دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود
دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود

یار وداع می کند ...



یار وداع می‌کند، تاب وداع یار کو؟ وعده وصل می‌دهد، طاقت انتظار کو؟

آره خب میدونم داره یه جای خوب میره که شاید آرزوی خیلی ها باشه، ولی آخه این سرزمین زیبای پهناور چی کم داره که باید برای داشتن زندگی بهتر، داشتن حداقل های زندگی استاندارد و حقوق اجتماعی مناسب مهاجرت کنیم؟ 

کدوممون یه جای دنیا یه تکه از قلبمون زندگی نمیکنه یا خودمون نرفتیم زندگی کنیم؟ 

چرااااااااااااااا؟؟ چرااا باید از مملکنمون فرار کنیم؟ 

چرا مهرداد دوهفته ایران بود و داشت از دیدن قیمت ها دیوانه میشد؟ چرا مهرداد برای برگشتن به جایی که یکسال و نیمه داره اونجا زندگی میکنه، خوشحال بود؟ 

چرا وقتی به ما نگاه می کرد چشماش پر از غم بود و می گفت : لیاقت همه زندگی خیلی بهتریه، حیییف از ایران و حیف از شماها؟ 

این چرا ها داره از پا درم میاره

مهرداد نزدیک چهار صبح پرواز کرد و قول داد سالی یکبار حتماً بیاد ... دوهفته ی رویایی خانواده ی شمعدانی  گذشت . امروز شمعدانی ها ده نفره ن ، خدا رو شکر به آرامش و ثبات رسیدیم و با وجود نسیم جون و سینای عزیزم احساس میکنم دوتا خواهر دارم سه تا برادر 

مامان مصی و بابا عباس عزیزم شما ستون شمعدونی ها هستید؛ مرسی که مارو جوری تربیت کردید تا همیشه و همه جا دلمون به هم گرم باشه و تنها چیزی که تو روابط خانوادگی برامون تعریف شده ، حمایت و عشق نسبت به هم هست .. خدا رو شکر که هیچکدوممون غیر از این نیستیم برای هم 

دوستتون دارم دوستان حقیقیِ وبلاگیم 


نظرات 34 + ارسال نظر
صفا چهارشنبه 11 خرداد 1401 ساعت 06:47 ب.ظ http://Mano-tanhae-va-omid.blogsky.com

به امید روزی که هیچ ایرانی تنها راه موفقیتش رو در مهاجرت نبینه . به امید روزی که راه موفقیت و پیشرفت در ایران برای ایرانیها هموار بشه....

به همین امید هاست که زنده موندیم صفا جون

کیهان شنبه 7 خرداد 1401 ساعت 09:48 ب.ظ http://Mkihan.blogfa.com

ان سفر کرده که صد قافله دل همره اوست
هر کجا هست خدایا به سلامت دارش

آمییین

سارا وحشی جمعه 6 خرداد 1401 ساعت 11:57 ق.ظ http://saravahshi.blogfa.com/

چقدر قشنگ مینویسی عزیزم

ممنونم سارا جان

Mani پنج‌شنبه 5 خرداد 1401 ساعت 03:33 ق.ظ

پوزش بسیار مهربانو جان
نام مهرداد جان را اشتباه نوشتم

عزیز منی مانی جانم مشکلی نیست

Maneli چهارشنبه 4 خرداد 1401 ساعت 08:42 ب.ظ

سلام خواهر جانم
عمیقا با تک تک سلولهام این حس رو درک میکنم
هر بار که میومدم ایران از لحظه ای که با خوشحالی چمدون میبستم وقتی به برگشت فکر میکردم گریه ام میگرفت
هر بار مامانم میومد همین داستان
با هر خداحافطی توی این فرودگاهها قلبم هزار تیکه شد . قلب هممون شده چینی بند زده
وقتی تو اینستا دیدم مهرداد جان نوشت خداحافظی لعنتی اشکم سرازیر شد
بعدشم استوری خودت و ......
خدا پشت و پناه این مسافر عزیز باشه و بزودی دیدارهاتون تازه بشه عزیزم

سلام مانلی جانم

میدونم چی میگی عزیزم .. مهرداد اصلاً فکر نمیکرد اینطوری دلتنگ بشه تقریباً احساس میکردم داره چمدونش رو با خوشحالی میبنده که بره اونطرف دوباره زندگیش روی روال بیفته و ...
ولی روز دوشنبه که زنگ زد های های گریه میکرد و میگفت قرار نبود اینطوری بشم نمیدونم چی شده بی اختیار صورتم خیس اشک میشه به این دوهفته فکر میکنم

نازی چهارشنبه 4 خرداد 1401 ساعت 12:26 ب.ظ

مهربانو چون یه نظر خصوصی برات دادم امیدوارم کامل رسیده باشه

نازی جون کامنتت رو گرفتم عزیزم کاش یه راه ارتباطی داشتم باهات ایمیلی چیزی که برات توضیح میدادم
همینقدر بگم که در این مورد پیر شدم انقدر توضیح دادم و فوائدش رو یاداوری کردم ولی نشد که نشد . نهایتا مهردخت انجام داد ولی بیفایده بود گارد عجیبی درموردش دارند

ماه چهارشنبه 4 خرداد 1401 ساعت 09:39 ق.ظ

سلام عزیزم
مسافرت در پناه خدا، خوشحالم که از رفتن خوشحاله
به امید روزهای خوب:
یه بوس و بغل برای مهربانوی عزیز ( فکر کنم ما برای خودمون ناراحتیم و بچه ها مون)
سر کار هستم دلم می خواهد صدای موزیک را بلند می کردم و چای داغ و اشکهای آروم ( افسوس)
موسم گل
دوره حسن
یک دو روز است
در زمانه...
ای ...

سلام ماه عزیزم ممنونم جان دل احتمالا همینطوره قربونت

nahid چهارشنبه 4 خرداد 1401 ساعت 12:32 ق.ظ

مهربانو جان وقتی میامد به رفتنش فکر میکردم
ایا این طبیعیه که من با رفتن هرکدوم از بچه هامون فارغ از نسبتی که با من ندارن اشک میریزم ؟

منم همینطور ناهید جان شمارش معکوس از همون لحظه ی اول شروع شد
بچه های ما همه بچه ی ایرانند و ایران داره خالی میشه از جوان هایی که وجودشون بسیار با ارزش و مهم بود برای این خاک مظلوم
عزیزم منم احساس مشابه تو‌رو دارم

مجید وفادار سه‌شنبه 3 خرداد 1401 ساعت 08:35 ب.ظ

همچنان چشم به چشمان تو دارم ای دوست
گوشه چشمی بنما بر دل زارم ای دوست
هر شبم نقش تو ماه شب چشمان من ست
روزها در شب هجرت بشمارم ای دوست

سلام مهربانو جان
خوبی خوشی
چه عجب یا ما فقیر فقرا کردی

هر کجا هستن خوش و خرم باشن
آسمان همه جاش آبیه
دلت آبی

سلام با وفا
ممنونم خدا رو شکر
من همیشه یاد دوستانم هستم
ممنون از لطفت

غریبه سه‌شنبه 3 خرداد 1401 ساعت 04:32 ب.ظ

سلام
میگن کجا خوش است
آنجا که دل خوش است
شاد باشند و موفق بالاخره بعضی وقتا رفتن به است از ماندن و عمر هدر دادن

سلام
درسته
امیدوارم گل پسر شما هم در پناه خدا باشه

لیمو سه‌شنبه 3 خرداد 1401 ساعت 01:01 ب.ظ

امان از این پرسش های بی پاسخ...
دلتنگی درواقع ناراحتی قلبی خودمونه در غیاب کسی که برامون عزیزه. سعی کنین به این فکر کنین که در دورترین نقطه ی زمین حتی،خوشحاله و موفق


همینطوره عزیزم

نازی سه‌شنبه 3 خرداد 1401 ساعت 12:44 ب.ظ

چقدر گریه کردم اونجا که برادرتون دستش را برد بالا تکون داد چقدر دلتون گرفته و حقم دارین کاشکی بیشتر میموندن

قربون چشمات نازی جون
کاش اصلا مجبور به رفتن نبودن

الی سه‌شنبه 3 خرداد 1401 ساعت 09:57 ق.ظ https://elimehr.blogsky.com/

چرا رفت؟ چرا اصن باید بریم؟ چرا اگر نرفتیم اینطوری داغون و زنجیر شده ایم؟
این چراها داره منو از پا در میاره

یه مادر سه‌شنبه 3 خرداد 1401 ساعت 09:33 ق.ظ

سلام دریا جان روزت بخیر وشادی.چقدر دلم گرفت یه دلتنگی تو نگاه برادرتون بود که منم بغض کردم اینقدر که از خداحافظی های اینطوری زجر میکشم(قطعا فیلم گرفتن خیلی برات سخت بوده).امیدوارم هرجا هستن در ارامش باشن وشرایط طوری باشه اینقدر دلتنگ عزیزانمون نباشیم.بازم عروسی خواهر عزیزت رو تبریک میگم امیدوارم خوشبخت بشن.وباید بگم متاسفانه بعضی ارایشگرای محترم این روزای خوش وتکرار نشدنی رو برای خیلی از ماها یکم تلخ کردن .من هم تو عروسی خواهر وبرادرم تجربه شما رو داشتم وبا ناراحتی وحرص خوردن کارم انجام شد.
هرچند بعد تو مراسم ادم یادش میره ولی خاطره تلخش می مونه

سلام عزیز دلم
اون هی می رفت و برمی گشت نگاه می کرد منم اشک میریختم و آخرین لحظه های حضورش تو ایران رو ثبت میکردم .. حالا دیگه روزی هزار بار فیلمو نگاه میکنم ... عجیبه هااا کلی باهم ویدیو کال میکنیم ولی اون خداحافظی یه چیز دیگه س
ممنونم عزززیزم . کاملا درست میگی همیشه اگر خودمون رو تو موقعیت های طرف مقابل بذاریم خیلی از این اتفاقات ناخوشایند نمی افته

منجوق سه‌شنبه 3 خرداد 1401 ساعت 08:52 ق.ظ http://manjoogh.blogfa.com

هیچی ندارم که برای وداع بگم

فرحناز سه‌شنبه 3 خرداد 1401 ساعت 08:15 ق.ظ

سلام. الهی که مسافرمون سلامت به مقصد برسه ما هم هر وقت خواهرم از آلمان میاد همین حس شما را داریم مهربانو جان ولی اون هر بار بیشتر شکر می کنه که از ایران مهاجرت کرده. ما هم که به هر دلیلی نشد که بریم حسرت به دلمون مونده که چرا سریع اقدام نکردیم؟ من که بعید میدونم چیزی اینجا درست بشه همه چی بدتر میشه باید به فکر بچه هامون باشیم

سلام فرحناز جان
الهی تن درست باشن عزیزم .. حال و احساسات مشترک داریم

گل آبی سه‌شنبه 3 خرداد 1401 ساعت 07:03 ق.ظ

و چه آشناست غم لحظه خداحافظی و بدرقه عزیز و خوشحالی براشون که جای بهتری هستن و خیالمون ازشون راحته. سفرشون سلامت.....


دقیقا عززیزم

ساغر سه‌شنبه 3 خرداد 1401 ساعت 04:38 ق.ظ

مهربانوجان سلام
انشاالله داداش در پناه خدا باشند، منم بغضم گرفت.باز خداروشکر با دل خوش برگشتند .
خدا بزرگه انشاالله خودش کمکمون میکنه طاقت بیاریم.مواظب خودت باش

سلام ساغر جون
ممنونم عزیزم
آمییین

ملیکا سه‌شنبه 3 خرداد 1401 ساعت 04:34 ق.ظ

سلام مهربانو جان
چه زود گذشت!
سفرشون به خیر و سلامتی
خدارو شکر به این همه مهر و محبت.
لذت می‌برم.
افسوس به این همه بی‌درایتی‌ها تو این مملکت!
خداوند خانواده شمعدانی‌رو در پناه خودش حفظ کنه ان‌شاالله

فقط دو هفته شد
ممنونم عززیزم..
افسوووس ...

محبوبه سه‌شنبه 3 خرداد 1401 ساعت 03:37 ق.ظ

سفرشون به خیر باشه.
حس غریبی ئه. از کشور خودت میکنی و میری. نه اینجا ریشه داری نه اونجا. دلم میخواست ایران یک جوری بود که میشد آدم بمونه. جایی که همه عزیزانش هستن.

ممنونم عزیزم
متاسفانه همینطوره محبوبه جان . کااااش ایطور بود

Mani سه‌شنبه 3 خرداد 1401 ساعت 02:50 ق.ظ

مهربانو جان عزیزم
تن مهرزاد جان و همه شما سالم و دلتان خوش باد.

پانوشت
چند روز بود ، که نمیتونستم برای شما، نسرین جان ، پیام بنویسم
برای نسرین جان در "تماس با من" ,وبلاگ پیام گذشتم

قربونت نازنین
فکر میکنم اختلالی وجود داشته طبق معمول البته

Mani سه‌شنبه 3 خرداد 1401 ساعت 02:42 ق.ظ


just a test


پیامت رسید عزیزم

Nasrin سه‌شنبه 3 خرداد 1401 ساعت 02:01 ق.ظ

الهى هر جا هستن سلامت باشن خداحافظى خیلى سخته
میبینى مهربانو جان دو ساعت از گذاشتن پستت نگذشته که یه مصیبت دیگه روى سرمون اوار شده … اینا چه موجوداتى هستن که عین خیالشون نیست ما با هر حادثه میمیریم و زنده میشیم هنوز غم مسافرهاى هواپیماى اکراینى، کشته هاى ابان، سانچى،پلاسکو و… با ماست الانم که ابادان

ممنونم نسرین جان
خیلی هم سخته
دقیقا عزیزم .. الان داشتم فکر میکرم آزادی خرمشهره و آبادان فرو میریزه ...
چه دلمون خوش بود اون موقع که خرمشهر آزاد شد فکر میکردیم خیلی آزادیم

زری.. دوشنبه 2 خرداد 1401 ساعت 06:25 ب.ظ http://maneveshteh.blog.ir

عزیزم فقط میتونم بگم باز خدا روشکر مهرداد از اینکه داشت برمیگشت خوشحال بود، این یعنی اینکه در کانادا به وضعیت خوبی رسیده و بر اوضاع مسلطه.
همیشه شاد باشید، امیدوارم روزی برسه که هر کسی مهاجرت کنه از سر اجبار و داشتن حداقل های امنیت و آرامش نباشه.

بله زری چان کاملاً خوشحال بود از اینکه داره میره و این برای من درعین خوشحالی خیلی غمگین بود .. فکر کن از اینکه دیگه مجبور نیستی تو وطنت باشی خوشحالی
کاااش ببینیم اون روز رو . چند تا از عموهای من یا فامیل های دورترمون قبل از انقلاب رفتن تحصیل کردن و برگشتن .. ازشون میپرسیم چی شد برگشتین میگن اون موقع اصلا دلیل و لزومی بجز تحصیل علم و فنون پیشرفته تر از ایران هیچ دلیلی نداشتیم هر چی که خوب بود تو همین مملکت ودمون بود

Azi دوشنبه 2 خرداد 1401 ساعت 04:54 ب.ظ

وای مهربانو جان درد این دو هفته ی من دقیقا عین همین سوالات شماست ...
با اینکه دوستای عزیز دیگه هم رفتن ولی انگار دیگه تحمل رفتن یک نفر دیگه رو نداشتم ... شاید هم سوگ رفتن احتمالی خودمون هست که کم کم شروع شده و انگار یه تیکه ای از روحمون همراه عزیزانمون میره ... رفیق ۹ ساله مون که عین برادر برام عزیز بود جمعه رفت با اینکه واقعا براش خوشحالم ولی دلتنگی و این چراهای بی جواب دیوونم میکنه ...

آزی جان کاملا درکت میکنم الان همه مون همین حال رو داریم تو این ماتم سرای زیبا و دوست داشتنی بنام ایران

رهآ دوشنبه 2 خرداد 1401 ساعت 03:58 ب.ظ http://Ra-ha.blog.ir

مهربانو جانم
سفرش به سلامت. الهی هر جا هست دلش خوش باشه
چه قصه تلخ و شیرینی عه این مهاجرت ... نمیدونی خوشحال باشی یا ناراحت ...

ممنونم رها جان
خیلی احساسات متضاد داریم

فریبا دوشنبه 2 خرداد 1401 ساعت 03:52 ب.ظ

سلامت باشن .
خداوند از گزند روزگار حفظتون کنه .
الهی کانون خانوادتون همیشه گرم و صمیمی باشه.

ممنونم فریبا جون
الهی آمییین ... چه دعای قشنگی

لیدا دوشنبه 2 خرداد 1401 ساعت 03:29 ب.ظ

خدا پشت و پناهش.

ممنونم لیدا جون

ردپا دوشنبه 2 خرداد 1401 ساعت 01:37 ب.ظ http://radepa.bushehr.ws

مهربانو جان من یکسال و نیم پیش برادرم و همسرش به خاطر شرایط کاری رفتن تهران و اونجا زندگی می کنند. من و خواهر و برادرم هم از نظر عاطفی خیلی به هم نزدیک هستیم و هجرتشون باعث شد که به مادر و پدر و من و خواهرم سخت بگذره ولی از این خوشحال بودیم که رفتنشون بابت شادی و پیشرفتشون و همین دوری رو قابل تحمل میکرد. به خاطر همین شاید بدونم حال شما رو و کمی درکتون کنم. هر چند که ما نهایت با یه پرواز یک ساعت و نیمه کنار هم هستیم و راه شما خیلی خیلی دورتره ولی همون که بدونیم شادن و سلامت و خوشحال ادم راضیه راضیه .
به قول مامانم الهی همیشه غریب تندرست باشند.

بله عزیزم تو خوب میدونی من چه حسی دارم الهی هم شما عاقبت بخیر و شاد باشید هم برادر جان
الهی آمین

مخمور دوشنبه 2 خرداد 1401 ساعت 12:55 ب.ظ http://mastoori.blogfa.com

ان سفر کرده که صد قافله دل همره اوست
هر کجا هست خدایا به سلامت دارش


آمیییین

ربولی حسن کور دوشنبه 2 خرداد 1401 ساعت 12:45 ب.ظ http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
ایران چیزی کم نداره حتی یه چیزهایی هم اضافه داره
ان شاالله به زودی به تعداد شمعدونی ها هم اضافه میشه فقط باید خیلی مراقبشون باشین تا ریشه کنن

سلام
کاملاً درست میگید بدبختیمون همینه که این کشور نعمت و ثروت زیادی داره و صاحب دلسوز هم نداره
ممنونم دقیقاً آقای دکتر اینکه علف هرز نباشن و بمونند و ریشه کنند خیلی مهمه

مهرگل دوشنبه 2 خرداد 1401 ساعت 11:54 ق.ظ

مهربانوجان سلام خوبی؟
خیلی خیلی خیلی تبریک میگم عروسی خواهرگلت رو و اومدن داداشت که شاید باور نکنی ولی انگار خواهر و برادر ما هم هستن
الهی شکر که همه چیز خیلی خوب پیش رفت
من برا دو تا پست آخر هرچی تلاش کردم نشد کامنت بذارم نمیدونم چرا
امیدوارم این کامنتم بیاد و بدونی چقد همیشه به یادتم و از ته قلبم با اینکه از نزدیک ندیدمت دوست دارم
میدونم وداع سختیه ولی به قول خودت خداروشکر که مهرداد میره یه جای خوب و حالش خوبه اونجا
راستی خیلی شیک و ناز بودین همتون تو عروسی جدی میگم
و چقد دلم عروسی خواست

سلام عزیز من
مرررسی مهرگلکم با این کامنت مهربونت غم دلم آب شد ... خدا همه ی دوستای خوب رو برای هم نگهداره عزیزم .. محبت داری الهی بین شما هم جشن باشه و شادی و وصصصل یاران

مهرگل دوشنبه 2 خرداد 1401 ساعت 11:50 ق.ظ

الوووووووو

جانم

نسرین دوشنبه 2 خرداد 1401 ساعت 11:48 ق.ظ https://yakroozeno.blogsky.com/

از دیشب تو فکرتون بودم. باور می کنی وقتی مجسم کردم مهرداد داره با تک تکتون خداحافظی میکنه بغض کردم؟
در پناه حق باشه، شاد و سلامت
جواب چرا ها رو همه میدونیم. همه

ممنونم عززیزم ... نسرین جون خیلی خیلی سخته

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد