دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود
دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود

نتیجه ی همیاری

سلام عزیزای دل مهربانو 

خدا رو شکر که تعداد حمایت هایی که انجام دادیم، به حدی رسیده که الان میخوام براتون درمورد یکیش بنویسم باید نشونی بدم تا یادتون بیاد . 

یادتونه چند .قت پیش اعلام کردم برای یه خانواده که متاسفانه دوتا از اعضای اون درگیر بیماری خاص شدن و درضمن یه دختر معلول هم تو این خانواده زندگی میکنه دنبال تهیه ی بیمه ی خویش فرما هستیم تا حداقل بخشی از هزینه ی رادیو گرافی ها و آزامایشات و اسکن هاشون باز پرداخت بشه؟؟ 

حدود 12 میلیون نیاز بود و دست به دست هم دادیم و انجام شد . 

طاهره ی عزیز که باهاش در گرگان ارتباط داشتم و در این زمینه کمک میکرد برام فرم بیمه که برای پدر و پسر بچه (که هر دو درگیر بیماری شدن) رو ارسال کرد . 

اومدم بهتون خبرش رو بدم که شاید حال دلتون  تو این روزگار سخت و تاریک که ستاره ی  انسانیت رو به افوله و این موجود دوپا در جای جای کره ی خاکی در حق همه ی هستی ظلم های خواسته و ناخواسته ی فراوونی مرتکب شده ، بهتر بشه . 

دست تک تکتون رو میبوسم که هر وقت لازم بوده ، بی تفاوت رد نشدید و تونستیم دستی رو بگیریم (حالا بماند که هر کدوم داریم خارج از این جمع هم کلی به دور و برمون کمک میکنم )



درضمن اگر هرکدومتون تمایل دارید برای حیوانات زبان بسته ی شهرمون، در زمینه ی امدادو درمان ، غذا رسانی و عقیم سازی کمک نقدی انجام بدید اما جای مطمئن سراغ ندارید من میتونم گروه های معتبر و شناخته شده ای رو که شخصاً باهاشون درارتباطم و به فعالیت واقعیشون آگاهم رو معرفی کنم که کمک های ماهینانه بصورت اندک ( حتی ماهی 20 هزارتومن) انجام بدید براشون .

متاسفانه در حوزه ی حیوانات هم کلاهبرداری خیلی خیلی زیاد شده و خیلی از شیادان پست فطرت به اسم حیوانات زبان بسته پول جمع میکنند و برای نمایش به مردم یکی دوتا حیوان رو امداد میکنند ولی اصلاً حامی نیستند ...

حتی یه چیز وحشتناک تر هم خبر دارم و اون اینه که بعضی هاشون حتی خودشون به حیوان اسیب میزنند و بعد نمایش میدن که ما حیوان رو پیدا کردیم به این صورت و قصد امداد داریم ولی ... 

خلاصه که اگر خواستید حتماً از من بپرسید عزیزای دل . 


از نظر من  کمک به حیوانات اهمیتش از کمک به انسان هاهم بیشتره،  چون بالاخره انسان زبان داره و نهایتاً صداش درمیاد و تقاضای کمک میکنه ولی حیوانات  زبان بسته ند و وااااقعا مظلوم و بی دفاعند 

**********

قبلاً هم گفتم که من و مهردخت به دیدن فیلم های مارول علاقمندیم . روز جمعه فیلم 3 Guardians of the Galaxy  رو دیدیم که کلاً درمورد ظلمی که بشر برای آزمایشات روی حیوانات مرتکب میشه ست . 


این فیلم بینهایت لطیف و غمگینه . لطیف از بابت اینکه یه گروه انسان های کهکشانی (مثبت) برای نجات دوستشون که یه راکونه از جون مایه میذارن ، غمگین از این بابت که در خلال فیلم نشون میده که گروه دیگه ای از انسان های کهکشانی (منفی) برای پیشبرد اهدافشون و آزمایشات خاص چه بلایی سر حیوانات معصوم میارن 


پیشنهاد میکنم اگر به این موضوع و دیدن فیلم با جلوه های ویژه ی خیلی ویژه  ، علاقمندین و درضمن اعصابتون قویه و مثل من نمیشینید هااای هاای اشک بریزید حتماً ببینیدش . 

راستش من و مهردخت خیلی با اکراه فیلمو شروع کردیم چون میدونستیم درمورد زندگی راکونه و فکر میکردیم ای بابا حالا حتما بچه بازی ساختن و انقدر انیمیشن بکار بردن که لوس شده ولی واااقعا بی نظیر بود . 


فقط موندم تو کار همین موجود دوپا که از این طرف چنین فیلمی میسازه و خودش اذعان داره چه بلایی سر هستی و کهکشان اورده از اون طرف بازم به کثافتکاریاش ادامه میده 


هیچی دیگه .. بگم که خیلی دوستتون دارم . 


راستی بذارید یه ذره  شیرینش کنم و براتون فیلم دسر پسته ی تک نفره ای که سفارش داشتم و خیلی خوشگل شد رو هم براتون بذارم و برم که همه ش از تلخی ها ننوشته باشم





نظرات 13 + ارسال نظر
نیکی چهارشنبه 17 آبان 1402 ساعت 06:40 ب.ظ

کبهان‚¬ چهارشنبه 17 آبان 1402 ساعت 04:51 ق.ظ

درود بر بانوی مهر و غرور⚘
خوسحال که هنوز هم انسانهای شریف و فرهیخته ای مثل شما بر روی این کره خاک وجود دارند.
مانا باشید تا همیشه⚘

درود بر تو دوست عزیز م کیهان جان
بزرگواری و خیلی محبت داری

ملیکا سه‌شنبه 16 آبان 1402 ساعت 12:47 ب.ظ

سلام مهربانو جان
ممنون از پی‌گیری‌هات برای افراد عزیز نیازمند. خدا خیرت بده عزیزم
نظرت در مورد نیاز حیوانات دقیقا با نظر بهار یکیه! میگه آدما اگه خیلی نیاز داشته باشن ، زبون دارن، کمک می‌گیرن اما حیوونا که نمی‌‌تونن.
واقعا حالم بد شد از این خبر که بعضی از این به ظاهر آدما حیوونارو اذیت می‌کنن که پول جمع کنن
من که کاملا نتونستم خوردن گوشت‌رو قطع کنم اما خیلی خیلی کم کردم اونم بخاطر این که بهار نمی‌خوره و منم خجالت می‌کشم پیشش! میگه اصلا گوشت بدن حیوونا سَمیه و قبل از این که بکشنشون می‌فهمن و وحشت می‌کنن و موقع ترس و نگرانی بدن برای دفاع هورمونایی ترشح می‌کنه مثل کورتیزول که خیلی سَمیه…پس خوردنشون ضرر داره!!!
مهربانو جان شیرینی‌هات همیشه عالیه! این یکی که دیگه بی‌نظیره

سلام ملیکا جانم
قربون محبتت عزیزم بدون شما دوستان هیچ کاری پیش نمیره .
جاانم بهار قشنگم دختر مهربون و نازنین
بله متاسفانه بین حامی نماها این موارد زیاد دیده شده الهی برای بی زبونیشون بمیرم من
واای خداا کاش بتونم گوشت نخورم
ممنونم عزیز دل من

لیمو یکشنبه 14 آبان 1402 ساعت 02:04 ب.ظ https://lemonn.blogsky.com

من اتفاقا اعصابم ضعیفه و مطمئنم که های های گریه خواهم کرد. دو ساله که حواسم هست حتما لوازم بهداشتی که تست جانوری دارن رو نخرم. اما خواه ناخواه دلم بیشتر از همه برای گونه های در حال انقراض کبابه. فکر اینکه نسلهای بعد ندونن مثلا ببر چیه و نبینن واقعا ناراحتم میکنه.

نبین فیلمشو لیمو جان
باعث تاسفه عزیزم

زبله جمعه 12 آبان 1402 ساعت 11:42 ق.ظ

سلام مهربانو جان
پست امروزت من رو به یاد یه سوال انداخت که خودم نظر خودم رو دارم در موردش
دوست دارم نظر تو رو هم بپرسم
بنظرت ازمایشات پزشکی روی حسوانات ایا مجازه؟ واگراره تا چه میزان مجازه؟و اگر نه چرا غیر مجازه؟
ممنون میشم به این موضوع فکر کنی و بعدش که به جمع بندی رسیدی نظرت رو بهم بگی

سلام دکتر جان
کاش در کشمکش هایی که با خودم دارم به جواب قطعی رسیده بودم و میتونستم الان با قطعیت و وضوح جواب بدم .
متاسفانه یکی در مورد تغییر سبک زندگی از گوشتخواری به گیاهخواری و یکی هم در همین مورد ازمایشات پزشکی بر روی نمونه های حیوانی واقعا کاملاً مستاصل و عاجز موندم .
هر کدومشون کلی دلایل موجه دارند برای خودشون . در مورد تغذیه واموندم چون واقعاً برای اینکه غذای ما انسان ها گوشت بدن یه موجود زنده ست معذبم از طرفی نقش پروتیین حیوانی در تغذیه ی سالم رو نمیشه نادیده گرفت ، همچنین با فرض بر اینکه گیاهان هم موجودات زنده تلقی میشن با این حساب نمیشه بین حیوانات و گیاهان فرق گذاشت . یکبار یه دوستی نظر خودش رو میگفت که دیدم دلم میخواد این نظر رو برای حل مشکلم بپدیرم هرچند که به دلیل اینکه نمیتونم از غذاهای دریایی استفاده کنم ، کار من نمیاد .
میگفت: کاش هر جانداری که حافظه و درک قوی از زندگی نداره رو برای تغذیه انتخاب کنیم مثلاً ماهی ها یا گیاهان
باز پیش خودم میگم به مشکل حافظه رو حل کنیم ولی وقتی داریم ازبین میبریمشون چقدر درد میکشن ؟؟
ازمایشات پزشکی هم همین داستان رو داره و شاید از این هم بدتر باشه چون اگر کشتن به لحظه ای کوتاه ختم میشه ولی ازمایشات فرایند طولانی داره و اون موجود کاملاً درد و رنج رو حس میکنه .
نمیدونم چرا باید اشرف مخلوقات باشیم و چرا بخاطر بقای این به اصطلاح اشرف مخلوقات باید اینهمه موجود دیگه رنج بکشن تا ..
ضمن اینکه اصلا کجامون ارف مخلوقاته؟؟ اینکه ادراک و اختیار داریم؟؟ و با همین ادارک و اختیار پدر این کره ی زیبا که هیییچ پدر کل هستی رو دراوردیم؟ حتی به خودمونم رحم نکردیم و اینهمه جنگ و جنایت برای ارضای شهوت قدرت راه انداختیم؟
انسان خیلی موجود عجیب و پیچیده اییه گاهی چنان مفید و پاک سرشت و گای چنان رذل و کثیف !!! که البته بیشتر به سمت خصایص کثیف و اهریمنی تمایل داره .
خلاصه که من سالهاست به هیچ جمع بندی و قطعیتی نرسیدم متاسفانه . کاش موضوع یکی از پست ها بشه و نظر بقیه رو هم بدونیم . متاسفانه تقریبا هیچکدوم از دوستان به این موضوع اشاره نکردن باوجودی که در پست مطرح شده بود

مانی پنج‌شنبه 11 آبان 1402 ساعت 03:28 ق.ظ

مهربانو جان عزیزم
ممنون از مهربانیت

عزیز دلی مانی جان .. من پیش شما درس پس میدم نازنین

نسرین چهارشنبه 10 آبان 1402 ساعت 11:31 ب.ظ https://yakroozeno.blogsky.com/

تو مهربونترین ترین انسانی هستی که تو عمرم شناختم.
اگه من کنار اون جعبه بودم میگفتم بده من ببرم برسونم به مشتری. ولی جعبه خالیش می رسید دستش یا اصلا گم میشد

عزززیزم خیلی به من لطف داری خواهر جون
میدونم حواست پرته و گمش می کردی

پریسا چهارشنبه 10 آبان 1402 ساعت 10:49 ق.ظ http://sepidarsabz.blogsky.com

سلام مهربانو جون. خوش به حالت که انقدر مهربونی و خوش به حال اطرافیان که از مهرت بهرمند میشن.
وای منم خیلی دلم به حال حیوانات به خصوص سگ‌های توی خیابون میسوزه. یک وقت‌هایی میرم پیاده‌روی میبینم بعضی‌ها سگ خونگیشون رو میارن گردش از اون‌طرف این سگ‌ها لاغر و خسته دنبال غذا میگردن بعد گریم میگیره کلی

سلام پریسای نازنین
قربون محبتت عزیز دل
پس تو هم مثل خودمی .. تازه از بیرون که میام تامی رو بغل میکنم و میبوسمش اونم تو بغلم ولو میشه و لوس میکنه خودشو بجای لذت بردن ، بغضم می گیره چون مثلا یکساعت قبلش با دختر کوچولوی دم اداره بازی کردم نازش کردم و سپردمش به خیابون تا فردا صبح

جیران سه‌شنبه 9 آبان 1402 ساعت 11:25 ب.ظ

خیلی قشنگ شده دسرت مهربانو جانم. اول که باز شد کلیپ فکر کردم گل یاس گذاشتی. انقدر شکوفه ها قشنگند. نوش جان کسی که سفارش داده و ناز شست تو

مررسی جیران عزیزم چقدر لطف داری به من مهربون

مه رو سه‌شنبه 9 آبان 1402 ساعت 11:14 ب.ظ http://fairy-love.blogfa.com

سلام وقت شما بخیر
من یک فیلم باز قهار هستم و‌ میشه گفت فاخرترین آثار رو از ۲۰۰۲ ب بعد دیدم....ولی برعکس‌ نوجوانی هام ک عاشق سینمای مارول و‌علمی‌تخیلی بودم دیگه بشدتتتت اکراه پیدا کردم نمیدونم چرا اینجوری شدم...فقط سبک فیلم های زندگینامه..درام... میبینم و گاهی تاریخی
خلاصه یک عاشق دلباخته ی فیلم هایی ک مثلا روایت گر تاریخ دوره رنسانس باشه یا اتفاق ها و جریانات و قصه های عاشقانه خلال جنگ‌جهانی ۱ و ۲
روحم اروم میشه سرگذشت انسان های موفق رو میبینم...در‌همه ی اونها خودشون‌دست خودشونو‌ از اعماق سیاهی ها بیرون کشیدن ب مرور و‌درخشیدند
امیدوارم سرانجام همگی ما ب نیک سرشته شده باشه
ب عنوان یک انسانی ک بشدت ب اون دنیا معتقدم
امیدوارم داشته ها و برداشته هامون زیباترین باشه
امین
شب شما بخیر

سلام مه رو جان چه عاالی عزیزم پس در زمینه ی فیلم حتما علاقمندی های مشترکی داریم
ببین کاملا طبیعیه که سلیقه ت تغییر کنه ، هر دوره ای از زندگی همین اتفاق میفته و اتفاقا خیلی جذابه .. من تا 40 سالگی فکر میکردم به آشپزی علاقمندم ولی تو این ده سال اخیر فهمیدم شیرینی و دسر علاقمندی اصلیم بوده . سبک پسند فیلم و کتاب و .. هم تغییر میکنه . هیجان جوانی به فیلم های علمی تخیلی نزدیکه و پختگی و صبوری که در ایام میان سالی بدست میاریم ، ژانر بیوگرافی و .. رو ترجیح میده
حالا من چرا همچنان مارول میبینم ؟ بخاطر مهردخته سلیقه ی اون رو من هم تاثیر میذاره وقتی چیزی رو با اصرار اون شروع میکنم چون زمینه ی قبلیش رو دارم ازش لذت میبرم وگرنه اگر به خودم تنها بود منم دیگه مارول پسند نبودم
چه عبارات زیبایی انتهای کامنتت نوشتی
عاقبت بخیری ارزوی من برای همه ست .
همه ی اوقاتت بخیر

عابر سه‌شنبه 9 آبان 1402 ساعت 03:40 ب.ظ

مرسی از وقتی که گذاشتی حتما پیگیری میکنم ، بله متاسفانه من میترسم و اگه نمی ترسیدم پسرم حتما میاوردش توی خونه چون همش میگه دلم براش میسوزه که تنهاست

خواهش قربونت
مامانش معلوم نیست چی شده طفلک بچه تنهاست
عزیزم ما مامان ها بخاطر بچه هامون هر کاری میکنیم البته مواجه شدن با ترس در درجه اول برای خود ادم موجب آرامشه بعد فواید دیگه ای داره .
نگهداری از حیوانات خیلی بچه ها رو مسئولیت پذیر میکنه
اینم بگم که ورود حیوان به خانه باید با رضایت کااامل همه ی اعضا خانواده باشه و تا قبل از اون خیلی اشتباه بزرگیه اگر امادگی نداریم و بیاریمش چون نهایتاً حیون طفل معصوم خیلی اسیب میبینه اگر پشیمون بشن سرپرست هاش .

عابر سه‌شنبه 9 آبان 1402 ساعت 02:28 ب.ظ

سلام، من یه سئوال دارم ، من از گربه می ترسم ، یه بچه گربه توی پارکینگمون به دنیا اومد الان فکر کنم دیگه ۲ ماهه هست، پسرم چون گربه دوست داره با همسرم رفتن براش غذا از پت شاپ خریدن، آب هم گذاشتن منظورم اینکه نمیره بیرون از پارکینگ و توی کوچه، تازگیها با پسرم جور شده میاد روی کفشش و خودش رو به پاش میچسبونه ، پسرم براش رفته اسباب بازی هم خریده از مدرسه میاد یه نیم ساعت میره باهاش بازی میکنه بعد میاد بالا ، حالا من نگرانم که ممکنه کک اینا داشته باشه؟ از طرفی هم چون پسرم خیلی دوسش داره فکر میکنه مال خودشه، و این تنها فرصتی که میتونه مثلا یه گربه داشته باشه نمیخوام ازش این فرصت رو بگیرم ولی همش نگرانم به کفشش الکل بزنم یا لازم نیست

سلام عزیزم
ای جااان چه خوب که گل پسر توجه و علاقه ی مخصوصی به این گربه ی تنهای طفلکی داره . عابر جان کاش با ترست کنار میومدی بخاطر اینکه اذیت نشی عزیزم . ترس از هر چیزی که باشه آدمو دچار مشکل میکنه و ارامش ادمو سلب میکنه .
اگر این اتفاق بیفته خیلی خوبه هم خودت از یه ترس بزرگ رها میشی و هم میتونی از لذت وجود یه موجود ملوس و دوست داشتنی برخوردار بشی .
در مورد کک راهکار های خوب و گیاهی زیادی هست شستن دست و وسایل با هر شوینده ی معمولی هم میتونه خطر انتقال رو از بین ببره .
اگر از محلول های ساده گیاهی هم روی بدن گربه اسپری کنید میتونید اونم از احتمال ابتلا به کک دور کنید من لینکش رو برات میذارم چون راه های زیادی هست که از هر کدوم راحت تری میشه استفاده کنی عزیزم
https://baranpet.com/blog/articles/home-remedies-fleas-cats

ربولی حسن کور سه‌شنبه 9 آبان 1402 ساعت 01:10 ب.ظ http://rezasr2.blogsky.com

سلام
این فیلمو ندیدم
برم پیداش کنم
ممنون

سلام
قشنگه دکتر جان ببینش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد