما نقشه کشیده بوده و نقشه شو با زرنگی اجرا کرده!
ببینیم این کامنتم چندتا دیس لایک میخوره

سلام آقای دکتر
آره واقعا عمریه در نگرانی بسر میبریم
والا از دنیای مجازی هر چی بگی برمیاد . من از کل حرفاش آمریکا و ایران رو میفهمم ولا غیرررر.
نمیدونم واقعیه یا نه ، اگر خبرگزاری های معتبر نگفتن که میتونه کاملا دروغ باشه .. البته از دیکتاتور جماعت که عموما دیوانه های زنجیری هستند هیچ چیز بعید نیست .
مهردخت؟؟ نه قیافه ش رو وقتی بیگناهه و وقتی کاملاً با برنامه جلو اومده رو میشناسم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد