دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود
دلنوشته های مهربانو

دلنوشته های مهربانو

اینجا خاطرات زندگی مشترک من و دختر نازنینم به یادگار نوشته میشود

"جشنواره فیلم امسال"

سلام دوستان عزیزم . امسال برای جشنواره شور و نشاط همیشگی رو  ندارم ، فیلم ها هم تقریبا ضعیند و در حد و اندازه ی جشنواره نیستند . 

حتما برای تعدادیتون سوال پیش اومده که آیا جشنواره رو تحریم کردم یا نه ؟

البته که توضیح خاصی نداره ولی معتقدم جشنواره فیلم، حق و از آنِ دوستداران سینماست و به کسی یا حکومتی متعلق نیست .یک عده هنرمند زمان زیادی از عمرو سرمایه شون  رو صرف این هنر کردن به امید برگزاری و نمایش آثارشون . تحریم اون ها در واقع گل به خودی زدنه و از نظر من معنایی نداره .

کاش مردم به جای رفتارهای هیجانی ، روز اول همگی سیاه پوش به سالن ها می رفتند یا چند دقیقه ای سکوت می کردند . همیشه برای اعتراض ایده ها و راه های رسانه ای تری وجود داره ولی متاسفانه ما ملت جوگیر و نمایشی هستیم تا ایده پرداز . بگذریم ... 


چند روز قبل از دوازدهم نفس خواهش کرد فیلم " شنای پروانه" رو ببینیم. قبلا" شایع شده بود که فیلم براساس پرونده ی قتل وح/ید مر/ادی ،ساخته شده . نمیدونم چقدر درمورد این شخص میدونید. تا اونجایی که من متوجه شدم . این شخص یکی از اشرار تهران بوده که با فیلم هایی از درگیری ها و گن/ده  لا/ت بازی هایی که در اینستاگرام پخش میکرده به معرفیتی رسیده بوده . حدود چهارده بار سابقه ی دستگیری و زن/دان داشته و پانزدهمین بار بخاطر قت/ل دوستش در یک مهمانی به زندان رفته تیرماه سال 97 در زندان به دست عده ای  در همان زن / دان ، به قت/ل میرسه که هنوز هم پرون/ده ی قت/ل به جایی نرسیده .

نفس کنجکاو بود این فیلم رو ببینه . برای من هم به دلیل بازی هنرپیشگانی مثل امیر آقایی، جواد عزتی، پانته آ بهرام، طناز طباطبایی و علی شادمان که برای هردوی ما هنرپیشگان محبوب هستند ، بی میل به دیدنش نبودم . 


یکشنبه شب ، یعنی سیزدهم بهمن، فیلم رو تو پردیس باغ کتاب دیدیم . باید بگم البته هیچ ربطی به ماجرای وح ید مر/ادی نداشت . اما محور فیلم حول زندگی یک مرد گند/ه ل/ات شرور می چرخید اما انگار دربازه ی گ/نده لا/ت های شهر هم نیست . درباره ی پروانه های معصومیه که گرفتار تله میشن بی خبر از اینکه سر این دام به کدوم جانوری میرسه . 

از نظرمن  و فارغ از رشته ، ذاتِ هنر، رسالت فرهنگ سازی داره  . پس فیلم ، تئاتر ، کتاب ، مجسمه و هر چیز دیگه ای اگر به فرهنگ سازی رسیده باشه عالیه . " شنای پروانه" یکی از بزرگترین بِزِه های اخلاقی- اجتماعی و تبعات اون و  نسبت بین لا/ت بازی ، فقر ، اعتیاد و تعصب رو هنرمندانه به تصویر می کشه.



 بجز جواد عزتی که تقریبا" نود درصد بازی فیلم بردوشش بود، بقیه ی هنرپیشگانی که اسم بردم ، همه نقش های بسیار کوتاهی داشتند که بسیار زیبا و تاثیر گذار بازی کردند. از این جهت یاد شاهکار بهرام بیضایی عزیز " سگ کشی " افتادم که پر از نقش های کوتاه بی نظیر بود . یادش بخیر داریوش ارجمند تو اون فیلم فقط ده دقیقه دیالوگ گفت و برای بازی درخشانش، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد رو مال خودش کرد .  برای این فیلم احتمال بردن جایزه بخاطر نقش کوتاه و بازی زیبای علی شادمان رو میدم . 

کارگردان " شنای پروانه" محمد کارت  متولد شیرازه  و این اولین ساخته ی سینماییشه که در بخش نگاه نو و سودای سیمرغ شرکت کرده و تاحالا در بازیگری و کارگردانی فیلم های کوتاه و مستند حضور داشته . با این فیلم آینده ی درخشانی رو براش تصور میکنم .


دوستتون دارم 




نظرات 21 + ارسال نظر
amir یکشنبه 27 بهمن 1398 ساعت 10:31 ق.ظ http://mehrekhaterat.blog.ir/

سلام
خیلی اهل جشنواره و فیلم فجر و اینا نیستم
از فیلمی خوشم بیاد صبر میکنم فیلمش بیاد تو نمایش خانگی یا یوتیوب بعدا نگاش میکنم

حالا یه سری ها خیلی براشون مهمه ولی برا من نه .

سلام . آره خیلی ها مثل شماست نظرشون ولی من از اون دسته افراد هستم که ترجیحم دیدن فیلم رو پرده ی نقره ای با اون ابعادشه

amir یکشنبه 27 بهمن 1398 ساعت 10:28 ق.ظ http://mehrekhaterat.blog.ir/

سلام.
شما تو محصولات غذایی خانوادتون از مواد تراریخته استفاده میکنید؟ یعنی مثلا اگه کنسرو مایع ماکارونی یا هر چیزی که روش نوشته باشه تهیه شده از مواد تراریخته ، چیکارش میکنید؟ استفاده میکنید یا نه ؟؟؟

سلام
مسلما نه و البته امیدوارم راستشو بنویسن . اینم بگم که تو خونه ی ما کنسرو ها کمترین جایگاه رو دارن اگر بگم یا نمی خرم یا اگه بخرم به اجبار شایدسالی دو تا قوطی نخود فرنگی برای یه اولویه ی فوری باشه .
کاریش نمیکنم اصلا از اول نمی خرم

مجید وفادار شنبه 26 بهمن 1398 ساعت 02:46 ب.ظ

سالروز میلاد خجسته فاطمه زهرا (س) سرور بانوان جهان، عطای خداوند سبحان، کوثر قرآن، همتای امیر مومنان و الگوی بی بدیل تمام جهانیان بر همه بانوان و شما بانوی گرامی مبارک باد.

سلام
مهربانو جان خوبی
روزت مبارک ننه جان

سلام با وفا
مرسی دوست من

شیوا جمعه 25 بهمن 1398 ساعت 11:36 ق.ظ

سلام مهربانو جون
من سه چهار دقیقه ای از روی قسمت "پروانه معصومیه" رفتم و برگشتم تا فهمیدم منظور اون پروانه معصومی هنرپیشه نیست نیست آخه ایشون هم کم حرکات فریب کارانه نزدن، واسه همین اولش فکر کردم توی فیلم یه تیکه هم به اون انداختن

سلام شیوا جان
آررره میدونم چی میگی ، نه ربطی نداشت ..

کیهان چهارشنبه 23 بهمن 1398 ساعت 04:33 ب.ظ http://mkihan.blogfa.com


مرسی که هستی

قربانت دوست من . منم ممنونم

کیهان چهارشنبه 23 بهمن 1398 ساعت 08:46 ق.ظ http://mkihan.blogfa.com

درود و روزگارتان سرشار از شادی و شور و امید.آمین

درود کیهان عزیز. همچنین برای تو

نینا دوشنبه 21 بهمن 1398 ساعت 06:13 ب.ظ

سلام مهربانوجون میگم یه سوال داشتم میخواستم خودمو بیمه کنم دوستم بیمه ملت رو پیشنهاد داده شما اطلاعاتی دارید که راهنماییم کنید ممنون

سلام نینا جان . نه والا ببخشید . بیمه ها خیلی قوانین پیچیده ای دارند که من ازشون بی اطلاعم .

کیهان دوشنبه 21 بهمن 1398 ساعت 08:29 ق.ظ http://mkihan.blogfa.com

نوشی یکشنبه 20 بهمن 1398 ساعت 11:38 ق.ظ

مهربانو برای ماه عزیز یکشنبه 20 بهمن 1398 ساعت 09:24 ق.ظ http://baranbahari52.blogsky.com/

سلام عزیزم . ممنون از آدرسی که برام فرستادی، خیلی عالی و مفید بود دوست من

سهیل شنبه 19 بهمن 1398 ساعت 06:03 ب.ظ http://Www.parchenan.blogfa.com

میبینمش پس


درباره جهان با من برقص

دو پست نوشتم

میخونمت

نوشی شنبه 19 بهمن 1398 ساعت 04:32 ب.ظ

مهربانوی عزیزم سلام . بسیار برات احترام قائل هستم و میخونمت ولی در این مورد بخصوص باهات هم رای نیستم و تعجبم از این بود که چندتا پست قبلی خودت اعلام کرده بودی که امسال به جشنواره نمی روی ..
در هرصورت من معتقدم تو این شرایط هرگروهی به هرنحوی که میتونه باید اعتراضش رو نشون بده . از نظر من کار درستی بود که بخشی از هنرمندان انجام دادن و خیلی تاثیر گذار بود و واکنش طرف مقابل رو برانگیخت . تغییر با دادن هزینه انجام میشه . اون مادر و پدری که بچه جوونشون رو تو آبان ماه از دست دادن یا هنوز تو اسارت هستن یا اون خانواده چشم به راهی که هیچوقت مسافرش به مقصد نرسه به گناه ناکرده چطور باید این هزینه هارو به بالاترین سطح بدن ولی من و شما تو جشنواره شرکت کنیم و فقط لباس سیاه بپوشیم . منم معتقدم عزاداری کردن بیش از حد اصلا درست نیست ولی اتفاقات اخیر دردی نیست که بشه به آرامی وراحتی از کنارش رد شد و به زندگی عادی برگشت . پس روز دیگر هم میتونیم همه در رای گیری شرکت کنیم به اسم اینکه باید نسبت به آینده خودمون حساس باشیم و نذاریم بدتر انتخاب باشیم . همون دروغی که سالها باهاش خودمون رو آروم کردیم و این راه رو رفتیم . من با همه وجودم از تمام عزیزان هنر دوستی که پا روی دلشون گذاشتن و امسال جشنواره مهم فجر رو نادیده گرفتن سپاسگزارم چون بسیار حرکت تاثیر گذاری بود و همه متوجه آن شدن.
ممنونم عزیزم

سلام نوشی جانم . با بخش اعظم نوشته هات کاملا موافقم . چیزی که هست اینه که واقعا همه چیز اونطور نیست که دیده میشه و به نظر میاد و البته اینجا هم دوست ندارم مسائل رو خیلی باز کنم چون می دونم یه عده ی همیشه حاضری هستند و خط به خط درحال خوندن نوشته ها هستند و نمی ذارن گپ و گفت دوستانه و به دور از تعصب من و تو به جایی برسه و مسیر رو منحرف میکنند. همونطور که تو کامنت های قبلی هم گفتم به هزینه کردن برای تغییرات هم معتقدم و انجام شده و میشه .
متاسفانه هر چقدر میخوام مختصر در این مورد بنویسم ممکن نیست و نتیجه ش این شده که می نویسم و پاک می کنم .
این جمله رو از خودت می نویسم : "هرگروهی به هرنحوی که میتونه باید اعتراضش رو نشون بده"
مطمئن باش همینطوره ولی مجال توضیح نیست .

مهرگل شنبه 19 بهمن 1398 ساعت 12:28 ب.ظ

مهربانو جان سلام
منم به شخصه عاشق فیلم دیدنم معمولا فیلم های ایرانی رو با همسرم سینما میبینیم ولی خارجی خیلی بیشتر میبینیم مخصوصا جمعه ها.
میدونی مهربانو من همیشه تو فیلم دیدن منتظرم ببینم حرف فیلم چی بود و چی میخواد بگه برا همین برام لذت بخشه. من سعی میکنم از بدترین فیلم ها هم یه چیزی هر چند کوچیک یاد بگیرم

سلام مهرگلکم .
درستش همینه عزیزم . برای همینه که منم معمولا از فیلم یا اثری کاملا نا امید نمیشم چون بالاخره یه چیز قابل تامل توش پیدا می کنم دیگه وقتی میگم بد ببین چه خبره

وصال شنبه 19 بهمن 1398 ساعت 09:07 ق.ظ

منم به شدت دنبال بلیط شم ولی نیس و دیر اقدام کردم انگار

یعضی از سینما ها رو خیلی به راحتی میتونی بری از گیشه بلیط بخری و فیلم رو ببینی . دوستای من تو این مدت چند تا فیلم خوب رو به همین راحتی رفتن دیدن . البته من تو سایت دیوار با یه خانمی هم اشنا شدم که بلیط می فروشه و خوشبختانه واقعا بلیط رو پست میکنه و مورد اطمینانه اگر خوشاستی بگو من شماره ش رو بهت بدم از طریق واتس اپ ازش بپرس ببین چیزی که میخوای داره ؟

کیهان شنبه 19 بهمن 1398 ساعت 08:12 ق.ظ http://mkihan.blogfa.com

درود بر مهری عزیز و سپاس از نقد فیلم
بسیار هنرمندانه به تصویر کشیدی .
راستش من خیلی ذوق هنری ندارم و فیلم را می بینم همین البته بعضی از فیلمها را هیچ وقت تا آخر نگاه نمی کنم اما بعضی را شاید چند ین بار هم ببینم و باز هم لذت ببرم
مرسی که هستی دوست عزیزم

درود کیهان جان
ممنون از محبتت . سینا جان هم در مورد فیلم نظرش مثل خودته
قربانت منم از حضور دوست نازنینی مثل تو خوشحالم

مجید وفادار شنبه 19 بهمن 1398 ساعت 02:06 ق.ظ

سلام مهربانو جان خوبی
چه حوصله ای داری ها
من فیلم های ایرانی رو می بینم خوابم میبره

سلام با وفا
آره بابا من به صبرو حوصله معروفم

نسرین جمعه 18 بهمن 1398 ساعت 11:54 ب.ظ https://yakroozeno.blogsky.com/

من که از همشون محرومم. اما این دوستم سهیل فیلم زیاد می بینه و همیشه با نقد کوتاهی فیلمهای خوب را معرفی میکنه. اگه دلت خواست قبل از رفتن وبلاگشو چک کن. هر روز می نویسه و مطالبش همگی خوبند.

عزیزمی نسرین جون . میبینم صفحه ش رو عزیزم ممنونم ازت

سینا جمعه 18 بهمن 1398 ساعت 12:40 ب.ظ

یک سوال برام پیش آمده: تهیه کننده فیلم با سرمایه گذار چه فرقی داره؟ چرا به جاش ننوشته "تهیه کنندگان" ؟

سینا جان ، تهیه کننده یه شخصیت حقیقی یا حقوقیه که مجوز رسمی از مراکز دولتی داره و به هنرمندان ها و بقیه عوامل حقوق میده اما سرمایه گذارها به اشخاص حقیقی و حقوقی میگن که بعد از سرمایه گذاری در کارهای هنری به اصل سرمایه و سود ش دسترسی دارن درضمن اختیار ارشادی یا قانونی ندارن

نیکی جمعه 18 بهمن 1398 ساعت 08:04 ق.ظ

میدونم مهربانو جون درست میگین من خودم وقتی حال دلم خوش نیست میام پیجای اینستا و وبلاگا روحیمو عوض کنم ولی اینم دیدم تا طرف یه پست شاد میذاره مثلا از آشپزیش فوری بهش حمله کردن که متاسفیم و شما به درد مردم بی توجهین...شدیم کلاف سردرگم... دلمون پره به هم میپریم... دوستتوم دارم عزیزم امیدوارم اینقدر شرایط تغییر کنه که تو پیجای هم وطنامون فقط شادی موج بزنه

عزیز دلمی نیکی جان من کلا به این واکنش ها خیلی انتقاد دارم . امیدوارم هر چه زودتر ارزومون براورده بشه .

نیکی پنج‌شنبه 17 بهمن 1398 ساعت 06:25 ب.ظ

سلام مهربانو جون...‌ از بعد همه ی ماجراهای تلخ این اواخر اکثر وبلاگا و پیجای اینستا دیگه پست شاد نمی ذارن... نمی دونم کار درستیه یا نه؟ باید برای همدردی شادی ها رو مخفی کرد یا نه برای امید دادن جو رو عوض کرد؟من به شخصه دلم برای پستای شاد شما تنگ شده
اما هرجور بنویسین دوستون دارم و می خونم و اینم میدونم اینجا خونه شماست و مختارید هرجور بخواید بنویسید

سلام نیکی جانم
عزیزم به شخصه موافق انتشار غم و اندوه نیستم و همیشه تو بدترین شرایط هم سعی کردم شادی بخش و امید بخش رفتار کنم.اما نمیدونم چرا انگار بقول معروف رو نمیام . این حالی که میبینی ناخوداگاهه و واقعا خودم متوجه ش نبودم .حوادث خیلی پشت سر هم اتفاق افتاده و مجال نفس کشیدن بینشو پیدا نکردم .چیزای دیگه ای هم مزید بر علت شده مثلا خیلی بیشتر از قبل می دوییم ولی کمتر نتیجه می گیریم . ما خانواده های معمولی که به جایی وصل نیستیم و خدا رو هزار بار ژن خوب محسوب نمیشیم و نون حلال سر سفره میبریم همگی دچار شرایط سخت اقتصادی شدیم .درسته که ما هنوز به پول دوا و درمان و نون و گوشت خونه محتاج نشدیم ولی دایره ی دل خوشی هامون. و تنگ تر کردیم .حالا دیگه کمتر میتونم حمایت های خیریه انجام بدم.خوب این یکی از شادی های زندگی من بود .کمتر تئاتر میبینم ،این برام خیلی مهم بود و ....
همه ی اینا باعث‌ خستگی و دلزدگی میشه یه وقت جنگ بود ،نداری و سختی بود من میدونستم همسایه مم نداره بعد قناعت میکردیم حس میکردیم داریم برای نجات وطنمون فداکاری میکنیم .بیشتر همو بغل میکردیم و به هم امیدواری میدادیم .الان میدونم من تو فشارم ،خدماتی اداره م صد برابر از من بیشتر .هیچ آرمانی هم نیست که دارم این سختی رو براش تحمل میکنم رو نفت خوابیدیم و هرروز فقیر تر میشیم بعد یکی اون بالا نشسته داره به ریش من و امثال من میخنده .اینا افسردگی میاره عزیزم .
البته که ممنونتم برام نوشتی امیدوارم بتونم حال خودم رو بهتر کنم و خونه مون دوباره رنگ شادی ببینه .
منم دلم بند دل شماست

لیلی۱ پنج‌شنبه 17 بهمن 1398 ساعت 04:10 ب.ظ

ممنون که تجربیاتت رو مثل همیشه به اشتراک میذاری عزیزم
من فیلم سگ کشی رو بسیارررر دوست دارم

عزیز منی لیلی جان بعضی از آثار هنری چنان تاثیری دارند که تا سالهای سال مزه ی خوبش مثل شراب ناب ادمو مست میکنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد