دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود
دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود

همشهری های کوچولومون رو دریابیم

راستش وقتی میرسم خونه و میبینم تامی روی سنگ های ولرم ِ کفِ خونه که از زیرش لوله های رادیاتور رد شده خوابیده ، یادِ زندگی قبلیش میفتم که با اون جثه ی کوچولوش توی لوله ی آب تنها و بدون مادر قایم میشد و احتمالاً تا زمانی که فرنازجون ( امدادگرحیوانات) پیداش کنه و ببینه دُمش قطع شده ، شب و روزهای خیلی سختی رو تجربه کرده، دلم آتیش می گیره . فکر میکنم چندتا از این کوچولوهای طفلکی امسال از سرما و بی غذایی یخ می زنند یا توی موتور ماشین ها گیر میفتن و نقص عضو میشن یا میمیرن؟

لطفاً حواستون بهشون باشه ،قبل از اینکه  ماشین رو روشن کنید، چند تا ضربه به کاپوت بزنید تا اگه خوابشون برده بیدار شن و بیان بیرون . 

درضمن برای اینکه یخ نزنن باید فشار خونشون طبیعی باشه ، اگر غذا نخورن احتمال یخ زدنشون خیلی زیاده، لطفاً غذاهای اضافه تون رو ازشون دریغ نکنید . خدمت اون عده ای از دوستان که میگن با غذا رسانی به حیوانات در چرخه ی طبیعی دخالت نکنید . باید بگم: انسان به عنوان خطر ناک ترین و مخرب ترین موجود روی این کره ی خاکی بزرگترین آسیب ها رو به طبیعت و اکوسیستم زده ، لطفاً بخاطر خودخواهی های خودتون و ناکارآمدی دولت و سیستم مملکت داری نگید که غذا دادن به یه موجود ضعیف و بی پناه ، دخالت در اکو سیستمه !!! 

من به هیچ عنوان راضی نمیشم یه موجود زنده ی زبون بسته ، از شدت گرسنگی یا سرما جونش رو از دست بده.

واقعاً چطوری میتونید پاتون رو روی پاتون بندازید و بگید اینا باید از گرسنگی و سرما بمیرن تا جمعیتشون کنترل بشه؟

لطفاً  بی کفایتی مسئولین رو گردن ازدیاد جمعیت این طفلکا نندازید.

 همین بغل گوشمون در ترکیه ، مردم با حیوانات خیابان مهربانند و از هیچ کمک و حمایتی هم دریغ نمیکنند .

 نه موش از در و دیوارشون بالا میره ، نه آیه ای از قرآنشون کج میشه . 

مسئولینِ اونا درکنار کمک و حمایت، عقیم سازی رو بصورت اصولی پیاده میکنند و فاضلاب ها و زباله ها به درستی جمع آوری و لایروبی میشن و محل تجمع موش ها نمیشه . 


کشورهای پیشرفته رو نمیگم هاااا، همین ترکیه با همه ی مشکلاتی که داره. 


القصه، من این آخر هفته ای  رو دنبال تهیه ی کارتن و موکت و نایلون برای کاور کردن جعبه ی پیشی های بی پناه خیابون بودم . 


امروز با مدیر ساختمون منزل جدیدم چت می کردم و درواقع داشتم اجازه ی اسقرار جعبه ها رو می گرفتم . 








یه حال خوبی دارم بابت اینکه مدیر ساختمون این مجتمع نظراتش با من همسوعه و درضمن آدم مهربون و نازنینیه . ته دلمم شور میزنه که این وسط بعضیا کارشکنی نکنن. 

امیدوارم اینطوری نباشه واقعا

از وقتی دختر کوچولوم (دارسی) از پیشمون پر کشیده ، چیزی در مورد تامی براتون ننوشتم . امروز یه فیلم و چند تا عکس از پسر شیطونکم براتون میذارم 


اولین بار بود تو خونه ی جدید رفته بالای کابینتا 



اینجا هم بعد از اصلاح و حمامه داره با سشوار خشک میشه و از ترسش چسبیده به پسر مهربون کلینیک


اینجا هم خونه ی مامان ایناست اون مدتیه که داشتیم اسباب می کشیدیم آقا تامی بوفه ی مامان مصی رو هم فتح کرده 


دوستتون دارم عزیزای من 

نظرات 28 + ارسال نظر
مریم پنج‌شنبه 26 آبان 1401 ساعت 03:01 ب.ظ

شما خیلی خیلی مهربونی اینارو از محبتتون به انسانهای فقیر و فعالیتی که میکنین احساس میکنم با وحودی که برخی افراد پولهاسونو فقط برای خودشون لباس و سالنهای زیبایی صرف میکنن شما با دل بزرگت یه خیریه کوچولو درست کردی برای دیگران واقعا قابل تحسینین ...در مورد حیوانات منم مث شما فکر میکردم اینم مث بقیه توصیه های حکومته که دلیل خاصی داره ولی واقعا مورد متفاوتیه توی یه پیجی خوندم کاناد ا شما نباید به حیوونی که مال خودتون نیست غدا بدین و این جریمه داره الان کوهپایه های اطراف تهران پر از سگ شده و از خرگوش و جوندکان کوچک خبری نیست حتی اخیرا مواردی از هیبرید سگ و گرگ دیده شده که بسیار برای محیط زیست خطرناکه چون اونا خیلی وحشی تر میشن البته میدونم شما چقدر مهربونین قطعا براتون وحشتناکه به گربه ها غذا ندین بعنوان یه نطر عرص کردم ....قربان شما

عزیز منی مریم جان من کوچیک شما و هموطنای دیگه م هستم . بدون کمک های خودتون من هیچ حرکتی نمیتونستم انجام بدم .
عزیزم من حرفاتو دربست قبول دارم . منظور من حیوانات داخل شهره حتی اون سگ های تو جاده ی بینوا هم با ساماندهی درست و عقیم سازی به موقع انقدر مفلوک نمیشن .
من فقط از تصور گرسنگی و رنج موجودات زبون بسته خیلی خیلی عذاب میکشم عزیزم

لیمو چهارشنبه 25 آبان 1401 ساعت 11:38 ق.ظ https://lemonn.blogsky.com/

برای سمیرا(راحله) جون:
ممنونم عزیزدلم. خوبین که خوب میبینین آدمها رو
از عجایب کوچه ما اینه که بصورت سرتاسری یکطرف کوچه ظرف غذا و آب گربه هاست و اونطرف کوچه که اکثر خونه ها سگ دارن برای پرنده ها ارزن میذارن (مثلا خونه های شمالی غذای گربه هاست و جنوبی ها ارزن). من همش نگران این پرنده هام که میشینن ارزن میخورن در جوار گربه ها. فعلا که به اصل دوری و دوستی پایبند موندن.


ای وااای عاشق کوچه تون شدم که

مهرگل چهارشنبه 25 آبان 1401 ساعت 11:27 ق.ظ

مهربانو چقد کارت درسته چقد مهربونی تو
ما هم واسه مامان گربه و بچه اش که تو حیاطمون اومدند یه خونه کوچولو درست کردیم

فدات شم مهرگلکم . لطف داری تو عزیزم
ای جااانم دستت طلا خانوم گل

عابر سه‌شنبه 24 آبان 1401 ساعت 02:19 ب.ظ

مرسی برای حوصله ای که برای جواب به کامنتها به خرج میدید، واقعا این حرفتون کاملا درسته کاه بعضی به خاطر رفتار اشتباه ادمها نسبت به حیوون ها گارد میگیرن ، ( مصداق بر زمینت میزند نادان دوست) دوستانی که سگ هم دارند،لطفا میبرید برای گردش حتما یه کیسه برای جمع کردن مدفوعش با خودتون ببرید . نذارید یه حرکت اشتباه شما اصل داشتن یه حق رو ازتون بگیره.

خواهش دوست من وظیفه اییه که با عشق انجام میدم
دقییقاً منم این خواهش رو دارم .

منجوق سه‌شنبه 24 آبان 1401 ساعت 12:35 ب.ظ http://manjoogh.blogfa.com

ضعف کردم اونجایی که حموم کرده تو بغل اون آقاست ای فداش مثل بچه ها که از حموم شدن خسته میشن فدای مظلومیتشون

اررره
خدا نکنه عزززیزم

سمیرا(راحله) سه‌شنبه 24 آبان 1401 ساعت 11:59 ق.ظ http://Samisami0064.blogfa.com

کوچه ی لیمو اینا چه با صفاست و چه آدمهای

با محبتی ساکن هستند

خیییلی

رویا سه‌شنبه 24 آبان 1401 ساعت 10:36 ق.ظ http://hezaran-harfenagofte.blogsky.com

من همیشه این برام سوال بود که دخالت در چرخه طبیعت و ..‌‌‌‌‌..
و خب جواب سوالم رو پیدا کردم .

ما هم نزدیک محل کار همسرم چند سگ هستند که دو سال پیش همسرم یک لونه براشون درست کرد و یک چیزی هم مثل کف پوش و هر روز هم غذا می بره ولی ته دلم همیشه فکر می کردم همون دخالته هست و کارمون اشتباهه .
ولی وقتی از نزدیک حال و روزشون رو می دیدیم مخصوصا اونجا منطقه مسکونی هم نیست اصلا آدم نمی تونه بی تفاوت باشه .

ممنون از مهربانی تون .

دستتون درد نکنه رویا جان
خدا بهت سلامتی و روزی بیشتر بده

نیکی خوشحال سه‌شنبه 24 آبان 1401 ساعت 07:36 ق.ظ

سلام مهربانو جون.
در مورد پروتئین مورد نیاز گربه ها اشتباه میکنین. گربه ها نیاز دارن *حداقل* ۳۰ درصد *کالری* روزانه شون از پروتئین تامین بشه. اگه گربه خیابونی باشه با این وضعیت که ما میبینیم هر چه بیشتر باشه بهتره. مقدار کالری ماکارونی خیلی بالاست، مثلا ۱۰۰ گرم ماکارونی خشک حدود ۳۷۰ کالری داره و ۱۰۰ گرم مرغ حدود ۲۴۰ کالری، پس اگه غذایی که میپزیم ۷۰ گرم پاستا و ۳۰ گرم مرغ باشه، حتی اون مقدار حداقل روزانه هم تامین نمیشه. بهتره برای گربه هایی که توی خیابون میبینیم کربوهیدرات خیلی کمتر، و پروتئین و تا حدی فیبر بیشتر در نظر بگیریم

سلام نیکی جان
درمورد 30 درصد منم همینو شنیدم . و صد البته پروتئین اضافه به کبد و کلیه آسیب میزنه اما چیزی که هست اینه که اصلا نیازتغذیه ای گربه های بیرون با داخل منزل فرق داره . بستگی به این داره که اون مقدار گوشت رو از چی بگیری . سینه و فیله ی مرغ چربی خیلی کمتری نسبت به گردن و رون داره .
برای همین من برای بچه های بیرون گردن میپختم ولی برای بچه های خودم که داخل خونه هستند و تحرک کمتری نسبت به اونا دارن سینه میپختم . به هر حال الان به همه شون غذای خشک که اندازه ی مواد مورد نیازش اصولی هست و درضمن محیط رو آلوده نمیکنه و فاسد نمیشه میدم بنظرم خیلی بهتره .
ممنون از راهنماییت عزیزم

خورشید سه‌شنبه 24 آبان 1401 ساعت 12:37 ق.ظ http://khorshidd.blogsky.com

درود بر شما
من پست های شما را با علاقه میخونم جز وقتی راجع به گربه مطلب میگذارید اصلا و ابدا قصدم بی احترامی به نگاه شما و علاقه مندی شما نیست من به طرز وحشتناکی فوبیا دارم در این مورد حتی عکسش را که میبینم وحشت میکنم دست خودم نیست هر راهی را امتحان کردم که حداقل این ترس و وحشت را به بچه هام انتقال ندم نتونستم الان واحد پایینی منزل مون دو تا گربه داره من یکسره حواسم هست توی آسانسور یا پارکینگ باهاشون روبرو نشم اینا را نوشتم که بگم کاش توی آپارتمان شما کسی مشکل من را نداشته باشه وگرنه که حرکت شما قابل درک و تحسینه

درود بر تو خورشید جان
ممنون برام کامنت گذاشتی عزیزم . خوبیش اینه که گربه ها ، مثل سگ ها نیستن که بیرون رفتن رو دوست داشته باشن . پس نگران نباش عزیزم همسایه ها فقط بخاطر مراجعه به کلینیک گاهی ممکنه بیارنشون بیرون اونم حتما با باکس مخصوص میارن .
ممنونم از لطفت

لیمو دوشنبه 23 آبان 1401 ساعت 01:22 ب.ظ https://lemonn.blogsky.com

ممنون از محبتتون
چقدر کامنت عابر خوب بود. کوچه ی ما برای گربه ها شبیه رستورانه چون اکثر خونه ها ظرفهای مخصوص آب و غذا جلوی درهاشون براشون گذاشتن.
خودمون معمولا برای حیوانات حومه شهر میبریم و ظرف غذا رو میذاریم منتظر میشیم تا کامل بخورن و بعد ظرف رو میندازیم بیرون. قراره به محیط زیست خودمون و این طفلکی ها کمک کنیم نه اینکه بیشتر باعث دردسر بشیم.
+ راستی برای دخالت در اکوسیستم جایی خونده بودم که نمیدونم در چه حد درسته: وقتی براشون غذا میپزیم و تازه تازه تهیه میکنیم بعد مدتی دیگه نمیتونن غذاهایی که پیدا میکنن رو بخورن چون معده شون عادت نداره و اذیت میشه پس اگر کسی غذا نده بهشون میمیرن.

عزیزمی
چه کوچه ی خوبی دارید لیمو جان
دستتون درد نکنه عزیزم .
والا نمیدونم چقدر صحت داره من اولین باره میشنوم ولی رو تجربه ای که از تامی دارم چون از خیابون آوردمش خونه . اوایل همیشه گرسنه بود و هول میزد و همممممه چیزو با ولع می خورد خب مسلما بیرون همیشه تو سطل زباله ها بوده مثل بقیه . تو خونه ی من براش غذا پختم و بازم خوب میخورد الانم بعد از رفتن دارسی که آزمایشای تخصصی براش انجام دادم و نظر دکتر این بود که غذای خونگی نخوره و غذا خشک مصرف کنه بازم مشکلی نداره و همیشه راحت سیستمش رو تغییر میده

فنجون دوشنبه 23 آبان 1401 ساعت 10:43 ق.ظ http://embrasser.blogsky.com

شاید باورت نشه که من جرات نمیکردم خونه مامانم برم، یه همسایه داشتن کوچه رو کرده بود اقامتگاه گربه ها ... هرکی گربه مزاحم داشت میاورد تو اون کوچه چون هم جای خواب بهشون میداد هم غذای زیاد ... اعتراض میکردیم و توجه نمیکرد، چون اولش دو سه تا بودن بعد هی گربه جدید اومد، شیش تا شیش تا زایید و رسیده بودن به سی چهل تا.
گربه رو نمیشه آموزش داد که مثلا وقتی در بازه نره توی ماشین یا تو همون حیاط بمونه و وارد راه پله و اینا نشه یا پریدن گربه ای که تو آسانسور گیر کرده ترس زیادی داشت... هزار مرتبه شکر که مامانم خونشونو عوض کردن ... من دوره تراپی طولانی مدت رفتم ولی امثال ایشون نزاشتن که دوره تراپیم به درستی طی بشه.. میلیون میلیون هزینه دادم و باد هوا کرد ...هیچ وقت ازش نمیگذرم.

هر چیزی اصولی داره خیابون و کوچه با پناهگاه فرق داره . همونطور که تو کامنت های قبل درمورد غذا رسانی درست نوشتم و معتقدم کار بعضی ها با اون غذارسانی های اشتباهشون از صد تا ادم بیتفاوت بدتره در مورد اسکان گربه ها یا سگ ها هم تو کوچه و محل سکونت همین نظرو دارم .

متاسفم

فنجون دوشنبه 23 آبان 1401 ساعت 10:20 ق.ظ http://embrasser.blogsky.com

مهربانو جان مهربونم، من خودم فوبیای گربه دارم و همیشه یه کشوی فریزرم گوشت و مرغ برای سگهای ولگرد جاده ها بود که براشون میبردم ... اما واقعیت اینه که اکوسیستم منطق علمی داره ... همون ترکیه الان حیات وحشش از بین رفته، جز گربه و سگ و پرنده های کفتر چاهی حیوانات دیگه ای هم باید باشند... من شخصا" نظرات تحصیل کرده های این رشته رو خوندم داخلی و خارجی و تحلیل هاشون رو شنیدم و نتونستم بگم حس و دانش من از کسی که حداقل هشت سال تو رشته های دامپزشکی و محیط زیست تحصیل آکادمیک و عملی داشته، بیشتره! با اینکه دلم برای سگ ها میسوخت و میسوزه ولی پا رو دلم گذاشتم ودیگه براشون غذا نبردم.
یه مثال عامیانه که کمکم کرد ،همین پول ندادن به بچه های کار بود،خب اونا هم بچه هستند، پول نبرن خونه کتک میخورن و حقشون موندن تو سرماو گرما نیست ... اما تا وقتی ما دلمون میسوزه و بهشون پول یا خوراکی میدیم همینطور زیاد میشن، که متاسفانه زیادهم شدن.
جسارت کردم و زیاده گویی، ببخشین.

عزیز دلم گربه و سگ و کفتر چاهی تو حیات وحش نیستن که اینا همشهری های ما هستند و متاسفانه ما محیط زندگی رو براشون ناامن کردیم . من اصلا درمورد حیات وحش و غذا رسانی به حیوانات غیر شهری چیزی ننوشتم . . درست میگی نظرات تحصیل کرده های این رشته رو اعم از داخلی ها و خارجی ها منم خوندم و تحلیل هاشون رو منم بررسی کردم بین همین ها همونقدر که مخالف داریم موافق هم داریم . خدا اون روزی رو نیاره که من ادعام بشه از اونا بیشتر و بهتر میفهمم (چرا فکر کردی من ممکنه این تفکر رو داشته باشم عزیزم؟)
بچه های کار رو با حیوانات زبون بسته مقایسه نمیکنم چون اونا انسانند و بالاخره میتونند صداشونو به یه جا برسونند ولی این یکی ها حیوانات مظلوم و زبون بسته ند ..
اختیار داری من خوشحال میشم که کامنت بخونم و با هم تبادل داشته باشیم خیلی هم ممنونتم

یک مادر دوشنبه 23 آبان 1401 ساعت 08:19 ق.ظ

درود مهربانوی عزیزم.صبحت بخیر وشادی ما هم چندتا گربه تو حیاط داریم که اکثر همسایه ها سعی می کنیم براشون غذا بزاریم من خیلی دوسشون دارم ولی فقط از دورولی پسرم کلی نازشون میکنه واونام حسابی دنبالشن.غذا براشون کنار میزارم ولی می ترسم خودم بهشون بدم .من نمیدونستم هویج وورمیشل هم میخورند.ممنون از راهنمایی وقلب مهربونت:قلب
یه مورد هم در مورد پست قبلی،دکتری که پایبند اخلاق نباشه،وفریبکاری کنه ،دلسوز بیمارانش هم نخواهد بود.کاش اینطور نبود.براش متاسفم که نتیجه بد بودنش رو خواهد گرفت

درد به وجود عزیزت دوست من .
دستت درد نکنه که با وجود ترسی که داری ولی لطفت رو دریغ نمیکنی . از قول من به همسایه های مهربونت و پسر ماهت سلام برسون .
بله عزیزم گربه ها هم به همه ی گروه های غذایی نیاز دارند . کدوی خورشتی (حلوایی معمولاً باعث اسهال میشه) و هویج رو البته بصورت پخته خیلی دوست دارند و براشون عالیه . کربوهیدرات میتونن برنج، سیب زمینی و گروه پاستاها که بیشتر ماکارونی مد نظره بخورند من چون غذاشون رو بصورت حلیم درمیاوردم و میکس میکردم از ورمیشل استفاده می کردم که راحت تر میکس بشه . پروتیئن هم که گوشت میدیم . البته توجه داشته باشید که میزان پروتیئن برخلاف تصور زیاد نباید باشه مثلا 30 در صد غذا رو تشکیل بده بیشتر همون سبزیجات و کربوهیدرات خوبه . ممنوعه ها هم قارچ جزوشونه لطفاً مواظب باشید تو غذاشون قارچ نباشه .
لبنیات هم که حتماً بدون لاکتوز باشه . ماست پروبیوتیک و شیر بدون لاکتوز آب هم که براشون حیاتی محسوب میشه عزیزم .
متاسفانه دکتر مورد نظرمون ،واقعا موجود عجیب و قابل ترحمیه با این رفتارش

ملیکا دوشنبه 23 آبان 1401 ساعت 03:34 ق.ظ

راستی مهربانو جون از دست تامی انقدر خندیدم
فکر کنم بیش فعاله
نارنگی در مقابل تامی خیلی آرومه.


تازه خیلی آقا شده ملیکا جون اوایل که اومده بود باید میدیدیش بقول مهرخت یه بازیگوشِ پدرسوخته ی به تمام معنا
ببوسش نارنگی خوشگلتون رو

ملیکا دوشنبه 23 آبان 1401 ساعت 02:42 ق.ظ

سلام مهربانو جان
به مسئله‌ای اشاره کردی که من این هفته تو ساختمون درگیر بودم!
ساختمون ما قدیمی و کلا سه طبقه و در حیاط هم یک واحد همکف هست که ساکن اون یه خانومه که مدام برای رسیدگی به گربه‌ها اعتراض می‌کنه.
یه ماهی هست که یه گربه اومده و تو حیاط ۳ تا بچه بدنیا آورده و حالا بچه‌ها کمی بزرگ شدن و چون ما به مادر گربه‌ها غذا میدیم و مراقبشون هستیم، همسایهٔ توی حیاط، مدام از کارایی که گربه‌ها می‌کنن برای ما عکس میذاره که اینا برام زندگی نذاشتن.
منم براش نوشتم که عزیز من ما از این گربه دعوت نکردیم که بیاد تو حیاط بچه بدنیا بیاره! اما اینطور هم نیستیم که نسبت به حیوون حامله و شیرده بی‌تفاوت باشیم و بهشون غذا ندیم.بهتره کاری بکنید گربه وارد حیاط نشه.
بیشتر بخاطر ترس از اونا که برای نارنگی مزاحمت ایجاد نکنن، براش داخل خونه جای خواب و وسایل گذاشتیم اما برای کاراش و گردش میره بیرون و میاد سرِ جاش می‌خوابه.
خدا کنه همسایه‌های شما معترض نباشن به رسیدگی‌های تو مهربانو جون مهربون

سلام عزیز دلم
متاسفم واقعاً من نمیدونم جای خوب و بزرگ دارید چند تا موجود زنده و بیپناه هم درکنارتون کمی راحت تر زندگی کنند آخه دردتون چیه انقدر کارشکنی میکنید
با همه ی وجودم هم مضطربم هم امیدوار ملیکا جون . دیشب کارساخت لونه ها تموم شد گذاشتم بوی چسبشون بره برم بذارم تو جایگاه ... خدا کنه اذیتم نکنند

سمیرا(راحله) دوشنبه 23 آبان 1401 ساعت 01:42 ق.ظ http://Samisami0064.blogfa.com

تامی خیلی زبر و زرنگه...الان چند وقتشه؟؟؟

آررره پسر گوگولی من
ببین نوروز یکسالش تموم شد الان یکسال و هفت ماهشه

سمیرا(راحله) دوشنبه 23 آبان 1401 ساعت 01:36 ق.ظ http://Samisami0064.blogfa.com

الهیی من قربونت برم که انقدر مهر و محبت

تو وجودت هست و بی تفاوت نیستی به

دنیای اطرافت

به خداا منم از شماها این رسیدگی به حیوانات رو
بیشتر یاد گرفتم

درسته ...بدی آپارتمان نشینی همینه

چندین همسایه با چندین فرهنگ و رفتارای

مختلف...

خدا نکنه عزززیزم .
امیدوارم همه به راه راست هدایت بشن

صفا یکشنبه 22 آبان 1401 ساعت 08:32 ب.ظ http://Mano-tanhae-va-omid.blogsky.com

چقدر روبرو شدن با این حس مشترک دوستی با حیوانات به آدم انرژی میده . کمک کردن به حیوانات بی پناه خیلی ارزشمند هست . من هم از انجام این کار و دیدن این صحنه ها کلی لذت میبرم.

تو ماااهی صفا جونم . دستت درد نکنه عزیزم دوتا فرشته های خونه ت رو ببوس عزیزم

عابر یکشنبه 22 آبان 1401 ساعت 05:47 ب.ظ

سلام چون این پستتون مربوط به گربه هاست و قاعدتا حامی ها میخونن منم یه خواهش دارم لطفا وقتی براشون گوشت و جگر و.... میخرید نریزید روی زمین پیاده رو بعد یه مدت لک خیلی کثیف و زشتی پیدا میکنه چون پاکبان ها جارو میکشن طفلی ها ولی نمیتونن با جرمگیر پیاده رو رو بشورن که لک و کثیفی بره بعد هم دیگه هر چی از غذاتون زیاد میاد نریزید کف خیابون با این فکر که دارید کار خوب میکنید، کنار خونه ما یه پیاده رو که وسطش پر درخت ( فکر کن مینی بلوار) بعد جا به جا هر کسی یه چیزی گذاشته یکی ماکارونی ، یکی برنج ، ... میریزید روی زمین تصور کنید راه رفتن توی همچین محیطی رو لطفا.

سلام عابر عزیز ممنون که کامنت گذاشتی و به موضوع مهم غذا رسانی اشاره کردی . دوست من بعضی کارها اسم قشنگی داره ولی نحوه ی انجامش انقدر زشت و آزاردهنده ست که کاش اصلاً طرف همچین لطفی نکنه و اصلاً غذا رسانی نکنه .
صحبت سر کارهای خوبه، یکی از اون کارهای خوب و انسانی، رعایت حقوق دیگرانه. من نمیدونم کسانی که غذارسانی رو به بدترین و زشت ترین شکل انجام میدن چه فکری پیش خودشون میکنند؟؟ دم خورده ی غذاهاشون یا اضافات گوشت و مرغ پاک شده تو منزل چرا باید روی زمین و نزدیکی محل سکونت مردم دیگه باشه ؟؟ اصلاح هر رفتار زشتی درآدما فقط با یه فرمول ساده انجام پذیره" خودت رو بجای جای اون یکی"
ببینم کسی خوشش میاد نزدیک محل سکونتش پر باشه از مکس و حشرات مزاحم دیگه و آثار غذاهای فاسد شده و رنگارنگ؟؟؟
غذا رسانی مثل هر کار دیگه ای اصولی داره . اولاً برای غذا و آب حیوانات باید ظروف یکبار مصرف تهیه بشه . چرا اون طفلکی ها باید غذاشون رو از روی زمین که پر از خاک و سنگ و کثافته لیس بزنند؟ برای اینکه ظروف یکبار مصرف رو نخریم و زباله ی بیشتری تولید نشه میتونیم از ظروف قبلی که تو منزل داریم استفاده کنیم الان هر چی میخریم تو ظرف یکبار مصرفه اونا رو جمع کنیم و استفاده کنیم من هیچوقت ظرف کم نمیارم چون همه ی خانواده هم حواسشون هست که ظرف ها رو برای من جمع کنند.
بعد هر چیزی رو برای غذارسانی نریزید . غذای تند و پرادویه ای که مریضشون میکنه یا استخوان های ریز و تیز بیشتر دردسر درست میکنه و باعث عفونت دهان و مجاری داخلی شون میشه .. خب داری زحمت میکشی استخوان هاشو بگیر . بعد اگر غذا میذاری حتما بعدش ظروف رو بردار که محیط مسکونی دچار آلودگی و ظاهر کثیف نشه .
نمیدونم بخدا مردم باخودشون چی فکر میکنند .. همینجا هم نوشتم چند سال پیش داشتم میرفتم براشون غذا بذارم دیدم یه موتور سوار رفت کنارشون ایستاد خانومه از ترک موتور پیاده شد و یه قالب پنیر گذاشت جلوی گربه ها و رفت . من رسیدم دیدم همه جای گنیر از کپک سبز شده آخه چرا انقدر بی انصافید آخه این بدبختا مگه موجود زنده نیستن که پنیر پر کپک میذاری جلوشون؟؟
خلاصه که چی بگم واقعاکه دلم از این نادانانی ها پُره .
عابر جان یه چیزی هم بگم معمولاً حامی ها این کارها رو نمیکنند چون به اصول غذارسانی آشناهستند و میدونن اولاً هر چیزی نباید بدن (معمولا غذای خشک میدن ؛ حتی جگر و اینا هم نمیدن چون همه میدونن چه اسیبی به کلیه ها و کبد وارد میشه.. ) بعدم معمولاً نظافت رو رعایت میکنند و اصلا دشون نمیاد رو زمین بریزند حتما ظرف میذارن .. البته گفتم معمولاً حتما یه عده حامی هم داریم که رعایت نمیکنند ولی عمدتاً این اشتباهات از مردم عادی که نااگاه هستند سر میزنه . کاش میشد این مهربونی رو اصولی و درست آموزش داد و فرهنگ سازی کرد که همه راضی باشند . متاسفانه با این رفتارهای بد مردم همه ی خشمشون رو سر گربه ها خالی میکنند و فکر میکنند مسبب این مزاحمت ها اونا هستند درصورتیکه انسان نااگاه اشتباه میکنه و اون زبون بسته ها اصلا تقصیری بجز گرسنه بودن ندارن
بازم از کامنت خوبت تشکر میکنم

لیمو یکشنبه 22 آبان 1401 ساعت 09:02 ق.ظ https://lemonn.blogsky.com/

سلام مهربانو جون
به نظر من دخالت توی اکوسیستم اونه که بری چندکیلو گوشت بگیری بریزی برای حیوونها اما اینکه پسماند غذاییت رو تفکیک کنی اتفاقا کمک به اکوسیستم و بازیافت مواده. ما وقتی غذامون تموم میشه چند پلاستیک مخصوص داریم که استخوانها رو برای سگها جمع میکنیم، پوست و غضروف ها برای گربه ها و مونده برنج ها رو برای پرنده ها. اینها قراره بره تو سطل آشغال و کلی طول بکشه تا بازیافت بشه، چرا اون طفکی ها نخورن خب؟!

سلام لیمو جانم .
ممنونم از کامنتت عزیزم ... به خوندنش نیاز داشتم

نسرین یکشنبه 22 آبان 1401 ساعت 05:12 ق.ظ https://yakroozeno.blogsky.com/

مهربونیت انتها نداره. برای هر کسی یا هر حیوونی

عشق منی عزیزم انگشت کوچیک تو هم نیستم

Nasrin یکشنبه 22 آبان 1401 ساعت 01:54 ق.ظ

سلام مهربانو جان چند وقت پیش از گربه هاى حیاط خونه گفتم و براى غذاشون راهنمایى کردى هنوزم اب براشون میذاریم و میخورن
از وقتى هوا سرد شده کمتر میان فکر کنم جاى گرمى پیدا کردن، امشب به فکرم رسید داخل کارتن یه پتو بندازم و بذارم تو حیاط الان با دیدن پستت خوشحال شدم، ممکنه بگى چطور جعبه ها رو درست میکنى
منم گاهى اوقات یاد دارسى میفتم مخصوصاً از وقتى یکى از بچه گربه ها دیگه نیومد میبینم ادم بهشون وابسته میشه، دارسى که با شما زندگى میکرد و خاطره هاى بیشترى ازش دارید
بچه گربه هاى حیاط سه تا بودن چند وقت بعد یکیشون که موهاى بلندى داشت و خیلى ناز بود دیگه نیومد ما فکر کردیم یا کسى گرفتتش یا اینکه ماشین بهش زده، چند روز پیش خواهرم یه گربه تو کوچه دیده بود خییییلى شبیه اون بود ازش عکس گرفته بود، با عکس بچگى‌هاش مقایسه کردیم انگاری همون بود مثلاً رنگ پاهاش یا خط هاى موى سفید روى صورتش دوست دارم بیارمش تو حیاط
تامى چه بامزه چه جاهاى بلندى رفته

سلام عزیزم
دستت درد نکنه نازنین .
از نحوه ی درست کردن جعبه ها حتما عکس و فیلم میگیرم هرچند که خودمم از نت یاد گرفتم . بطور خلاصه کارتن نسبتاً محکمی انتخاب میکنم کف و دیواره هاشو با موکت کهنه ( یا هر چیزی که کمی گرما داشته باشه چون زمین میذاریم و نرم هم باشه ) می پوشونم (از چسب آهن رازی استفاده میکنم) یه سوراخ(15 سانت در 15 سانت)هم برای رفت و آمدشون رو یکی از وجه های کارتن میذارم و کل کارتن رو از رو نایلون ضخیم میکشم و با چسب های رولی بزرگ دورش میبندم که درمقابل بارون ضد آبش کنم .
تا سال قبل پت شاپ هایی مثل ژیوان بودند که با شروع فصل سرما نفری یه جعبه رو رایگان در اختیار متقاضیا میذاشتند ولی امسال تصمیم گرفتم خودم تهیه کنم .
دیشب داشتم الویه درست می کردم و مرغا رو ریش ریش میکردم مهردخت از کنارم رد شد یه تیکه مرغ گرفتم جلوش گفتم پیش پیش . اونم با دهنش گرفت و شبیه خوردن دارسی ادا در آورد . (دارسی یه مدل خاصی می خورد) همه ی اینا فقط چند ثانیه و بصورت کاملا بداهه اتفاق افتاد ولی جفتمون زدیم زیر گریه .
نه اینکه گریه کنیم ولی میتونم بگم هییییچ روزی نیست که یادش نکنیم

کاش یه جای خوب رفته باشه پیشی قشنگتون
اره دیگه پدرسوخته ها عاشق فتح قله های بلندند

آتشی برنگ اسمان شنبه 21 آبان 1401 ساعت 09:00 ب.ظ

تو چنین خوب چرایی

عزیز منی

الهام شنبه 21 آبان 1401 ساعت 08:59 ب.ظ

سلام من درک می کنم شما گربه ها را دوست دارید اما من بزرگترین ترسم گربه ست اگه تو حیاط خونه گربه باشه جرات نمی کنم تو پارکینگ برم می دونم درکش برای بقیه مسخره ست اما من حتی عکس گربه ها را نمی تونم نگاه کنم با احترام به علاقمندی شما اما بنظرم بهتره از،فضای آپارتمان استفاده نکنید چون امثال من زیاد هستند

سلام الهام جون
این موضوع برای من اصلاً مسخره نیست ، ما آدم ها پر از گره های روانی و شخصیتی هستیم . هیچکدوممون کاملاً نرمال و بدون مشکل نیستیم ولی موضوع از اونجایی بد میشه که به فکر حل و درمانش نیستیم . ببین گربه ها همه جا هستند، واقعاً هیچ کوچه و خیابونی رو تو بدون این موجودات ملوس و زبون بسته پیدا نمیکنی . پس خواهش میکنم بخاطر سلامت و آرامش خودت این مشکل رو حل کن عزیزم .
تو همین خونه دوستانی داشتیم که فوبیای گربه داشتند(مسلماً از تجربه ی بدی تو دوران کودکی نشات میگیره، حمله ای ، برخوردی چیزی...)اما خودشون و خانواده شون به بهبودشون کمک کردن و اینجا برای من با ذوق مینوشتند که امروز موفق شدم بالاخره دست روی سر یه گربه کشیدم . این موضوع لاینحل نیست ... چرا راه دور میریم ؟ من گربه دارم اون موقع که دارسی کوچولوم بود که دوتا داشتم ، برادرمم سگ داره و این وسط خواهرم فوبیای هر حیوونی رو داشت حتی از پرنده ها هم می ترسه. حالا انقدر پیشرفت کرده که به راحتی خونه های ما رفت و امد میکنه چند بار چشماشو بست و دارسی و تامی رو ناز کرده .. خودش هم معتقده خیلی ارامشش بیشتر شده . پس ازت خواهش میکنم با کمک مشاور و روانشناس مشکل رو حل کن عزیزم .
جایی که من برای مسکن مهر پیشی ها در نظر گرفتم اصلا به رفت و آمد همسایه ها ربطی نداره . از در حیاط دوتا راه داریم یکی میره به سمت گلدون های بزرگ و راه مخالفش میره به سمت آسانسور و راه پله و پارکینگ .

رویا شنبه 21 آبان 1401 ساعت 08:31 ب.ظ

منم قبلامثل شمابودم ومیگفتم حتی عقیم هم نبایدبشن وگاهی غذامیبردم براشون .البته الانم غذامیبرم ولی شک دارم که کارم درست باشه.
چون پارسال چندتاسگ دنبال پسرم کردندوخداکمک پسرم کردکه تونسته بوداازچنگشون فرارکنه وگرنع تک وپاره اش میکردندهنوزم یادم میادبدنم میلرزه

رویا جون من از روز اول طرفدار صد در صد عقیم سازی حیوانات خیابانی بودم و هستم . عقیم کردن بهترین روش و یه راه حل دائمی برای جلوگیری از حاملگی ناخواسته گربه هاست. با عقیم کردن گربه، فعالیت و ساز و کار هورمونیش هم تغییر می‌کنه و به آرامش بیشتر اون هم کمک می‌کنه. علاوه بر این، عقیم سازی گربه به جلوگیری و کاهش ابتلا به بیماری‌هایی مثل سرطان پستان و تخمدان و بیضه و مشکلات پروستات در گربه های نر جلوگیری می کند. از این جهت که جفتگیری گربه ها صرفاً غریزیه و اصلاً عاطفی نیست هم مشکلی پیش نمیاره . رویا جان من اگر این دلایل هم نبود بازم طرفدار عقیم سازی بودم .. اصلاً دلم نمیاد گربه های ماده پشت سر هم زایمان میکنند هیچ بنیه ی کافی ندارن همه ی استخون هاشون پوک و داغونه نه میتونن شیر بدن به اون طفلکا و نه خودشون جون دارند .. آخه این چه وضعیه طفلکا گرسنه و بی پناه اواره ی سطل های زباله ای هستند که توش پر از تیغ و شیشه و زباله های خطرناکه ؟ اگر مثل من زبون چاک جاک خورده و عفونت کرده شون رو میدیدی و درد وحشتناکشون رو تصور میکردی یک لحظه هم شک نمیکردی .
خدا رو هزار بار شکر میکنم که گل پسرت صحیح و سالمه ولی این بیکفایتی و ناکارآمدی سیستم و مسئولینه که هیچ ساماندهی برای حیوانات خیابون نمیشه . اونا بدبخت و گرسنه ن و هیچ تقصیری ندارند

قلب من بدون نقاب شنبه 21 آبان 1401 ساعت 06:16 ب.ظ

تو کوچه ما یک خانمی هست که برای گربه ها غذا می پزه
همسایه ها به کارت این خانم پول می‌ریزند
ایشون هم زحمتش را میکشه
خیلی هم تاکید داره که غذا مونده نخورند!

دستشون درد نکنه عزیزم اگر دیدینش سلام و تشکر منو بهش برسون . منم همین کارو میکردم دو بسته گردن مرغ میخریدم چند ساعت میجوشوندم تا کاملاً نرم بشه بعد استخون گیری میکردم تو همون آب هم کدو و هویج و ورمیشل میریختم که هم پروتین هم ویتامین و هم کربوهیدرات بهشون برسه . این غذا تقریباً برای سه روزشون کافی بود . صبح ها میذاشتم تو مکروفر گرم میشد بعد یه ملاقه ی کوچولو و ظروف یک بار مصرف داشتم . دم خونه 4-5 تا بودن آب و غذاشون رو میذاشتم تو ظرف بعد میرفتم سمت اداره 6-7 تا هم اونجا بودن . تو این چند ماه اخیرانقدر گرفتاریام زیاد شد بابت جراحی های مامان و مسائل دیگه که درست کردن غذا برام خیلی سخت شد . حالا غذای خشک میخرم و براشون میذارم . راستش برای این کار تاحالا از کسی کمک مالی نگرفتم ( البته یه پیج داشتم که گاهی تبلیغ میذاشتم برای کسب و کارهای نوپا ، در ازای تبلیغ پول نمیگرفتم وقتی میگفتم ما دوست داریم به طریقی جبران کنیم میگفتم من برای گربه ها همچین کارهایی انجام میدم ، هر مبلغی که دوست دارید واریز کنید من براشون غذا تهیه میکنم ).
کاملاً درست میگه اون خانم مهربون . نباید غذای مونده بخورن طفلکا پر از مشکلات گوارشی و انگل میشن

َAmir شنبه 21 آبان 1401 ساعت 03:45 ب.ظ https://amirdreamlife.blog.ir/

ممنون

+یه بار رفته بودم جایی دیدم یه بچع گربه چند روزه داره تو خیابون میاد ( خیلی کوچیک بود ) میدونستم باید شیر بگیرم و اون سری سعی کردم یه شیر بدون لاکتوز براشون بگیرم . خیلی ناز بودن

دستت درد نکنه

َAmir شنبه 21 آبان 1401 ساعت 02:49 ب.ظ https://amirdreamlife.blog.ir/

سلام
دارسی فوت کرد؟ از این بابت متاسفم راستش

-----------
مدتها بود ، یعنی کلا ، گاهی تو یادداشت هام تک و توک به رفتارهای حیواناتی که دیدم اشاره کردم ولی هیچوقت یه پست کامل کامل ننوشتم ، میخواستم یه یادداشت درباره گربه ها بذارم و اون ویدیوهایی که ازشون بیرون میاد که مثلا اگه گربه رو بترسونی ، اونم یاد میگیره و سعی میکنه ادمو بترسونه ، این مدل ویدیوها راسته یا چجوریه ؟؟؟

فقط حالا جدای از اون یه سوال ، اینو ببینید

https://www.namasha.com/v/2TlpPj1w

https://www.namasha.com/v/uOGclbDB

این کوچولوها ، گربه های داخل پارک هستن که تا ببینن کسی وایساده یا چیزی میخواد بخوره سریع میرن طرفش و یکی هم اونروزی وایساده بود کنار من و من داشتم تو کیفم چیزی بر میداشتم و سرم به کار خودم بود که دیدم اومد بهم خودشو چسبوند و منم حواسم نبود یه جیغ کشیدم اون از جیغ من فرار کرد رفت اونورتر وایساد.

اما سوالم اینه ، اینا غیر از گوشت ، چه چیزای دیگه ای میخورن؟؟؟

مرسی

--------------------------------
اینم برام جالب بود ، رفتار گربه رو نمیدونم چطوره ولی یادمه تابستون ، کلاغ ها همینطوری تو سایه راه میرفتن و دهنشون باز بود ، من اول متوجه نشدم که اینا شاید تشنه شون باشه یا بخاطر گرما باشه اما یکی دوبار دیدم اینا با همون وضعیت میرن اب میخورن و انگار که گلویی تازه کرده باشن جون میگیرن میرن. ظرف کوچیک گرفتم و سعی کردم براشون اب بذارم

بهرحال ، خوبه که ادم هوای بقیه رو ، حتی اگه حیوون باشه هم داشته باشه ،

راستی اینم برام جالب بود ، البته من گربه ندارم که بدونم چجوریه ولی به نظرم باید خیلی باهوش باشن

-----------
درخواست گربه از مرد ناشنوا برای غذا

https://www.namasha.com/v/reQ2LLpn

سلام
بله . ممنونم
گربه های بیرون تقریبًا هر چی گیرشون بیاد می خورن طفلکا ولی اگر دوست دارید گاهی براشون غذا بذاری ، از پت شاپ ها غذای خشک مخصوصشون رو بگیر . هم بسته ای میفروشند هم کیلویی .
گربه ها شیر بدون لاکتوز هم می خورن . دوستانی که جگر مرغ میدن به گربه ها کار خطرناکی می کنند چون آهنش خیلی زیاده و به کبد اسیب جدی میزنه . نهایتا ماهی یکبار اشکالی نداره .
لطفاً اگر غذا تهیه کردی تو ظرف یک بار مصرف بریز من از اینکه ببینم غذاشون رو از توی خاک می خورن واقعا زجر می کشم
درمورد آب هم واقعا براشون حیاتیه فصل گرما شدیداً نیاز دارن و اغلب کلیه هاشون از بی آبی به فنا میره .
گربه ها بسیار باهوشند . تو مطالعات دامپزشکی مشخص شده گربه ها حتی از سگ ها هم باهوشترند ولی چون از نظر اخلاقی با هم متفاوتند ، سگ ها در پی جلب رضایت صاحبشون بنابراین سعی میکنند حرف گوش کن باشند و زود دستورات رو انجام میدهند اما گربه ها هر کاری دوست داشته باشند انجام میدن و صاحبانشون فکر می کنند گربه ها متوجه دستور صاحبشون نشدند .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد