دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود
دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود

"اردیبهشت مبارک"

آخ که چقدر دلم براتون تنگ شده . از پست قبلی بیش از یک هفته گذشته 


اردیبهشتتون بخیر و مبارکی باشه عزیزای من 


این ده روز اخیر حساب ها رو میبستیم منم هر روز صبح که می اومدم اداره به خودم میگفتم : تو قول دادی سراغ وبلاگ نرررری هااا... اومدن اینجا همانا ، غرق شدن تو کامنتا و وبلاگاتون همان و از اون طرف سوتی دادن تو پرونده های اداره دیگه بی برو برگرد میشد. 

راستش دیگه سن و سالی ازم گذشته، و  وقتی تو اداره یه اشتباه ناجور میکنم خیلی خجالت می کشم چون معلومه اصلاااً حواااسم نبوده 

همه ی اینا یه طرف سفارش شیرینی ها و پیدا کردن نیروی کمکی برای مامان هم یه طرف . 

خلاصه بعد از پنج، شش نفر قرار گذاشتن بالاخره دیروز با یه دختر خانوم قرار گذاشتم که تا الان همه چیزش عالی بوده . 

هم وقت شناسه ، هم مودبه و هم خیلی خوب به کارا آشناست . 

این مدت دوتا چیز خیلی دلم رو به درد می آورد . یکی آقایونی که تماس میگیرند و اصرار میکنند کار رو بهشون بدم . یکی خانم هایی که اول صحبتاشون میگن : من از اتباع هستم ، اگر ناراحت نمیشید. 

 ای جااانم چرا ناراحت بشم عزیز دلم . ایرانی و افغانی همه در کنار هم داریم زندگی میکنیم ؛ این دنیا خیلی بزرگه برای همه مون جا هست و روزی . 

کاااش این مرز بندی ها این آوارگی تو کشور غریب و کاش جنگ وجود نداشته باشه . قبول دارم که این اواخر افغان ها حاشیه ساز شدن ولی واقعا دلم نمیاد کسی بخاطر مهاجر بودن شرمنده و دلشکسته باشه 

*********

این مدته چند تا سفارش از اسلایس ها که (درست کردن و برش زدنش یه مقدار ادا و اصول داره داشتم؛ و حلوا های بوتیکی . خودتون قضاوت کنید من میتونم از درست کردن این خوشگلا خسته بشم ؟؟ 


ایشون اسلایس زعفرون ، پسته ست اما تو لایه ی میانی ، هم پسته داره هم کرنبری و هم قیسی. 

لایه ی بالایی عطر و طعم  زعفرون داره و کلاً یه دسر لاکچری حساب میشه . من اگر قرار باشه خودم بخورم ترجیح میدم قیسی نداشته باشه چون بنظرم شیرینیش زیاده و بهتره قیسی حذف و کرنبری که ترش و شیرینه مقدارش بیشتر بشه 


ایشونم اسلایس فندوق و نوتلا هستن که من خیلی دوسش دارم 



این دلبرکان هم حلواهای بوتیکی هستند؛ حلوای هویج، پسته و نارگیل . 


هیچی دیگه .. 


آخ که وقتی کافه دال رو راه بندازم چقدر از این خوشمزه ها دور هم بخوریم 

دوستتون دارم . اردیبهشتتون بخیر و عاشقانه 


نظرات 24 + ارسال نظر
صفا جمعه 23 اردیبهشت 1401 ساعت 09:16 ب.ظ http://Mano-tanhae-va-omid.blogsky.com

آفرین به مهربانوی پر تلاش و پر انرژی چقدر هم با سلیقه شیرینی درست کردی انشالله هر چه زودتر خبر گشایش کافه رو هم بهمون بدی .

ممنونم صفا جان

مهناز سه‌شنبه 13 اردیبهشت 1401 ساعت 06:16 ب.ظ

جانم عزیز پر انرژی دوست داشتنی
مهربانو جان قضیه تصادف چی شد؟

عزیز دلی
مهناز جون رای به هفتم خرداد سال جاری موکول شده من چشمم از این سیستم قضایی آب نمیخوره

مهرگل دوشنبه 5 اردیبهشت 1401 ساعت 02:27 ب.ظ

وااااااااای مهربانو چقد این شیرینی ها جیگر بودن مخصوصا اونی که نوتلا داره
کاش ما هم بلد بودیم بپزیم
منم دلم گرفت گفتی که میگن اتباع هستن تصور کردم که ماها اگه مهاجرت کنیم چی میشه

مررسی عزیز دلم .
آره منم اونو خیلی دوست دارم.
هیچی دیگه چی بگم .. البته منم اینطوی فکر میکردم ولی برادرم که کاناداست میگه ایرانی ها رو خیلی تحویل می گیرن

زهرا..‌. یکشنبه 4 اردیبهشت 1401 ساعت 03:23 ب.ظ http://saatsheni1531.blogfa.com

وای کی میرسه اون روز که بیاییم کافه دال و کنارهم ازاین خوشمزه هابخوریم

منیژه یکشنبه 4 اردیبهشت 1401 ساعت 03:00 ب.ظ

من عاشق حلواها شدم تامام

مهردخت که کل نارگیلی ها رو خورد و به هیچکسم نداد

مریم یکشنبه 4 اردیبهشت 1401 ساعت 01:48 ب.ظ

کاش دستور پخت این خوشمزه جات رو میذاشتی ما دلمون میره تا کافه دال

ای جااان چشم مریم جون سعی میکنم بذارم

parinaz یکشنبه 4 اردیبهشت 1401 ساعت 12:43 ب.ظ http://parinaz95.blogfa.com

والا مهربانو جون منم دلم برات تنگ شده بود.
ای خدا به زودی خیلییی زود مهربانو کاف دال راه بندازه و من بیام یه دل سیر شیرینی بخورم ولی چاق نشم.تاکیید میکنم خدا،چااق نشمم


پریناز جون این تاکید رو درمورد منم داشته باش هااا

مخمور یکشنبه 4 اردیبهشت 1401 ساعت 10:28 ق.ظ http://mastoori.blogfa.com

سلام مهربانو
آخ که چقدر دلم می خواد می تونستم سرمایه گذاری کنم و یک کافه با هم بزنیم البته سوای از بی پولی من تمایل تو به شراکت هم مرحله اول است که اعتماد به سقف همیشگی ام یک لحظه تنها مانع موجود را بی پولی ام دید

سلام عززیزم
ای جااان قربون تو و افکار قشنگت

متولد ماه مهر یکشنبه 4 اردیبهشت 1401 ساعت 08:18 ق.ظ

عزیزم خدا را شکر که آدم مناسبی برای مامان اینها یافتی، موفق باشی خانم هنرمند

اینم نشد عزیزم حالا تعریف میکنم

نیروانا یکشنبه 4 اردیبهشت 1401 ساعت 12:09 ق.ظ

ما اعتراض داریم
ارسال به شهرستان چرا ندارید
چرا هرچی امکاناته مال تهرونیاس
تبعیض تا کیییی؟؟؟

عزززیزم

شارمین شنبه 3 اردیبهشت 1401 ساعت 06:29 ب.ظ http://behappy.blog.ir

سلام.
امیدوارم یه کیس عالی نصیبتون بشه

روحم رفت با این شیرینیا

سلام عزیزم
مرسی از ارزوی قشنگت ولی واقعا دیگه امیدی ندارم
قربون روووحت ، کجا میره بگو وایسه کارش دارم

Nasrin شنبه 3 اردیبهشت 1401 ساعت 05:26 ب.ظ

عکس هات عطر دارن مهربانو جون عطر زعفران و فندق رست شده

قربونت برم دوست با احساس من . مرررسی

شیوا شنبه 3 اردیبهشت 1401 ساعت 11:24 ق.ظ

سلام مهربانو جون
چقدر خوشگلن دسرها و شیرینی هات. من که اهل شیرینی نیستم از دیدنشون ذوق کردم چقدر خوبه که برای بعد از بازنشستگی به فکر یه کار خوب که علاقه داریم باشیم و شدنی هم باشه. من هم همش دارم به بعد از بازنشستگیم فکر می کنم و اینکه دوست دارم یه کار پر درآمد هم کنار کارم داشته باشم الان، ولی هنوز نتیجه نگرفتم البته هنوز تا بازنشستگیم 20 سالی مونده ولی تا هنوز پیر نشدم باید یه کاری بکنم دیگه

سلام عزیزدلم
قربونت شیوا جونم درسته باید بفکر بعدش باشیم ولی الان که خیلی مونده هم زمان دوتا کارو انجام بدی فکر کنم خیلی سخته
ولی تو این فرصت حتما به علاقمندی هات فکر کن و پیداش کن

نسرین شنبه 3 اردیبهشت 1401 ساعت 01:31 ق.ظ https://yakroozeno.blogsky.com/

جدی جدی انگار باز اسکای کامنت خوری کرده... خب اینبار لابد شیرین بوده می بخشمش
خوشحال شدم یه خانم مناسب برای کمک به مامان پیدا کردی. و دلم گرفت که آقایون از زور بیکاری اصرار داشتن بیان
از شیرینی هاتم کلی تعریف کرده بودم که دیگه با این سرقت ادبی کامنتم، حس و حالش رفت

فقط اینو بهت بگم که اگه کنارت بودم، هفته ای سه کیلو و نیم چاقتر میشدم

نسرین جونم کامنتت رسیده بود نشده بود تایید کنم . با نفس اومدیم یه سفر کوچولو نت خیلی ضعیف بود ابجی

الی جمعه 2 اردیبهشت 1401 ساعت 08:02 ب.ظ http://elimehr.blogsky.com

جوووون
چه خوشمزه های دلم خواستا
یه شعبه از کافه ت هم شیراز بزنم خودم هر روز اونجام

نیکی جمعه 2 اردیبهشت 1401 ساعت 04:29 ب.ظ

سلام مهربانو جان
چه دسرای خوشگلی
یادش بخیر مادرم که جوون بود همیشه خونمون عطر وانیل هل و زعفرون میداد با اینکه شاغل بود عصراشو با عشق و حوصله انواع شیرینی د دسرو برامون میپخت... یه دفترم داشت که توش با خودکار مرتب و منظم دستور شیرینیای مختلفی که از دوست و همکار و فامیل میگرفت مینوشت...
چه روزای خوبی بود...چقدر مادرم جوون و سرحال بود... الان شاید سالی یکی دوبار برامون نهایت یه کیک دورنگ درست کنه...خدا همه مادر پدرا رو حفظ کنه...
مامان سال بعد بازنشسته میشه چند وقت پیش میگفت دوست داره بعد بازنشستگیش بره یه کلاس هنری... به نظرم همین دوره های شیرینی پزی با روحیاتش نزدیک تره باید بهش پیشنهاد کنم...مرسی بابت پستای حال خوب کنی که برامون میذارین ...خوشحالم برای مادرتون یه خانم خوب پیدا کردید

سلام نیکی جانم
گاهی که عین تراکتور کار میکنم با خودم فکر میکنم یه روزی میشه که ذره ای از این توان در وجودم نمیمونه ، دلم می گیره …
خدا مامان رو نگهداره عزیزم
میدونم چه حسی داری

سینا دال جمعه 2 اردیبهشت 1401 ساعت 11:27 ق.ظ http://sinadal.blogsky.com

کافه دال؟ نه درستش کافه سینا دال هست

Mani جمعه 2 اردیبهشت 1401 ساعت 03:57 ق.ظ

نسرین جمعه 2 اردیبهشت 1401 ساعت 01:17 ق.ظ https://yakroozeno.blogsky.com/

کامنت من کووووو
من شیرینی میخوام

لیلی پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1401 ساعت 03:56 ب.ظ

همیشه چقدر یاد میگیرم از انسانیتتون

عزیز منی لیلی نازنینم

مادر دو دختر پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1401 ساعت 03:38 ب.ظ

خانم توانمند و مهربان بهترینهارو برات آرزو میکنم

ممنون دوست گل و مهربونم منم برات بهترین ها رو میخوام

سینا پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1401 ساعت 03:08 ب.ظ

متوجه نمی شم که چرا از تماس آقایون دلت به درد میاد. میشه بیشتر توضیح بدی؟

سینا جان معمولا خانم ها اعتراض میکنن که حقوق ۴/۵ میلیون برامون کمه و اکثرا بخاطر گذرون وقتشون و اینکه یه پولی هم دربیارن داوطلب کار هستند مثلا یکی صادقانه گفت من میخوام اندازه یه گوشی پول در بیارم که گفتم مرسی که گفتی ولی مامان من به یه روش عادت میکنه براش سخته تغییرش بده
حالا اقایون حاضرن با همین مبلغ کار کنند و تازه متاهل هم هستن

ربولی حسن کور پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1401 ساعت 01:17 ب.ظ http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
اعتراف میکنم کمی فکر کردم تا یادم اومد چرا قرار گذاشتین بخصوص وقتی دیدم گفتین به آقایون جواب مثبت ندادین.
امیدوارم مورد مناسبی را انتخاب کرده باشین

سلام
ممنون اقای دکتر عزیز

نسرین پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1401 ساعت 12:18 ب.ظ https://yakroozeno.blogsky.com/

ای خدا... چقدر خوشحال شدم بالاخره یه نفر مناسبو پیدا کردین. آفرین به مرامت، کمتر از اینم ازت انتظار نمیره، افغان و ایرانی نداره.
دلم برای مردها سوخت...
وای این شیرینا کردن کبابم کاکو جونی... از همشون می خوام بوخودا
جالبه منهم داشتم پست جدید خنده دار می نوشتم... بدو بیا

نسرین جون واقعا از این مرز بندی ها کلافه و ناراحتم کاش دنیا واقعا یک دهکده جهانی بود
عززیزم اومدم کلی خندیدم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد