دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود
دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود

کلاهبرداری های دریافت ویزا

آذر  تقریباًهم سن و سال خودمه، قبلن فقط میدیدمش اما حدود یکسالیه اومده نزدیک ما و گاهی هم کلام میشیم . 

از دیگران شنیده بودم که شخصیت عجیبی داره  ولی خُب من اصلاً نمیشناختمش . میدونستم چندسالیه از همسرش جدا شده و یه پسر داره که از اواسط دوران دبیرستان رفته کانادا درس خونده بعد وارد دانشگاه شده و حالا هم مشغول به کاره . پسرش چند ماهی از مهردخت کم سن تره . 

اینم شنیده بودم که دوسال و نیم قبل درخواست ویزای ویزیتوری کرده که بره پسرش رو ببینه ولی بنا به دلایلی نشده . تا اینکه خودم برای دریافت ویزا اقدام کردم و بعد از اینکه تقریباً به همه ی چم و خم این کار وارد شدم یه روز ازش پرسیدم که توجریان اقدامت برای ویزای ویزیتوری چی شد؟ 

بهم گفت :دوسال و نیم قبل 42 میلیون به یکی پول دادم که برام تشکیل پرونده بده و سابمیت کنه اما هنوز هیچ جوابی نگرفتم ، نه ریجکت شدم و نه ویزا گرفتم . 

چشمام گرد شد گفتم : هااااان؟؟؟ 42 میلیون؟ دوسال و نیم قبل؟؟ 

گفت : ارره بخدااا اینم مدارک پرداخت پول و این چیزا .. گفتم : یعنی وکیل گرفتی؟ از کدوم موسسه؟ کدوم دفتر مهاجرتی؟ 

گفت : نه اینجوری که نبود .. یکی از آشناهامون گفت این طرف بلده بیا بهش بگو برات اقدام کنه ، بعد  واسطه شد چون من وضع مالی آنچنانی ندارم بهم تخفیف داد از 45 میلیون ، 42 تومن گرفت و گفت مدارکت رو ترجمه و آماده کن بده من برات اقدام کنم .. بعد هم یه برگه بهم داد گفت این برگه رو با پاسپورتت ببر استانبول و انگشت نگاری کن و برگرد .. منم یه تور چند روزه گرفتم دوستمم بردم باخودم اینکارو انجام دادیم و اومدیم .. اما هیچ خبری نیست . 

فکر کنم از روی سرم شاخ جوانه زده بود و داشت پوست سرمو میشکافت تا بزنه بیرون و  خون راه افتاده بود وداشت میچکید روی پیشونیم ، چون آذر با تعجب بهم  گفت : مهربانو جون چرا این شکلی شدی؟؟ 

گفتم : آذررر تو وااااقعاً اینهمه پول دادی به یارو حتی مدارکتم اون ترجمه نکرده ، خودت پول ترجمه دادی که بشینه پشت لپ تاپ برات سابمیت کنه؟؟ 

تو از پسرت دعوتنامه داشتی و دوسال و نیمه که هیییچ جوابی نگرفتی؟یارو چی میگه بهت دو سال و نیمه خبری نشده؟ 

- میگه صبور بااش . شوخی که نیست ویزای کاناداعه 

- آذرر تو وکیل  نداری هااا،  اسم این یارو که از تو پول گرفته کارچاق کنه .

 بعدشم من دوسال و نیم بعد از تو اقدام کردم حدود 2 میلیون پول ترجمه مدارک دادم و موقع سابمیت هم 185 دلار کانادا پرداخت کردم که با قیمت امروز دلار کانادا میشه حدود شش میلیون و هشتصد هزارتومن . 

بعد این یارو از تو دوسال و نیم قبل 42 میلیون با منت پول گرفته ؟؟


جالب اینجا بود ( البته جالب که نه بهتره بگم قسمت گریه دارش اینه) که یارو حتی ایمیلی که باهاش اقدام کرده رو بنام اذر نساخته یا اصلاً به هر نامی ساخته ، دراختیار آذر نذاشته که بتونه بره چک کنه ببینه چی براش مدارک گذاشته و الان درچه مرحله اییه . 

یعنی هییییییییییییییییییییییچی از پرونده ش نمیدونست و نمیدوووونه. 


آذر با این صحبت های من و اینکه حتی ما که داریم تو این شرایط و درخواست های بسیار زیاد برای ویزا اقدام میکنیم تا 80-90 روز آینده باید جواب بگیریم تو دوسال و نیمه هیچ جوابی نگرفتی و باید بهش اعتراض کنی ، به خودش اومد و چند تا تلفن پشت سر هم به کارچاق کنش زد . 

اونم نهایتاً گفت : برو  تمکنت رو بیشتر کن تا دوباره برات اقدام کنم . 

البته من فکر میکنم یارو مخصوصاً اینجوری بهش گفت که آذر بگه نمیتونم  تنکن بیشتر کنم و اونم همین موضوع رو بهانه کنه . 

ولی آذر قبول کرد و رفت حدود یک میلیارد قرض و قوله کرد و تمکنش رو بالا برد . 

(فکر کنید چه کار سختیه آدم این پول رو قرض کنه چند روز نگهداره تو بانک و دوباره پس بده به افراد مختلف) 

هر زمانی هم که بهش می رسیدی می گفت: من که شانس ندارم ، پرونده م گره خورده ....

و شانس ندارم آدمای بد به تورم می خورن...و شانس ندارم ال و بل میشه ... 

چند بار گفتم : آذر موضوع شانس نیست هااا یکمی آدم خودشم باید حواسشو جمع کنه . 

ولی دیدم نه ، ... هیچ فااایده ای نداره.  تا فرصت میکنه میگه : انقدر دوروبریام حسووودن ، به موقعیت من حسودی کردن،  کارام اینطوری  گره می خوره .


یا اینکه مهربانو جون باید برم  یه جا باطل السحر بگیرم.  حتماً  طلسمم کردن کارم  پیش نمیره .. تو هم بیا برای خودت بگیر 


اوایل فکر میکردم شوخی میکنه،  جدی نمیگرفتم بعد دیدم نه داره واقعی میگه !!!


گفتم: آذرجون من نیاز به باطل السحر ندارم . بنظرم ادم معمولی هستم و چیز خاصی نیستم که کسی بهم حسادت کنه یا بخواد جادوم کنه . 

نمیدونم متوجه حرفم شد اصلا یا نه 


اینکه دوباره تمکن گذاشت و داد دست همون کارچاق کن قدیمیش همزمان شد با اینکه من هم مدارکم رو سابمیت کردم . انگشت نگاری هم رفتم و برگشتم ، حالا بنظر میومد هر دو منتظر جواب هستیم. 

  بازم ازش پرسیدم جوابی ، چیزی اومد؟   میگفت نه .. یارو میگه صبور باش . 


یه روز چند نفربا هم  بهش گفتیم ، این دندون لق رو بکن بنداز دور یارو سرکارت گذاشته . 

من بهش گفتم اصلاً یه چیزی ، چرا تو به پسرت نمیگی که پیگیر کارت بشه از اون طرف ؟ 

بلند شه بره سفارت بگه مادر من دوسال و نیم قبل اقدام کرده هیییچ جوابی نگرفته متاسفانه کسی تو ایران ازش پول گرفته و هیییچ اطلاعاتی از پرونده هم بهش نداده، فقط همین لیبل روی پاسپورت رو که انگشت نگاری چسبونده داریم.  لطفا بررسی کنید ببینید این پرونده در چه مرحله اییه؟؟


 اینکه آیا واقعا پرونده ای درکار بوده یا نه ، حتما بوده،  چون پاشده رفته انگشت نگاری ، پس حتما کارهای اولیه انجام شده بوده که تو دفتر انگشت نگاری پرینت رو نشون داده پذیرفتنش و کارش رو انجام دادن .

من که اینو گفتم،  آذر  زود با پسرش تماس گرفت . 


فرداش پسرش بهش گفته بود که:  رفتم یه جایی مثل شورای شهره...  اینا رو گفتم و اونا هم اطلاعات رو گرفتن گفتن شش هفته ی بعد خبر میدیم . 


تا گفت شش هفته ی بعد من فهمیدم بازم سرکار گذاشته شده . چون 6 هفته تقریباً یکماه و نیمه و این مدت برای یکی که از پسرش دعوتنامه داره و اینجا کارمند شرکت دولتیه و شش ساله بچه شو ندیده ، مدت زمان زیادیه و اصلا پرونده ش انقدر نیاز به بررسی نداره . 


اون شش هفته هم گذشت و تو این مدت جواب من هم اومد و ریجکت شدم ولی هنوز آذر هیچ جوابی نگرفته . 


چند روز پیش میگفت هی از پسرم سوال کردم چی شد؟ پسرم گفته:  میخوان باتو مصاحبه کنند . آذرم هول شده بود که من زبانم خوب نیست و چی بگم . 


اون موقع مطمئن شدم که پسرش نمیخواد آذر بره کانادا چون اولا مصاحبه نیاز نداره ثانیاً نیاز هم داشته باشه آدم یکیو میشونه بغل دستش بعنوان مترجم . ضمن اینکه خود پسرش میتونه مترجمش باشه . 


***********


بنظرم تو این عصر تکنولوژی اگر در این حد ساده باشیم و خودمون رو بزنیم به حماقت، گناه بزرگی کردیم . روز اول که من وارد گروه های راهنمای دریافت ویزای کانادا شدم ، از هیچ چیز سر درنمی آوردم .. اصلاً وقتی یکی مینوشت بایو رو کدوم کشور انجام بدیم؟ 

 تو دلم میگفتم: بایو چی چیه؟ تمکن بذاریم یعنی چه؟  گردش سه ماهه گذاشتم یعنی چی؟


یه نصفه روز تو گروه ها چرخیدم و هر اصطلاحی رو میشنیدم یا گوگل سرچ میکردم یا تو گروه میپرسیدم که معنیش رو نمیدونم . 


مطالعه و انجام دادن مرحله به مرحله ی کارها توسط خودم خیلی کمکم کرد که زود همه چیزو یاد بگیرم . 

شبی که  مهردخت برام سابمیت کرد( چون زبانش خیلی خوبه) من کناردستش بودم و اصلاً گنگ و گیج نبودم . همه چیزو خودم متوجه بودم و تا اون میخوند متن رو من مدارک رو دسته میکردم میدادم دستش . 


آذر نمونه ی یک آدمیه که باید طعمه ی کلاهبردارها و شیاد ها بشه . 


فکر کنید دوسال و نیم پیش چطوری با منت 42 میلیون پول بی زبون رو ازش گرفتن و نشستن پشت لپ تاپ براش سابمیت کردن !!! 

کاری که الان من و مهردخت کاملاً بلدیم انجام بدیم . 

از این آدما کم نیستن ها .. یه نگاه به دور و برتون بندازید نمونه ش رو فراااون میبینید . 


پس لطفا به هر دفتر مهاجرتی  اعتماد نکنید و فکر نکنید هر کسی مثل من یه پرونده رو بلده سابمیت کنه ، وکیله . 

تحقیق کنید ، بپرسید ، مطالعه داشته باشید و مطالبه کنید . 


ویزا های دیگه چم و خم هایی داره که حتماً باید از طریق دفاتر مهاجرتی معتبر انجام بشه ولی دریافت ویزای ویزیتوری و توریستی واقعاً هیچ کار خاصی نداره .. همین چند نکته ای که من بهش اشاره کردم و گروه های رایگان،  دراختیارتون میذارن کفایتمیکنهه . 

دوستتون دارم 

پینوشت: درمورد شخصیت آذر این پست ، در پست های بعدی بیشتر مینویسم 


نظرات 27 + ارسال نظر
ترنج شنبه 2 دی 1402 ساعت 10:08 ق.ظ

من برای برادرزاده ام از خرداد اقدام کردیم و انگشت نگاری شد وهنوز هیچ جوابی ندادن‌‌. یک‌دختر خاله دیگرم هم تقریبا یک سال شده و هنوز جواب نگرفتن. نمیدونم گاهی چزا اینطور میشه

ملیکا یکشنبه 19 آذر 1402 ساعت 11:39 ب.ظ

سلام مهربانو جان
عجب بساطی شده این داستان مهاجرت و پولی که یه عده از قِبلِ اون می‌خورن!
۲/۵سال پیش به یک وکیل که تو کاناداست مبلغ ۲۵۰۰ دلار دادیم تا برای مهاجرت بهار از طریق express entry پروفایل بسازه، چون کرونا شد دیگه هر ماه که قرار بود کانادا از این طریق نزدیک ۳۰۰۰ نفر جذب کنند، بسته شد و بعد یک سال دوباره باز شد اما به امتیاز بهار نرسید تا مجبور شد دوباره آیلتس جنرال امتحان بده چون تاریخش بعد از ۲ سال اکسپایر شده بود.
بهار برای تمامی دانشگاه‌هایی که پذیرفته شد و نرفت! خودش اقدام کرد اما یه عده ترسوندن که این کارو به وکیل بسپار چون اونا بهتر می‌تونن برای قانع کردن دولت ادله بیارن.
تمام مدارک رو خودمون ترجمه کردیم و براش فرستادیم و ایشون هم هیچ مدرک و آدرسی به ما نداده که کارو پیگیری کنیم. به بهار که میگم میگه به ایشون مربوط نیست کانادا اخلال می‌کنه تو کارِ draw. تازه اگر هم از این طریق پذیرفته بشه باید ۲۵۰۰ دلار دیگه به خانم وکیل پرداخت کنیم.
البته چند بار خواهر همسرم برای پیگیری به دفتر این وکیل در تورنتو رفته، اما میگن روندش همینه.

سلام ملیکا جانم
درمورد express entry شنیدم ، بقول خودت حتی این طریق مهاجرت هم میگن خودتون طی کنید ولی بنظر منم یه پیچ و خم هایی داره که وکلای خبره راحت تر طی میکنند تا ما ، آسون ترین و سرراست ترینش همین ویزیتوری و توریستیه که واقعا نیاز به وکیل نداره .
بعضضی ها هم از گرفتاری مردم خووووب پول به جیب میزندد.
امیدوارم برای بهار عزیزم و بقیه جوان ها بهترین اتفاقات بیفته

لیمو یکشنبه 19 آذر 1402 ساعت 12:38 ب.ظ https://lemonn.blogsky.com/

اتفاقا یکی از دوستام ماه پیش اومده بود ایران و درباره مهاجرتش گفت. خودشون رفته بودن ترکیه و از اونجا قبرس و میگفت راضی نیست و اینهایی که توی تلویزیون نشون میده اکثرا کلاهبردارین. اکثرا میگن با خریدن خونه ویزا میگیرید ولی اینطوری نیست و ملت میرن اونجا میفتن تو کلی قسط و خرج...

منم اینو شنیدم لیمو جان . شرایط یه جوری میشه که میبینی اون خبری که فکر میکردی نیست ولی تا همون جا هم کلی هزینه کردی بعد باخودت میگی بذار ادامه بدم شاید تهش درست از آب دراومد بعد هی میری جلو و هی بدتر میشه
بر باعث و بانیش لععععععععععنت

زری جمعه 17 آذر 1402 ساعت 11:40 ب.ظ

ببخشید من ی سوال دارم مادر من با دعوتنامه پسرش میخواد بره امریکا گفتن حداقل ٤٠٠ ملیون پول تو حسابش باشه تمکن بگیره و گردش شیش ماهه حساب

تاریخ مصاحبه اش هم شده اواسط دی
حالا هیچکس نیس ک ب ما بگه عایا اگه ما پول رو مدت طولانی تر و تعداد روز بیشتری بذاریم تو بانک باشه ،عایا اثری در بالابردن شانس مامان برای ویزا داره یا نه ؟ یعنی من از الان حساب رو شارژکنم مهمه یا همون مثلن سوم دی بذاریم و سه روز بعدش تمکن بگیریم سه روز بعدشم اون بره مصاحبه

شما اطلاعی دارید ؟

عزیزم من درمورد امریکا اطلاعاتی ندارم . درمورد کانادا به این صورته که بودن پول تو حساب به مدت طولانی تر تاثیری در دریافت ویزا و قوی تر شدن پرونده نداره . وقتی تمکن میگیرید از بانک ، بانک تو سربرگش مینویسه که صاحب حساب xxx تومن پول در این تاریخ موجودی داره . پس اصلاً معلوم نمیشه که این پول کی اومده به حساب تازه ست یا قدیمی برای همینه که خیلی ها یک روز فقط پول رو میذارن توحساب . اما وقتی میخوای گردش هم بگیری اونوقت دیگه بانک یه صورت حساب کاملی از تمام واریز و برداشت های حساب مثلاً از سه ماه قبل تا امروز یا شش ماه قبل تا امروز ( بستگی داره به بانک بگی گردش چند وقته میخوای بگیره برات) رو پرینت میگیره . اونجا معلوم میشه که شما مثلا حسابت تا پری روز خالی بوده اما پری روز یهو 400 میلیون واریز شده بحسابت . اینجا برای اینکه نشون بدی اون تمکن واقعیه و شما صرفا بخاطر پرونده ت پول رو نذاشتی و برمیداری باید سورس تامین وجه رو بذاری . مثلاً یه فکتور فروش سکه ، طلا، ماشین ، خونه ، ( هر چی که بتونی ثابت کنی که بخاطرش پول اومده تو حسابت) میذاری تو پرونده ولی اگر چنین سورسی نداری باید بذاری پول 3-4 ماه بمونه تو حساب بعد گردش بگیری و اقدام کنی. اغلب چون میخوان سریع پرونده رو تشکیل بدن و ارسال کنند 4-5 ماه وقت ندارند بذارن پول بمونه بعد گردش بگیرند . یه چیزی هم هست تو پرونده های کانادا این موارد تمکن و گردش بصورت آپشنال اومده یعنی واجب نیست که بذاری ولی اگر بذارید تو پرونده ، تکمیل ترو قوی تر میشه درمورد امریکا اطلاع ندارم زری جان

خانم جمعه 17 آذر 1402 ساعت 06:09 ق.ظ

سلام میشه ادرس سایتی که ثبت نام میکنید بهم بدید

سلام خانم
عزیزم یکی که به زبان انگلیسی مسلطه بشینه پای لپ تاپ
https://www.canada.ca/
این لینک رو که وارد بشه .. قدم به قدم همه چیز رو توضیح داده .
حتی میتونه در ابتدا به فارسی گوگل کنه ویزای کانادا و همون لینک رو وارد بشه بقیه ش رو کامل خود سایت توضیح داده .
در یوتیوب کلی آموزش های تصویری برای تشکیل پرونده و جمع کردن مدارک وجود داره . اصلا کار سختی نیست فقط وقت بذارید و درموردش مطالعه کنید .

لیلی پنج‌شنبه 16 آذر 1402 ساعت 07:54 ب.ظ http://Leiligermany.blogsky.com

تا همچین آدم هایی هستند کلاهبردارها به فعالیت ادامه میدن

دقیقا

رها پنج‌شنبه 16 آذر 1402 ساعت 02:27 ب.ظ

مهربانو جان شایدم خود آذر خانم یه اقدام اولیه ای کرده بعدا دلش نخواسته بره و الکی داره داستان تحویل شما می ده از کجا معلوم ؟ منظورم اینه که ممکنه خودش کنسل کرده باشه نه اینکه پسرش دلش نخواد این بره اونجا!

نه عزیزم بعید میدونم هر روز داره بال بال میزنه و پیگیری میکنه که بره مخصوصا دوست داره به این داستان 28 فوریه برسه .
درمورد پسرش هم یه حدس و گمانه نمیدونم اصلا درسته یا نه . شواهد امر که جریان رو دنبال نمیکنه اینطور نشون میده شایدم من اشتباه میکنم

ماجد چهارشنبه 15 آذر 1402 ساعت 06:33 ب.ظ

نیسچند پست آخرو خوندم
دلم گرفت
امیدوارم بهترین بشه برات و به همه خواسته هات برسی
دوست خوب خواهر بزرگ همه جای دنیا هواخاتم

ممنونم ماجد عزیز دوست قدیمی من

منجوق سه‌شنبه 14 آذر 1402 ساعت 03:36 ب.ظ http://manjoogh.blogfa.com

منتظر ادامه داستان میمونم ولی منم الان رو سرم دوتا شاخ جوونه زد.

پری دریایی سه‌شنبه 14 آذر 1402 ساعت 08:12 ق.ظ

سلام مهربانوجان
چطوری میشه این گروههای مهاجرتی رو پیدا کرد و واردشون شد؟

سلام عزیزم این گروه تلگرامی خیلی چیزا یادت میده تو قسمت پین شده مراحل خیلی از کارایی که باید انجام بدید هست البته فقط مخصوص ویزیتور ویزا و ویزای توریستیه .
و قوانین سختگیرانه ای داره مطالب متفرقه اصلا نباید گذاشته بشه و بین پیام ها فاصله ی زمانی باید رعایت بشه و ....
آقای مانی فر اطلاعات کاملی دارند و خیلی خوب جواب سوال ها رو میدن

https://t.me/joinchat/BlviDVXD6RlQrvoBek4Ihw

لیندا دوشنبه 13 آذر 1402 ساعت 08:59 ب.ظ

سلام عزیزم
همیشه پیگیر پست های زیبا و تجربه های قشنگت هستم
مخصوصا با تعریف جزئیات که خیلی خوب توضیح میدی مهربانو جان
عزیزم پیام من ربطی به این پست نداره
خواستم در مورد بازنشستگی برات بگم اگر قصد شما قطعی هست حتما آخر سال درخواست بده
که تاریخ بازنشستگی ۲۵ و نهایتا تا ۲۷ اسفند باشه
که اولین حکم بازنشستگی میشه برای امسال و اون چند روز آخر
و شما بلافاصله حکم سال بعد رو با افزایش درصد سال ۱۴۰۳ خواهی داشت
شش ماه اول سال بدترین وضعیت حقوقی در مورد حکم و حقوق بازنشستگی هست (البته برای کارکنان وضعیت مدیران و سایر حقوق بگیران بالا که سقف دریافتی رو رد می‌کنند فرق داره)
منم خودم اسفند ۱۴۰۱ بازنشست شدم البته زودتر از موعد و با قوانین سازمانی مانند سازمان شما
مراقب خودت باش
میبوسمت و برات آرزوی بهترینا رو دارم

سلام لیندا جان
ممنونم نازنین منم همیشه از حضور گرم و دوست داشتنیت استفاده میکنم
قصدم قطعیه عزیزم و درخواست به تامین اجتماعی ونامه نگاری های داخلی هم انجام شده . تاریخ پایان کار و بازنشستگیم 25 اسفند سال جاریه .
درست میگی عزیزم میدونم اوایلش تا حقوق وصل بشه و عادت کنم به دریافتی های جدید سخت میگذره . مرسی که برام گفتی دعا کن زود به شرایط مالی جدید عادت کنم و بتونم تو کار قنادی موق باشم
ممنونم نازنین منم برای تو بهترین ها رو آرزو دارم

سمانه مامان صدرا و سروناز دوشنبه 13 آذر 1402 ساعت 06:06 ب.ظ https://samane-saba.blog.ir

سلام مهربانو جان
چندتا داستان واقعی از کسانی که بدون هیچ آگاهی یکباره مهاجرت کرده اند:
یه خونواده سنتی به سختی به انگلیس مهاجرت می کنند..خانواده ی که والدین هیچ آگاهی از تفاوت های فرهنگی کشور مقصد نمی دانستند و به فرزندانشان آموزشی نداده اند. نوجوانان خانواده یکی در معاشرت بی حد و حصر و افسار گسیخته با پسران ناخواسته باردار شده و پسر خانواده هم معتاد! پدر تاب نیاورده و در تیمارستان بستری شده.

زوج جوان در یک شهرستان خیلی کوچک همه ی مال و منال و ملک را فروختن که به فرانسه مهاجرت کنند؛ طرف کلاهبردار بوده... حالا این زوج شش ماه با خونواده قهر هستن که چرا املاک خودشان را نمی فروشن تا این ها باز شانسشان را امتحان کنند!

زن جوان و خردسالش در یک شهرستان خیلی خیلی کوچیک که اتفاقا با همسرش بسیار مشکل داشته، دو سال صبر کرده تا بلاخره توانسته به همسرش ملحق شود( انگلیس) همسر که فقط محض خونه ی مجانی و پول مفت مهاجرت کرده، معتاد به بازی کامپیوتری شده بوده، خانم جدا شده و یک زندگی وحشتناک با پسرش داره تجربه می کنه...( متاسفانه دچار مشکلات روحی شده )

هزار البته که ما مهاجران بسیار بسیار موفق هم داریم اما این مسئله پیچیده را نباید سر سری گرفت باید مطالعه کرد، زبان مقصد را به خوبی یاد گرفت، هدف تعیین کرد، خویشتن را قوی ساخت برای رویارویی با مشکلات، نسبت به فرهنگ و آیین مقصد اگاه شد و نوجوان را تعیلم داد و آن ها را آماده ی ورود به کشور مقصد کرد و
...
ان شاء الله کافی شاپ زدی اینجا اطلاع بده که من یکی باید از اون شیرینی هات حتما بخورم

سلام سمانه جون

واای چقدر متاسف شدم ، چقدر عدم آگاهی از شرایط آینده خطرناکه و واقعا چقدر زندگی در خانواده های ازز نظر فرهنگی بسته و بچه ها چشم و گوش بسته بارآمدن وحشتناک

چه زوج پررو و زیاده خواهی . احتمالاً بی محلی و بی تفاوتی از طرف بقیه، علاج کارشونه

یا خدااااا

دقیقا با نظرت موافقم عزیزم . ناآگاهی و عدم مطالعه و بدون فکر عمل کردن در همه ی امور نتیجه ی ناجوری میده مهاجرت هم از این قاعده مستثنی نیست چه بسا حساس تر و خطیر تر از خیلی اموره .
مرررسی عزیز دلم حتماااااااااااا!

لیدا دوشنبه 13 آذر 1402 ساعت 04:56 ب.ظ

متاسفانه این پروسه مهاجرت ،بازار داغی شده برای کلاهبرداری توسط خیلی ها،ما برای ترجمه مدارک پسرم ده میلیون دادیم و آخر سر مهر ثبت اسناد رو هم نزده بود روش و دوتا ایراد دیگه هم داشت،یعنی با بدبختی و سه بار رفتن به داخل سفارت و برگشتن و رفتن به اون دارالترجمه(که البته دارالترجمه هم نبود و دلال بود در واقع)بطور معجزه واری کارمون درست شد

دقیقا همینطوره
وااای خدا رو شکر که درست شده لیدا جان . انتخاب دارالترجمه درت و معتبر خیلی مهمه .

نسرین دوشنبه 13 آذر 1402 ساعت 02:01 ب.ظ https://yakroozeno.blogsky.com/

خب پس امیدوارم شدم به اعتراضت توضیح بدن و راهی زودتر برات باز بشه

الهام دوشنبه 13 آذر 1402 ساعت 11:22 ق.ظ

پستهای مهاجرتت رو خوندم ، ما هم سال 97 یک تجربه مهاجرت داشتیم با این که خیلی هزینه کردیم و همسرم هم چند ماهی جلوتر از ما رفت ولی موفق نشدیم که کامل این پروسه رو طی کنیم الان ایران هستیم . واقعا شرایط روز به روز داره سخت تر می شه و همه نگران و مضطرب از وضع موجودیم . واقعا دل آدم می گیره این همه آدم از ایران دارن می رن سرمایه های انسانی که جایگزینی براشون نداریم . امیدوارم شرایط به ناگاه جوری تغییر کنه که مهاجرت معکوس اتفاق بیافته همه ایرانی های اصیل و دوست داشتنی امون که دلشون برای ایران می تپه به وطن شون برگردن هر چند آرزوی دوری به نظر میاد ولی آرزو هست دیگه بذار یک چیز خیلی بزرگ آرزو کنیم .
برای شما هم مطمئنم خوبی بوده قطعا .
آرزوی پیروزی و شادی دارم برای مسیر آینده زندگی ات و دوران پس از کارمندی .

الهام جون متاسفم که تصمیم تون کاملا عملی نشد
این آرزوی بزرگ زندگیمه . کاش انقدر زنده بمونم که اینو ببینم
ممنونم نازنینم . همچنین

شادی دوشنبه 13 آذر 1402 ساعت 11:06 ق.ظ http://setarehshadi.blogsky.com/

کلاهبردار زیاده ولی واقعا بعضی از مردم از بی فکری شورش رو درآوردن. تحصیلکرده هستن، کارمند، توی شهر بزرگ زندگی کردن ولی نمی دونم چرا از سلولهای خاکستریشون اینقدر کم استفاده می کنن.

آفرررین دقیقا منم همینو میگم شادی جون .

تیلوتیلو دوشنبه 13 آذر 1402 ساعت 10:40 ق.ظ https://meslehichkass.blogsky.com/


براش ناراحت شدم ... درسته که خودش در این موضوع مقصره ... ولی واقعا از سر بی اطلاعی و استیصال و نابلدی این کار را کرده ...

آرره ولی واقعاً توجیه نداره ، آخه سن و سالی از ما گذشته و کلی تجربه باید داشته باشیم . آدمی هم نیست که بگم توخونه بوده و بسته بوده شرایطش .. کار کرده و برو بیا داشته ولی چیزی که من فهمیدم یه عده وااقعا درمقابل اگاهی و تلاش برای آگاه شدن مقاومت دارند . مثلا بگی بیا دوخط مطالعه کن میگن ما حوصله شو نداریم تو که خوندی بگو ببینم چی میگه !!! خب یعنی چی؟؟

نیکی دوشنبه 13 آذر 1402 ساعت 10:34 ق.ظ

سلام مهربانو جون. دوست منم تیرماه برای پدر و مادرش اقدام کرد (وقت بایومتریکشون تیر بود) و هنوز پرونده در روند بررسیه. دو بار هم ایمیل زده بهشون. تازه اونها میخواستن برای بعد از عید برن و اصلا قصد نداشتن از این گزینه تبدیل ویزا استفاده کنن. اگه مشکل این بود که مستقیم ریجکت میشدن، نه اینکه بررسی پرونده و اومدن جواب طول بکشه. فکر نکنم از گفته های خود خانم آذر بشه فهمید جریان چیه. یا خودش نمیدونه یا اینکه داره اطلاعات غلط میده. اصلا برای ویزای ویزیتور اقدام کرده یا پیوست به خانواده یا اینکه یه چیز دیگه؟ مثلا اگه پیوست باشه فکر کنم کانادا هم مثل آمریکا مصاحبه داره.
اگه میشه از تامی بیشتر عکس بذارین. و لطفا عکسهای سایز بزرگتر بذارین، من عکس رو میزنم تو صفحه دیگه باز بشه قربون صدقه اش برم اما بازم همینجور کوچیک میمونه

سلام نیکی جانم
واای چقدر طولانی پرونده ی یه تعدادی انگار میفته پشت رادیاتور
اینطور که خودش میگه و شواهد امر هم نشون میده ویزیتور ویزا اقدام کرده که بره پسرشو ببینه . هیچ پیوست و همراهی هم نداره
جااانم چشششم نمیدونستم دوست داری نیکی جونم

امید دوشنبه 13 آذر 1402 ساعت 08:53 ق.ظ

پسرش نمیخواد اذر بره اونجا
ولی خوب اگه اینجور باشه که خیلی نامرده

نمیشه دقیقاقضاوت کرد امیر جان . در پست بعدی بیشتر مینویسم

پریمهر دوشنبه 13 آذر 1402 ساعت 07:49 ق.ظ http://ttps://parimehr.blogsky.com

متاسفانه برادر من هم گول همین کلاهبردا رو خورد و همه سرمایه شو باخت

خیلی متاسفم پریمهر جان

نسرین دوشنبه 13 آذر 1402 ساعت 12:29 ق.ظ

مهربانو جان، این بزرگترین اشتباه ایرانیهاست که فکر می کنن می تونن پول قرض کنن و بذارن تو حسابشون چند هفته بعد هم درش بیارن و پس بدن به طرف.
اینها کارکشته هستن و حساس روی دروغ. رصد می کنن عزیزم. از کی این پول جمع شده یا گذاشته شده را حتما چک می کنند.
شاید اصلا دلیل ریجکت تو هم همین بوده
دمین نکته اینکه، من جاهای دیگه رو نمیدونم ولی استرالیا قبول نمیکنه فامیل مترجم شخص متقاضی باشه. چون میتونه جوابها رو دستکاری کنه تا بنفع فاملش بشه.
ولی ایشون می تونست راحت تقاضای مترجم کنه.
هنوز مردم تو فکر سحر و جادو و باطل کردنشن، هیهااات!

نه نسرین جونم این نیست واقعا همون موقع که ما اقدام کردیم و تقریباً 90 درصد داشتن ویزا میشدن همه همین روش رو داشتن حالا من تقریبا یکماه پول تو حسابم بود خیلی ها تمکن های یکی دوروزه میذاشتن و ویزا هم میشدن .
همونطور که نوشتم من برای سورس تمکنم فاکتور فروش سکه ترجمه کردم عزیزم . ( همسر پری دوستم که میشناسیش و میدونی که بیشتر تمکن رو اون برام گذاشت دقیقاً معادل با کل تمکنم فاکتور مهرو موم شده ی فروش سکه رو از مغازه ی خودش آورد .) دلیل ریجکتی من این نمیتونست باشه عزیزم . همونطور که گفتم من منتظر بودم دلیلش رو بگن برادر شما به تازگی ایران بوده و بنظر ما سفر شما فعلاً مورد نداره ولی اینو نگفتن و متاسفانه دلیلی که اوردن برای همه ی کسانی که دارن ریجکت میشن و تقریبا 99 درصد هستن همینو مینویسن . ( بنظرم پرونده ها خونده نمیشه و فعلاً دستور دارن امار بالایی رو ریجکت کنند تا 28 فوریه تموم بشه و به وضعیت پناهنده ها سرو سامون بدن)
اصلا موضوع مصاحبه کلی بو دار بود و دیگه خبری هم ازش نشد . من نمیدونم واقعا پسره داره کارشکنی میکنه یا نه !!
متاسفانه تعداد این ادما هم کم نیست

سینا یکشنبه 12 آذر 1402 ساعت 10:00 ب.ظ

تا ابله درجهانه، کارچاق کنها و بقیه کلاهبردارها هیچوقت در نمی مونن.

یه دوست یکشنبه 12 آذر 1402 ساعت 08:48 ب.ظ

من همون شخصی هستم که برایتان قبلا نوشته بودم که ۱۴ سپتامبر دوهفته بعداز شما اقدام کرده ام. من خودم شخصا اقدام کردم و بیومتریک را پارسال دوبی انجام دادم که به همراه پسرم که برای تحصیلی اقدام کرده بود، ریجکت شدیم. امسال تنهایی اقدام کرده و دعوتنامه ای هم نداشتم. تا حالا هیچی جواب نیومده و با این حجم پرونده و متقاضی هم خیلی امیدوار نیستم . البته تا دلت بخواد شینگن و نیز سفر آمریکا داشته ام. که قبل از کرونا بوده است.
من یادمه حدود ۸سال پیش فقط توی حسابم ۳۰۰ هزار تومان داشتم و توانستم ویزای ایتالیا بگیرم. همون موقع به من دوستام می گفتند محال است ویزا بدهند، اما من چون برای دوره بود به راحتی ویزا گرفتم. البته اونموقع یورو ۴۲۰۰ تومان بود و دلار فقط ۳۵۰۰ تومان.
اینها را به این دلیل میگم که تجربه خودم را در اختیار شما بزارم . همیشه تمام کارهای ویزا را خودم انجام می‌دهم مثل شما جستجو در اینترنت و خواندن نظرات دیگران کمکم می کنه. اگه ویزای من اوکی بشه حتما به شما خبرش را میدهم.

عزیزم شینگن و لیست سفر ها تا 5 سال قبل معتبره و بنظرم اینکه قبل از کرونا بوده هنوز خیلی قدیمی نیست .
دقیقا ببین تو این 8 سال چقدررررررررر ارزش پولمون بیشتر به فنا رفته
مرررسی عزیز دلم ، خیلی هم لطف کردی حتما برای دوستانمون هم مفید خواهد بود . امیدوارم بهترین ها برات اتفاق بیفته .. منتظر خبر خوبت هستم

ربولی حسن کور یکشنبه 12 آذر 1402 ساعت 07:12 ب.ظ http://Rezasr2.blogsky.com

منظورم این بود که مطمئنا اون بچه از این چیزها سردرنمیاره و ظاهرا مادرش هم سردرنمیاورده
اما خب این طور که میگین کار عمه هاش بوده

اینطور بنظر میاد

زری.. یکشنبه 12 آذر 1402 ساعت 05:07 ب.ظ http://maneveshteh.blog.ir

اتفاقا همون اول که داشتم میخوندم با خودم گفتم خب چرا پسرش براش سابمیت نکرده؟ واقعا کاری نداره یه اکانت میسازی و مرحله مرحله میروی جلو و در آخر بر اساس چک لیست دونه دونه مدارک را اپلود میکنی! برای پسرش که اونطرف درس خونده نهایتا یکی دو ساعت وقت میگرفته. با خودم گفتم شاید اینقدر وضع مالیش خوبه که پرداخت 42 میلیون رقمی نبوده و دلیلی نداشته که خودش را درگیر سابمیت مدارک مادرش کنه و پول از اونطرف پرداهت شده . اما خب اگر نمیخواست مامانش بیاد چرا براش دعوتنامه فرستاده؟ البته فکر کنم فقط کسی میتونه دعوتنامه بفرسته که خودش به پی آر رسیده نه؟ بعیده پسرش الان پی آر داشته باشه چون تا حالا که داشته فقط درس میخونده.
یه چیز دیگه مهربانو جان بنظرم خیلی هم بیکس نیست ها والله ما فکر میکنیم خیلی کس و کار داریم عمرا بتونیم یک میلیارد پول قرض جور کنیم برای تمکن
آدم یه چیزهایی میشنوه هزار تا علامت تعجب روی سرش سبز میشه :)

حالا عرررض میکنم خدمتتون زری جان پینوشت رو نخوندی دخترم؟؟
گاهی بعضیا تو رودربایستی هم دعوتنامه میدن البته باید این نکته رو توجه کنیم
زری جون گفتم که پسرش رفته دانشگاه و یه رشته ی کاربردی درس خونده و فوراً رفته سزر کار الان دو ساله شاغله

ربولی حسن کور یکشنبه 12 آذر 1402 ساعت 04:55 ب.ظ http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
این خانم چطور تونسته بچه شو بفرسته اون طرف؟

سلام
اگر منظورتون از نظر هزینه ست که دوتا از عمه های پسرش اونجا هستند فکر میکنم پدر بچه این کارو کرده .
البته خودش میگه، خودم به تنهایی فرستادم .
اگر از نظر دیگه ای منظورتونه که بگم به چه صورته؟

غریبه یکشنبه 12 آذر 1402 ساعت 04:06 ب.ظ

با درود
وجدان در بعضی از مردم قهر کرده است و رفته است
فکر می کنند خیلی زرنگ اند که دست توی جیب آدمهای خوش باور می کنند

درود بر شما غریبه ی عزیز
غیر از اینکه شما نوشتید و صد البته باهاش موافقم ، خوش باوری هم حد و اندازه داره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد