دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود
دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود

"جا نمونی عموووو"

امروز یه جایی بطور اتفاقی درمورد سفر به قطب جنوب می خوندم که دیدم انگار برای این سفر از طریق ایران، تور مخصوص برگزار میشه .

 اولش باور نکردم ولی وقتی تو گوگل سرچ کردم تور سفر به قطب جنوب دیدم بعععله خدا رو شکر گردشگری "اسپیلت البرز" تور سفر به قطب جنوب رو برگزار میکنه ، اونم با چه کیفیت درجه یکی " کشتی کروز" . 18 روز رویایی و عالی درکنار همسفران لاکچری !


از فرودگاه امام سوار هواپیما میشیم و آرژانتین پیاده میشیم میریم هتل یه چند روزی اونجا هستیم و بوینوس آیرس رو می چرخیم بعد سوار کشتی میشیم و ادامه ی سفر... 


خب چرا من توضیح بدم خودتون برید مطالعه کنید ، عین 18 روز رو برنامه ریزی کردن و روز به روزش رو نوشتن . 







این تور قبلاً هم اجرا شده و بار اولشون نیست الان هم در حال پیش ثبت نام برای نوروز 1403 هستند . 


هزینه ی سفر برای هر نفر فقططططططط 13800 دلار بعلاوه ی پول بلیط هواپیما تا بوینوس آیرسه . من کنجکاو شدم تلفن کردم ببینم یه وقت هزینه بیشتر نشه تو این چند ماه پیش رو که گفتند : نه این 13800 دلار ثابته فقط پول بلیط هواپیما ممکنه گرون بشه اونم که من گفتم فدای سرتون اونش مهم نیست حالا مگه چقدر میخواد گرون بشه . 

تشکر کردم ازشون گفتم اجازه بدید من برم ببینم کیا دوست دارند تو این سفر من و مهردخت رو همراهی کنند (آخه میدونید که دستجمعی خوش میگذره ) یه آمار بگیرم ییهویی بیایم همگی با هم ثبت نام کنیم . 

حالا اینه که سریع اومدم اطلاع رسانی کنم یه وقت فکر نکنید مهربانوتون بی معرفت بود تنهایی پاشد رفت سفر قطب جنوب 

نمیخواد زیادم خودتون رو بابت حساب کتاب اذیت کنید . من خودم حساب کردم 13800 دلار اگه تا شب عید همین حدودای 55 تومن باشه میشه 759 میلیون تومن . با پول بلیط و دوتا سوغاتی که از آرژانتین دستت بگیری بیاری،  نفری تقریباً یه میلیارد میشه . ( البته اگه زیاد خرج نکنی و سعی کنی جمع و جور سفر کنی )

من و مهردخت دونفریم حدود دوتومنی خرجمون میشه . 



انصافاً سفر خوبیه 14 فروردین تو فرودگاه امام دوباره پیاده میشیم و میریم خونه هامون . فرداشم آماده ایم برای اداره . خیلی هم شیک و مجلسی . 



میدونید نکته چیه ؟؟ اینه که این سفر داره بصورت تور برگزار میشه یعنی یه تعدادی آدم باید جمع بشن و ثبت نام کنند .. یعنی ما تو ایران از این آدما کم نداریم . 

******

دیشب با مهردخت از جایی برمی گشتیم خونه ،مسیرمون هم از آجودانیه تا تهران پارس.  ساعت از نیمه شب گذشته بود..  


نزدیک یه سطل زباله پارک کرده بودم تا از گوشیم یه شماره پیدا کنم برای خواهرم بفرستم .نجوای دو تا زن  توجهم رو جلب کرد . 

-این کیسه هم هیچی نداشت 

-تو اون یکی رو خوب بگرد .. 

- .. نه غذا نیست . 

-اینجا میوه ست . 

- گفتم بهت زود بریم زباله ها رو می برن تعطیلی بود همه مهمونی داشتن .. دیدی هیچی گیرمون نیومد. 

مهردخت هاج و واج مونده بود .. آروم گفت مامان انگار مادرو دخترن . 

از عصبانیت و حرررص انگشت سبابه مو گااز گرفتم . گفتم:  وااای مهردخت هیچچی نگوو . اشک گرم بود که از گونه هام می غلطید . 


پیاده شدم دوتا ساندویچ سوسیس بندری که خونه ی مامان اینا درست کرده بودم و اضافه اومده بود با چند تا موز که بابا گذاشته بود تو نایلکس برامون بهشون دادم . یادم افتاد بعد از ظهر که یکی از زیپ های پنهان کیفمو باز کرده بودم یه 100 تومنی دیدم که اصلاً نمیدونم کی گذاشته بودم اونجا ، اونم دادم . نه اونا حرفی زدن نه من تونستم چیزی بگم .. یعنی چیزی نداشتم که بگم . 


********

یادتون باشه  برای امسال عید جایی قول ندید هااا .. ازدستتون ناراحت میشم . بیاید همت کنید یه سفر به قطب جنوب دور هم داشته باشیم خاطره ی خوبی میشه برامون.. 

*******

 نمی دونم اینکه من دیشب اون مادرو دختر رو دیدم و امروز آگهی سفر به قطب جنوب رو ارتباطی بهم داره یا نه ؟؟ 

یادمه دبستان که بودیم تو کتاب تاریخمون نقل قول از یه بابایی که که سرمنشا همه ی بدبختیامونه نوشته بودن: تا کاخی نباشه، کوخی درست نمیشه و شاید تنها حرف راستی که زده همین باشه .. چیزی که ما داریم کاملاً لمسش میکنیم . عده ای که نمیدونن پول چطوری درمیاد و چطوری خرج میشه و هیچ گرونی و تورمی باعث نمیشه حتی حسش کنند و عده ای که قوت روزانه شون از سطل زباله ها تامین میشه 


دوستتون دارم 





نظرات 43 + ارسال نظر
مهرگل پنج‌شنبه 19 مرداد 1402 ساعت 12:39 ق.ظ

چقد این پست زیاد کامنت خورده ، خدایی منم اولش یه لحظه فک کردم میخوای واقعا بری البته تا قبل از تبدیل دلار به تومان ، چون فک کردم مثلا میشه نفری صد میلیون. ( البته که میدونم صد میلیون رقم کمی نیس)
ولی واقعا اعصاب نمونده برامون ، صبح تا شب باید غصه عزیزانمون و اطرافیانمون رو داشته باشیم ، منکه تو خونواده خودم پر از آدمهایی هست که نیاز به کمک دارن و من همچنان تو رویای پولدار شدن و کمک کردن بهشون هستم
ای بابا مگه تو رویا مشکلاتمون حل بشه

من الان 100 تومن هم نمیتونم هزینه ی سفر تفریحی کنم مهرگلی

صفا جمعه 5 خرداد 1402 ساعت 06:12 ب.ظ http://Mano-tanhae-va-omid.blogsky.com

چرا تو این مطلب برای وجود اون دو زن نیازمند زباله گرد هیچ شکی و تردیدی ندارم اما وجود یک تور قطب با این مبلغ بیشتر به شوخی شبیه هست ؟؟؟؟
واقعا به مشاهده فقر عادت کردیم
خدا لعنت کنه باعث و بانیان این شرایط رو....


دقیقا همینطوره صفا جون .
کاش این داستان کارما و تقاص و تاوان و از این قبیل واقعی بود با خیال راحت نفرینشون می کردیم که اینطوری حق زندگی رو از خیلی ها گرفتن و مردم رو تو این مملکت ثروتمند به روز سیاه نشوندن افسوس که هیچکدومش واقعی نیست اونا روز به روز گردن کلفت تر و مردم بیچاره تر میشن .

ترنج جمعه 5 خرداد 1402 ساعت 10:46 ق.ظ

چنین سفری حتی برای خیلی آدمها تو کشورهای مرفه هم گرونه. البته به نظرم این تور خوب حساب میکنه. من یک دوست دارم که خیلی اهل سفره و چند سال قبل این سفر رو از اینجا (کانادا) رفت و حدود 25000 دلار براش آب خورد. اختلاف طبقاتی همه جا داره بیشتر میشه و در ایران هم بدتر از خیلی جاها.. اکثریت افراد هر روز فقیرو فقیرتر میشند و یک عده قلیلی هر روز پولدارتر و پولدارتر..

دقیقا همینطوره متاسفانه ترنج جان

آَشتی چهارشنبه 3 خرداد 1402 ساعت 07:58 ب.ظ https://ashtiashti.blogsky.com/

اول خواستم بیام باهاتون، بعد یادم اومد مارادونا چند ماه پیش فوت کرده و من دیگه دل و دماغ ندارم ارژانتین رو بدون دیه گو ببینم!
شما برید.
من با این غم که کنار اومدم، سفرهای بعدی کنارتونم...

آشتی جان بیا بریم یه گل هم سر مزار دیه گو میذاشتیم یه اشکی هم میچکاندیم دلمون باز میشد (میدونی که ما ایرانی ها ته تفریحمونم باید اشک و اه باشه)

لیمو چهارشنبه 3 خرداد 1402 ساعت 01:07 ب.ظ https://lemonn.blogsky.com/

یکی از همکلاسیهای دبیرستانم که زندگی معمولی داره و اتفاقا نگران به نظر میرسه دو ماه پیش جزایر موریس یا اصطلاحا جیمزباند بود. میدونی مهربانوجان درسته که حق همه هست که خوب زندگی کنن اما توی رویاهام میگم کاش از اون یک میلیارد حتی شده صدتومنش میرسید به چنین مادر و دخترهایی یا کاش آدمهای این مدلی لااقل نیان و نگن که اونها هم ناراضی ان و الکی دل بسوزونن... :((

نگرانیش منو کووووشته واقعا
دقیییقا منم همین گفتگوهای درونی رو با خودم دارم

میترا سه‌شنبه 2 خرداد 1402 ساعت 04:23 ق.ظ

درود.
امیدوارم خوب باشید.
گی‌تونم رمز وبلاگی که در مورد خاطرات زندگی مشترک سابقتون نوشتید رو داشته باشم؟

درود بر شما
لطفا ادرس وبلاگت رو بده میترا جان

عابر دوشنبه 1 خرداد 1402 ساعت 06:46 ب.ظ

از ته دل آرزو میکنم خیلی زود با دلی آروم از وضعیت کسایی که برات مهم هستن خدا اونقدرررر بهت روزی برسونه که با گل دخترت کلی تجربیات هیجان انگیز کسب کنی ما هم همینطور که از کمکهات به دیگران لذت میبریم از کیف کردن هات هم دلشاد بشیم. به وقت بارش بارون( آمین)

ممنونم عابر مهربون و نازنینم.
کامنتت چه زیبا و دلنشین بود . کنارشما خیلی خوبه

سمیرا(راحله) دوشنبه 1 خرداد 1402 ساعت 02:49 ب.ظ http://Samisami0064.blogfa.com

وای خدااااا حالا من لباس چی بپوشم برای قطب جنوب؟؟.

.
.
.
.
.
خدا لعنتشون کنه با این مملکت داریشون
روز به روز داریم فقیرتر میشیم و خیر سرمونم تو کشور مثلا ثروتمندیم با این همه منابع و...


****
مملکت داریشون هیچ ایرادی نداره سمیرا جون چون برنامه ریزی در جهت نابودی ایران و ایرانی بوده کارشون رو درست انجام دادن 80 درصد هم موفق بودن مونده یه 20 درصد

عابر دوشنبه 1 خرداد 1402 ساعت 02:20 ب.ظ

سلام دوباره ،ببین من حالا که خوب فکر کردم میبینم کلی ادم توی دور برم هستن که اگه بخوان میتونن این سفر رو برن ، دزد هم نیستن و نبودن ، ببینید توی اقتصاد خراب ما وقتی یه شبه پراید میشه ۳۰۰ ۴۰۰ , ادمهایی هستند که حداقل ۲ تا خونه داشتن ، ۳ تا ماشین داشتن ، همین بومی های مازندران و گیلان که زمین کشاورزیهاشون رو فروختن به ویلا سازها خیلی هاشون جای پول ماشین های خارجی گرفتن من میشناسم کسی رو که الان توی حیاط خونش پورش پارک شده ولی استفاده نمیکنه ، اینا الان اگه بخوان برن فکر میکنی چقدر از سرمایه اشون رو از دست میدن طرف اطراف تهران خونه خریده باشه انداخته باشه که ارزش پولش پایین نیاد فکر میکنی الان که همه چی کشیده بالا همون رو بفروشه نمیتونه بره؟ البته در واقعیت نمیرن چون ما الگو وار زندگی میکنیم درست یا غلط، من کسی رو میشناسم که از قدیمی های شمیران هستن ارث ۲۰ ۳۰‌میلیاردی از ملک بهش رسیده ولی نمیره دور دنیا رو ببینه به خاطر الگوی رفتاری غالب جمعیتی. خلاصه الان که خوب فکر میکنم میبینم اگه به موقع ماشین‌خریده بودیم به موقع یه زمین توی دهات های دوقوزاباد سفلی خریده بودیم ، به موقع یه خونه زیر پونز نقشه خریده بودیم شاید الان ما هم اگه میتونستیم از مال دل ببریم مسافر این کشتی کروز بودیم.

سلام عابر جان
موضوع اینجاست که من به شخصه همون موقع هم که این مدل سرمایه گذاری ها رو میشد کرد، پول اضافه نداشتم . چرا راه دور میریم همین الانم گاهی شایعه میشه قراره قحطی بشه دیگه مرغ و گوشت و روغن گیر نیاد ، بیاید برید بخرید انبار کنید ، نمیکنم .
یا حتی ثبت نام ایران خودروی کثیف و این چیزا .
ولی انکار هم نمیکنم راست میگی خیلی ها همینطوری ثروتمند شدن .
والا من زندگی خوب و راحت و تجربه های جدید و هیجان انگیز رو خیلی دوست دارم اگر توانشو داشتم و خیالمم از اونایی که میشناسم و میدونم نیازمندن راحت بود حتما می رفتم

نرگس دوشنبه 1 خرداد 1402 ساعت 01:51 ب.ظ

ای وای مهربانو جان این گوشی من از ذوق قطب جنوب اشتباها نوشته مهرداد


اشکالی داره عزیزم دیگه ذوق و شوق سفره
مهربانو و مهردادم خواهر برادرن راه دور نمیره

ملیحه دوشنبه 1 خرداد 1402 ساعت 11:11 ق.ظ

خدا نکشتت مهربانو جون..اولش کلی قضاوتت کردم و گفتم خوش بحالش چقدر مرفه که 2میلیارد براش رقمی نیست اونم برای چند روز تفریح ،بعدش که فهمیدم داری شوخی میکنی از قضاوتم خجالت کشیدمرویای این سفرها وحتی کمتر از اینها همیشه بر دل ما میماند

ملیحه جوون
والا شوخی نکردم کاملا با حرص و عصبانیت نوشتمش
واقعا یه سفر داخلی هم با تور میخوام برم هزینه ش کمتر از نفری 5 میلیون نیست .. و اصلا دلم نمیاد همچین پولی بدم غیر از اینکه دلم نمیاد از نظر مالی واقعا برام آسون هم نیست که مثلاً چهار روز با مهردخت بریم سفر داخلی و حدود 15 تومن خرج کنیم نه که پولش نباشه ولی اولویت های دیگه نمیذاره .
سفرداخلی رو هم فقط با تور دوست دارم .

ونوس یکشنبه 31 اردیبهشت 1402 ساعت 06:04 ب.ظ http://calmdreams.blogfa.com

تا نصفه هاش خوندم‌گفتم بیاااااا همه رفتن فقط من موندمممم
کاش ی آشنا پیدا کنی امسال اسم افراد اون‌تور رو در بیاری یکم‌ بیشتر حرص بخوریم..
جالبه هرچی فقر و افراد فقیر دارن پررنگ‌تر‌ میشن.. به همون اندازه افراد ثروتمند و پرحاشیه هم‌داره تعدادشون بیشتر میشه!!
قشنگ معلومه این رابطه زالوگونه!!!!
همیشه فرشته نجات یک‌عده میشی.. دستت درد نکنه بانوی مهررررر
خدا بهت برکت و سلامت بده

اسماشون رو تا حدی میتونم تصور کنم کثافت های زالوصفت رو . پر از ژن های خوبِ کثیفند .
قربونت برم عزیز منی تو و بقیه ی دوستان هم پر از تن درستی و روزی باشید

نسیم شنبه 30 اردیبهشت 1402 ساعت 09:31 ب.ظ

مهربانو جان ،متاسفانه سفرهای بین شهری هم برامون شده آرزو ..هر روز قطار پیشرفت با سرعت هر چه بیشتر همه مون را چه فقیر و غنی به دره نابودی میرسونه منتها ما تو واگن های ابتدایی هستیم و از ما بهترون تو واگن آخر .ولی همه از این سفر با قطار مستفیذ میشویم

نسیم جون ما که قطار پیشرفتی ندیدیم ، امیدوارم قطارسقوط و نابودی ایران که با میلیون ها تُن وزن و سرعتی در مقیاس نور داره حرکت میکنه از روی خود بی شرفشون رد بشه و نابودشون کنه .

نرگس شنبه 30 اردیبهشت 1402 ساعت 09:24 ب.ظ

مهرداد مهربانم سلام میکنم نمیشه بریم آفریقای جنوبی قطب سرده....البته به یه شرط میام نیمرو تخم پنگوئن بهمون بدن

سلام نرگس جون

شبنم شنبه 30 اردیبهشت 1402 ساعت 01:49 ب.ظ

سلام صرفا جهت روشنگری
عزیزم برای شما قطعا شوخی ای بیش نیست البته یه شوخی بسیار تلخ چرا وقتی داره این جور توری برگزار میشه من وشمای کارمند که مثل چی چی از صبح تا شب داریم کار می کنیم و زحمت می کشیم نتونیم بریم حتی نتونیم بهش فکرم بکنیم
حتی نتونیم با پس انداز چند ساله هم این پولو جور کنیم بعد یه عده که از کلاه سر من و شما گذاشتن حالا به هر طریق مستقیم و غیر مستقیم باربط و بی ربط این پولا براشون ناچیزه این جوری خرج کنن؟؟

سلام شبنم جون
دقیقاً

خورشید شنبه 30 اردیبهشت 1402 ساعت 01:13 ب.ظ http://khorshidd.blogsky.com

مهربانو‌ عزیز من نمیتونم جزو مسافرین این سفر باشم حتی رویای رفتنش را هم ندارم بزرگ شدم و واقع بین با درآمد کارمندی و دو تا بچه محصل و خرج زندگی توی کرج نهایتا میشه همین اطراف یکی دو روز سالی یکبار بچه ها را برد و بس
روبروی پنجره اتاق دخترم صحنه بی صدای مادر و دختر را زیاد دیدم پسرهای جوون مردهای خسته مادرهای گرسنه درد یکی و دو تا نیست عزیزم
خدا کنه این آدم های گرسنه حداقل گیر مراکز درمانی نیوفتن
وقتی نوجوون بودم کتاب های صمد و صادق هدایت را میخوندم از اون زمان تا الان که چهل سالگی را رد کردم هنوز نتونستم جوابی برای این بی عدالتی پیدا کنم که چرا یه عده یک عمر باید حسرت بخورن عده دیگه ندونند باید با داشته هاشون چیکار کنند


الهی آمین عزیزم . این روزا همه ش فکر میکنم ما از تفریحات و اولویت های دست چندممون صرف نظر میکنیم تا چرخ زندگی بچرخه واااای به اون وقتی که لنگ دوا و درمون بشیم .
منم پیدا نکردم عزیزم ، دیگه پذیرفتم که عدالت و انصاف و حکمت صرفاً جهت سوار شدن بر مردم اختراع شده

مهری شنبه 30 اردیبهشت 1402 ساعت 12:56 ب.ظ

دل خوش سیری چند؟ اغلب مردم که نون حلال درمیارن و استعداد رانتخواری و دزدی ندارند برای یک سفر شمال به اتفاق خانواده،در حسرتند چه برسه به این جلافتها!

واااقعا جلافت هااا.
استعداد دزدی خوب چیزی بود که ما در نیاکانمان هم ژنش وجود نداشت که حداقل یه قابلیت به درد بخور تو این مملکت داشته باشیم

عمه اقدس الملوک شنبه 30 اردیبهشت 1402 ساعت 12:11 ب.ظ https://amehkhanoom.blogsky.com

مهربانوجان منم هستم، فقط هرکجا بخاری، شومینه ای چیزی بود زنبیل بزار برای مننه که زمستونهای ما زمستون نیست، من لباس گرم ندارم، دیگه مجبورم بچسبم به همونها

عمه جون من خودم نابودم از سرما .. باور کن تو این پنج سال اخیر فقط تیک تیک لرزیدن از زمستونا برام خاطره شده .
میچسبیم به هم ، شنیدی میگن " بکش خوشگلم کن؟؟" الان قندیل میبندیم ولی قطب رو از دست نمی دیم

سارا شنبه 30 اردیبهشت 1402 ساعت 11:59 ق.ظ

راستش من بعد از چهارده سال کارکردن هنوز این مقدار پول ندارم. نه که از قبل باهاش ماشین و خونه خریده باشم یا یه نوک پا ترکیه رفته باشم نه! کلا ندارم. مقدار پس اندازم هم این مقدار نشده هنوز!!! ولی خوب این مشکل بی عرضگی منه که شم اقتصادی خوبی ندارم ! به اقتصاد و اداره کشور و اداره کنندگان کشور هم اصلا مربوط نیست!!!!حالا بر فرض محال گرون نشدن سفرو بلیط اگه بعد از چند سال تونستم این پول رو جور کنم مهربانو جان هر چند که به نظر میاد خوش سفر باشی ولی نمیتونم بیام این سفر رو چون سلیقه من نیست !!! برم بگردم یه تور لاکچری دیگه که سلیقه ام باشه پیدا کنم!!!به هر حال ممنون که یادآوری کردی از حالا به فکر سفر نوروز 1403 باشم!!!

سارا جون من 22 ساله دارم کارمندی می کنم تازه دو سالی هم هست سفارش کیک و شیرینی و دسر های خونگی می گیرم بازم چنین پولی نه برای سفر بلکه برای کارای واجب هم ندارم . اررره دقیقاً همونطور که بانو بهاره رهنما اشاره فرمودن دقیقا از بی عرضگی ماست .

***
جاان من منصرف نشوو سارا جون، سلیقه ت میشه دختررر.. باور کن دور هم خوش می گذره

شادی شنبه 30 اردیبهشت 1402 ساعت 09:26 ق.ظ

واقعا جایی برای حرف نمی‌مونه، ولی من همش فکر می کنم که ا ن ق ل ا ب مستضعفان و پابرهنه ها داره چیکار می‌کنه با این مستضعف ها . یا از گرسنگی تلف می‌شن یا سر چوبه‌ها

خوب جواب زحمتاشونو داده

سحر شنبه 30 اردیبهشت 1402 ساعت 08:04 ق.ظ http://senatorvakhanomesh.blogfa.com

هر روز مردم عادی فقیرترمی شیم فاصله طبقاتی وحشتناک وحشتناک
بیمارستان خصوصی مدرسه خصوصی .....هرچیز خصوصی همه حاکی از فاصله طبقاتی زیادی که داره بیشتر بیشتر می شه
چقدر درد داره.به قول دوستم پول تواین مملکت هست هنور هست ولی واسه ی عده قلیل بقیه هم برن به هیچ....

دقیقااا

shadi bagheri شنبه 30 اردیبهشت 1402 ساعت 01:34 ق.ظ

مهربانو توروخدا از شبنم بپرس کدوم اداره خودش و شوهرش کار میکنن ک دو س سال پس اندازشون میشه ۲ ملیارد
خخخخ

آررره واقعا به این موضوع توجه نکرده بودیماااا

shadi bagheri شنبه 30 اردیبهشت 1402 ساعت 01:30 ق.ظ

مهربانو جون مامانم بعد ۲۸ سال کارمند بهزیستی با حقوق حکم جدید ۸ ملیون ایشالا ۱۰۰ سال دیگه اگه غنایت کنه چیزی نپوشه نخره نفس نکشه میره این سفر رووووو

شادی جان متاسفم گیر افتادیم واقعا
دست زحمتکش مامان رو میبوسم

نگین شیراز جمعه 29 اردیبهشت 1402 ساعت 10:28 ب.ظ http://www.parisima.blogfa.com

روحش شاد مادربزرگم همیشه این شعر رو میخوند:

اگر دستم رسد بر چرخ گردون
از او پرسم که این چون است و آن چون؟
یکی را داده ای صد ناز و نعمت
یکی را نان جو، آلوده در خون ...

این دقیقاً حکایت سرزمین نفرین شده ما ست ..
دیروز یه خانم خیلی جوان دیدم یه گونی پر از مواد بازیافتی گذاشته بود رو سرش و الهی بمیرم با چه مشقتی زیر اون بار سنگین راه میرفت تا بلکه این گونی رو به پول نزدیک کنه...

بعد دکتر برای تشخیص درد من سونوگرافی و ام آر آی مینویسه.

وای مهربانو جان گاهی دلم میخواد دردم رو روی هیکل بعضیا بالا بیارم ...

روحشون شاد باشه نگین جانم
منم دقیقا احساس تو رو دارم . جدیداً به خودم میام میبینم به زمین و زمان دارم بدوبیراه میگم

فری جمعه 29 اردیبهشت 1402 ساعت 05:45 ب.ظ

چه خوب می شد همه ی ما می تونستیم این مسافرت رو بریم چه قدر دلم سوخت برای اون دو تا خانم کاش یه روزی به جایی برسیم که توی کشورمون از این افراد نداشته باشیم

کااااااااااااااش .. فری جان من که چشمم آب نمیخوره

ترمه جمعه 29 اردیبهشت 1402 ساعت 04:48 ب.ظ

سلام
جواب تون به کامنت غریبه، من رو یاد یک سکانس درخشان و تاثیرگذار از سریال پرنده خارزار انداخت: اونجا که مزرعه و خونه دچار آتش سوزی شده و وقتی همه چیز در حال نابودیه بارون میگیره. پدر رالف سر میرسه و به مگی که عصبی و پریشون هست میگه که خدا باران را برای تو فرستاد، و مگی با عصبانیت میگه: اما پدر رالف، آتش رو کی فرستاد؟

سلام ترمه جان .
چقدر زیبا بود و ممنون از یادآوریش سنم کم بود این سریال رو دیدم فکر کنم لازمه بازم ببینمش .

نجمه پنج‌شنبه 28 اردیبهشت 1402 ساعت 06:34 ب.ظ

وای مهربانو جون
چقدر خوب
عید کنار همیم
اصلا اصلا بخاطر یه ذره اضافه شدم پول بلیط کنسل نکنی،ما به التفاوتش مهمون من‌
بریم خوش بگذرونیم
ای خدای من،همیشه این موقع ها چشم ها می بندم.قبلا دست اسرافم خیلی خوب بود،الان واقعا تلاش میکنم اصلا و یا خیلی خیلی کمتر بریزم بیرون

نجمه جان خوشحالم همسفریم . نه بابا کنسل چرا دیگه چند هزار دلار اینور اونور این حرفا رو نداره که
من از خاطرات سیاه جنگ، صرفه جویی و اسراف نکردن رو خوبِ خوب یاد گرفتم جالبه مهردخت از منم بدتره . سعی می کنیم به اندازه درست کنیم یا خرید کنیم که دور ریز حداقل باشه . زندگی لحظه به لحظه برای ما ایرانی ها سخت تر میشه

شاخه نبات پنج‌شنبه 28 اردیبهشت 1402 ساعت 06:21 ب.ظ

ولی به نظرم سلبریتی ها و بلاگرهای اینستاگرامی راحت بتونن این سفر رو برن.چون ماهی ۳۰۰ تومن حداقل دارن.یا این ملاک هایی که برج و یه خیابون مغازه به نامشونه.یا آدمایی که پدرش یا پدربزرگشون اختلاس گر باشن.به هر حال پول مفت باید یه جایی خرج بشه.
منم اگه پولدار بودم میرفتم .دارندگی برازندگی .گور بابای مردم
از این صحنه های مادر دختری بیشتر خواهیم دید بعد از گرون شدن بنزین.
فقر دونه دونه داره سراغ ما میاد.

والا شاخه نبات جان اگه نتونن هم انقدر چشم و همچشمی می کنن که بتونن .
مادر یکی از بلاگرا پارسال به من می گفت فلانی ماهی یه میلیارد در میاره (رقیب دخترشو می گفت) دختر من چیزی باهاش فاصله نداره به امید خدا بهش میرسه ازشم جلو میزنه . قیافه ی منو تصور کن خیلی خودمو کنترل کردم تو صورتش بالا نیاوردم . حالا اونا هیییچ من موندم تو کار کسانی که اینا رو دنبال میکنن!! خودشون باعث پولداری طرف هستند بعد صبح تا شب حسرت سبک زندگیشونو میخورن
اومده شاخه نبات جانم .. سفره هامون روز به روز کوچیکتر میشه بقول خودت بدتر هم میشه

طیبه پنج‌شنبه 28 اردیبهشت 1402 ساعت 04:40 ب.ظ http://parandehdararamesh.blogfa.com/

سلام مهربانوی عزیزم
منم انفاقا به نیت همین تور قطب جنوب بود که امروز همکارا با هم رفتن شابدوالعظیم و بعدش برن ایرانیان تو امامزاده حسن و خرید کنند نرفتم باهاشون،
آخه اگه می رفتم وسوسه می شدم خنزل پنزل می خریدم نمی شد پس انداز کنم تو قطب جنوب خوب خوش بگذرونم
خیرببینی خواهر
خوب شد گفتی تو و مهردخت هم میاییدو من تنها نیستم.همکارای خسیس من فقط سالی یک بار میان شهرری و اونورا.

سلام طیبه جانم
خوب کردی نرفتی سوغاتی آرژانین و قطب کجا، شابدولعظیم و امام زاده حسن کجاااا
ولی خب قرار شد جمع و جور بریم و برگردیما، خیلی بخوای وسط پنگوئنا مانور بدی و هی سوغاتی بخری خرجت میشه نفری دو میلیارد نگی نگفتم

لیلی پنج‌شنبه 28 اردیبهشت 1402 ساعت 03:50 ب.ظ http://Leiligermany.blogsky.com

به نظرم کامنت شبنم شوخی هست از علامت های!!! معلومه.آخرش هم نوشته ما دو تا کارمند....
تصور بعضی تفریحات و زندگی ها در ذهن ما جا نمی گیره. اصلا درکش هم برامون ممکن نیست که مثلا ماهی اینقدر پول داشتم چیکار می تونستم بکنم ولی خب سبک زندگی عده ای طوری هست که ماهی اینقدر براشون برف تو آفتاب تموز

نمیدونم لیلی جان من حس شوخی نگرفتم . شبنم جون نمیاد روشنگری هم بکنه بلکه یه عده ای از نگرانی دربیان
دقییقا برف تو آفتاب تموز رو خوب اومدی

منجوق پنج‌شنبه 28 اردیبهشت 1402 ساعت 01:48 ب.ظ http://manjoogh.blogfa.com

مهربانو جان شرمنده که تو این سفر نمیتونم همراهیت بکنم. چن من کلا با سرما میونه خوبی ندارم.
تاسف آورتر از فقر میدونی چیه؟ اینه که یک عده خوشحالن که با کمک کردن به انها خدا ازشون راضی و خشنود میشه. اینها خوشحالن که فرصت هست برای جمع کردن ثواب.

تا آرژانتینشو بیا منجوووق ، همونجا پیاده شو خودتو گرم کن ما میریم یه تک پا برمیگردیم .
ببین من کسانی رو میشناسم که دلالی میکنند اصلاً نوع زندگیشون، طرز تفکرشون، شیوه ی زندگیشون شامل سفرهاشون، مهمونی هاشون و ... هیچ رگه ای از مذهب نداره . بعد تمام محرم رو خرج میدن، هیئت های بزرگ بپا میکنند و .. یه بار از یکیشون پرسیدم این کارا چه معنی میده؟گفت ما تو کارمون پول حروم زیاد میاد و میره بابت معاملاتمون دروغ هم زیاد میگیم . این کارا رو می کنیم که مالمون صاف و صوف بشه .
تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل

غریبه پنج‌شنبه 28 اردیبهشت 1402 ساعت 11:28 ق.ظ

با درود
آن چند موز و آن دو ساندویج و آن پول پنهان شده همه خواست خدا بوده است که بدست شما به آنها سپرده شده
خدا خیرت بدهد
من ترجیح می دهم ایام عید مسافرت نروم چون تهران خلوت است و خوش آب و هوا

درود برشما
غریبه جان خدا از اول اینهمه رنج نده، اینهمه کرامت انسان رو بخاطر نمردن از گرسنگی زیر سوال نبره واقعا ممنونش میشیم نمیخواد واسطه بفرسته .
آره خب منم دقیقا دیدن خلوتی تهران رو به هر چیزی ترجیح میدم

نیکی مهربان پنج‌شنبه 28 اردیبهشت 1402 ساعت 11:05 ق.ظ

خیلی ناراحت کننده و حسرت باره. سفر قطب جنوب حتی برای شهروندان جهان اول هم یه چیز لوکس و عجیبه. اینکه در ایران هم برگزار میشه نشون میده دلیل فقر بیش از حد مردم، دزدی بیش از حد و اندازه یک سری افراد از جیب مردمه. طرف از دانشگاه تهران دکترا گرفت، به فاصله دو هفته از فارغ التحصیلی به عنوان هیأت علمی دانشگاه رنک یک ایران استخدام رسمی شد، یک پینه قشنگ روی پیشونی اش نمایان شد و الان بعد از چهار سال شده رئیس دانشکده. زیبا نیست؟
من آرزومه که میتونستم ماهی یک میلیون به پدر و مادرم کمک کنم که مشکلاتشون کمتر بشه، حتی آرزو ندارم که پدرم ماهی یک میلیون بهم پول تو جیبی بده. ماهی چهل میلیون پول تو جیبی رو درک نمیکنم.

راست میگی نیکی جون خیلی چیزایی که شنیدم تو کشورهای پیشرفته ی دنیا هم بندرت پیش میاد اینجا تو ایران خودمون به وفور یافت میشه .
***
چرااا واقعا زیبااااست
جمله ی آخرت خیلی تلخ بود .. خیییلی حرف دل بود واقعا

آسو پنج‌شنبه 28 اردیبهشت 1402 ساعت 09:45 ق.ظ

سلام بر مهربانوی مهربانی ها
با ماهی 10میلیون حکم جدید چند سال دیگه هوا مصرف کنم میتونم همسفر شم باهاتون

سلام آسوی نازنینم
درد دارررره، درررررد ...

زهرا... پنج‌شنبه 28 اردیبهشت 1402 ساعت 12:37 ق.ظ http://saatsheni1531.blogfa.com

سلام عزیزم دلم شاید تاچندروز اون مادرودخترحال شماو ماروبدکنن اما خودشون چی میکشن که این برنامه ی هرشبشونه....تعدادشون کم که هیچ،هرروز بیشترهم داره میشه
اون سفرهم ،هم شماوهم من میدونیم واس اونایی که باید یه جوری پولای باداوردشونو بریزو بپاش کنن نه ماکه واسه هر هزارتومنش داریم جون میکنیم وبازحمت بدستش میاریم، این اقازاده هایی که پول باد اورده دارن کم نیستن پس مطمئنا تعدادش از حدمجاز تورهم بیشتره‌‌ که خدا لعنتشون کنه.وگرنه جدا ازهمه چی واقعا ادم عاقل میاد یک میلیارد هزینه کنه بره قطب جنوب!!!!

سلام زهرا جون
خیلی به این موضوع فکر میکنم
از خدا هم دیگه هیچ توقعی ندارم . انگار که لعنت شدگان ماییم نه اونایی که باید باشن
ولی من واقعا چنین سفری ررو دوست دارم (کلا سفر به جاهای جدید رو دوست دارم) تو جواب کامنت آقای دکتر نوشتم

الی (همون الی قدیمی خودتون که وبلاگش رو حذف کرد) چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 ساعت 10:46 ب.ظ

واااای مهربانو نگو ازین صحنه ها که اینروزا منو تا فروپاشی کامل میبره، فقط نمیدونم تا کی قراره که زجر بکشیم نمیدونم چرا اینا .... اووووف که هیچی نگم بهتره
فقط تو کشتی کروز بغل پنجره پشت سر راننده همون بغل خودتون یه جا هم برا من بگیر تا برسم


زنبیل گذاشتم خودتو برسون الی
الی میدونی چقدر دوسِت دارم؟؟ دلم برات سر سوزن شده بود

عابر چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 ساعت 09:26 ب.ظ

سلام ، اول از آخر روزیت گسترده باشه انشالله که دستت به خیرِ، حالا مطلب اول ،به من برخورد دکتر ربولی گفتن هیچ کدوم از دوستان اینجا نمیتونن این سفر رو برن من گلریزون میگیرم باهاتون میام ، وقتی میخوای بری سفر منو با خودت ببر گیتار رو نبردی نبردی

سلام عابر جان ممنونم از دعای خالص و قشنگت.
عالی بود

Maneli چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 ساعت 09:24 ب.ظ

اقاااا منم ببرین تو رو خدا
حتما عید میام ایران، دسته جمعی بریم زیارت قطب
هیچی ندارم بگم، هیچی، پر از خشمم خواهر خشششم
فقط موندم این شبنم خانم کامنتش شوخی بود یا جدی عایا

قول نمیدم آبجی .. می ترسم جا گیرخودمونم نیاد بس که همه شرایط سفر داریم .
مانلی جانم گاهی فکر میکنم با این حجم از خشم و نفرتی که هر لحظه سر به عصیان دارم چطور زنده موندم ...

والا منم نفهمیدم

مریم چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 ساعت 09:04 ب.ظ

کنتراست و تضاد عجیبیه سفر با کروز و جستجوی لقمه ای نان
خوش شانس بودن که شما اونجا بودین

مریم جان اونشب ما اتفاقی رسیدیم ، گرسنگی شبهای دیگه؟ لباس ؟ درمان ؟ بهداشت ؟... اینا چی میشه

رهگذر چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 ساعت 08:49 ب.ظ

بنده خدایی تعریف می کرد که توی تهران تدریس خصوصی می کنه توی تهران.
می گفت طرف از دست پدرش ناراحت بوده که چرا هر ماه یه پول توجیبی ثابت بهش نمیده، می‌گفت این هفته چهل میلیون پول بهم داد که با عوض کردن رینگ ماشینش و دو تا رستوران تموم شده.
داشتم فکر می کردم چقدر دنیامون متفاوته، من اگر پدرم ماهی یک میلیون در ماه پول تو جیبی بهم بده چقدر مشکلاتم حل میشه.
سقف آرزوی من از کف، کف، کف آرزوی اون بنده خدا پایین تره

به نظرتون میشه از راه حلال اونقدر پول در آورد که پول تو جیبی بچه آدم هفته ای 40 میلیون بشه


از شنیدن بعضی چیزا رسماً حالت تهوع می گیرم . چرا اینهمه تفاااوت داریم آخه . این زندگی هیچ جااش عادلانه و منصفانه نیست .
می دونی رهگذر جان یه زمانی فکر میکردم یه بنده خدایی که کارخونه داره و تولید میکنه یا مثلاً جراح زبردست و شماره یکه حق داره خیلی پولدار باشه و حتماً پولش حلاله چون داره زحمتشو میکشه ولی این چند سال اخیر که پرده از خیلی مسائل برداشته شد ، مطمئن شدم که همچین ثرونتی به هیچ عنوان حلال نیست چون حتی اگر طرف کارخونه دار باشه و تولید کنه حتماً باید با بعضی ها دستش تو یه کاسه باشه که اصلاً اجازه ی سرپاموندن تو این اوضاع رو پیدا کرده از سهمیه ارز برای کارخونه ش گرفته تا رانت های جور واجور.
یا حتی تو گروه پزشکی و درمان میری دنبالش تحقیق میکنی میبینی یه دلیلی داشته که فلان بیمارستان امتیازات بالایی داره (اون دلایل غیر از خدمات ویژه به بیمارانه) اصلا کار کردن تو بیمارستان خوب صرفا به دلیل مهارتت در اون رشته نیست باید دید کجا وصل بودی که تونستی به اونجا راه پیدا کنی

ربولی حسن کور چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 ساعت 07:05 ب.ظ http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
این که من و شما و به احتمال قوی هیچکدوم از دوستان اینجا چنین پولی برای سفر نداریم به جای خودش.
من نمی‌فهمم چرا آدم باید این همه پول بده تا بره برف و یخ تماشا کنه؟
خب زمستون که همینجا هم پر از برفه!

سلام آقای دکتر
به نظر منم ما همه مثل همیم آدم معمولی و به هیچ جایی وصل نیستیم که بخوایم حتی فکر نصف این سفرو‌تو سرمون داشته باشیم
راستش بحث چنین پولی نیست من واقعا پول سفر به جایی که نفری یک چهارم این پول رو هم بخواد ندارم
درمورد اینکه چرا ادم باید بخواد چنین سفری بره که دکتر جان اذیتمون نکن بحث‌برف و یخ نیست این کجا و ان کجا
اولا گشت و دیدن ارژانتینه بعد سفر با کروز خودش یعالمه ارزوی منه بعدشم عظمت طبیعت زیبای قطب با اون کوه های یخ و مناظر خاصش هیچ شباهتی به برف کوچه خیابون مارو‌نداره

تیلوتیلو چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 ساعت 06:58 ب.ظ

من خوب میشناسمت
خیلی ساله میخونمت
تو شادی و غم ، کم و زیاد کنار هم بودیم و انشاله که بازم هستیم
اوایل پست هی متعجب شدم...
ولی آخرای پست فهمیدم که برای عید حتما همسفریم.....
این غصه ها جگر آدم را اتیش میزنه

عزیز منی تیلو جان
سعادت من در همینه که دوستان نازنینی مثل خودت دارم که حرف همو میفهمیم .
یادمه دبستان بودم تو کتاب تاریخ یه جمله از اون منشا بدبختی هامون نوشته بود که تا وقتی کاخی درست نشده ، کوخی پدیدار نمیشه
شاید تنها حرف راستی که زد و بهش عمل کرد همین بود . سالهاست تو کشور ما یه عده فکر سفر به قطب جنوبند و یه عده تو ظرف زباله دنبال چیزی برای خوردن

شبنم چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 ساعت 06:35 ب.ظ

سلام ان شاا.. بسلامتی و شادی برید و برگردید همیشه به سفر!!!
یعنی واقعا نفری یه میلیارد براتون چیزی نیست ؟؟؟!!! مگه چقدر حقوق می گیرید آخه ما دو نفر کارمند اگه هیچی نخوریم هم حدودا دو سال و خورده ای باید بشه تا این پول جور بشه!!!!

سلام شبنم جان
شوخی میکنی الان ؟؟؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد